250 cc motor almak için 125cc lik motor kaç km tecrübe etmeliyim?
Reklamlar
-
hero dash 125 te 1000km tecrübem oldu. 1 yıl içerisinde honda forza 250, kymco downtown 250, sym joymax z+, yada honda cb250r aklımda var.
Kymco yada sym alırsam taksit seçeneği var diye, yoksa şimdilik forza250 düşünüyorum.
125lik motoru ne kadar kullanmalıyım yeni motora geçmeden önce?
Reklamlar
-
Bu işin fiks bir rakamı yok. Düz ve boş bir yolda 100 binlerce km sürseniz de becerileriniz aman aman gelişmeyecektir. İmkan yaratabiliyorsanız bu sene güzel bir eğitim alın, ardından yağmurda sürün, karanlıkta sürün, rüzgarda sürün, virajlı yollarda sürün, uzun yolda sürün, kısa yolda sürün. Bol bol sürün.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Bu işin fiks bir rakamı yok. Düz ve boş bir yolda 100 binlerce km sürseniz de becerileriniz aman aman gelişmeyecektir. İmkan yaratabiliyorsanız bu sene güzel bir eğitim alın, ardından yağmurda sürün, karanlıkta sürün, rüzgarda sürün, virajlı yollarda sürün, uzun yolda sürün, kısa yolda sürün. Bol bol sürün.
teşekkürler abi, bol yağmrda sürmedim ama diğer hepsini denedim. Özgüvenim de arttı baya, ekipman kullanmaya da devam, tek eksiğim pantolon kaldı, kulaklık ve botu da hallettik
sizce forza250 yi sürmek mi daha zevkli olur cb250 r mı? forzanın sele altı geniş olması, arkaya çanta olması ve ön camın elektrikli ayarlanabilir olması cezbediyor. naked motora arka çanta takınca kurye motoru gibi geliyor bana.
hero dash da öyle, o yüzden çanta taktırmadım, ama forzada kurye motoru tipi yok
-
Rockstar91 adlı üyeden alıntı
teşekkürler abi, bol yağmrda sürmedim ama diğer hepsini denedim. Özgüvenim de arttı baya, ekipman kullanmaya da devam, tek eksiğim pantolon kaldı, kulaklık ve botu da hallettik
sizce forza250 yi sürmek mi daha zevkli olur cb250 r mı? forzanın sele altı geniş olması, arkaya çanta olması ve ön camın elektrikli ayarlanabilir olması cezbediyor. naked motora arka çanta takınca kurye motoru gibi geliyor bana.
hero dash da öyle, o yüzden çanta taktırmadım, ama forzada kurye motoru tipi yok
Ben vitesli motosiklet sürmeyi sevdiğimden Cb 250R'ı tercih ederim.
-
İlk motosikletim Ybr 125 Esd idi. 5000 km kullandım ardından Inazuma 250 F aldım. Bence başlangıç için 250 cc de tercih edilse olurmuş. 250 cc ye geçince hissettiğim en büyük fark Inazuma nın ağırlığı olmuştu. Yani 125 ya da 250 olmasından ziyade farklı sürüş koşullarında kullanım tecrübesini artırmak daha önemli.Önemli bir diğer konu ise ben bu işi öğrendim havasına asla girilmemesi. Ben bu işi biliyorum diyen bir sıkıntı yaşıyor maalesef. Her zaman öğrenilecek yeni tecrübeler vardır.
-
İlk şart kaç CC olursa olsun sağ eline hakim olmak.
İkinci şart sıfır risk almak.
-
Başlangıç için 125cc yada 250cc kullanım amacına ve bütçeye kalmış bir olay. 2000km 125cc kullandım satıp 250cc ye geçtim,keşke vaktinde bütçe olsaydı da direkt 200-250cc alsaydım satış-alış işlemleri vs uğraşmazdım.Kendime güveniyorum havasına kapılıp insanlarla inatlaşırsan saçma sapan riskler alırsan 50cc motorla bile ciddi kazalara karışabilirsin.
-
Rockstar91 adlı üyeden alıntı
teşekkürler abi, bol yağmrda sürmedim ama diğer hepsini denedim. Özgüvenim de arttı baya, ekipman kullanmaya da devam, tek eksiğim pantolon kaldı, kulaklık ve botu da hallettik
sizce forza250 yi sürmek mi daha zevkli olur cb250 r mı? forzanın sele altı geniş olması, arkaya çanta olması ve ön camın elektrikli ayarlanabilir olması cezbediyor. naked motora arka çanta takınca kurye motoru gibi geliyor bana.
hero dash da öyle, o yüzden çanta taktırmadım, ama forzada kurye motoru tipi yok
Süreceğin motorun türünü senin ihtiyaçların belirler. Örneğin vitesli motosiklet sevilir .Ama scooterlar ile daha kolay daha konforlu seyahat edilebilir.
Forza ile trendyolda çalışan kurye gördüm ben ama
-
Otomatik vites çok konforlu olur. Kullanım daha rahattır. Hem motosiklet hem de otomobil için bu dediğim geçerli. Motosiklette manuel vitesli olanda arka fren ayak ile ön fren ise manuel olması çok çok daha iyi bir hakimiyet ister. Özellikle ani frenleme durumunda hıza göre arka ve ön fren oranlarını değişen baskı ile kullanmak epey tecrübeden sonra kazanılabilir. Ön arka organizasyonunu ayarlamak otomatik viteste her ikisi de el ile olduğundan daha kolay öğrenilir. Ama manuel diğer taraftan ise ayrı bir keyiftir. Yine manuel motosikletlerde ayak pegleri daha geride ve aşağıda olduğu için oturma pozisyonu daha ergonomik olurken, scooterlerde ise oturma pozisyonu biraz daha rahatsız olup, daha kolay sırt ve bel ağrısına sebep olabilir.
Herkes kendi kullanım amacına uygun motosikleti biraz kullanım sonrası daha iyi anlar. Keyif mi, yol mu, kısa mesafe mi? Bu sorular motosiklet seçimini değerlendirirken akılda tutulsa iyi olur.
-
250'ye geçilecek diye de bir şart yok. Ben yıllardır -125cc kullanıyorum. Kendime ait üçüncü motorum. Gönül isterse geçin tabii ama buna mecbur değilsiniz.
-
250cc zaten başlangıç motorudur zaten motor sürüyorsun ne zaman istersen geçersin.saydıklarından alışıcağın en büyük handikap ağırlıkları olucak büyük cc ağırlıklara sahip genelde maxiscooterlar.bir xmax 250 ile benim mt09 çok yakın ağırlıklara sahiptir.vitesliye geçiceksen başka bir dünyaya alışıcaksın.bende ilk motorum scooter idi hiç kullanmamıştım vitesli.ve hiç kullanmadan yine ns200 pulsar almıştım 0km.bayiden ben çıkartmadım arkadaş çıkarttı o kadar bilmiyordum
-
direk 250 ıle baslayabılırsınız korkarım dersen 5000 km yeterlı de fazla bıle trafık bılgın yeterlı ıse aralarında afakı bır fark yok serılık son surat olarak 400 600 vs dersen işler değişir
-
Rockstar91 adlı üyeden alıntı
teşekkürler abi, bol yağmrda sürmedim ama diğer hepsini denedim. Özgüvenim de arttı baya, ekipman kullanmaya da devam, tek eksiğim pantolon kaldı, kulaklık ve botu da hallettik
sizce forza250 yi sürmek mi daha zevkli olur cb250 r mı? forzanın sele altı geniş olması, arkaya çanta olması ve ön camın elektrikli ayarlanabilir olması cezbediyor. naked motora arka çanta takınca kurye motoru gibi geliyor bana.
hero dash da öyle, o yüzden çanta taktırmadım, ama forzada kurye motoru tipi yok
NŞAda özgüven iyidir. Ama motosiklet sürerken fazla özgüven rehavete, rehavette kazaya yol açabilir. O yüzden, bence, motosiklet kullanırken fazla özgüvenli olmamak gerek.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)