MurataruM adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar yaklaşık 8 aydır LTM125 modelini kullanıyorum, 3000 km'ye geldi. İzlenimlerimi ileteceğim, samimi olarak;
Avantajları:
1- Bu fiyata bu özelliklerde ve malzeme kalitesinde sıfır motosiklet alamazsınız çünkü yok. RKS'ye geçince fiyatı 2023 aralık fiyatının altına düştü. Ya Çinli motor piyasasını düşürecek ya da insanlar tarafından tercih edilme sıklığı artınca gerçek fiyatını bulacak.
2- ABS gerçekten çok kıymetli bir özellik ve frenajı güzel, güvende hissettiriyor.
3- Parça Tedariki ilk aldığım zamanlar olduğu yerde devrilmesinden dolayı sağ tuş kütüğü kırılmıştı, 2 ay parça bekledim. o zamanlar stok konusunda sorun vardı, blue motorun sitesinde de sınırlıyı ancak şu an gırla, yani parça stokları çok daha iyi. (niş parçalar olabilir ancak Çin'den getirtiliyor zaten)
4- Titreşim bence muadillerine göre çok az. Rahatsız etmeyecek kadar var, dert edilecek bir durum yok.
5- Led farlarının gerek şıklığı gerekse aydınlatma düzeyi gayet yeterli.
6- Dengeli ve Şehir içi kullanımı oldukça keyifli
7- Yakıt tüketimi iyi, yanlış hatırlamıyorsam 1 depo benzin le 290 km devirdim, en fazla 300 km giderdi gibi geldi.
Dezavantajlar ve yaşadığım olumsuzluklar;
1- Servis --> gerçekten yaşadığım şehirde kasap servislere emanetim. ayrıca 1000 km'de bana bujiyi değiştirdiğini söyledi. Tabii ki de ödemedim buji parası. Blue Motora şikayet ettim, bir kaç ay sonra sözleşmeyi iptal ettiler, başka bir motosiklet bayisi ile anlaştılar, bu konuda ilgili olmaları hoşuma da gitti açıkçası.
2- Egzoz --> Benim egzoz hatalı üretim çıktı. İçinde parça oynadığı için trim sesi yapıyor. Garantiden değişim talep ettim hala bekletiyorlar, 1 ayı geçti.
3- Akü --> Akünün montajı yapılırken iyi sıkmamışlar cıvatasını, temassızlık yaptığı için elektrik kesilip duruyordu, sıkınca düzeldi ancak geçen ay 2 saat kullanmadığım bir aralıkta durup dururken aküsü bitti. Şarja verdim, şarj aldı, taktım, 1 aydır sorunsuz kullanıyorum ancak akünün kendi kendine boşalmasına anlam veremedim. ölçümlerde şarj alıyor. İlginç...
4-Ön teker milinin cıvatası (bijonu) gevşedi, çıkmak üzere olduğunda fark edip sıktırdım. Şu an sorun yok ama büyük ihtimalle montajı yapan elemanın bok yemesi. Teker çıksa al başına iş... Diğer kullanıcıların aklında olsun: Seyir halindeyken ara ara anlam veremediğiniz viyak viyak ses geliyorsa derhal teker bijonlarını kontrol ettirin.
5- Egzoz korumasının cıvatası düştü, cıvataları kontrol edin sık sık.
6- Arada motor arıza lambası yanıyor, cihaza bağladık oksijen sensörü hatası veriyor. Bu hatanın sebebi de egzozdan. Egzoz değişince geçecektir.
7- Arada ABS arıza lambası yanıyor. Büyük ihtimalle sensörün kirlenmesinden. Sık sık olmuyor nadiren yanıyor.
8- Bakım aralıkları çok kısa 1000 km de bir bakıma giriyor, bu da maliyeti artırıyor. 1000 km'de bakım ne aq, yazın 1 ayda doluyor zaten...
9- Gidonu bıraktığımda yol düzse sorun yok ancak en ufak bir ters rüzgar veya yol bozukluğunda titremeye başlıyor.
10- Lastikler CST... İdare ediyor ancak ıslak zeminde ürküttü bi kaç kez.
11- Motor ısınana kadar egzozdan fazla ses çıkıyor ve titreşim oluyor ancak motor veya egzoz ısınınca ses toklaşıyor ve titreşim azalıyor. Muhtemelen egzozun hatalı üretiminden.
12- Düz yolda son hız 90, yokuş aşağı 100 görürsünüz ancak limiti zorlamadan 80 ile yürümenizi tavsiye ediyorum. sonuçta Çin malı motosiklet, motor ömrünü uzun tutmak için hassas olmak gerekiyor.
Dezavantajları çok gibi gelmiş olabilir ancak bu fiyata da böyle motor yok dostlar, maalesef...