Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Türk malı ürünlerin ithal ürün ile fiyatının aynı ve daha yüksek olması sorunsalı

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    sym jet x 125
    En basit örnek togg yerli bir ürüne neden 1 milyon verelim.
    1 milyon para mı diyecekler kesinlikle gelmesin.
    Yatırım lazım şirkete diyecekler e peki hangi parayla ürettin.
    Ürün yeni kroniği vesaire bilmeden o parayı neden riske atalım audi bmw mercedes veya türevleri var iken?
    Yani bir ürün yapıyorsun sektorde çok daha iyileri var iken sen yenisin veya eskisin ama fiyatın aynı ben neden senin malını alayım kardeşim niye yerli malı yazıyorsun ne anlamı var o zaman param yabancıya gitmesin yerli üreticiyi desteklemek mantığını savunmuyorum.
    300-500 eksiği sat ki hem insanlar senden ürünü alsın aynı kalitede diye zaten yerli üretici otomatikmen desteklenir.
    Bir örnek daha veriyorum kaft markası tişörtleri çantası vesaire 500-1000 tl arası yok bilmem ne kuması vesaire senin ürünün kaliteli de yabancıların ürünü dandik mi.
    Bana göre yerli üreticiler bizi mikiyorlar.
    Türk marka motosiklet çıkarsın emsallerine göre daha pahalı veya aynı fiyattan satış yapmış olur eminim.
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Yerli üretici ucuza sattığında da bu sefer "yabancı ürün daha iyi yeaa, ucuza mal alacak kadar zengin değilim yeaa" demeyeceğimizin garantisi var mı?

    Yerli üretici de babasının hayrına üretim yapmıyor. Şu ekonomide birilerinin hala üretim yapabiliyor olması bile mucize.
    byOzturk bunu beğendi.

  3. #3
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Ramazan'da millet el mahkum alacak diye zam yapan kitap ehli bir milletten bahsediyorsunuz.

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Konunun Ramazan ile Ramazan'da zam yapan esnaf ile Kitap ehli olmak ile ilgisi yok.

    Konuyu farklı yere çekmeye çalışıyorsun.

  5. #5
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Hangi yerli araba? Hongqi HS5 o arabanın adı ve yerli filan da değil. Tamamı İtalya'dan konteynırlarla gelen ve burada birleştirilen araba yerli olmuyor.

  6. #6
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı burak r25 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En basit örnek togg yerli bir ürüne neden 1 milyon verelim.
    1 milyon para mı diyecekler kesinlikle gelmesin.
    Yatırım lazım şirkete diyecekler e peki hangi parayla ürettin.
    Ürün yeni kroniği vesaire bilmeden o parayı neden riske atalım audi bmw mercedes veya türevleri var iken?
    Yani bir ürün yapıyorsun sektorde çok daha iyileri var iken sen yenisin veya eskisin ama fiyatın aynı ben neden senin malını alayım kardeşim niye yerli malı yazıyorsun ne anlamı var o zaman param yabancıya gitmesin yerli üreticiyi desteklemek mantığını savunmuyorum.
    300-500 eksiği sat ki hem insanlar senden ürünü alsın aynı kalitede diye zaten yerli üretici otomatikmen desteklenir.
    Bir örnek daha veriyorum kaft markası tişörtleri çantası vesaire 500-1000 tl arası yok bilmem ne kuması vesaire senin ürünün kaliteli de yabancıların ürünü dandik mi.
    Bana göre yerli üreticiler bizi mikiyorlar.
    Türk marka motosiklet çıkarsın emsallerine göre daha pahalı veya aynı fiyattan satış yapmış olur eminim.
    Zaten yerli-yabancı ayrımı mantıklı bir ayrım değil tamamen hamasi duygularla, insanların mantıklı düşünen yanlarına değil mantıksız duygusal yanlarına çağrı yapan bir söylem.
    Bir malı alırken özelliklerine bakarım, fiyatına bakarım, hangisi işime geliyorsa onu alırım, beni ilgilendirmez çünkü patronlar arasında yerli yabancı ayrımı yoktur, patron patrondur, yerli mal alınca yerli patron kazanır yabancı alınca yabancı patron kazanır yani her durumda patron kazaıyor, dünyayı yerli-milli gibi mantıklı gerçekliği olmayan uydurma ayrımlar üzerinden değil sınıf ayrımları üzerinden bakıyorum bu açıdan hepsi bir geliyor.
    DickName bunu beğendi.

  7. #7
    byOzturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Artık Yok :)
    Öncelikle iki çeşitli cevap vermek istiyorum..

    Honda tam olarak "Civic" markasını belki 20 yıla yakın süredir Gebze/Kocaeli'nde üretti. Bir insan evladı çıkıp "bunlar Türkiye'de üretiliyor" demedi "Ooo Japonlar yapıyor" dedi.

    Fiat'ın Egea, Linea ve Albea gibi bir çok modeli Bursa'daki TOFAŞ fabrikasında yıllardır üretiliyor. Satın alırken millet "İtalyan arabası" diyor.

    Ford ise yıllarca "Transit + Transit Connect + Tourneo" gibi demirbaş modellerini Türkiye'de üretti. Satın alınca herkes "Amerika malı" diyor.

    Patenti, lisansı vs. her şeyi Türkiye'ye ait olan TOGG, benzer elektronik ve üretim koşullarına sahip bir ülkede yani İtalya'da bu araçları ürettirince "EĞEĞEĞEĞEĞEĞEĞ TOGG İTALYADA ÜRETİLİYO" diye niye ağız yamultuyorlar hiç anlamıyorum.

    Bir malın patenti neredeyse, hangi ülkeninse o ürün o ülkeye aittir. Galatasaray, Fenerbahçe ya da Beşiktaş hiç fark etmez.. Bu takım 11 yabancı oyuncuyla maç kadrosu oluşturulup avrupaya gittiğinde "Türk takımı" denir. Başarılar Türkiye'ye yazılır. 5 golü Lewandovski attı, München değil bu goller Polonya'ya yazar demiyorlar

    Taşa anlatsam bu olayı üstündeki tozu döker, anladım der. Bizim insanımız anlamıyor arkadaş

    İkinci örnek, KUBA markası. Adamların patenti Türk. Superlight modelini eminim herkes bilir. Regal Raptor'un, Yuki'nin de Chopper'ları var ve KUBA'dan daha pahalıya satılıyor. İnsanların ilgisi ne peki burada? Regal alıyor, Funrider alıyor..

    Hem çok şey istiyoruz, hem de yaranamıyoruz düşüncesi geliyor burada da istemsizce..

    Saygılar..
    Metehan48 ve bursalıali bunu beğendiler.

  8. #8
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Anlamadım.

  9. #9
    byOzturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Artık Yok :)
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlamadım.
    Eğer bu cevap benim için ise şöyle bir örnek vereyim... "Savaşın başından bu yana Türkiye'nin buğday ithalatının neredeyse tamamının Rusya ve Ukrayna'dan yapıldığı (2021'de yüzde 70'e yakını Rusya olmak üzere toplam yüzde 87'si) tekrar tekrar vurgulanmış, savaş dolayısıyla buğday ve ürünlerinde fiyat artışı ya da kıtlık görülüp görülmeyeceği tartışılmıştı." - Kaynak BBC Türkiye.

    Ekmeği de fırından alıyoruz diye yerli demeyelim.. Ekmeklere önceden kağıt yapıştırırlardı seri olarak. Made in Russia yazsınlar.

    Saygılar..
    bursalıali bunu beğendi.
    Motosiklet kara sevda gibidir, kör bırakır!

  10. #10
    lordmayros - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2022
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Kawasaki Z500SE 2024 - Honda Activa 125 2024
    Alıntı byOzturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle iki çeşitli cevap vermek istiyorum..

    Honda tam olarak "Civic" markasını belki 20 yıla yakın süredir Gebze/Kocaeli'nde üretti. Bir insan evladı çıkıp "bunlar Türkiye'de üretiliyor" demedi "Ooo Japonlar yapıyor" dedi.

    Fiat'ın Egea, Linea ve Albea gibi bir çok modeli Bursa'daki TOFAŞ fabrikasında yıllardır üretiliyor. Satın alırken millet "İtalyan arabası" diyor.

    Ford ise yıllarca "Transit + Transit Connect + Tourneo" gibi demirbaş modellerini Türkiye'de üretti. Satın alınca herkes "Amerika malı" diyor.

