Kymco'nun sitesinde Hercules 150 adlı bir commuter modeli gördüm. Bu modeldeki arka amortisörü daha önce hiç görmemiştim. Amortisör kolu iki adet. Bu tür bir amortisörü neden kullanmışlar? Özelliği nedir? Bilen var mı?
Kymco'nun sitesinde Hercules 150 adlı bir commuter modeli gördüm. Bu modeldeki arka amortisörü daha önce hiç görmemiştim. Amortisör kolu iki adet. Bu tür bir amortisörü neden kullanmışlar? Özelliği nedir? Bilen var mı?
Daha çok ağırlık taşıyabilmek için yapmış olabilirler, motosikleti araba kullanan ülkeler için üretilmiş bir versiyona benziyor.
Arkadaki sık sarılmış yani yumuşak bir yay tek kişi kullanımda bu amortisör konforlu çalışır , öndeki amortisörde aşırı yüklü iken motor alçalınca çalışmaya başlar , pahalı motorlardaki elektronik ayarlı amortisörlerin ucuz mekanik halini uygulamış adamlar valla helal olsun..
Fakir ülkelerde motosikletin arkasında inek taşımak için tasarlanmış bir amortisör sistemi.
Arabın petrolü bol bulduğunda yaptığı gibi olmuş..
Hazır çindeyken amortisör bol takın 3-5 tane demişler...
Hadi yük için yaptılar desek tek kişi bindiğinde telefon direğine teker taksan daha konforlu olur..
Ülen bu kafaya nasıl gelinir anlayamadım..
Kesin yedikleri börtü böcekten oluyor bunlar.
Daha önce Kymco'nun commuter motosikletini kullandım. Çok memnun kalmıştım. Fakat, arka amortisörleri oldukça sertti. Bu sertliği bir nebze olsa da yumuşatmak için ikili amortisör kullanmış olmaları mantıklı. Belirli bir ağırlığa kadar yük arkadaki yumuşak amortisörde olup, daha sonra öndeki devreye giriyorsa büyük bir ihtimalle daha konforludur. Küçük bir commuter motorda bunu düşünmek için ciddi bir üreticiye yakışır.
Ben asıl frenlere takıldım. Adamlar gitmiş arkaya çiftli amortisör koymuş ama öne kampana fren koymuşlar
Aga şu öne basit bir disk fren koymanın maliyeti nedir ki yaw, bu kadar retro takılmak da fazla yani
Çamurlu köy yolları için daha uygun diye düşünülmüş olabilir ama o durumda da zaten arka kampana oluyor, hiç değilse öne disk koymaları lazım.
Amortisörler tahminen diğer arkadaşlarında dediği gibi yüksek ağırlık amaçlı diye düşünüyorum. Yüksüzken biri yük altında diğeri görev görüyor olabilir. Yani motor belirli bir miktar çökünce sert olana yük biniyor ve diğer hafif olanın patlamasını engelliyor olabilir, aklıma gelen açıklama bu şekilde.
Ekonomik olsun diyedir, disk fren olunca balata masrafı da çıkıyor, yani bir tek satın alırken değil sonrasında işletme maliyetinde de fark var, bu haliyle oraların yollarında yeterliyse özellikle ucuz olsun işletme maliyeti az olsun daha çok tercih edilsin diye yapılmış olabilir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)