Merhaba
İki haftada bir 250-300km yol yapacağım bir model arıyorum.
Bir abim çift silindir al tek silindirli motorlar yolda kalır demişti.
Bu kadar fark eden ne olabilir merak ediyorum
Anlayan, bilen var mı??
Merhaba
İki haftada bir 250-300km yol yapacağım bir model arıyorum.
Bir abim çift silindir al tek silindirli motorlar yolda kalır demişti.
Bu kadar fark eden ne olabilir merak ediyorum
Anlayan, bilen var mı??
250-300 km yolu nasıl bir güzergahta yapacaksınız? Otoban sürüşü mü? Dağ yolu mu? Şehir içi yoğun trafik mi? Sizin için ne önemli? ekonomi mi? Konfor mu? hız mı? Bu soruların cevaplarına göre motor seçiminiz şekillenecektir.
Tek silindir makine de yolda kalacak diye bir hadise yok ancak commuter dediğimiz düşük hacimli tek silindir makinelerde otoban hızlarında sürmek için yüksek devir çevirmelisiniz, bu yüksek devir de eski tip, dandik motosikletlerde bol titreşim, vidaların gevşemesi, oranın buranın dağılması gibi sonuçlara sebebiyet verme potansiyeli var.
Küçük hacimdeki motosikletlerle kısaca kıyaslama yaparsam
Çift silindir artıları:
-Motor yapıları yüksek hacimli motosikletlere benzer
-Tek silindire göre çok daha yüksek performansa sahip olur
Eksileri:
-Alt devirleri tek silindirli motosikletlere göre zayıf olur
-Gaz tepkisi tek silindirli motosikletlere göre zayıf olur
-Yakıt tüketiminde fazladan silindir olduğu yakıt tüketimi fazla olur
-Bakım maliyeti tek silindire göre fazla olur
Tek silindirli motosikletin artılarınıda çift silindirli motosikletlerin eksilerinin zıttı olarak görebilirsiniz.
Tek silindirli motosiklet yolda kalır mı? Kalmaz, isterse 6 silindirli Goldwing olsun bakımsızsa oda kalır. Burda kalmasından ziyade bahsedilen şey zannedersem dandik Çin malı motosikletlerde görülen şişme durumu onun haricindede kolay kolay motosikletler sizi yolda bırakmaz.
Kusura bakmayın, bomboş ve mantıklı hiçbir açıklaması olmayan bir laf. Uçak mı bu, tek silindir bozulunca diğeri sürüşe yeter mi sanıyor abiniz?
İkisinin de birbirine avantajı ve dezavantajı var elbet. Ama olayın yukardaki malayani lafla bir alakası yok.
Tek silindir daha maliyetsizdir. Ancak titreşim dezavantajı vardır.
Çift silindir daha istisnai modeller ve durumlar dışında daha titreşimsiz ve kuvvetlidir, ancak yakıt tüketimi ve bakım maliyeti tek silindire göre nerdeyse çiftedir.
Uzun yola uygunluk için silindirden ziyade ccyi düşünün. Örneğin 125-150cc ile devamlı 100-110 gidemezsiniz, motor için sağlıklı olmaz. Ancak 200cc pulsar ile 120-130 ile istediğiniz yere gidersiniz yormadan. İkisi de tek silindir. Bir çok uzun yol motoru var tek silindir.
Tek veya çift, hatta dört silindir de olsa motorunuz, tek silindirdeki yolda bırakacak arıza, çok silindirde de her türlü yolda bırakır. Çift silindirin teki ateşlemeyi kesse yine yolda kalırsınız, motor ateşler, zar zor çalışır ancak yürümez.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
çift silindir tek silindir yakıt oranı küçük hacimde bir birine gayet yakındır cb250r 3.2 yaksa mt25 3.7 yakar .. oda yeni revizyon bloklu olan 2021 sonrası idi galiba onlar gayet az yakıyormuş..
Tabii çift silindir motor daha güzel gider insanın gaz açası gelir oda yakıtı arttırır ama Buda kullanıcıya bağlı bir şey motorla ilgili değil ..
Bakım maliyeti de aynıdır çok değişmez cb250r 1.5 litre yağ alıyorsa mt25 1.7-1.8 alsın yani parada çok fark etmez … gerisi bakım maliyetleri aynı çift silindir motorda iki yağ filtresi iki benzin filtresi 6 fren balatası yok tek silindirle aynı her şeyi buji bir tane fazla olur oda bir para değil .. gerçi oda değişti bajaj ktm gibi bloklarda 3 bujili sistemler falan var ..