    Patenti, lisansı vs. her şeyi Türkiye'ye ait olan TOGG, benzer elektronik ve üretim koşullarına sahip bir ülkede yani İtalya'da bu araçları ürettirince "EĞEĞEĞEĞEĞEĞEĞ TOGG İTALYADA ÜRETİLİYO" diye niye ağız yamultuyorlar hiç anlamıyorum.

    Bir malın patenti neredeyse, hangi ülkeninse o ürün o ülkeye aittir. Galatasaray, Fenerbahçe ya da Beşiktaş hiç fark etmez.. Bu takım 11 yabancı oyuncuyla maç kadrosu oluşturulup avrupaya gittiğinde "Türk takımı" denir. Başarılar Türkiye'ye yazılır. 5 golü Lewandovski attı, München değil bu goller Polonya'ya yazar demiyorlar

    Taşa anlatsam bu olayı üstündeki tozu döker, anladım der. Bizim insanımız anlamıyor arkadaş

    İkinci örnek, KUBA markası. Adamların patenti Türk. Superlight modelini eminim herkes bilir. Regal Raptor'un, Yuki'nin de Chopper'ları var ve KUBA'dan daha pahalıya satılıyor. İnsanların ilgisi ne peki burada? Regal alıyor, Funrider alıyor..

    Hem çok şey istiyoruz, hem de yaranamıyoruz düşüncesi geliyor burada da istemsizce..

    Saygılar..
    Şimdi bu yazının bir kısmına katılıyorum
    Evet dediğiniz gibi lisans patent kimdeyse mal onundur ve dediğiniz markalar dediğiniz araçları ülkemizde ürettirip yurtdışına ve ulkemize sattılar

    Togg da şöyle bir durum var

    Yukarıda sayılan tüm markalar ülkelerinde doğdu ülkelerinde üretti ve planlı bir yatırım ve büyüme planı ile dünyaya yayıldı

    Bizim gibi siyaset malzemesi yapıp fabrika gösterim sonra dışarıda üretilen bir aracı satmadı kaldığı ulke olarak bir Ar-Gede harcanmadı hersey satın alındı

    Bu arada Ülkemizin araba üretmemesi banada saçma geliyor otomotiv tarafında ana sanayi ve yan sanayinin bu kadar gelişmiş olduğu bir ülkede olmaması hayret verici

    Ama Rusya gibi Lada gibi bir örnekle üretime başlansaydı 5 sene önüne hedef konulsaydı 5 sene sonra C segmentine giriş yapsaydı yani bir plan olsaydı daha gerçekçi daha güzel olurdu

    İlk olarak gerçek halkı araba sahibi yapmanız gerekiyor Alman Volkswagen bile kuruluşunda halkın arabası olarak geçer

    Biz ne yaptık örnek olması açısından bir kulüp kurduk sonra onu hicbirsey yapmadan direkt süperlige koyduk yani sonuç kaçınılmaz ama umarım yanılırım
    fatih.met bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    30 Aralık 2019
    Çok basitçe cevap vereceğim,
    Bitmiş/yarı mamülleri usd ile alırsan daha pahalıya mal edersin. Ne kadar fakir olsakda Çin kadar ucuz değiliz.
    Neticede montajcıyız.
    RuzgarAşkı bunu beğendi.

  12. #12
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı byOzturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle iki çeşitli cevap vermek istiyorum..

    Honda tam olarak "Civic" markasını belki 20 yıla yakın süredir Gebze/Kocaeli'nde üretti. Bir insan evladı çıkıp "bunlar Türkiye'de üretiliyor" demedi "Ooo Japonlar yapıyor" dedi.

    Fiat'ın Egea, Linea ve Albea gibi bir çok modeli Bursa'daki TOFAŞ fabrikasında yıllardır üretiliyor. Satın alırken millet "İtalyan arabası" diyor.

    Ford ise yıllarca "Transit + Transit Connect + Tourneo" gibi demirbaş modellerini Türkiye'de üretti. Satın alınca herkes "Amerika malı" diyor.

    Patenti, lisansı vs. her şeyi Türkiye'ye ait olan TOGG, benzer elektronik ve üretim koşullarına sahip bir ülkede yani İtalya'da bu araçları ürettirince "EĞEĞEĞEĞEĞEĞEĞ TOGG İTALYADA ÜRETİLİYO" diye niye ağız yamultuyorlar hiç anlamıyorum.

