Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Lastik raf ve kullanım ömrü hakkında

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Takılsa da takılmasa da sertleştiği doğru, ancak takıldıktan sonra işin hızı çok değişiyor.
    Burada lastiğin türü de devreye giriyor elbette. Tur lastikleri bundan daha az etkileniyordur, ancak daha spor lastiklere geçtikte ilk güzel sıcaklığı yedikten sonra eskime hızlanıyor.
    Yani atıyorum 3 yıl hiç takılmamış lastiğin geldiği durumla, 3 sene önce 500km yapmış sonra hiç kullanılmamış lastiğin durumu aynı olmuyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Bekletilen lastiği strece sarıp yan yatırıpmı bekletmek doğrudur.Hava almamasımı gerekir?2 sene raf bekleme üzerinede 3 sene kullanım süresi doğrudur değilmi?

  3. #23
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bekletilen lastiği strece sarıp yan yatırıpmı bekletmek doğrudur.Hava almamasımı gerekir?2 sene raf bekleme üzerinede 3 sene kullanım süresi doğrudur değilmi?
    Birşeylere sarmana gerek yok , lastikleri üstüste koyma , üzerine başka birşeyler koyma , direkt güneş ışığı almasın , mümkünse 3-4 ayda bir yere değen kısmını çevir (bunu yatan motosiklette de yapmak iyidir) max 5 yıl saklanır bu şartlarda..
    espresso, blueway2 ve killingroad bunu beğendiler.

  4. #24
    Lunatique - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2023
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Street Twin
    Nikkfurie güzelce açıklamış.
    Ben de birkaç ekleme yaparak aşağıya yazıyorum.

    1.Karanlık ve serin bir yerde saklayın.
     (Kauçuk ultraviole ışınlara maruz kaldıkça bozulduğu için, uzun süre doğrudan güneşe maruz kalmamalı)
     ※Bina içinde saklanması önerilir. Toz vs. önlemek için isterseniz streç filme sarabilirsiniz.
      Bina dışında saklanacaksa su ve güneş ışığı geçirmeme özelliği olan lastik kılıflarından kullanın.
    2.Doğrudan yer ile temas edecekse lastiklerin altına karton, tahta vb. teması kesecek bir şey koyun.
    3.Janta takılı saklanacaksa yatay; jantsız saklanacaksa dik şekilde saklayın.
     ※Yükü dağıtmak için en azından 5-6 ayda bir pozisyonunu değiştirin.

    Doğru koşullarda saklandığında 3 sene boyunca performansını korur.
    2 sene sakladıktan sonra 3 sene kullanabilirsiniz.
    Sadece 3.seneden sonra sertleşecektir, performansında bir miktar azalma olacaktır.
    Maksimum 5 sene sonra ise değiştirmenizi öneririm.
    espresso, blueway2 ve iptaluyelik02 bunu beğendiler.

  5. #25
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    bu nc harbi pinti adam motoru benim arkadaş batlax lastiklerini 40000 de değiştirmişti nc si varken
    ben 22000 km de mişlenleri takıp cayır cayır viraj yapıp nc nin keyfini çıkartıyordum
    bence 40000 e kadar değiştirmeyin

  6. #26
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu nc harbi pinti adam motoru benim arkadaş batlax lastiklerini 40000 de değiştirmişti nc si varken
    ben 22000 km de mişlenleri takıp cayır cayır viraj yapıp nc nin keyfini çıkartıyordum
    bence 40000 e kadar değiştirmeyin
    Hırbonen'in kulaklarını çınlatalım

    yanlış motoru almış Africa alacağına NC alsaymış at 6 ya 70 le 1,5 lt ortalamayla gezerdi , lastiklerde 40.000 gidiyor oh mis :D
    espresso ve F54 bunu beğendiler.

  7. #27

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu nc harbi pinti adam motoru benim arkadaş batlax lastiklerini 40000 de değiştirmişti nc si varken
    ben 22000 km de mişlenleri takıp cayır cayır viraj yapıp nc nin keyfini çıkartıyordum
    bence 40000 e kadar değiştirmeyin
    40.000 i bilemiyorum ama 30.000 km rahat gider gibime geliyor bu dunlop orjinal lastikleri.Siz road4 mü takmıştınız,kullanımda nasıl farklar gözlemlediniz.Ben virajlardan sonra lastiklere bakıyorum sonuna kadar yatmışım,ama ben his olarak çok yattığımı hissedemiyorum.
    İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.

  8. #28

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Ben şöyle sakladım.
    Kıyafet dolabının içine attım. Dimdik değil hafif yanlarına yaslanmış durumdaydılar. Dik duruşa 90c desek hani 80 falandır.
    Alta 3-4 kat karton koydum doğrudan parkeye temas etmesin diye.
    Yere ve lastiklerin içine koyduğum kartonların üstüne bir sürü silika nem alıcı koydum.
    Üstlerini de kullanmadığım bir motosiklet montuyla örtüp güneşle bağlantısını kestim.
    Ayda bir çevirdim aynı yerin üstünde durmasın diye.



    -
    Benim XJ6'daki Dunlop'ları da 20bin'de attığımda hala canavar gibi dişleri vardı. Görücem dersen çok rahat 40bin km görürsün ama ölüsü dirisi zaten tutmuyorken o lastikle gezmek pek esprili gelmedi. Sürüşü ne kadar baltaladığını da insan lastik değiştirince anlıyor.
    blueway2 bunu beğendi.

  9. #29
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Benim xmax'ın üzerinde gelen city grip'lerin dişleri hala canavar gibiydi, 7bin km'de tuvturk muayenesinde abi dişleri iyi durumda, rapora geçer yazıyorum ama lastik üzerindeki tarihe göre 5 yıl geçmiş değiştirsen iyi olur dedi, o zamana kadar farkında değildim, niye iyi tutmadığını da en iyi lastik bu kadar olur zannediyordum, virajlarda falan tırsarak dönüyordum, sonra hemen gittim henüz 7bin km yol yapmış lastikleri değiştirdim, 2021 yılı Eylül ayı gibi 1500 lira vermiştim, yeni lastikleri takınca öyle çok farketti ki en iyi harcadığım 1500 lira diyebilirim. Şimdi motor 13bin'e geldi, 20bin'e gelince yne değiştiririm herhalde şimdilik iyi durumdalar. ama bir lastikle 20bin km düşünemiyorum, çok yol yapanlar belki 20bin olabilir ama 15bin iyidir, 15bin'i zaten 5 yılda anca yaparım.

  10. #30
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    40.000 i bilemiyorum ama 30.000 km rahat gider gibime geliyor bu dunlop orjinal lastikleri.Siz road4 mü takmıştınız,kullanımda nasıl farklar gözlemlediniz.Ben virajlardan sonra lastiklere bakıyorum sonuna kadar yatmışım,ama ben his olarak çok yattığımı hissedemiyorum.
    mişlen ile viraj da iken lan düşürmez beni bu lastik deyip daha da yatıyorsun çok keyifli oluyor bazen de gereksiz risk alıp daha da yatıyorsun ve lastik viraj da salmıyor
    fren mesafe side kısalmıştı abs devreye girmiyordu korku hissetmiyordum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:21 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hırbonen'in kulaklarını çınlatalım

    yanlış motoru almış Africa alacağına NC alsaymış at 6 ya 70 le 1,5 lt ortalamayla gezerdi , lastiklerde 40.000 gidiyor oh mis :D
    hırbonun motoru bence dio 100 km de 1.8 lt benzin yakıyor

  11. #31
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Epey nadir de olsa Road 4'ün virajda kelek attığı durumlar başıma geldi ama hep lastiğin eskimiş olmasına ya da o ara uygun basınçta mı değil mi diye kontrol etmediğime yordum.

    Yağmurlu havada sürüyorsanız Road 4'ten esas randımanı o zaman alırsınız bence. Ben 3. takımımı kullanıyorum. İlk Road 4 takımımı 21.000 km , 2. Road 4 takımımı 25.000 km kullandım. 3. Road 4 takımımı Aralık 2022'de aldım, şu an 9000 km.deyim.
    espresso bunu beğendi.

  12. #32

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim xmax'ın üzerinde gelen city grip'lerin dişleri hala canavar gibiydi, 7bin km'de tuvturk muayenesinde abi dişleri iyi durumda, rapora geçer yazıyorum ama lastik üzerindeki tarihe göre 5 yıl geçmiş değiştirsen iyi olur dedi, o zamana kadar farkında değildim, niye iyi tutmadığını da en iyi lastik bu kadar olur zannediyordum, virajlarda falan tırsarak dönüyordum, sonra hemen gittim henüz 7bin km yol yapmış lastikleri değiştirdim, 2021 yılı Eylül ayı gibi 1500 lira vermiştim, yeni lastikleri takınca öyle çok farketti ki en iyi harcadığım 1500 lira diyebilirim. Şimdi motor 13bin'e geldi, 20bin'e gelince yne değiştiririm herhalde şimdilik iyi durumdalar. ama bir lastikle 20bin km düşünemiyorum, çok yol yapanlar belki 20bin olabilir ama 15bin iyidir, 15bin'i zaten 5 yılda anca yaparım.
    2 senede 25,000 km yaptım.
    İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.

  13. #33

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Epey nadir de olsa Road 4'ün virajda kelek attığı durumlar başıma geldi ama hep lastiğin eskimiş olmasına ya da o ara uygun basınçta mı değil mi diye kontrol etmediğime yordum.
    Tur lastikleri çok gelişti artık, limitleri yol koşulları için baya baya yükseldi. Mandello'da Angel GT II vardı, ben pek sevmedim ama videoya girebilecek yerlerde yine baya güzeldi sıkıntı çıkarmadı.

  14. #34
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 senede 25,000 km yaptım.
    Eğer artık bir şekilde bunlar eskimiş midir diye akıldan geçiyorsa lastikler değişmeli. Frenlerden sonra motorda en şüphe yaratmayacak parçalar lastikler olmalı. Azıcık bir güven vermeme hissi oluştuysa değiştirin, zaten 25bin km olmuş, yeter, zorlamanın gereği yok.

  15. #35

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Tekrar Merhaba,
    Lastikleri taktırdık ama sökülen lastiklerin içerisinde formulax vardı,silerek temizlenir denildiği halde,yapan usta sıvının silerek çıkmadığını bu sebeple fırça kullandığını belirtti.Bu kullanılan fırça sonucunda jantların içi çizildimi bilemiyorum.Jantlar aliminyum olduğundan paslanma olmaz dendi içine bir daha sıvı bişey sıkma dendi.Bu durumun serviste yaşanmasıda ayrı sıkıcı bir durum.Böyle birşey yaşadınızmı?

  16. #36
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekrar Merhaba,
    Lastikleri taktırdık ama sökülen lastiklerin içerisinde formulax vardı,silerek temizlenir denildiği halde,yapan usta sıvının silerek çıkmadığını bu sebeple fırça kullandığını belirtti.Bu kullanılan fırça sonucunda jantların içi çizildimi bilemiyorum.Jantlar aliminyum olduğundan paslanma olmaz dendi içine bir daha sıvı bişey sıkma dendi.Bu durumun serviste yaşanmasıda ayrı sıkıcı bir durum.Böyle birşey yaşadınızmı?
    Formulax suyla çözünebilen bir şey, te fırçaya ne gerek varmış ki? Jantı bir güzel yıkayıp kurulasa yetecekti. Ben lastiklere formulax uygularken bulaştırdığım yerleri 2-3 hafta sonra farkettiğimde suyla yıkayabilmiştim.

    Aluminyum kolay paslanmaz zaten, dert etmeyin içerdeki çizikleri. Ben olsam tekrar formulax uygulardım, henüz lastiğim patlamadı ama patlarsa ne yaparım diye kafa rahatlığına değer.

  17. #37

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Formulax suyla çözünebilen bir şey, te fırçaya ne gerek varmış ki? Jantı bir güzel yıkayıp kurulasa yetecekti. Ben lastiklere formulax uygularken bulaştırdığım yerleri 2-3 hafta sonra farkettiğimde suyla yıkayabilmiştim.

    Aluminyum kolay paslanmaz zaten, dert etmeyin içerdeki çizikleri. Ben olsam tekrar formulax uygulardım, henüz lastiğim patlamadı ama patlarsa ne yaparım diye kafa rahatlığına değer.
    Sağolun ,bende anlayamadım neden böyle yaptığını,Buzz motoru aradım fikir almak için,uzun süreli formulax kullanımında yanaklarda falan kalıntıların sertleştiğini söyledi,benim motordada 2 sene olmuştu uygulamayı yapalı.Sonrasında içine tekrar uygulama yapmayın dedi.
    espresso bunu beğendi.
    İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.

  18. #38
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağolun ,bende anlayamadım neden böyle yaptığını,Buzz motoru aradım fikir almak için,uzun süreli formulax kullanımında yanaklarda falan kalıntıların sertleştiğini söyledi,benim motordada 2 sene olmuştu uygulamayı yapalı.Sonrasında içine tekrar uygulama yapmayın dedi.
    Lastikçiler temizlemesi zor geldiği için böyle şeyleri sevmiyorlar. işleri uzuyor.

    Ben xmax'a formulax uyguladıktan sonra xmax'ın çıkabildiği hızlarda yani 130-140km/saat gibi hızlarda bile balans sorunu yaşamadım ama daha güçlü ve hızlı motorlarda balansı bozabileceği söyleniyor, sizde durum nasıldı?

  19. #39

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastikçiler temizlemesi zor geldiği için böyle şeyleri sevmiyorlar. işleri uzuyor.

    Ben xmax'a formulax uyguladıktan sonra xmax'ın çıkabildiği hızlarda yani 130-140km/saat gibi hızlarda bile balans sorunu yaşamadım ama daha güçlü ve hızlı motorlarda balansı bozabileceği söyleniyor, sizde durum nasıldı?
    Yok bendede balansı olumsuz etkilemedi hiç
    espresso bunu beğendi.
    İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)