Merhaba arkadaşlar.16 yaşındayım ve A1 ehliyeti almayı düşünüyorum.Babamla konuştuk ve xmax 125lik almayı düşünüyoruz.Kullananlar varsa yorumlarını belirtebilir mi? Ve ABS ile İron Max ABS arasındaki fark tam olarak nedir?
Merhaba arkadaşlar.16 yaşındayım ve A1 ehliyeti almayı düşünüyorum.Babamla konuştuk ve xmax 125lik almayı düşünüyoruz.Kullananlar varsa yorumlarını belirtebilir mi? Ve ABS ile İron Max ABS arasındaki fark tam olarak nedir?
Xmax'larda ABS ilk çıktığı zamanlar 2015 yılları falan ABS'siz olan modelleri de vardı, ABS'li modelleri ayırmak için sonuna ABS eklediler.
Iron max da daha ncesinde "Momo design" olarak geçiyordu, son yıllarda "iron max" ibaresi yerine "tech max" adını kullanmaya başladılar, normal xmax'ın üzerine aksesuar eklenmişi gibi düşünülebilir, mekanik olarak bir farkı yok, görüntü ve bir kaç ek aksesuar var yalnızca.
xmax ağır bir motor, 185 kilo, bu ağırıkla aşırı rüzgarda falan da oldukça dengeli, viraj kabiliyeti de güzel ama 125cc motor buna yetmez diye düşünüyorum, 250cc xmax kullanırken bile şehir içinde yetiyor ama şehir dışında keşke az daha güçlü olsaydı dediğim çok oluyor. Özellikle bizim köfteci rotalarında çok eğlenceli virajlarda yetiyor ama yetmiyor da işte tam o sınırda, 125cc olsa hiç yetmezdi.
A1 ehliyeti nedeniyle 125cc kullanmak zorundasınız, xmax 125 yerine nmax ya da pcx bakın, daha hafifler, o güçte motorla daha iyi performansları var yani. ama xmax'ın dev gibi sele altı bagajı olayı da onlarda yok.
Sıfırları zaten bayilerde yok bu motorların, zaten bayiye gideyim alayım olayı yok.
176-177 boyum var internette izlediğim videolarda 175 ve üstünde sorun olmaz diyorlardı.
250 cc bıle o kasaya az ıken 125 ıle can cekısır o motor
180 boyumla xmax üzerinde ayaklarım zor yere değiyor, yeni başlayacak biri için 185kg ağırlığında bir motor 1.80 boy ile zorlayabilir biraz ama motoru aldıktan sonra güzelce bir kapalı alanda hakimiyet eğitimi alırsanız neden olmasın.
Eğitim şart, motor almakla bitmiyor, tam ekipmna ve eğitimi ihmal etmeyin. ehliyet kursu en iyisi bile en fazla sınavı geçecek kadar öğretir.
Bu kasa şu 125cc yasası çıktıya bu kasa inanılmaz prim yapıcak çünkü 125 cc maksi scooter segmentinde alınabilecek en kaliteli en güzel motor ..
ılk defa pcx yerıne nmax e konforlu dıyenı gordum tebrık edıyorum ılkı basardın
Ben nmax'e konforlu demedim, zaten pcx de nxmax de sürmediğim için bir şey diyemem ama xmax gayet konforlu. Bir kere ön taraftan sıfır rüzgar alıyor, ön cama deflektör de takınca yağmurda çamurda işe gitmeye acayip konforlu, ayakkabılara bile çamur sıçramıyor, dev sele altı bagajı da ayrı konfor, öyle bagaj bir de Forza'da var.
Hafta sonu şehir dışında virajlı orman yollarında gezeyim dersen ona da geliyor. Daha ne olsun.
Ben xmax 250 Abs kullandım yaklaşık olarak 3-4 yıl Yamaha parçasını ve motor gücü anlamında iyi. Motor kolay kolay sorun yaratmıyor, düzenli bakımlı kullanıldığında. Bu yıl 2022 Honda Forzaya geçtim, Forza nın yapısı Yamahaya göre daha hantal olduğunu söyleyebilirim. Ama güvenlik ve fren anlamında kesinlikle Yamahadan iyidir. Bu denkleme göre 125lik yamaha bence başlangıç için iadealdir. Ama Honda Pcx de denemelisin. Yani biz ne söylersek söyleyelim ikiside kaliteli 2 marka ama senin kullanış tarzına hangisi uygun olacak bakman gerekiyor, sürüş konforun hangisinde daha iyi baklamısın bence. Ama seçim güzel.
Çünkü nmax ve pcx'e göre daha konforlu bir motor.
ben bunu yanlıs anladım xmax de bence rahat değil ozellkıkle arka taraf ezıyet 250 de forza 300 yada 250 cok daha konforlu ben 150 bın km ıntegra kullandım xmax 400 bıle bısıklet gıbı gelmıstı bana cok değişik motor xmax ama ilk defa bınen ıcın luks bıle gelebılır
Xmax 250 ilk motorum ve 20 bin km yaptım. 1.70 boy ile başta zor gibi gelse de alışılıyor. Hiç düşürmedim bu sebeple. A1 ehliyete uygun bir maxi scooter isteniyorsa başka bir alternatif yok. Alişan'ın kanalında nmax 155 ile kıyaslaması vardı performans olarak geri kalmıyordu. Bagajı ve boyutları(rüzgardan koruma) itibari ile gayet de güzel kullanılır.
Xmax'in kasa biraz büyük ve ağır gibi sanki. 125'lik motor yetecek mi Xmax'e?
Tr ye geldiğinde Niken test sürüşü için Kurucesme de ki kapanan Yamaha bayiinden davet aldım , gittim motoru beklerken 125 lik Xmax da testde dediler merak ettim , 170 kg kesinlikle 125 cc nin kaldıracağı bir ağırlık değil , motor yürüsün diye kalkarken devir önce 4-5000 civarına geliyor sonra varyatör açıyor , çok keyifsiz bir sürüştü , 250 cc si bile iki kişi çantalı vs yetmiyorken 125 cc ye resmen eziyet , yahu vicdan azabı çektim gaz açarken Bebek ten geri döndüm :D
xmax 250 185 kilo, 125 olanalrın da çok farkı yoktur motor olsun olsun 2 kilo farkeder. 170 kilo diyerek iyimser davranmışsın.
Avrupadaki gibi 300cc olsa aslında 185 kilo olması bir avantaj bile olurdu, ağır olması ile çok dengeli ve rüzgardan falan kolay savrulmuyor, virajlarda da bence gayet iyi, ama işte şehir içinde 250cc yetse de köfteci rotalarında ah az daha güçlü olaydı dedirtiyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)