Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

0 Motorla şehirler arası yol

    REKLAM ALANI
  1. #1
    berkeusta01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2020
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Mondial Vulture 125i
    İyi günler, hayırlı forumlar. Bir sıkıntı çıkmazsa yarın 0 motor alacağım ama şöyle bir problem var. Alacağım motor İzmir/Bornova'da lakin ben Manisa/Soma'da yaşıyorum, aralarında 110KM var. Uzun yolda rodaj yapılmaz lafını hep duymuşumdur ondan dolayı sıkıntı çıkar diye korkuyorum. Nakliyecilerle konuştum fakat çıkarttıkları fiyat gerçekten pahalı ve ben öğrenci bütçesiyle alacağım bu motoru. Nakliye olarak gelemiyor,otobüsün bagaj bölümüne koyulabiliyor fiyatı da 300-400 bandında ama bir şey olmaz diye garanti vermiyorlar, çizilebilir. Öyle bir risk de almak istemiyorum. Siz abilerime sormak istediğim: İzmir'den Manisa ya Manisa dan saruhanlı ya akhisara sıra sıra 5000 deviri geçmeden benzinliklerde durarak İzmir'den Soma'ya gelsem rodaj için sıkıntı teşkil eder mi ya da herhangi bir sıkıntı yaratır mı? Başka çözüm önerileriniz varsa dinlemek isterim. Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Uzun yolda neden rodaj yapılmayacağını düşündün mü?
    Hayırlı olsun yeni motorun ve kazasız belasız güzel günlerde sürersin umarım. Öğrendiğimiz bilgilerin nedenlerini de öğrenirsek, böyle garip sorunlar yaşamayız. Uzun yolda rodaj yapılmaz denmesinin sebebi rodajda sürekli sabit gaz ve sabit devirde gidilmemesi gerektiği. Yolun boş olacağı saatleri kullanırsan, tünel yerine sabuncubelinin tadını çıkarırsan hiçbişeycikler olmaz, yol müsait olursa sürekli hızınla ve viteslerle oynayarak şahane bir rodaj yapmış olursun.

    ben izmir'de otursam yeni motor alırsam manisa yolunda git gel yaparak yaparım rodajı. öyle diyeyim.
    espresso ve BOO_74 bunu beğendiler.

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Hayırlı olsun yeni motorunuz. Motorunuzun marka ve modelini, rodaj önerilerini bilmiyorum. Lakin evet 5-6000 devri üzerine çıkmadan, çok zorlamadan ara ara kompresyona sokarak, vites ve devir aralıklarıyla oynayarak Manisa'ya gidebilirsiniz. Bu sürecin Manisa'ya varmanızın ardından bile en az 900 km daha süreceğini de unutmayalım.
    espresso, BOO_74 ve stubborn bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    Hayirli ugurlu olsun, 0 motor almanin heyecani ile yanlis birsey yapmayim diye kili kirk yariyorsun biliyorum genc motorcu kardesim

    Ama o kadar da degil yani 110 km yol ne olacak vites ve devirle oynarsin arada tamam mis gibi..
    espresso ve BOO_74 bunu beğendiler.

  5. #5
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    110km yol İstanbul için şehir içi sayılır.
    Yukarıda yazmışlar, yüksek devire çıkmadan, sürekli aynı devirle gitmeden gidebilirsiniz. Hele virajlı yollar varsa zaten çok yüksek devirde çok yüksek hıza çıkmayacaksınız, sürekli farklı vitesler kullanarak geze geze gidin.

    Lastikler de yeni olduğu için onların da yolu tam tutabilmesi içinn rodaja ihtiyacı var bu da aklınızda olsun. ilk 200km civarı lastiklerin üzerinde üretimden kalma tabaka olacağı için yolu düzgün tutamayabilir, dikkatli sürün fazla yatırmayın.
    BOO_74 bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    100 CC Lifan marka motoru Düzce'den aldım biraz dolandım ve İstanbul'a yola çıktım 220 km yol yaptım hiç bir sıkıntı olmadı belki faydası bile oldu çünkü şuan motor 32 binde ve maşallah sıfır sıkıntı

