Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Bu Nasıl Bir Amortisör?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Kymco'nun sitesinde Hercules 150 adlı bir commuter modeli gördüm. Bu modeldeki arka amortisörü daha önce hiç görmemiştim. Amortisör kolu iki adet. Bu tür bir amortisörü neden kullanmışlar? Özelliği nedir? Bilen var mı?



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Daha çok ağırlık taşıyabilmek için yapmış olabilirler, motosikleti araba kullanan ülkeler için üretilmiş bir versiyona benziyor.

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Arkadaki sık sarılmış yani yumuşak bir yay tek kişi kullanımda bu amortisör konforlu çalışır , öndeki amortisörde aşırı yüklü iken motor alçalınca çalışmaya başlar , pahalı motorlardaki elektronik ayarlı amortisörlerin ucuz mekanik halini uygulamış adamlar valla helal olsun..
    espresso, AzÇok ve freasy bunu beğendiler.

  4. #4
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Fakir ülkelerde motosikletin arkasında inek taşımak için tasarlanmış bir amortisör sistemi.

  5. #5
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Arabın petrolü bol bulduğunda yaptığı gibi olmuş..
    Hazır çindeyken amortisör bol takın 3-5 tane demişler...
    Hadi yük için yaptılar desek tek kişi bindiğinde telefon direğine teker taksan daha konforlu olur..
    Ülen bu kafaya nasıl gelinir anlayamadım..
    Kesin yedikleri börtü böcekten oluyor bunlar.
    DickName bunu beğendi.

  6. #6
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaki sık sarılmış yani yumuşak bir yay tek kişi kullanımda bu amortisör konforlu çalışır , öndeki amortisörde aşırı yüklü iken motor alçalınca çalışmaya başlar , pahalı motorlardaki elektronik ayarlı amortisörlerin ucuz mekanik halini uygulamış adamlar valla helal olsun..
    Daha önce Kymco'nun commuter motosikletini kullandım. Çok memnun kalmıştım. Fakat, arka amortisörleri oldukça sertti. Bu sertliği bir nebze olsa da yumuşatmak için ikili amortisör kullanmış olmaları mantıklı. Belirli bir ağırlığa kadar yük arkadaki yumuşak amortisörde olup, daha sonra öndeki devreye giriyorsa büyük bir ihtimalle daha konforludur. Küçük bir commuter motorda bunu düşünmek için ciddi bir üreticiye yakışır.
    espresso bunu beğendi.

  7. #7
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Ben asıl frenlere takıldım. Adamlar gitmiş arkaya çiftli amortisör koymuş ama öne kampana fren koymuşlar

    Aga şu öne basit bir disk fren koymanın maliyeti nedir ki yaw, bu kadar retro takılmak da fazla yani

    Çamurlu köy yolları için daha uygun diye düşünülmüş olabilir ama o durumda da zaten arka kampana oluyor, hiç değilse öne disk koymaları lazım.

    Amortisörler tahminen diğer arkadaşlarında dediği gibi yüksek ağırlık amaçlı diye düşünüyorum. Yüksüzken biri yük altında diğeri görev görüyor olabilir. Yani motor belirli bir miktar çökünce sert olana yük biniyor ve diğer hafif olanın patlamasını engelliyor olabilir, aklıma gelen açıklama bu şekilde.

  8. #8
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben asıl frenlere takıldım. Adamlar gitmiş arkaya çiftli amortisör koymuş ama öne kampana fren koymuşlar
    Çinliler KYMCO'nun çakmasını yapmış olmasınlar?

  9. #9
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı DickName adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çinliler KYMCO'nun çakmasını yapmış olmasınlar?
    Bu motor Kymco Taiwan internet sitesinde yer alıyor. Yani Taiwan malı. Herhalde kırsal alanlara yönelik üretilmiş ekonomik bir model. Fazla hız yapmayacağı için veya daha ekonomik olsun diye kampana frenleri tercih etmiş olabilirler.
    espresso bunu beğendi.

  10. #10
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motor Kymco Taiwan internet sitesinde yer alıyor. Yani Taiwan malı. Herhalde kırsal alanlara yönelik üretilmiş ekonomik bir model. Fazla hız yapmayacağı için veya daha ekonomik olsun diye kampana frenleri tercih etmiş olabilirler.
    Ekonomik olsun diyedir, disk fren olunca balata masrafı da çıkıyor, yani bir tek satın alırken değil sonrasında işletme maliyetinde de fark var, bu haliyle oraların yollarında yeterliyse özellikle ucuz olsun işletme maliyeti az olsun daha çok tercih edilsin diye yapılmış olabilir.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler