İlk kazamızı yaptık umarım sonuncu kazam olur.
Reklamlar
-
Arka frenin aşırı zayıf olması ve yoğunluk yüzünden de servise uğrayamamam sonucu sabah işe giderken kavşaktan döneyim derken ön fren sonucu kendimi yerde, motoru da 5 metre ileride buldum. Hızın muhtemelen 30a kadar düşmüştü fren sonucu ama bu hızda bile bu kadar sert bir düşüş olacağını tahmin etmezdim. Bu şer olayı hayra yorarak ekipmanın önemini anlamış oldum.
Zira iyi bir deri mont vardı arkadaşın emaneten verdiği. Kask ve dizlik de mevcuttu. Kaskta küçük iki çizik vardı ve visör yerinden çıktı sadece. Mont iyi durumda ama en çok hasarı dizlik almış. Muhtemelen dizlik olmasaydı diz kapağı gitmişti. Kalçada biraz ağrı, sol omuzda ise ilk gün kıvrandıracak kadar ağrı oluştu. Şükür ki kırık vs yok tomografi sonucu temiz çıktı.
Ben dikkatliyim düşmem diyordum kendi kendime. Dersimizi aldık.
Reklamlar
-
Geçmiş olsun, Allah beterinden sakındırsın. Mutlaka motosikletlerimizde hayati önemi olan lastik ve fren gibi daha önemlisi olan ekipmanlarımıza özen gösterelim alabildiğimiz en iyi ekipmanı takabildiğimiz en iyi lastiği takalım. Kaza sonrasında eğer aklınızda sürüş ile alakalı kötü düşünceleriniz varsa bir süre motosiklete ara verin kendinizi toparladığınız zaman yeniden sürüşlere başlayabilirsiniz.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun, Allah beterinden sakındırsın. Mutlaka motosikletlerimizde hayati önemi olan lastik ve fren gibi daha önemlisi olan ekipmanlarımıza özen gösterelim alabildiğimiz en iyi ekipmanı takabildiğimiz en iyi lastiği takalım. Kaza sonrasında eğer aklınızda sürüş ile alakalı kötü düşünceleriniz varsa bir süre motosiklete ara verin kendinizi toparladığınız zaman yeniden sürüşlere başlayabilirsiniz.
İyi dilekleriniz için teşekkürler. Yok zaten kaza yerinden de sürerek işe gittim ve dönüşte de sürerek eve geldim olay 3 gün önce yaşandı. Sadece kolumdaki ağrı yüzünden korktum dönüşte sürebilir miyim diye ama sağ salim döndüm eve. Maalesef bir kaç gün idare ederim dediğim fren problemini daha fazla ciddiye almam gerekiyordu. Bunda uyduruk Çin malı lastiğin payı ne kadardı bilmiyorum ama ilk fırsatta onları da değiştireceğim.
-
Symurg adlı üyeden alıntı
İyi dilekleriniz için teşekkürler. Yok zaten kaza yerinden de sürerek işe gittim ve dönüşte de sürerek eve geldim olay 3 gün önce yaşandı. Sadece kolumdaki ağrı yüzünden korktum dönüşte sürebilir miyim diye ama sağ salim döndüm eve. Maalesef bir kaç gün idare ederim dediğim fren problemini daha fazla ciddiye almam gerekiyordu. Bunda uyduruk Çin malı lastiğin payı ne kadardı bilmiyorum ama ilk fırsatta onları da değiştireceğim.
Fren probleminizi bizlerle paylaşırsanız onuda çözebiliriz, hem sizde tecrübe sahibi olursunuz.
-
Bire bir aynı kazayı yaşadım ben de. 125 cc sürmeme rağmen bot eldiven dahil full ekipmandım. Düşerken cenin pozisyonu almışım kol, kalçada morluk ve boyunda ağrı oldu birazcık sadece.
30 kmh hızla düşmek bile birçok şeyi sorgulattı motosiklet sürmek adına.
-
Motosiklette hatanın şakası yok gerçekten, çok geçmiş olsun. Sağlığınıza zarar gelmemiş olması en iyi haber. Küçük müsibetler büyük belaları engellermiş diyelim. İnşallah bir daha başınıza gelmez böyle birşey.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Fren probleminizi bizlerle paylaşırsanız onuda çözebiliriz, hem sizde tecrübe sahibi olursunuz.
Açıkcası sebebini bilmiyorum ama 500 sonrası rodaja gittim ve sonrasında frenin zayıfladığını hissettim ve giderek arttı. Şu anda 70le giderken full arka fren yapınca bile 50 metrede ancak duruyor. Götürüp baktıracağım. Rodaj öncesi böyle değildi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:13 ----------
bpak adlı üyeden alıntı
Bire bir aynı kazayı yaşadım ben de. 125 cc sürmeme rağmen bot eldiven dahil full ekipmandım. Düşerken cenin pozisyonu almışım kol, kalçada morluk ve boyunda ağrı oldu birazcık sadece.
30 kmh hızla düşmek bile birçok şeyi sorgulattı motosiklet sürmek adına.
Benim de 125 CC. Basite almamak gerektiğini anladım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:14 ----------
Şaşırdığım kısım ise şu oldu. Çin malı motor olduğu için yanına giderken grenajın %100 kırıldığını düşünüyordum ama sol ön taraf asfalt üzerindeki sürtünme sonucu zımparalandı o kadar. Yüzey de düz değil kavisli olduğu için yarım cm genişliğinde ve 20cm uzunluğunda bir alanda hasar var ve kırık vs yok. Bir de arka frenin ucu asfalta gelip orası zımparalanmış o kadar.
-
Symurg adlı üyeden alıntı
Açıkcası sebebini bilmiyorum ama 500 sonrası rodaja gittim ve sonrasında frenin zayıfladığını hissettim ve giderek arttı. Şu anda 70le giderken full arka fren yapınca bile 50 metrede ancak duruyor. Götürüp baktıracağım. Rodaj öncesi böyle değildi.
Motosikletinizin arka frenleri kampana yani belli bir kilometrelerde gevşemesi gayet normal, arka tekerleğin solunda mil ve somun var somunu sıkarak arka freninizin sıkılık ayarını yapmış olursunuz. Freni tekeri hafif kastıracak kadar sıkarsanız istediğiniz freni elde etmiş olursunuz, bu işlemi yaptığınızda garantiden çıkma gibi durum olmaz.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Motosikletinizin arka frenleri kampana yani belli bir kilometrelerde gevşemesi gayet normal, arka tekerleğin solunda mil ve somun var somunu sıkarak arka freninizin sıkılık ayarını yapmış olursunuz. Freni tekeri hafif kastıracak kadar sıkarsanız istediğiniz freni elde etmiş olursunuz, bu işlemi yaptığınızda garantiden çıkma gibi durum olmaz.
Bilgi için teşekkürler yarın kontrol edeceğim.
-
-
-
Çok geçmiş olsun.
Ekipmanın önemini ancak kaza yapınca anlıyoruz. Oysa hepiminizin sürdüğümüz motorun boyuna bakmadan en az bir Zafer Akçay kendi motorunu sürerken ne ekipman giyiyorsa o kadar ekipman giymemiz gerekiyor. En pahalısından ekipmanlar olamasa bile en azından tam olsun. Ekipman önemli, zaten çok aşırı yüksek hızlarda ekipman bile korumaz ama böyle düşük hızlarda ufak tefek ağrılarla atlatabilmemizi sağlar.
30km hız sanki hızlı değilmiş gbi geliyor ama vücüdumuz bu hıza dayanmak üzere evrimleşmedi, en hızlı kşanımız bile 30km hıza kolay kolay ulaşamaz, yani bizim için doğal olmayan bir hız bu yani 30km hız bile aşırı yüksek bir hız, bunu bilerek sürelim.
-
-
-
Scooterlerin yapısını bilmiyorum ama normal motosikletlerde hepimizin bildiği gibi arka fren yavaşlatır, ön fren durdurur. Ancak hızımızın 30 km ve altı olduğu durumlarda sert ön fren bizi düşürebilir hatta hız yine düşükse ve ön lastik dönüş yapar şekilde düz değilse sert ön fren bizi yine düşürür.
Rks Wildcat'te Cbs (Kombine fren sistemi) olduğunu okudum. Muhtemelen arka frene basınca ön fren de devreye girmiş olduğundan kazaya sebebiyet vermiş olabilir.
-
Gecmis olsun. Buyuk bir tecrube olmus. Motosikletlerin hepsinde onde abs şart olmali bence.
-
Çok geçmiş olsun hocam. Kaza sonrası insan daha dikkatli oluyor. Bundan sonra kazasız belasız inşallah
-
Symurg adlı üyeden alıntı
Arka frenin aşırı zayıf olması ve yoğunluk yüzünden de servise uğrayamamam sonucu sabah işe giderken kavşaktan döneyim derken ön fren sonucu kendimi yerde, motoru da 5 metre ileride buldum. Hızın muhtemelen 30a kadar düşmüştü fren sonucu ama bu hızda bile bu kadar sert bir düşüş olacağını tahmin etmezdim. Bu şer olayı hayra yorarak ekipmanın önemini anlamış oldum.
Zira iyi bir deri mont vardı arkadaşın emaneten verdiği. Kask ve dizlik de mevcuttu. Kaskta küçük iki çizik vardı ve visör yerinden çıktı sadece. Mont iyi durumda ama en çok hasarı dizlik almış. Muhtemelen dizlik olmasaydı diz kapağı gitmişti. Kalçada biraz ağrı, sol omuzda ise ilk gün kıvrandıracak kadar ağrı oluştu. Şükür ki kırık vs yok tomografi sonucu temiz çıktı.
Ben dikkatliyim düşmem diyordum kendi kendime. Dersimizi aldık.
Çok geçmiş olsun hocam. Kaza sonrası insan daha dikkatli oluyor. Bundan sonra kazasız belasız inşallah
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Scooterlerin yapısını bilmiyorum ama normal motosikletlerde hepimizin bildiği gibi arka fren yavaşlatır, ön fren durdurur. Ancak hızımızın 30 km ve altı olduğu durumlarda sert ön fren bizi düşürebilir hatta hız yine düşükse ve ön lastik dönüş yapar şekilde düz değilse sert ön fren bizi yine düşürür.
Rks Wildcat'te Cbs (Kombine fren sistemi) olduğunu okudum. Muhtemelen arka frene basınca ön fren de devreye girmiş olduğundan kazaya sebebiyet vermiş olabilir.
Hayır arka fren tamamen gevşemiş durumdaydı ve hiçbir işe yaramayınca sertçe ön frene asıldım
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:55 ----------
tecrube0 adlı üyeden alıntı
Öncelikle geçmiş olsun.
Arka frende bir vida var onu arada sıkman gerekiyor .Çok sıkarsan balatayı yer gevşek olursa fren tutmaz
Telin değil oradaki demirin dönmesi gerekiyor buna dikkat et. Motosikletinde ABS yok .Ön freni sıkarken yavaş yavaş sıkman lazım. Amortisörü küçük ve ön fren disk ani bir frende ön teker kitlenir arka teker ise kampana olduğu için sadece yavaşlar .Kayıp düşersin motor önde sen arkada takla ata ata gidersiniz
Ekipmanı olabildiğince sağlamlaştır. Kapalı alanda ön fren çalış , panik fren çalış ama dikkatli ol . Gidon dönükse , motor yatıksa ani fren sıkarsan mıcırda sıkarsan vs kayacaktır.
https://i.hizliresim.com/d1zy0ed.JPG
Evet hocam tam olarak aynı şekildeymiş. Gidonu tam sağ yapınca kendi kendine gaz veriyordu motor. Onun için servise götürdüm ve hem onu hem de freni halledip verdiler ama bi dahaki sefere gevşediğinde gösterdiğiniz şekilde kendim halledeceğim.
-
Symurg adlı üyeden alıntı
Hayır arka fren tamamen gevşemiş durumdaydı ve hiçbir işe yaramayınca sertçe ön frene asıldım
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:55 ----------
Evet hocam tam olarak aynı şekildeymiş. Gidonu tam sağ yapınca kendi kendine gaz veriyordu motor. Onun için servise götürdüm ve hem onu hem de freni halledip verdiler ama bi dahaki sefere gevşediğinde gösterdiğiniz şekilde kendim halledeceğim.
Gidonu cevirince gaz veriyorsa gaz kolunun altindaki civatanin ayarini gevsetmen gerekiyor.Karaduzen motor oldugu icin bunlarda bircok seyi ogreniyorsun o kullandikca sikilacak tutmadiginda sikacaksin cok dibe gelirse balata bitmis demektir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)