Ben muhalefet olsam "Ne haliniz varsa görün" der, partiye kilit vurur, keyfime bakarım.
Ben muhalefet olsam "Ne haliniz varsa görün" der, partiye kilit vurur, keyfime bakarım.
Başlığı açan arkadaş biraz çoşkulu anlatsada maalesef haklı!
2001 krizini yaşamış biri olarak ornek vermek gerekirse,işyerinde hiç susmayan telefonlar bir günde bıçak gibi kesilmişti. 6 ay yarim maaş aldık sonrada kapanmıştı. 1 sene işsiz kalmıştım.bankacilar taksicilik yapmaya başlamıştı...
Bu ekonomik durum sürdürülebilir değıl secimden sonra patlayacak maalesef bir sürü insan işsiz kalıcak,piyasa durma noktasına gelicek ve talep azalicak. Karaborsada haliyle bitecek...hepimiz tüketimden ziyade kanunumuza çekilmiş şekilde yaşamaya çalışıcaz.
Ülkeyi cahil insanlar yönettiği için bunun düzeltilmesi imkansıza yakın...
İstediğim motoru liste fiyatının altına aldım, çekildim kenara; al-sat derdim yok pek bir kaygım da yok. Aksesuar ayağına fazla fazla para vermek zorunda kalanlara üzülürüm, onun dışında karaborsacı pezevenglere zaten kimse gram acımaz.
Hırbo haklı.2001 krizinden daha kötüsüne doğru gidiyoruz.Millet doları baskıladıkları için parayı dolara değil mala yatırıyordu.Araba ev dolardan fazla kazandırıyor.Ama o işinde sonlarına geldik. Rezerv bitti artık altınları satıyoruz.Bunun hakl tabiri esnafın dükkan batıyorken hanım şu kolundaki bilezikleri çıkarda sermaye yapalım batmayalım.
Şu an iki arkadaşım ev satıyor.Biri lüx muhitte 8.5M ederi olan bir ev kiracıdan bıktığı için satıyor.Diğeri bizim binada 3,5M oda satarsa EYT li yazlık birşey almayı planlıyor.İkiside arayan soran yok diyor.İki aydır bir kişi aramadı diyorlar.Sadece 8.5M olanı bir kişi aramış oda 5M teklif etmiş.
Böyle derin kriz dönemlerinde hayatını idame ettirip malına mülküne sahip olabiliyorsan kardası.Ama borcun harcın varsa evini arabanı yok paraya alırlar elinden.
Egonomi cok ii provakasyon yapmayın
krizlerde ilk lüks tüketim den vazgeçilir, devamında zorunlu ihtiyaçlardan da kesilir ,bütün dünya da böyledir ,öyle 3.5 milyona ev sattım, motor sattım 1000 de 1 olur
10.15 yıldır satılan gayrimenkullerin, araçların yüzde 70.80 i kredi ile olan satışlardı ,hem kredi verilmiyor, hem yüksek ,hem de ayda 30.40 bin tl ödeyecek zor bulunur
bu kriz geçmiştekiler gibi değil yüzde yüz sıcak para gelmesi lazım gelmezse yandı millet
eski krizlerde devletin sağlam kurumları vardı çarkı döndürüyordu ,onlarda satıldığı için ve 10.15 milyon mülteci olduğu için ,bu gelecek krizi geçmişle kıyaslamamak lazım turpun büyüğü bu kriz de
Şu son 20 yıl insanların ekonomik algısını ciddi şekilde bozdu.Özellikle son 10 yıl ülke ekonomisi resmen evrensel ekonomik kurallara aykırı yönetiliyor.
Ülkemizde araba ve motosikletlerde satış patlaması falan yok onu geçin baştan.Gelişmiş ülkelerdeki kişi başına satılan araça sayısı karşılaştırıldığından ülkemizde satış rakamları çok çok düşük.Ama bu ekonomik kriz ve alım gücüne rağmen satış yüksek bunun neden olduğunu kademe kademe açıklayayım;
Normalde ekonomininiz kötüye gidiyorsa paranız değer kaybeder.Bu durumda iki farkı yol izlersiniz.;
1-Faiz artışı yapma lüksünüz yoksa ve satış yaparak kuru baskılayacak gücününüz yoksa çeşitli ekonomik önlemler alıp krizden çıkana kadar kuru serbest bırakırsınız.Bunun adına da devalüasyon denir.Paranız hızla değer kaybeder,dolar,euro,altın çeşitli taşınır yada taşınmaz mallardan daha fazla değer kazanır bu yüzden yatırımcı parasını kendi parası dışındaki herhangi bir para birimine yada emtiaya yatırır.
2-Çeşitli önlemler alıp ekonomiyi düze çıkarana kadar geçici olarak faiz artışı yaparsınız.Faiz artışında kendi paranız değer kazanır ama nakit sıkıntısı olur,insanlar kredi çekip ev,araba,motosiklet satın alamaz.İnsanlar parayı faize yatırır.
