Lastik raf ve kullanım ömrü hakkında
Reklamlar
-
Merhaba,
Motorumu 2 sene 3 aydır üzerinde gelen orjinal dunlop trailmax lastikleriyle 25.000 km'dir kullanıyorum.Özellikle arka lastiğin orta kısmında diş kalmadı.Sert kullanmadığım için herhangi bir olumsuzlukla karşılaşmadım.9.ayda muayenem var.Ama arka arkaya olan virajlarda hala eski motorum inazuma'daki gibi yatamadığımı düşünüyorum.06-2022 üretim tarihli michelin road4 lastikleri alıp kenara koymuştum hazır bulunsun diye.Stok lastikleriyle kullanmaya devam edip lastikleri seneye değiştirsem uygun olurmu.Motosiklet lastiklerinde raf ömrü 2 yıl diye duymuştum bu doğrumudur.Yoksa yatarak lastik sertleşirmi?
Şİmdimi değiştirmeliyim beklemelimiyim karar veremedim yardımcı olurmusunuz?
Reklamlar
-
Bence acil değiştirin o Trailmax'ları. 25.000km zaten oldukça fazla. Genelde en fazla 15.000 - 20.000 arası patatese bağlıyor lastikler. Düzleşmiş zaten, dönüşlerde yatırırken vs. çok dengesiz olur.
-
Oha, 25k olmuş acil değiştir, çöp olmuşlar artık.
-
Kendi güvenliğiniz için değiştirin. Lastik size en acil durumlarda lazım olacaktır. Su birikintisi, ani fren vs.
-
Kıçıkırık bir lastik canından daha değerliyse değiştirme 2-3 yıl daha gider senin lastik. Telleri ortaya çıkana kadar devam
-
Gölgede, serin yerde muhafaza ettiysen 6-7 yıl bile dayanır lastik.
-
Bence takma. Senden sonra ihtiyacı olan biri kullanır. Malınıza bu kadar acımayın senden daha mı değerli bi takım lastik?
-
25.000 km de ki arka lastikle bu kışı sağ sağlim geçirdiysen bravo vallahi , o halde bu yazıda rahat çıkarırsın sen :D dostum şaka bir yana hazırda lastiğin de var hemen değiştir , kaliteli lastik , abs , çekiş kontrol , korumalı ekipman vs bunlar 50.000 km boyunca işine yaramayabilir , sadece birkez seni kurtarır ve kalan ömrünü daha sağlıklı yaşarsın , kırık çıkık doku kaybı kimse yaşamasın ama öyle alçı çıkınca normal hayata hemen dönülmüyor , yıllarca ağrısı sızısı hissediliyor :(
-
Bence de elindeki lastiğin raf ömrünü merak etmene gerek yok artık. 25bin km işini görmüş, zaten sert bir lastik, üstüne bir de diş kalmadı diyorsun. Sıkıntı çıkarmamıştır çünkü lastikten bir talebin olmamıştır. 2 yıl beklediği de yeter, daha durur mu durur ama durdukça "çalışmaya başladıktan sonraki ömrü" de kısalıyor, beklettikçe yüksek performans alacağın süreyi azaltıyorsun.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Bence de elindeki lastiğin raf ömrünü merak etmene gerek yok artık. 25bin km işini görmüş, zaten sert bir lastik, üstüne bir de diş kalmadı diyorsun. Sıkıntı çıkarmamıştır çünkü lastikten bir talebin olmamıştır. 2 yıl beklediği de yeter, daha durur mu durur ama durdukça "çalışmaya başladıktan sonraki ömrü" de kısalıyor, beklettikçe yüksek performans alacağın süreyi azaltıyorsun.
yok lastikleri alalı 2 yıl olmadı 1 yıl diyebiliriz üretim tarihi itibariyle.Beklentim dediğim gibi önceden olan inazuma varken arka arkaya olan virajlarda daha rahat yatıp kalkıyordum,Nc ile aynı duyguları yaşayamadım.Buradaki faktör motor,lastik tam çözemedim.Biri naked'ti,biri daha yüksek onunda etkisi var heralde.
İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.
-
Hiç tereddüt etmeden değiştirin. Malum sebeplerle ben de lastikleri gereğinden fazla kullanıyorum. Fakat, 20 bin km.yi hiç geçmedim. Şu an 20 bin km.ye gelen lastiğim özellikle ıslakta alarm veriyor. İlk işim değiştirmek olacak. Benim de bekleyen lastiğim var. Streç film ile sarıp bir yere dayamadan askıda duruyor. Takıldığı zaman 2,5 yıl beklemiş olacak.
-
blueway2 adlı üyeden alıntı
yok lastikleri alalı 2 yıl olmadı 1 yıl diyebiliriz üretim tarihi itibariyle.Beklentim dediğim gibi önceden olan inazuma varken arka arkaya olan virajlarda daha rahat yatıp kalkıyordum,Nc ile aynı duyguları yaşayamadım.Buradaki faktör motor,lastik tam çözemedim.Biri naked'ti,biri daha yüksek onunda etkisi var heralde.
NC ile Inazuma'da aldığın hissi alamamanın tek sebebi lastikler değildir dediğin gibi.
Ne kadar iyileşme olacak ne kadar yaklaşacak, bunu Road 4'e geçince göreceksin.
-
Hepinize teşekkür ederim,Cumartesi günü için randevu aldım değiştiriyorum.
-
Konu zaten sonuçlanmış ancak ben de birkaç cümle yazmak istedim.
Lastik sektöründe çalışıyorum ve konuyu Üretim Teknik Mühendislerine de sordum.
Toparladığım bilgiler aşağıdaki gibidir.
Lastik yapısı zaman içerisinde bozulmaya uğrar. Dolayısıyla uygun koşullarda saklansa da ömrü 5 senedir.
3 sene sonra ilk üretildiği zamanki yumuşaklığını yitirir, diş olsun olmasın 5 sene sonra ise değiştirilmesi önerilir.
KM hesabına göre ise lastiğin türü, kullanım koşulları ve başka faktörlere göre değişir.
Ama 25.000km ortalamanın çok üstündedir.
-
Bende bu sezon başlarken değiştirmeyi düşünüyorum lastikleri.2018 Motorda AnggelGT var.daha 14bin km yaptım.Kışları hiç kullanmıyorum takozla iki tekeride yerden kesip kapalı garajda duruyor.
Lastik fiyatlarına bakmaya korkuyorum.
-
Lunatique adlı üyeden alıntı
Konu zaten sonuçlanmış ancak ben de birkaç cümle yazmak istedim.
Lastik sektöründe çalışıyorum ve konuyu Üretim Teknik Mühendislerine de sordum.
Toparladığım bilgiler aşağıdaki gibidir.
Lastik yapısı zaman içerisinde bozulmaya uğrar. Dolayısıyla uygun koşullarda saklansa da ömrü 5 senedir.
3 sene sonra ilk üretildiği zamanki yumuşaklığını yitirir, diş olsun olmasın 5 sene sonra ise değiştirilmesi önerilir.
KM hesabına göre ise lastiğin türü, kullanım koşulları ve başka faktörlere göre değişir.
Ama 25.000km ortalamanın çok üstündedir.
Bu dediğiniz 3 senede yumuşaklığı yitirme olayı hemen alındıktan sonramı başlıyor,2 sene bekleme süresinden sonra taktıktan sonramı başlıyor acaba?
İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.
-
blueway2 adlı üyeden alıntı
Bu dediğiniz 3 senede yumuşaklığı yitirme olayı hemen alındıktan sonramı başlıyor,2 sene bekleme süresinden sonra taktıktan sonramı başlıyor acaba?
Lastiğin içindeki malzeme takılıp takılmadığını nereden bilecek ki?
Malzemenin kendisi kendi kendine kimyasal reaksiyonlar devam ettiği için sertleşiyor.
Takınca daha kontrolsuz ortamda, güneşte yağmurda kalıyor depoda olduğundan daha çabuk eskir ama yine d eçok şey değişmez. depoda 3 yıl beklemiş lastik almazdım yenisini almak varken.
Lastiklerin malzemesi organik bileşikler, durduğu yerde eskir.
-
Lastik tabiki takılı olup olmadığını bilmiyor ama.Takılı vaziyetteyken asıl olması gereken formda oluyor.
Diğer türlü yatık olarak bir rafa bırakıp 2 sene bekletsen formu bozulur.Aldığın mağaza şartlarında üst üstede istiflenmiş olur büyük ihtimal.Kendin almış olup muhafaza ediyor olsan ideal ortamı nasıl sağlayacaksın.Eski iki jantın olacak takıp şişireceksin janttan duvara asacaksın ideal sıcaklık ve nem ortamında falan onada kaç kişinin böyle ortam sağlama şansı var.
Otomobillerde bile kışlık yazlık lastikleri değiştirildiğinde bazı firmalar çıkan lastiği sizin için saklıyoruz diyorlar.Nasıl yapıyorlar.Çıkan lastiği siyah çöp poşetlerine koyup üzerine etiket yapıştırıp depoya bir sürü lastikle beraber üst üste diziyorlar.
-
Lastiği rafta bekletmek mantıklı bir iş değil. Bunu mecburen yaptım. Benim anlas lastiğim sorun çıkarınca söküp farrikaya göndermiştim. Onlar da bana yeni lastik gönderdiler. Bu arada yeni lastik taktırmıştım. Fabrikanın gönderdiği lastiği de streç film ile sarıp hiç bir yere dayamadan askıda saklıyorum.
-
blueway2 adlı üyeden alıntı
Bu dediğiniz 3 senede yumuşaklığı yitirme olayı hemen alındıktan sonramı başlıyor,2 sene bekleme süresinden sonra taktıktan sonramı başlıyor acaba?
Espresso'nun belirttiği gibi, takılsa da takılmasa da kimyasal reaksiyona uğruyor.
Kilometre dolmadığı hâlde 3 sene oldu diye çöpe atın demiyorum tabi ki.
Ancak ben kişisel tercih olarak 3-3.5 senede bir mutlaka değiştiririm.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)