Kaliteli tek silindirli motorda normal güzel kullanılırsa hiç bir şey olmaz bende yıllar önce f650gs vardı çift bujili olan tek silindir olanlardan Kaya gibi makineydi..
Halada yıllar geçti o makineler 20 yaşına geldi dolu temizi yollarda .. tıkır tıkır gidiyor.. yüksek hacim tek silindir makinenin avantajı akranı çift yada 4 silindirlilere göre çok az yakıyor ben o f650 de ekonomik kullanırsam 3 litreyi gördüğümü bilirim yardırsam bile en fazla 4.5 falan görmüşümdür ..
Ama hep diyorum düşük hacim alıcaksam benimde önceliğim çift silindir olsun derim daha seri gider daha ataktır tek silindirlide tork vardır Buda avantajdır enduro adv tipi makine alıyorsan .. çift silindirli makinede seridir daha atik çeviktir ..
2023 yılında hala bu tip konuların açılması bunları konuşmakta ayrı mevzu .. yani 20 yıldır şu konularda pek bir ilerleme kayıt edememişiz..
2020 dokinar 400 ug kullanciisiyim daha once mt 25 ve r 25 motorum oldu. Bu makinedeki gibi torku kuvvetli degillerdi. 1. Vitesi sehirince neredeyse kullanmiyorum gibi... dominar 400 titresim olayini ug modeliyle tamamen de çözmüş. Bu vesileyle tek silindir dominar 400ü şiddetle tavsiye ederim. Hele benimki gibi yesil renkse dadundan yenmez
Extrem bir durum ama abiniz doğru söylemiş , iki silindirden biri Afrika gibi bir coğrafyada pert olursa sağlam olanla devam edebilirsiniz , bir nevi aküsü dağ başında biten vitesli motoru vurdurup çalıştırmak gibi bir durum yani , scoterin aküsü bitse orada kalırsınız , tek silindirli bir motorlada kalırsınız..
Tenere 660, nc700 benim bildiğim tek silindir ve uzun yollar gitmistir ama abiniz dediyse vardır bildiği
nc700 paralel çift silindir hocam. tenere 660 tek silindir ama tepsi gibi olduğundan alttan dan dun diye vuruyo kullanan kişiye.
gelmişken soruya da cevap vereyim:
tek silindirde tork fazla olur, haliyle çevik ve kıvrak olur. çift silindir yüksek top speed ve konfor açısından tek silindire göre daha avantajlı olur.
Adam cahil falan değil gayette tecrübeli biri ama 70 li 80 li yıllarda motor kullanmış olmalı , o yıllarda motorlar çok daha fazla arıza yapar yolda kalırdı , şimdi elektronik ateşlemeli enjeksiyonlu sistemler o kadar arıza vermediği için söylediği önemsiz kaldı , yukarıda da sebebini açıklamıştım..
300 km yolun büyük bir çoğunluğu otobanda yapmayı planlıyorum şehirler arası. 10 20 kmsi sadece şehir içinde olacak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:12 ----------
Dom400 modeline bakıyordum zaten. Sıfır modelini bulabilirsem almayı planıyorum.
Bence de. Belki abinin aklına hava soğutmalı uzun mesafelerde şişen motorlar eski motorlar gelmiştir.
Bu da benden olsun. Şuraya bir dip not bırakayım
Tek silindirli motorlar virajda çift silindirli motorlara oranla daha güvenlidir. Arka tekeri kaydırma ihtimaliniz daha düşüktür.
Dört Silindirin Gücü Adınaaaa ......!
Sebebini merak ettim acikcasi.. Mantik olarak dusunuyorum, ayni cc de 2 motordan biri tek silindir digeri cift silindir olsun.
Tek silindir olan daha torklu delişmen, cift silindir yuksek devirde daha guclu olacaktir.
Delişmen tek silindiri virajda guvenli yapan nedir tam olarak meraktan soruyorum.
Motorlarda silindir sayısı arttıkça gaz verildiği anda ki tekerin dönmede ki seriliği artar (özel olarak vites tork oranları ayarlanmadı ise) silindir sayısı düştükçe bu azalır ve viraj esnasında gaza dokunduğunuzda silindirin yukarı patlama noktasına gidip gelmesi sırasında geçen (mikro diyebileceğimiz) sürede tekerleğe asfalta tutunması için bir süre sağlar ama silindir sayısı arttığında bu tam tersi olur. Bu yüzden Tek silindirli motorlar diğer türde motorlara oranla virajlarda arka tekeri gazdan dolayı kaydırma riski biraz daha düşüktür. Yalnız bu abartılacak bir seviyede değil küçük bir miktarda. Gider yatık motora dip gaz verirseniz tek silindirde kayar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)