0 Motorla şehirler arası yol
Reklamlar
-
İyi günler, hayırlı forumlar. Bir sıkıntı çıkmazsa yarın 0 motor alacağım ama şöyle bir problem var. Alacağım motor İzmir/Bornova'da lakin ben Manisa/Soma'da yaşıyorum, aralarında 110KM var. Uzun yolda rodaj yapılmaz lafını hep duymuşumdur ondan dolayı sıkıntı çıkar diye korkuyorum. Nakliyecilerle konuştum fakat çıkarttıkları fiyat gerçekten pahalı ve ben öğrenci bütçesiyle alacağım bu motoru. Nakliye olarak gelemiyor,otobüsün bagaj bölümüne koyulabiliyor fiyatı da 300-400 bandında ama bir şey olmaz diye garanti vermiyorlar, çizilebilir. Öyle bir risk de almak istemiyorum. Siz abilerime sormak istediğim: İzmir'den Manisa ya Manisa dan saruhanlı ya akhisara sıra sıra 5000 deviri geçmeden benzinliklerde durarak İzmir'den Soma'ya gelsem rodaj için sıkıntı teşkil eder mi ya da herhangi bir sıkıntı yaratır mı? Başka çözüm önerileriniz varsa dinlemek isterim. Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim.
Reklamlar
-
Uzun yolda neden rodaj yapılmayacağını düşündün mü?
Hayırlı olsun yeni motorun ve kazasız belasız güzel günlerde sürersin umarım. Öğrendiğimiz bilgilerin nedenlerini de öğrenirsek, böyle garip sorunlar yaşamayız. Uzun yolda rodaj yapılmaz denmesinin sebebi rodajda sürekli sabit gaz ve sabit devirde gidilmemesi gerektiği. Yolun boş olacağı saatleri kullanırsan, tünel yerine sabuncubelinin tadını çıkarırsan hiçbişeycikler olmaz, yol müsait olursa sürekli hızınla ve viteslerle oynayarak şahane bir rodaj yapmış olursun.
ben izmir'de otursam yeni motor alırsam manisa yolunda git gel yaparak yaparım rodajı. öyle diyeyim.
-
Hayırlı olsun yeni motorunuz. Motorunuzun marka ve modelini, rodaj önerilerini bilmiyorum. Lakin evet 5-6000 devri üzerine çıkmadan, çok zorlamadan ara ara kompresyona sokarak, vites ve devir aralıklarıyla oynayarak Manisa'ya gidebilirsiniz. Bu sürecin Manisa'ya varmanızın ardından bile en az 900 km daha süreceğini de unutmayalım.
-
Hayirli ugurlu olsun, 0 motor almanin heyecani ile yanlis birsey yapmayim diye kili kirk yariyorsun biliyorum genc motorcu kardesim
Ama o kadar da degil yani 110 km yol ne olacak vites ve devirle oynarsin arada tamam mis gibi..
-
110km yol İstanbul için şehir içi sayılır.
Yukarıda yazmışlar, yüksek devire çıkmadan, sürekli aynı devirle gitmeden gidebilirsiniz. Hele virajlı yollar varsa zaten çok yüksek devirde çok yüksek hıza çıkmayacaksınız, sürekli farklı vitesler kullanarak geze geze gidin.
Lastikler de yeni olduğu için onların da yolu tam tutabilmesi içinn rodaja ihtiyacı var bu da aklınızda olsun. ilk 200km civarı lastiklerin üzerinde üretimden kalma tabaka olacağı için yolu düzgün tutamayabilir, dikkatli sürün fazla yatırmayın.
-
100 CC Lifan marka motoru Düzce'den aldım biraz dolandım ve İstanbul'a yola çıktım 220 km yol yaptım hiç bir sıkıntı olmadı belki faydası bile oldu çünkü şuan motor 32 binde ve maşallah sıfır sıkıntı
-
espresso adlı üyeden alıntı
ilk 200km civarı lastiklerin üzerinde üretimden kalma tabaka olacağı için yolu düzgün tutamayabilir, dikkatli sürün fazla yatırmayın.