  7. #7

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk 200km civarı lastiklerin üzerinde üretimden kalma tabaka olacağı için yolu düzgün tutamayabilir, dikkatli sürün fazla yatırmayın.
    Ufak bir çıkıntılık yapayım. Takribi 80'lerden beri en azından eli yüzü düzgün lastiklerin üstünde herhangi bir tabaka yok.
    Lastiğin güzelce ısınması yeterli.
    Sadece (p)lastiğin yapısı gereği kalıba değen ilk yüzeyin kendisi doğal olarak pürüzsüz. Bu pürüzsüz yüzeyin kabaca traşlanması lazım ki en iyi performansı versin - ama o traşlanma da zaten asfalta değerek oluyor.
    espresso ve Italian bunu beğendiler.
    youtube.com/@bisuruyorum

  8. #8
    denizz1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2021
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    Dominar D400//Activa 125
    Arkadaşların dediği gibi 110km yol şehiriçi sayılır,kaş-antalya arası 200km :D -nasıl antalyaya bağlamışlar inanılmaz
    espresso bunu beğendi.

  9. #9
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ufak bir çıkıntılık yapayım. Takribi 80'lerden beri en azından eli yüzü düzgün lastiklerin üstünde herhangi bir tabaka yok.
    Lastiğin güzelce ısınması yeterli.
    Sadece (p)lastiğin yapısı gereği kalıba değen ilk yüzeyin kendisi doğal olarak pürüzsüz. Bu pürüzsüz yüzeyin kabaca traşlanması lazım ki en iyi performansı versin - ama o traşlanma da zaten asfalta değerek oluyor.
    Benim bilgim eksik kalmış o zaman.
    Hep derler ya yeni lastiklerle dikkat et fazla yatırma diye.
    Yine de yeni motorla fazla yatırmadan dikkatli gitmek iyi. Bırakalım bu lastik rodajı ile ilgili şehir efsanesi devam etsin, fazla dikkatli gitmekten zarar gelmez.
    Italian ve killingroad bunu beğendiler.

  10. #10
    berkeusta01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2020
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Mondial Vulture 125i
    Herkesin değerli bilgilendirmesi için teşekkür ederim. Evet heyecan var Yarın bir sıkıntı olmadan dönüşü tamamlarsam yine yazarım, iyi geceler.
    espresso bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim bilgim eksik kalmış o zaman.
    Hep derler ya yeni lastiklerle dikkat et fazla yatırma diye.
    Yine de yeni motorla fazla yatırmadan dikkatli gitmek iyi. Bırakalım bu lastik rodajı ile ilgili şehir efsanesi devam etsin, fazla dikkatli gitmekten zarar gelmez.
    Ya zaten sıfır motosikletin rodajı denen konunun büyük kısmı artık sürücünün motosiklete alışması, ölçüp biçerek üzerine koyarak öğrenmek ve alışmak gerekiyor.
    espresso ve Mr.wind bunu beğendiler.
    youtube.com/@bisuruyorum

  12. #12
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    O uzun yol sayılmaz hocam; rodaj kurallarına uyarak rahat rahat gelebilirsiniz.

    Sadece dikkat etmeniz gereken düşük cc alıyorsanız manisa yolundan cıkarken çekişten düştüğünde yüksek devir ile max tork/hız olayını yapmaya calısmadan sakin sakin sürmeniz.

    hayırlısı olsun.
    espresso bunu beğendi.

  13. #13
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750 integra 2024 forza 250
    110 km uzun yol değildir gunluk cıkınca o km lerı yapıyoruz hayırlı olsun al devam et motorun modelıne gore olarak değişir dusuk devır de kullan maxmımum hızın yuzde 70 ını gecme bısı olmaz ılk yagını değişene kadar bu sekılde vıteslı ıse oyna vırteslerle her vıtesı kullan ılk 500 km
    espresso ve BOO_74 bunu beğendiler.

  14. #14
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Bir yanlışı (en azından kendi kanaatimce) düzeltmek isterim. Bir çok arkadaş yüksek devire çıkma demiş. Hayır yüksek devirlere de çık ama çok kalma. Her devri, her vitesi görsün alet. Tabii bu yüksekten kastım redline değil.
    iptaluyelik02 bunu beğendi.

  15. #15
    CAGRRI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mt-09
    Ben de istanbuldan izmire aliağaya getirmiştim.hatta yolu uzatarak manisa üzerinden izmire ,izmirden de aliağa ya gelmiştim.izmir manisa şehirler arası yol sayılmaz bence. evden bakkala giderek de rodajı bitiremezsin.bu yolculukta ben motoru sıkıştırmadım.ani ivmelenme yapmadım sert vites geçişleri yapmadım,aynı devirde uzun süre tutmadım ve mümkün olduğunca her devire kısada olsa getirdim, 120 km/h geçmedim.Nacizane tavsiyem senin de bu şekilde rodajı bitirmen.