Bir de bunların dışında şu anda ülkemizde uygulanan,büyük ihtimal daha önce hiç bir ülkede uygulanmamış olan paranız değer kaybederken faiz arttırmak yerine faiz indirmek.Bu kriz ortamında hala ekonomi iyimiş gibi göstermek tüketimi ve satın almaya devam ettirmek için sürekli döviz ve altın bozmak.Bu durumda hem kendi paranız değer kaybetmese bile satın alma gücü düşer,hem döviz altın yerinde sayar,insanlar paralarının değerini koruma için ev,araba gibi malzemeleri yatırı aracı olarak görür bunlara yatırım yapar,bunlara yatırım yaptıkça bunların fiyatları daha da artar.
Biraz karşık oldu ama krize rağmen bu kadar ev,araba motosiklet satışlarının yüksek olmasının sebebi,ev,araba,motosikletin dolar altında daha fazla değerlenmesinin sebebi tamamen bizi yöneten yobazların izlediği saçma sapan ekonomik model.Ama bu merkez bankasının kasasını boşaltarak dövizi baskılama modeli eninde sonunda ülkeyi geri dönülmez bir yola sokar ve sürdürülemez bir ekonomi modelidir.
Arkadaşlar evrensel ekonomik kanunlar vardır.Son 5 yıldan beri biz bu kanunların dikine dikine gidiyoruz.
Önümüzdeki günler artık MB'nin kasasında bozacak dolar olmadığı için ya kuru serbest bırakacaklar yada faiz artışı olacak.Her iki durumda da ev,araba,motosiklet yatırım aracı olmaktan çıkacağından hem hızla değer kaybedecek hem kredi çekmek imkansızlaşıp insanlarda nakit sıkıntısı olacağından ortalama fiyattan bile alabilecek alıcı olmayacak.Önümüzdeki krizde en değerli şey nakit para,döviz ve emtia olacak.
arkadaşın beklentisi kısmen haklı, baskılanan döviz, korkunç enflasyon insanları haklı olarak mal almaya yönlendiriyor ve çılgın paralara motorlu taşıt ve gayrimenkul alıyorlar insanlar ve hiç bir dönemde olmadığı kadar çok alıyorlar. ancak baskılanan dövizi tutamama zamanı geldiğinde, mevcut ekonomi yönetimi planı yavaş yavaş da olsa normalleşmek zorunda kaldığı anda piyasada bir dengelenme olacak ve mal (özellikle motorlu taşıt ve gayrimenkul) fiyatları dövize göre düşüş yaşayacak. tl bazlı tabi ki fiyat artacak ancak döviz bazında malın fiyatı düşecek ve fırsatçıların kısmi kayıp yaşayacağı anlar gelecek.
O rakamlara ulaşır alan alır almayan alamaz.
Herif Manyak Yüzünden Belli,
Türkiye fakir bir ülke değil, zenginliğin paylaşımının inanılmaz adaletsiz olduğu bir ülke. Düşük faiz politikasıyla daha çok kendini gösterdi bu durum. Yani Hornet'e 900 lira verecek, parayı al sat yaparak kazanmış bir çok insan bulursun merak etme.
Bankalar reel faiz verdiği gün patlar bu işler. O güne kadar hiçbir şey olmaz. 150 tane motora müşteri rahat rahat bulunur. Tüm lüks sınıfa girecek motor modellerinin satış adeti yıllık 5000 yoktur büyük ihtimal. Ortada serbest bir piyasa yok ki gizli el işini görsün?
abartma ıstersen
Hayal dünyasında yaşıyorsun.. Dolar 30 olduğunda senin kazancın da en az yüzde 40 artar.. aradaki yüzde 10 fark gitgide fakirleştiğimizin fotosu.. Ama bu gün bile bakarsan geçen sene 60 a 70 aldığın xmaxleri bu gün 160 ,170 bandında almak için sıraya girmiş binler var..
Demakki bu işte bir yanlışlık var..Bir daha düşün yeni bir başlık aç...
Kriz zamanı gelir dağılımı daha da bozuluyor. Çoğunluk fakirleşirken bir sürü de zengin var. zaten az sayıda satılan malları bu zenginler alıyor tamam ama xmax gibi orta sınıf motorların alıcıları fakirleşecek. BMW, Ducati gibi markaların alıcıları yine almaya devam eder ama orta sınıf motorları yatırım diye alanların ellerind epatlama olasılığı da var. Parası olan zaten bunu alana kadar ducatio alırım bmw alırım diyecek.
Asıl konu satılıp satılmaması değil.85M luk ülkede 5 10 bin motor alacak zengin her zaman olacaktır zaten.Sıkıntı bizim alamayacak olmamız.Şu an bunu yaşıyoruz.Bir sonraki level işten güçten olup evi geçindirmek için motoru arabayı evi yok parasına satmak zorunda kalmak.Oraya doğru gidiyoruz.
Bu dönem borçlanmayın bir iki sene geçimini sağlayacak kadar birikiminiz olsun.Ama işte bu araba yada motoru satarım idare ederim olmasın.
Yav iyi oldu bu baslik ekomiden anlayamayanlar hemen kendini belli ettib:D
Ruble 2014 un temmuzunda devalue oldu.
http://https://carsalesbase.com/russia-car-sales-data/
Bakin bakalim arac satislari nasil etkilenmis
Yazik,yazik.kafayi kullanin biraz ya
Edit: simdi gordum 2009 daki hayvan gibi dususte meshur 2008 global krizin sonucu.
Sonuc : Evet evet bize hicbisey olmax, aynen
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)