Ufak bir çıkıntılık yapayım. Takribi 80'lerden beri en azından eli yüzü düzgün lastiklerin üstünde herhangi bir tabaka yok.
Lastiğin güzelce ısınması yeterli.
Sadece (p)lastiğin yapısı gereği kalıba değen ilk yüzeyin kendisi doğal olarak pürüzsüz. Bu pürüzsüz yüzeyin kabaca traşlanması lazım ki en iyi performansı versin - ama o traşlanma da zaten asfalta değerek oluyor.
-
Arkadaşların dediği gibi 110km yol şehiriçi sayılır,kaş-antalya arası 200km :D -nasıl antalyaya bağlamışlar inanılmaz
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Ufak bir çıkıntılık yapayım. Takribi 80'lerden beri en azından eli yüzü düzgün lastiklerin üstünde herhangi bir tabaka yok.
Lastiğin güzelce ısınması yeterli.
Sadece (p)lastiğin yapısı gereği kalıba değen ilk yüzeyin kendisi doğal olarak pürüzsüz. Bu pürüzsüz yüzeyin kabaca traşlanması lazım ki en iyi performansı versin - ama o traşlanma da zaten asfalta değerek oluyor.
Benim bilgim eksik kalmış o zaman.
Hep derler ya yeni lastiklerle dikkat et fazla yatırma diye.
Yine de yeni motorla fazla yatırmadan dikkatli gitmek iyi. Bırakalım bu lastik rodajı ile ilgili şehir efsanesi devam etsin, fazla dikkatli gitmekten zarar gelmez.
-
Herkesin değerli bilgilendirmesi için teşekkür ederim. Evet heyecan var Yarın bir sıkıntı olmadan dönüşü tamamlarsam yine yazarım, iyi geceler.
-
espresso adlı üyeden alıntı
Benim bilgim eksik kalmış o zaman.
Hep derler ya yeni lastiklerle dikkat et fazla yatırma diye.
Yine de yeni motorla fazla yatırmadan dikkatli gitmek iyi. Bırakalım bu lastik rodajı ile ilgili şehir efsanesi devam etsin, fazla dikkatli gitmekten zarar gelmez.
Ya zaten sıfır motosikletin rodajı denen konunun büyük kısmı artık sürücünün motosiklete alışması, ölçüp biçerek üzerine koyarak öğrenmek ve alışmak gerekiyor.
-
O uzun yol sayılmaz hocam; rodaj kurallarına uyarak rahat rahat gelebilirsiniz.
Sadece dikkat etmeniz gereken düşük cc alıyorsanız manisa yolundan cıkarken çekişten düştüğünde yüksek devir ile max tork/hız olayını yapmaya calısmadan sakin sakin sürmeniz.
hayırlısı olsun.
-
110 km uzun yol değildir gunluk cıkınca o km lerı yapıyoruz hayırlı olsun al devam et motorun modelıne gore olarak değişir dusuk devır de kullan maxmımum hızın yuzde 70 ını gecme bısı olmaz ılk yagını değişene kadar bu sekılde vıteslı ıse oyna vırteslerle her vıtesı kullan ılk 500 km
-
Bir yanlışı (en azından kendi kanaatimce) düzeltmek isterim. Bir çok arkadaş yüksek devire çıkma demiş. Hayır yüksek devirlere de çık ama çok kalma. Her devri, her vitesi görsün alet. Tabii bu yüksekten kastım redline değil.
-
Ben de istanbuldan izmire aliağaya getirmiştim.hatta yolu uzatarak manisa üzerinden izmire ,izmirden de aliağa ya gelmiştim.izmir manisa şehirler arası yol sayılmaz bence. evden bakkala giderek de rodajı bitiremezsin.bu yolculukta ben motoru sıkıştırmadım.ani ivmelenme yapmadım sert vites geçişleri yapmadım,aynı devirde uzun süre tutmadım ve mümkün olduğunca her devire kısada olsa getirdim, 120 km/h geçmedim.Nacizane tavsiyem senin de bu şekilde rodajı bitirmen.
-
Merhaba,
Ankarada yaşıyorum ve de sıfır km aldığım 3 adet motosikletimin ilkini Ankaradan aldım.