  16. #16
    haluk23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2007
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    CRF250 Rally-Wave 110i-Crypton S-CB125F-Monkey
    Merhaba,


    Ankarada yaşıyorum ve de sıfır km aldığım 3 adet motosikletimin ilkini Ankaradan aldım.


    Diğer 2 tanesininin birini İskenderundan, diğerini de Balıkesirden aldım.


    Dönüş yolunda geze geze rodajımı tamamladım ve de müthiş keyifli bir şekilde hem rodaj aradan çıktı hem de rodajı istediğim gibi yapabildim.


    Siz de biraz normal sürdükten sonra yokuşlarda çok yüklenmeden, düz yolda da vitesle bolca oynayarak bu işi aradan çıkartırsınız.

    Motorunuzu gereksiz zorlamadan yapabileceğiniz bence en iyi şey ise yokuş aşağı giderken hızlanıp sonrasında da vites düşürerek motoru her viteste kompresyona bindirmek olacaktır.


    Yokuş yukarı çıkarken düşük viteste üst devirlerde gitmek yerine bunu yokuş aşağı giderken yaparsanız çok düzgün bir rodaj yapmış olursunuz


    Kolay gelsin.


    Tekeriniz düz bassın.
    BOO_74 bunu beğendi.

  17. #17
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Mumsu bir tabaka olmasa bile onun yerine lastik yüzeyinin havayla temasını kesen yada azaltan bir şey sıkıyorlardır.Hiç bir şey sıkmasalar bile lastiğin kalıptan rahat ayarılması için kalıba slikon sıkıyorlardır.
    Özellikle motoru ilk aldığında yerler ıslak yada hava yağmurluysa ekstra dikkat etmek lazım.
    espresso bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mumsu bir tabaka olmasa bile onun yerine lastik yüzeyinin havayla temasını kesen yada azaltan bir şey sıkıyorlardır.Hiç bir şey sıkmasalar bile lastiğin kalıptan rahat ayarılması için kalıba slikon sıkıyorlardır.
    Özellikle motoru ilk aldığında yerler ıslak yada hava yağmurluysa ekstra dikkat etmek lazım.
    Hayır lastiğin tutuşuna etki edecek kimyasal kullanımı bayadır yok. GÖz ardı edilebilecek miktarda bazı "releasing agent"lar kullanabiliyorlar, büyük kısmı artık silikon bazlı değil vs. Yani öyle bir tabaka yok lastiğin üstünde. Biraz da profile bağlı bu, belki offroad uygun lastiklerde halen silikon bazlı kullanım vardır.

    Esasen korkulan şey olan yere temasın sağlanması lazım lastiğin rodajının bitmesi için. Lastiğe yapılması gereken şey "scrubbing"
    Tüm yüzeyin bir yerlere sürtünmesi ve ilk katmanın aşınması gerekiyor, bunun sebebi de temelde yüzey pürüzsüzlüğü. Bunu yapmadan önce de lastiği ısıtmak gerekiyor ki tüm kimyasallar ve yağlar (lastiğin içindeki) kendilerine gelsinler.
    Kaygan zemindeyim farkındayım da, kullanım yeri pist ise 10, sokak ise de 50km'de konu sonuçlandırılabilir.
    espresso bunu beğendi.

  19. #19
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750 integra 2024 forza 250
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir yanlışı (en azından kendi kanaatimce) düzeltmek isterim. Bir çok arkadaş yüksek devire çıkma demiş. Hayır yüksek devirlere de çık ama çok kalma. Her devri, her vitesi görsün alet. Tabii bu yüksekten kastım redline değil.
    cık bak neler oluyor zorla da motoru fabrıka kıtabında bu yazıyor yanlış yamıs olabılırler tabıkıde uyarman gerekıyor sanırım ilk 500 km bu sekılde sonrasında daha yuksek devıre cıkabılırsın redlıne cıkmak zaten normal durum değil normal olsa adı kırmızı alan olmazdı

  20. #20
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Çıktım, aynen dediğim gibi de kullandım. Hem de bir-iki tane değil. Ve ben ömrümde hiç bir motorla yolda kalmadım, hepsini de gönül rahatlığı ile sattım, hepsi de satarken saat gibi çalışıyordu. Bunların için de 12 bin km de olan da vardı, 170 bin km olanı da. Ve dahası motorlarımdan sadece bir tanesinin motoru açıldı (külbütör kapağı), o da tek sahip olduğum çin malı ki, o modelde bu sorunu yaşamayan yok.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler