Enduroların tek silindir olması farklı bir sebep. O tarz motorlarda yüksek hız değil yüksek çekiş gücü beklendiğinden tek silindir kullanırlar. Birde tek silindir motorların diğerlerine göre amortismanı hem daha kolay hem daha ucuz olur. Biraz beklenti, amaç ile alakalı bir durum. Onlar biraz araziye yönelik...
Benim için "Tek silindirli motor yolda kalır" demekle "Siyah renkli motor yolda kalır" demek arasında hiçbir fark yok.
E kafa 70 80 li yıllardaysa cahil işte?
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:38 ----------
Tek silindir 94 model xt 600 e ile tüm gün yol yaptım. Şişme falan olmadı? Size ne lazım punch falan mı getirelim kanıtlamak için anlamadım ki? Tek silindir yolda bırakır diyen ya cahildir ya da cahil. Yani bilgisi yok ama fikri var.
Biri tek biri çift silindirlidir farkı bu...diye espiri yapayımda forumdanda kovsunlar beni bir güzel sövün beni
Tek silindir xmax scooter ile bir günde 550km yol yapmıştım, benim rekorum bu. O gün de Tomygun'ın peşine takıldığım grup sürüşlerindendi, ondan öncesinde 50km yolda mola veren insandım.
Tek silindir motor da gider yani.
Benim motorum gibi 250cc ama çift silindir mt25 de vardı aramızda o benden çok benzin yakmıştı ama 650cc motorların peşinden yardırdığı için çok yakmıştı, biz iki scooter grubun en gerisinden fıtı fıtı sürmüştük.
https://re-moto.com/the_motorcycles.php?lang=eng
Tek silindirli ybr ile dünya turu. Zamanında Yrb ve Cbf kuryelerin vazgeçilmez motoruydu ve günlük rahat 300 km yol yapıyorlar. GÜNLÜK.
YBR falan da değil, biri arkadaşa Tenere'nin Pegaso'nun F650'nin gırla eski enduronun tek silindirli olduğunu anlatsın =)
O tabi tek silindirli hava soğutmalı Çin motorlarından bahsetmiş olabilir.
Aynı hacim olmak ve markadan bağımsız olmak kaydıyla; çift silindir daha titreşimsiz çalışan, torku daha düşük, alt devirlerdeki ve azami torku daha az, motor gücü üst devirlerde ve azami gücü daha fazla, torktan çok devire ihtiyaç duyduğu için yakıt tüketimi toplamda daha fazla, daha karmaşık olduğu için arıza verecek daha fazla parça içeren motorlardır. Tek silindir daha titreşimli, alt devirler canlı, üst devirler daha ölü, azami güç daha düşük, azami tork daha fazla ve daha alt devirlerde, yakıt tüketimi daha az.
Gideceğiniz yol otobansa konfor ve güç anlamında çift silindir, virajlı dağ yolları inişli çıkışlı ise daha az vites değiştirme ihtiyacı nedeniyle tek silindir daha mantıklı olabilir.
Tek silindir yolda kalır çok saçma bir arguman. 150 cc tek silindir hava soğutmalı motorla BİR GÜNDE 1000+ km gittim ben; cehennem sıcaklarında. Merak eden varsa bakabilir şuradan:
Gezi yazısı
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)