    Bir malın patenti neredeyse, hangi ülkeninse o ürün o ülkeye aittir. Galatasaray, Fenerbahçe ya da Beşiktaş hiç fark etmez.. Bu takım 11 yabancı oyuncuyla maç kadrosu oluşturulup avrupaya gittiğinde "Türk takımı" denir. Başarılar Türkiye'ye yazılır. 5 golü Lewandovski attı, München değil bu goller Polonya'ya yazar demiyorlar

    Taşa anlatsam bu olayı üstündeki tozu döker, anladım der. Bizim insanımız anlamıyor arkadaş

    İkinci örnek, KUBA markası. Adamların patenti Türk. Superlight modelini eminim herkes bilir. Regal Raptor'un, Yuki'nin de Chopper'ları var ve KUBA'dan daha pahalıya satılıyor. İnsanların ilgisi ne peki burada? Regal alıyor, Funrider alıyor..

    Hem çok şey istiyoruz, hem de yaranamıyoruz düşüncesi geliyor burada da istemsizce..

    Saygılar..
    şimdi şöyle söyleyeyim, honda burada üretim yaptı ama biz ona japon dedik. ford burada üretim yaptı ona da başka ülkenin dedik falan ama mevzu ne biliyor musun? biz ucuz ve kalifiye iş gücü olduğumuz için onlar burada yaptırdılar bize.

    peki sence italyanlar bizden daha ucuz iş gücümü ki biz orada üretim yaptırıyoruz?

    yani sizi biraz düşünmeye davet ediyorum.

    madalyonun 1453 tane yüzü vardır ve her tarafından bakmalısınız. bu hükümetin savunulacak hiç bir yanı yok. savunmayın, savundurmayın.

    evet hükümet ile alakası var, bu hükümete ve onu destekleyenlere tekrardan ağır hakaretlerimi iletiyorum. hadi bakalım. o hakaretleri burada yazmaya gerek yok, akıllara gelen en kötü sıfatları onlara söylediğimi bilsinler tamamdır.

    oktroller de ayrı bir yandan sıkıştırıyorlardı, onlarda eksik kalmasın, onlara da gerekli hakaretlerimi iletiyorum.

  13. #13
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Ağalar hıncımızı, sinirimizi, hayal kırıklıklarımızı, ideolojimizi kapının dışında bırakalım. Fikir olur, sanat olur, sanayi olur, spor olur, finansal ürün olur, o olur bu olur, basitçe düşünelim ülke olarak ekonomimizi toparlamamızın tek yolu burada bir şey üretip yurt dışına satmaktan geçiyor.

    Daha biz kendi ürettiğimiz ürüne inanmazsak, güvenmezsek nasıl yurt dışına satacağız? Ben de Togg'un sınai değil siyasi bir ürün olduğunu düşünüyorum ama ne yapalım? Akp'ye kıl oluyoruz diye tüm yerli üreticileri yere yatırıp şey mi edelim?
    bursalıali ve byOzturk bunu beğendiler.

  14. #14
    xterkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    suzuki 1000 gt
    [QUOTE=fatih.met;4732942]şimdi şöyle söyleyeyim, honda burada üretim yaptı ama biz ona japon dedik. ford burada üretim yaptı ona da başka ülkenin dedik falan ama mevzu ne biliyor musun? biz ucuz ve kalifiye iş gücü olduğumuz için onlar burada yaptırdılar bize.

    peki sence italyanlar bizden daha ucuz iş gücümü ki biz orada üretim yaptırıyoruz?

    yani sizi biraz düşünmeye davet ediyorum.

    madalyonun 1453 tane yüzü vardır ve her tarafından bakmalısınız. bu hükümetin savunulacak hiç bir yanı yok. savunmayın, savundurmayın.

    evet hükümet ile alakası var, bu hükümete ve onu destekleyenlere tekrardan ağır hakaretlerimi iletiyorum. hadi bakalım. o hakaretleri burada yazmaya gerek yok, akıllara gelen en kötü sıfatları onlara söylediğimi bilsinler tamamdır.

    oktroller de ayrı bir yandan sıkıştırıyorlardı, onlarda eksik kalmasın, onlara da gerekli hakaretlerimi iletiyorum.[/QUO

    geçen Youtube da yorumlarda sana motorcu diyen bendim :D

  15. #15

    Üyelik
    23 Haziran 2020
    Motosikleti
    T7
    Yerli marka olmakla yerli bir ürün olmak arasında çok büyük fark var. TOGG yerli bir marka . Ancak yerlilik oranı düşük.Üretimi için kullandığımız hammadde ve enerji maliyetleri de maalesef tamamen yerli değil. Başka bir örnek olarak ATAK helikopterinin yerlilik oranının % 60 civarında olduğunu biliyorum.

    Bunu eleştiri için söylemiyorum yapılan iş büyük ve önemli bir iştir. TCG ANADOLU'yu yaparken de bu aşamalardan geçildi. Aslında bütün dünyada durum benzer. Sadece stratejik savunma sistem ve cihazları tamamen yerlidir ve zaten bunlar da başka bir ülkeye satılmazlar.Örnek: ABD F 22 uçakları. Milli Muharip Uçak için de böyle bir hedefi var TUSAŞ'ın.

    Durumumuzu olduğundan aşağıda görmemek gerektiği gibi olayı abartmaya şova dönüştürmek de ilerlemeyi geciktiriyor, hüloğcu kitle yaratıyor.Bu ülkenin mühendisinin hüloğcu bir kitleye ihtiyacı yok onlar zaten başarılı.

    Sorunun cevabı: bu ürünleri ucuza almak için öncelikle paranızın değerli olması gerekiyor. TOGG Toyota kadar üretim yapabilecek bir kapasiteye ulaşırsa bu da birim maliyeti azaltır ve daha ucuza almamıza yardımcı olabilir.

  16. #16
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    ötv almasın o araçtan, zibil gibi togg dolar ortalık.

    togg'un batacağına ben kesin gözüyle bakıyorum. göstermelik 150-200 tane ihraç ederler, 3-5 bin ne oldum delisi de burda alır, kalanı ellerinde patlar v e iflas bayrağını çekerler.

    memlekette genç, girişken tasarımcılar dolu iken gidip de pininfarina'ya bi dünya para vermelerinden belli zaten; amaç girişim değil şov.
    DickName bunu beğendi.

  17. #17
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Evet, cevap sizin içindi.
    Honda Civic'i Türkiye'de üretti. Ama hangi kısmını Japonya'da tasarlamayıp Türkiye'ye havale etti? Diğer örnekler de öyle.

    İkinci olarak, TOGG Türkiye'de mi üretiliyor, İtalya'da mı? İtalya'da üretilmesi suç değil. Ama bir, İtalya'da üretildiği halde Türkiye'de fabrika kurduk diye şov yapılıyorsa bu ne ticari açıdan, ne siyasi açıdan etik bir durum değildir. İki, tasarımlar Türkiye'de yapılıyor, diğer ülkelerde (veya Türkiye'de, farketmez) ürettirilip fabrikada monyaj yapılıyorsa o da kabul. Ama onun dışında, şu parçayı şuradan aldık, bu parçayı buradan aldık tarzı bir şey ise Vestel cep telefonu veya Casper bilgisayardan farklı bir şey değildir.

    Her halükarda, tabii ki hiç bir şey yüzde yüz yerli olmaz, hele de bu yüzyılda. Ama hal böyleyken de çıkıp göstere göstere yerli ve milli demeyeceksin. Casper nasıl oradan buradan parça sipariş edip kendisi birleştiriyorsa TOGG da öyle yapar, satar, kimse de laf etmez. Varank'ın elinde Vestel'le çıkıp cep telefonu yaptık dediğini gördünüz mü? Kamera karşısına elinde Casper ile çıktığını gördünüz mü? Dahası Varank'a ne oluyor da özel teşebbüs ürününün reklamını yapıyor. Kanuna hakim değilim ama rekabet kurallarını ihlal ediyor bile olabilirler.

    Yukarıda birisinin dediği gibi, bu işlerden -yerli veya yabancı farketmez- patronlar para kazanıyor. Bu adamlar bunu satınca ben zenginleşmiyorum. O zaman ne diye bu firmayı ölümüne savunayım? Babamın fabrikası mı? Bunun Apple veya Samsung fanboyluğundan ne farkı var?