Diğer 2 tanesininin birini İskenderundan, diğerini de Balıkesirden aldım.
Dönüş yolunda geze geze rodajımı tamamladım ve de müthiş keyifli bir şekilde hem rodaj aradan çıktı hem de rodajı istediğim gibi yapabildim.
Siz de biraz normal sürdükten sonra yokuşlarda çok yüklenmeden, düz yolda da vitesle bolca oynayarak bu işi aradan çıkartırsınız.
Motorunuzu gereksiz zorlamadan yapabileceğiniz bence en iyi şey ise yokuş aşağı giderken hızlanıp sonrasında da vites düşürerek motoru her viteste kompresyona bindirmek olacaktır.
Yokuş yukarı çıkarken düşük viteste üst devirlerde gitmek yerine bunu yokuş aşağı giderken yaparsanız çok düzgün bir rodaj yapmış olursunuz
Kolay gelsin.
Tekeriniz düz bassın.
-
Mumsu bir tabaka olmasa bile onun yerine lastik yüzeyinin havayla temasını kesen yada azaltan bir şey sıkıyorlardır.Hiç bir şey sıkmasalar bile lastiğin kalıptan rahat ayarılması için kalıba slikon sıkıyorlardır.
Özellikle motoru ilk aldığında yerler ıslak yada hava yağmurluysa ekstra dikkat etmek lazım.
-
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Mumsu bir tabaka olmasa bile onun yerine lastik yüzeyinin havayla temasını kesen yada azaltan bir şey sıkıyorlardır.Hiç bir şey sıkmasalar bile lastiğin kalıptan rahat ayarılması için kalıba slikon sıkıyorlardır.
Özellikle motoru ilk aldığında yerler ıslak yada hava yağmurluysa ekstra dikkat etmek lazım.
Hayır lastiğin tutuşuna etki edecek kimyasal kullanımı bayadır yok. GÖz ardı edilebilecek miktarda bazı "releasing agent"lar kullanabiliyorlar, büyük kısmı artık silikon bazlı değil vs. Yani öyle bir tabaka yok lastiğin üstünde. Biraz da profile bağlı bu, belki offroad uygun lastiklerde halen silikon bazlı kullanım vardır.
Esasen korkulan şey olan yere temasın sağlanması lazım lastiğin rodajının bitmesi için. Lastiğe yapılması gereken şey "scrubbing"
Tüm yüzeyin bir yerlere sürtünmesi ve ilk katmanın aşınması gerekiyor, bunun sebebi de temelde yüzey pürüzsüzlüğü. Bunu yapmadan önce de lastiği ısıtmak gerekiyor ki tüm kimyasallar ve yağlar (lastiğin içindeki) kendilerine gelsinler.
Kaygan zemindeyim farkındayım da, kullanım yeri pist ise 10, sokak ise de 50km'de konu sonuçlandırılabilir.
-
Metehan07-70 adlı üyeden alıntı
Bir yanlışı (en azından kendi kanaatimce) düzeltmek isterim. Bir çok arkadaş yüksek devire çıkma demiş. Hayır yüksek devirlere de çık ama çok kalma. Her devri, her vitesi görsün alet. Tabii bu yüksekten kastım redline değil.
cık bak neler oluyor zorla da motoru fabrıka kıtabında bu yazıyor yanlış yamıs olabılırler tabıkıde uyarman gerekıyor sanırım ilk 500 km bu sekılde sonrasında daha yuksek devıre cıkabılırsın redlıne cıkmak zaten normal durum değil normal olsa adı kırmızı alan olmazdı
-
Çıktım, aynen dediğim gibi de kullandım. Hem de bir-iki tane değil. Ve ben ömrümde hiç bir motorla yolda kalmadım, hepsini de gönül rahatlığı ile sattım, hepsi de satarken saat gibi çalışıyordu. Bunların için de 12 bin km de olan da vardı, 170 bin km olanı da. Ve dahası motorlarımdan sadece bir tanesinin motoru açıldı (külbütör kapağı), o da tek sahip olduğum çin malı ki, o modelde bu sorunu yaşamayan yok.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler