Şöyle anlatayım; yukarıdaki husus önemli ama daha önemlisi sorunsuzluk, sorun yoksa parça ihtiyacı da yok, derdin sadece sarf malzemesi olur. Benim hanımla baldızın ortak bir arabası var, 2003 model Honda Jazz. Şimdiye kadar sarf malzemesi hariç sadece 19. yılında çürüdüğü için egzoz yaptırıldı (katalizör sağlam, sadece ön ve arka borular + susturucu değişti) bir de müzik sistemi tamirat gördü. 20 yıldır bu arabanın sadece yağı, suyu, filteleri, fren balataları, lastikleri vb. sarf malzemesi değişti. Tıkır tıkır çalışıyor, parasını en az iki kere çıkardı. Japon almak tastamam bu konsepti satın almak demek...
2004 jazz bende vardı eskiden direksiyondan f1 vitesi falan vardı güzel araçtı gerçi bir şanzıman vuruntusu vardı o kronikti ilk şanzıman yağını değiştirdiğinde gidiyordu ama sonra zamanla gene başlıyordu ..
sağlam araç ama bir örnek değil neticede şikayetvar sitesini açsak eminin bir sürü civic yada başka Japon araçlarının arıza şikayetleri vardır..
mevzu oda değil mevzu olması gereken .. yani sendeki jazz sorunsuz dur biri gelir arkadan vurur tampon arka stop arka cam belki bagaj kapağı değişmesi gerekse parça varmı var 5 gün yada 1 haftada aldın mı aracını tertemiz yollardamısın tamamdır yola devam işte bu bana göre sorunsuzluktur..
yoksa parça yok listeye ekledik ilk parti ile gelicek denip üç hafta bir ay bir buçuk ay hatta iki ay sonrada aracı almakta var..
İlla aracın sağlam olması kurtaran bir unsur değil çevresel faktörlerde var hasar alınabilecek araçta bozulur kazada olabilir olabilir böyle şeyler insanlık hali ben bunlardan bahsetmiyorum bahsettiğim bir arıza yada hasar anında olduya oldu bir günde yada üç beş günde sorunsuz motorunu alıp yola devam ediyorsan Buda halkın gözünde sorunsuzluk olarak algılanıyor benim gözümde de öyle çünkü problemi bir günde iki günde çözülüyor .. hatta belki bir kaç saatte çözülüyor . Kısaca mağduriyet yoksa sıkıntı yok..
Basit bir örnek veriyim çok kaliteli bir marka model motor olsun olduya statör yandı olabilir bir yandada bajaj olsun .. Bajaj da usta sana tek laf eder yan sanayimi olsun orjinal mi dersin misal orjinal ..
15-20 dakkada parça gelir kısaca uzatmıyım bir saate motorunu alır yola devam edersin .. sorununun çözümü 1 saat sürer ..
diğerinde büyük markadır kaliteli markadır ama stoklarında yoktur parça sipariş geçilir artık 1 haftadamı gelir 15 günde mi gelir 1 Ayda mı gelir .. beklersin geldimi takılır ..
çok kaliteli markada olsa firmada stok yoksa sıkıntı .. bu ülkede dünyadaki bütün büyük motorsiklet firmaları var ama temelde baktığımızda Avrupa markalar içinde honda yamaha dışında çok satan marka yok nedeni de belli millet yedek parça bulamam yada yedek parçası çok pahalı gücümüz yetmez diye girmiyor o markaların modellerine onun yerine honda yada yamaha daki muadil alternatif modellere yöneliyorlar ..
2004 jazz bende vardı eskiden direksiyondan f1 vitesi falan vardı güzel araçtı gerçi bir şanzıman vuruntusu vardı o kronikti ilk şanzıman yağını değiştirdiğinde gidiyordu ama sonra zamanla gene başlıyordu ..
sağlam araç ama bir örnek değil neticede şikayetvar sitesini açsak eminin bir sürü civic yada başka Japon araçlarının arıza şikayetleri vardır..
mevzu oda değil mevzu olması gereken .. yani sendeki jazz sorunsuz dur biri gelir arkadan vurur tampon arka stop arka cam belki bagaj kapağı değişmesi gerekse parça varmı var 5 gün yada 1 haftada aldın mı aracını tertemiz yollardamısın tamamdır yola devam işte bu bana göre sorunsuzluktur..
yoksa parça yok listeye ekledik ilk parti ile gelicek denip üç hafta bir ay bir buçuk ay hatta iki ay sonrada aracı almakta var..
İlla aracın sağlam olması kurtaran bir unsur değil çevresel faktörlerde var hasar alınabilecek araçta bozulur kazada olabilir olabilir böyle şeyler insanlık hali ben bunlardan bahsetmiyorum bahsettiğim bir arıza yada hasar anında olduya oldu bir günde yada üç beş günde sorunsuz motorunu alıp yola devam ediyorsan Buda halkın gözünde sorunsuzluk olarak algılanıyor benim gözümde de öyle çünkü problemi bir günde iki günde çözülüyor .. hatta belki bir kaç saatte çözülüyor . Kısaca mağduriyet yoksa sıkıntı yok..
Basit bir örnek veriyim çok kaliteli bir marka model motor olsun olduya statör yandı olabilir bir yandada bajaj olsun .. Bajaj da usta sana tek laf eder yan sanayimi olsun orjinal mi dersin misal orjinal ..
15-20 dakkada parça gelir kısaca uzatmıyım bir saate motorunu alır yola devam edersin .. sorununun çözümü 1 saat sürer ..
diğerinde büyük markadır kaliteli markadır ama stoklarında yoktur parça sipariş geçilir artık 1 haftadamı gelir 15 günde mi gelir 1 Ayda mı gelir .. beklersin geldimi takılır ..
çok kaliteli markada olsa firmada stok yoksa sıkıntı .. bu ülkede dünyadaki bütün büyük motorsiklet firmaları var ama temelde baktığımızda Avrupa markalar içinde honda yamaha dışında çok satan marka yok nedeni de belli millet yedek parça bulamam yada yedek parçası çok pahalı gücümüz yetmez diye girmiyor o markaların modellerine onun yerine honda yada yamaha daki muadil alternatif modellere yöneliyorlar ..
Senin ortaya koyduğun hususlar da gayet geçerli. Ama ortalamaya vurunca her iki yaklaşım da aynı miktarda vakit ve/veya para kaybına sebep olur. Ürün birinde daha sık bozuluyor ama daha çabuk ve ucuza tamir oluyor, diğerinde hemen hemen hiç bozulmuyor ama bozulduğunda daha uzun zamanda ve daha pahalıya tamir oluyor. Birinde belki hiç sorun yaşamazsın diğerinde daha yüksek ihtimal sorun yaşarsın. Ne kadar sorun yaşamaya tahammülün olduğuna ve cebinin gücüne göre değişecek bir seçim.
Çin motoru mevzusunda ilk kural kendi markası ile satış yapmayanlardan uzak durmaktır. Normalde RKS ve Kuba gibi sitelerinde sanki motorların tasarımı kendilerine aitmiş gibi süslü süslü ifadelerle 50 cc motorlara "muhteşem güç" diyerek anlatım yapanlardan da uzak durmak gerekir ama Çin motorlarının kalite seviyesi artık öyle bir noktaya geldi ki sen zorlasan da bu adamlar 15 sene önceki döküntü motorları yapmıyorlar (istisnalar mutlaka vardır).
Açıkçası bu fuarda bence Çin motorları bir kez daha sınıf atladığını göstermiştir. Bundan sonraki sıçramada muhtemelen Japon seviyesine ulaşacaklardır. 500 cc ve üzeri modellerin hepsi birbirinden güzel. Adamlar Brembo fren koymaya başlamışlar, motor yapamayanlar KTM'den almış vs. Olay sade görüntü değil artık.
Buradaki tek sorun Tommygun arkadaşımızın da belirttiği gibi servisler ve yedek parça olacaktır. Motorlar istediği kadar iyi olsun hiçbir markada BMW, Honda, Yamaha vs. kalitesinde servis verilmiyor. Aslında bu çok zor bir şey de değil. Düzgün elemanlara temiz bir ortamda, yapılacakları işleri belirli bir prosedüre göre hiçbir zaman disiplini bozdurmadan yaptırırsan servis çiçek gibi olur. Ama bizde genelde usta kılıklı bir adamın deneme yanılmayla arıza bulmasına, kafasına göre yağ koymasına, "bir şey olmaz abi" diyerek iş yapmasına servis hizmeti deniyor. Bunun yanında yedek parça konusuna da önem verdin mi olay bitiyor. Bir de tabi bir modeli bir sene getirip, ertesi sene arkasını kesip insanları deneme tahtası yapma durumunun ortadan kalması lazım.
Bakın bizdeki firmaların ne kadar ufak düşündüğüne bir örnek vereyim. Geçen gün Motomania kanalını izliyorum. Kanalın sahibi Gökhan Bey "Çinli motorları övüp duruyorlar" diye bir video yaptı. Anlattıklarına katıldığım yerler var katılmadığım yerler var, konu o değil. Arada bir yerde Volta firmasının kendisini arayıp, onların motorlarında eksik görülen yerler için düzeltme önerisi veya çalışması yapmasını teklif ettiklerini söyledi. O da normal olarak "Sizin mühendisleriniz yok mu kardeşim ?" diyerek reddetmiş. Olayın vahametini anlayabiliyor musunuz ? Birileri "sırf sermayeleri olduğu için" bir motosiklet firması kuruyor ve motorlarını geliştirmek için dışarıdan yardım arıyor. Orada çalışan mühendislerin eşek yerine konması bir yana bu nasıl bir amatörce yaklaşımdır ?
Türkiye'de dışarıdan reklamlarla bize büyük veya önemli görünen kişi veya kurumların çoğunun böyle altı boş işte. Bizde ne firmalar Linkedin'de reklam yaptıkları kadar büyük, ne de süslü İngilizce ünvanlarla onları yönetenler...
Çin motoru mevzusunda ilk kural kendi markası ile satış yapmayanlardan uzak durmaktır. Normalde RKS ve Kuba gibi sitelerinde sanki motorların tasarımı kendilerine aitmiş gibi süslü süslü ifadelerle 50 cc motorlara "muhteşem güç" diyerek anlatım yapanlardan da uzak durmak gerekir ama Çin motorlarının kalite seviyesi artık öyle bir noktaya geldi ki sen zorlasan da bu adamlar 15 sene önceki döküntü motorları yapmıyorlar (istisnalar mutlaka vardır).
Açıkçası bu fuarda bence Çin motorları bir kez daha sınıf atladığını göstermiştir. Bundan sonraki sıçramada muhtemelen Japon seviyesine ulaşacaklardır. 500 cc ve üzeri modellerin hepsi birbirinden güzel. Adamlar Brembo fren koymaya başlamışlar, motor yapamayanlar KTM'den almış vs. Olay sade görüntü değil artık.
Buradaki tek sorun Tommygun arkadaşımızın da belirttiği gibi servisler ve yedek parça olacaktır. Motorlar istediği kadar iyi olsun hiçbir markada BMW, Honda, Yamaha vs. kalitesinde servis verilmiyor. Aslında bu çok zor bir şey de değil. Düzgün elemanlara temiz bir ortamda, yapılacakları işleri belirli bir prosedüre göre hiçbir zaman disiplini bozdurmadan yaptırırsan servis çiçek gibi olur. Ama bizde genelde usta kılıklı bir adamın deneme yanılmayla arıza bulmasına, kafasına göre yağ koymasına, "bir şey olmaz abi" diyerek iş yapmasına servis hizmeti deniyor. Bunun yanında yedek parça konusuna da önem verdin mi olay bitiyor. Bir de tabi bir modeli bir sene getirip, ertesi sene arkasını kesip insanları deneme tahtası yapma durumunun ortadan kalması lazım.
Bakın bizdeki firmaların ne kadar ufak düşündüğüne bir örnek vereyim. Geçen gün Motomania kanalını izliyorum. Kanalın sahibi Gökhan Bey "Çinli motorları övüp duruyorlar" diye bir video yaptı. Anlattıklarına katıldığım yerler var katılmadığım yerler var, konu o değil. Arada bir yerde Volta firmasının kendisini arayıp, onların motorlarında eksik görülen yerler için düzeltme önerisi veya çalışması yapmasını teklif ettiklerini söyledi. O da normal olarak "Sizin mühendisleriniz yok mu kardeşim ?" diyerek reddetmiş. Olayın vahametini anlayabiliyor musunuz ? Birileri "sırf sermayeleri olduğu için" bir motosiklet firması kuruyor ve motorlarını geliştirmek için dışarıdan yardım arıyor. Orada çalışan mühendislerin eşek yerine konması bir yana bu nasıl bir amatörce yaklaşımdır ?
Türkiye'de dışarıdan reklamlarla bize büyük veya önemli görünen kişi veya kurumların çoğunun böyle altı boş işte. Bizde ne firmalar Linkedin'de reklam yaptıkları kadar büyük, ne de süslü İngilizce ünvanlarla onları yönetenler...
Servis isi oyle kolay degil. Simdi usendim yszmaya ama bi hesap yapsak astari yuzunu gecer.
Hatta Hondanin gecmisten gelen bayi ve servis agi olmasa, onlar bile şu ekonomide duzgun servis agi olusturamazdi.
Çin modellerinde en büyük sorun bence süreklilik ve düzenli model getirme yok genelde bu kadar basit bu benim şahsi düşüncem..
10 senedir bajaj düzenli pulsar getiriyor güncelliyor motoru teknolojisini ama genel olarak motor aynı motor .. dominar getiriyor düzenli bir yandan tvs ye bakıyorsun düzenli bir şekilde yıllardır rtr150 rtr180 rtr200 getiriyor aynı motoru onlarda blokta genel motor üstünde güncelleme yapıp yolluyor ..
Bakıyorsun honda ya yıllardır düzenli pcx ,forza, cb250r nc750x at falan filan yıllardır düzenli getiriyor Yamaha ya bakıyorsun nmax,xmas, mt25,r25, mt07 falan düzenli yıllardır getiriyor falan filan insanlar bu düzen ve devamlılık tan alıyor bu modelleri ..
O yüzden Türkiye de en çok satan modeller bunlar ..
Valla bence o kadar bile değiller, bizim milletin garip garip değerlemeleri sonucunda sadece marka ağı yaygın olan iki Japon ve o kadar para verdiği için sıkıntıyı saklamak isteyen başka marka müşterilerinin lafları. Adı geçen servislerin yaptıklarını saysak servisi dandik diye anlatılan Çinli markaların servislerinden pek fark yok. Kurumsal firmadır karşımda muhattap bulurum sanıyor insanlar, o da pek yok.
Ben XJ6 kullanırken garantisi bitmeden servisten elimi ayağımı çekip kendim yapmaya başladım bakımları. İstanbul'un en iyi ustasına sahip Yamaha yetkili servisiydi. Sebebi de pahalı mahalı falan değil, kötü iş yapmaları bu kadar.
Evime çok yakın olan yetkili servisi de MT-25 kullanırken bıraktım. Yine tek sebebi kötü olmaları, başka hiç bir şey değil.
Ben XJ6 kullanırken garantisi bitmeden servisten elimi ayağımı çekip kendim yapmaya başladım bakımları. İstanbul'un en iyi ustasına sahip Yamaha yetkili servisiydi. Sebebi de pahalı mahalı falan değil, kötü iş yapmaları bu kadar.
Evime çok yakın olan yetkili servisi de MT-25 kullanırken bıraktım. Yine tek sebebi kötü olmaları, başka hiç bir şey değil.
Memlekette hangi iş iyi yapılıyor da bu da iyi yapılsın? Binde bir iyi bir servis bulursan da o da rekabete dayanamayıp kapatır veya o rekabete uygun iş yapma mantığına geçer. Altına çizgiyi çektiğimizde hepsi ticaret erbabı sonuçta...
Aslında mahalle mahalle veya ilçe ilçe motor grupları / kulüpleri oluşsa (şu MC garabetinden bahsetmiyorum, belki RC tarzı şeyler) bunlar ortak garaj yeri tutabilse, ortak alet edevat malzeme (toptan alımlar ucuza gelir tarzı) ve belge (resmi servis kitapçıkları) alabilse. Ben de olsam ben de servise bırakmak istemem açıkçası. Kendim iyi yapabileceğim bir iş olsa başkasına güvenmek zorunda kalmak istemezdim. Tek başına yer alet edevat almak çok masraflı, o yüzden bu işlere bir yerden de olsa başlamak zor oluyor...
.....İstanbul'un en iyi ustasına sahip Yamaha yetkili servisiydi. ..
Usta denilen adamlarla henüz tanışmamışsın , yetkili servislerden çıkman gerekiyor , bahsettiğin servisdeki eleman İstanbul'un değilde o servisin içindeki en iyi ustadır :D ayrıca bir adamın ustalık seviyesinden önce insanlık , dürüstlük seviyesi de yüksek olmalı , varmı ki dersen evet var , mesela Ataşehir'de Speed Motor Nazım Evecan var..az çok burda teknik konularda yazan biriyim tanımadan kimseyi tavsiye etmem , Avrupa yakasında da Teknisyen Motor Levent Usta'yı tanırım usta vasfında , şimdi bu iki adamı al 50.000 tl maaş ver bakalım herhangi bir yetkili servisde çalışmayı kabul edecekler mi ?
Memlekette hangi iş iyi yapılıyor da bu da iyi yapılsın? Binde bir iyi bir servis bulursan da o da rekabete dayanamayıp kapatır veya o rekabete uygun iş yapma mantığına geçer. Altına çizgiyi çektiğimizde hepsi ticaret erbabı sonuçta...
Onu diyorum ben de işte, herhangi bir markanın servisi iyi kötü demek zaman kaybı, bütün markaların servisleri kötü.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:26 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Usta denilen adamlarla henüz tanışmamışsın , yetkili servislerden çıkman gerekiyor , bahsettiğin servisdeki eleman İstanbul'un değilde o servisin içindeki en iyi ustadır :D ayrıca bir adamın ustalık seviyesinden önce insanlık , dürüstlük seviyesi de yüksek olmalı , varmı ki dersen evet var , mesela Ataşehir'de Speed Motor Nazım Evecan var..az çok burda teknik konularda yazan biriyim tanımadan kimseyi tavsiye etmem , Avrupa yakasında da Teknisyen Motor Levent Usta'yı tanırım usta vasfında , şimdi bu iki adamı al 50.000 tl maaş ver bakalım herhangi bir yetkili servisde çalışmayı kabul edecekler mi ?
Tırnakları "istanbul'un en iyi ustasına sahip Yamaha servisi" diye alırsam bir de araya yetkili koyarsam anlaşırız sanırım =)
Yetkili servisler bok gibi demek istiyorum, tabii ki dışarıda düzgün ustalar var. Ben de soranlara tek bir isim öneriyorum ama "küfür edip kovabilir ona göre" diye de ekliyorum, o yüzden online yapmıyorum öneriyi :D
Bence iş belirli bir noktaya geleli çok oldu. İlk olarak Benelli' nin TRK502 ve Leoncino ile A2' de bir satış ve tutarlılık sağlandı.
Orta seviyeye uygun bir üretim standartı yeterli bir gidiş ve üzerinde kaliteli ekipmanlar vardı ( Lastik, Fren sistemi, motor kontrol ünitesi )
Sonra CFmoto ( KTM ve Kawasaki ) ve VOGE ( BMW )gibi avrupalılar ile çalışan firmalarda 500-700 cc arasına yatırım yapmaya başladı.
Bunu girişimin güzel meyveleri oldu. Açıkcası dün CLX700 leri yakından gördüm. Çok beğendim.
Boya, Kaynak, birleşim noktaları, üstündeki süspansiyon, fren merkezi filan. Yani almamak binmemek için hiç bir sebep yok.
Birde artık bence parça bulunmaz geyiği devam etmez. Diyelim çekti gittim adam.
Zaten hali hazırda bilindik bir avrupalı yada japon bloğunun kullanıyor. Bir problem kaldığını düşünmüyorum.
2-3 yıl içinde satışları artacak ve ikinci el pazarı oluşacaktır.
Artık resmi markalara temsilcilerine güven kalmadığı görüşündeyim. Sıfır motoru paran varken alamıyorsun. Bu etik kısmını geçtim artık dolandırıcılık.
Bayi müdürleri, satış temsilcileri açıktan nakit para istiyor yada zorla aksesuar satıyor.
Mercedes Türkiye de temsilcileri aradan çıkarma kararı almış. Adamlar diyor ki zaten devlet bizi soyuyordu.
Artık aracı vatandaşta soyuyor. Umarım bu işleri yapan insanlar hak ettiklerini bulurlar.
Biz böyle bir şeyler alırken 40 kere düşünmek zorunda kalmayız.
Lifanın güzel modelleri var nedense gelmiyor ,zontes vardı çok şık havalı modelleri vardı sanırım oda hacim ötv kurbanı oldu genelde modelleri 300-350cc falandı , keeway yurtdışında çok güzel 300cc lik super sport naked cruiser modelleri var ..
Ben daha öncede yazdım bu Euro emisyon olaylarından dolayı çinli üretirler bile 300-350cc ye geçiyorlar bizdeki şu ötv oranını 300cc ye yada 350cc ye yükseltilmesi lazım ki memleke en azından 300cc lik motorlar girsin bu Japon’lar içinde geçerli ..