Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Çift silindir ile tek silindir farki

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    Alıntı TIGERSHARK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorlarda silindir sayısı arttıkça gaz verildiği anda ki seriliği artar (özel olarak vites tork oranları ayarlanmadı ise) silindir sayısı düştükçe bu azalır ve viraj esnasında gaza dokunduğunuzda silindirin yukarı patlama noktasına gidip gelmesi sırasında geçen sürede tekerleğe asfalta tutunması için bir süre sağlar ama silindir sayısı arttığında bu tam tersi olur. Yalnız bu gözünüzde abartacak bir seviyede değil düşük bir miktarda. Gider yatık motora dip gaz verirseniz tek silindirde kayar
    Endurolarin tek silindir olmasi ile ayni sebep sanirim anladim. Saolun hocam aciklama icin


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Endurolarin tek silindir olmasi ile ayni sebep sanirim anladim. Saolun hocam aciklama icin
    Enduroların tek silindir olması farklı bir sebep. O tarz motorlarda yüksek hız değil yüksek çekiş gücü beklendiğinden tek silindir kullanırlar. Birde tek silindir motorların diğerlerine göre amortismanı hem daha kolay hem daha ucuz olur. Biraz beklenti, amaç ile alakalı bir durum. Onlar biraz araziye yönelik...
    Mr.wind ve espresso bunu beğendiler.

  3. #23

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Benim için "Tek silindirli motor yolda kalır" demekle "Siyah renkli motor yolda kalır" demek arasında hiçbir fark yok.

  4. #24
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adam cahil falan değil gayette tecrübeli biri ama 70 li 80 li yıllarda motor kullanmış olmalı , o yıllarda motorlar çok daha fazla arıza yapar yolda kalırdı , şimdi elektronik ateşlemeli enjeksiyonlu sistemler o kadar arıza vermediği için söylediği önemsiz kaldı , yukarıda da sebebini açıklamıştım..
    E kafa 70 80 li yıllardaysa cahil işte?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:38 ----------

    Tek silindir 94 model xt 600 e ile tüm gün yol yaptım. Şişme falan olmadı? Size ne lazım punch falan mı getirelim kanıtlamak için anlamadım ki? Tek silindir yolda bırakır diyen ya cahildir ya da cahil. Yani bilgisi yok ama fikri var.


  5. #25
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Biri tek biri çift silindirlidir farkı bu...diye espiri yapayımda forumdanda kovsunlar beni bir güzel sövün beni

  6. #26
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Alıntı SonyaDor113 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba

    İki haftada bir 250-300km yol yapacağım bir model arıyorum.

    Bir abim çift silindir al tek silindirli motorlar yolda kalır demişti.
    Bu kadar fark eden ne olabilir merak ediyorum

    Anlayan, bilen var mı??
    Sen o abinle bence ilişkiyi kes, yolda görünce yolunu değiştir...
    Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!

  7. #27
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Tek silindir xmax scooter ile bir günde 550km yol yapmıştım, benim rekorum bu. O gün de Tomygun'ın peşine takıldığım grup sürüşlerindendi, ondan öncesinde 50km yolda mola veren insandım.
    Tek silindir motor da gider yani.
    Benim motorum gibi 250cc ama çift silindir mt25 de vardı aramızda o benden çok benzin yakmıştı ama 650cc motorların peşinden yardırdığı için çok yakmıştı, biz iki scooter grubun en gerisinden fıtı fıtı sürmüştük.

  8. #28
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    https://re-moto.com/the_motorcycles.php?lang=eng

    Tek silindirli ybr ile dünya turu. Zamanında Yrb ve Cbf kuryelerin vazgeçilmez motoruydu ve günlük rahat 300 km yol yapıyorlar. GÜNLÜK.
    espresso bunu beğendi.

  9. #29

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    YBR falan da değil, biri arkadaşa Tenere'nin Pegaso'nun F650'nin gırla eski enduronun tek silindirli olduğunu anlatsın =)
    O tabi tek silindirli hava soğutmalı Çin motorlarından bahsetmiş olabilir.
    espresso bunu beğendi.

  10. #30
    4strings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2010
    Aynı hacim olmak ve markadan bağımsız olmak kaydıyla; çift silindir daha titreşimsiz çalışan, torku daha düşük, alt devirlerdeki ve azami torku daha az, motor gücü üst devirlerde ve azami gücü daha fazla, torktan çok devire ihtiyaç duyduğu için yakıt tüketimi toplamda daha fazla, daha karmaşık olduğu için arıza verecek daha fazla parça içeren motorlardır. Tek silindir daha titreşimli, alt devirler canlı, üst devirler daha ölü, azami güç daha düşük, azami tork daha fazla ve daha alt devirlerde, yakıt tüketimi daha az.

    Gideceğiniz yol otobansa konfor ve güç anlamında çift silindir, virajlı dağ yolları inişli çıkışlı ise daha az vites değiştirme ihtiyacı nedeniyle tek silindir daha mantıklı olabilir.

    Tek silindir yolda kalır çok saçma bir arguman. 150 cc tek silindir hava soğutmalı motorla BİR GÜNDE 1000+ km gittim ben; cehennem sıcaklarında. Merak eden varsa bakabilir şuradan:

    Gezi yazısı
    Mr.wind ve espresso bunu beğendiler.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)