    Son olarak, CEO diyor ki 170 araba teslim edildi. Günde 80 araba üretiyoruz. 10 günde kaç araba üretilmiş olur? 800. Kalan 630 araba nerededir? iPhone değil ki bunlar bir binaya sığsın. İlla ki bir yerde park halinde bekliyorlardır. Fırsat buldukça boy boy resim paylaşıp "Aha da üretim bandı", "Aha da tırlara yüklendi" diyenler neden bir tane üretilmiş ve teslimatı bekleyen araçların toplu fotosunu paylaşmaz? Bu arada, ben 10 günlük üretimden örnek verdim, ilk aktif üretim bandı fotoları birkaç ay öncesine uzanıyor. Gerçek minimum sayıyı varın siz hesaplayın.
    espresso ve DickName bunu beğendiler.

  18. #18
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Türkiye'de üretilen araçlar için Türkiye ucuz işçilik ve vergi muafiyetleri sebebiyle montaj ülkesidir sadece. Yani bu fabrikaların Türkiye'de olması üretilen ürün için milli bir başarı değildir. O teşvikler kaldırıldığında adamlar fabrikayı söker Çin'e, Vietnam'a, Tayland'a kurarlar. Son on yılda birçok fabrika bu yüzden Türkiye üretimlerini sona erdirdi.

  19. #19
    byOzturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Artık Yok :)
    Hiç bir zaman bir partinin ya da bir markanın fanboyluğunu yapmadım, yapmam.. Tabir-i caizse umurumda bile değil. Ben işe "patent" konusundan bakarım.

    Evet, TOGG İtalya'da da üretilebilir, Çin'de de üretilebilir. Evet, yerlilik oranı %1'de olabilir, %100 de olabilir. En basitinden kahvaltılarda ve ara öğünlerde yediğimiz, kakao çekirdeği afrikadan, fındığı Türkiye'den gelip hepsini bir kavanozda karıştırıp Nutella markası İtalyan adı altında satıyorlarsa ben yüzdeye değil "MARKAYA" bakarım.

    Burada mesele tamamen patent. Yurtdışına bor, bor karbür ya da bor ile üretilmiş deterjan satmamız bize "katma değer olarak" hiç bir şey vermez.

    En basit örneği dünyanın en güzel zeytinyağını biz, yani Türkiye yapıyor. Biz zeytini yetiştiriyoruz, fabrikaya verip yağa çeviriyoruz, fıçılayıp 1 fıçıyı 10 TL'ye (misalen) satıyoruz. Patent sahibi bir marka şişeye etiketini yapıştırıp 1 litresini 15 TL'ye satıyor bize. Konu burada ne oluyor? "MARKA"

    Ben burada tamamen patente ve markaya hedef ve atıf yapıyorum. TOGG'un tasarımı İtalya'dan, pili Çin'den, diferansiyeli bilmem nereden vs. toplar arabayı, 10 TL'ye mal eder. Burada montajlar, 100 TL'ye satıyorsa 90 TL'si patentin ve marka sahibinin hakkıdır.

    Çok ince bir çizgi var. Detaylarda boğulmaya gerek yok

    Pastırma, sucuk, cacık gibi yemekleri bile bugün telif haklarıyla koruyorlar. Pastırma'yı Kayseri yaptı, ekmeğini patent sahibi yiyor. Cacığı Türkler buldu ama Yunanlar cacıki dedi dünya tarifleri arasına Yunanistan adıyla girdi.

    Pencereyi değil, direk doğu-batı yönünüzü karıştırmışsınız.. Lütfen çağa ayak uydurun.
    bursalıali bunu beğendi.
    Motosiklet kara sevda gibidir, kör bırakır!

  20. #20
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    bir ürünün fiyatının büyük bir oranını hammadde belirler türkiye de üretilen hiçbir şeyin hammadesi türkiye de üretilmediği için ithal ürene yakın bir fiyata satılır
    buğday demişsiniz tarlayı sürdüğünüz traktörün mazot u lastiği yağı akü sü ampülü boyası ithal
    fırında kullandığın elektrik doğalgaz işçinin kıyafeti unun çuvalı ithal
    nakliye yaptığın kamyonun mazotu lastiği yağı suyu ithal
    eee sadece işçilik türk malı oda zaten ucuz
    bir ürün bizde pahalı değil bizim paranın alım gücü düşük o yüzden fiyat bize batıyor
    DickName bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)