ÇİNLİ MOTOSİKLET ÜRETİCİLERİ HANGİ NOKTADA, YOKSA HANGİ MOTOSİKLET
Reklamlar
-
Tamam da orada 5 dolarlık iyi piston varsa, bizim sığır satıcılarımızın olmadığı dünyanın güzide yerlerinde bu dayanıklı kaliteli çin malı motosikletleri görüyor olmamız lazım değil mi?
Kızmayın ama fiyatların sorumlusu marketlerdire benziyor biraz bu. Burdaki bayinin satıcının sorumluluğu falan... o iş öyle değil bence diyeyim
Reklamlar
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Tamam da orada 5 dolarlık iyi piston varsa, bizim sığır satıcılarımızın olmadığı dünyanın güzide yerlerinde bu dayanıklı kaliteli çin malı motosikletleri görüyor olmamız lazım değil mi?
Kızmayın ama fiyatların sorumlusu marketlerdire benziyor biraz bu. Burdaki bayinin satıcının sorumluluğu falan... o iş öyle değil bence diyeyim
İlk mesajımda belirtmiştim 1992 de halis mulis çin mali herchee ritmo scooterden.
Kinetic hondadan kat kat kaliteli ve dolu idi.
Üstelik bunu konu komşu değil bizzat kullanıcısı olarak ben söylüyorum.
Aklıma geldi şimdi..
Bir meşhur pilavcı vardı kapıda kuyruk oluşuyordu.
Gazetelere filan da haber oldu.
Muhabir soruyor pilavın sırrı nedir?
Satıcı cevap veriyor
Pilav bildiğin normal pilav. Siz gerizekalısınız..
Ben yine de ne istenirse onu yapıyorlar diye düşünüyorum.
Türk işadamından 100 ton pirinç istiyorlar.
Pilav için değil..
Metal .. sarı dediğimiz şey..
Adam araştırıyor soruşturuyor alıp satacak ya..
Çinden vana musluk v.s alıp erittirip külçe yapsa 2 katından fazla kazanacak ve yapıyor.
Malzemeyi teslim ediyor.
Ama malzeme geri dönüyor.
Diyorlarki siz bu malzemeyi nereden buldunuz? Dünya üzerinde böyle bir alaşım,malzeme yok. Sadece rengi benziyor.
Yani ucuz mal istersen 7 kavanoz balı 100 liraya alırsın.
İşi bilmezsen aynı balın kavanozunu sana 500 liradan satarlat iyi bal aldım sanarsın.
Sadece fiyat da belirleyemez kalitryi yani.. biraz da bilgi gerekli.
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
Geneline katılıyorum tamam da, Çinli'ye git bana R1200 GS kıvamında motor yap de, bakalım yapabiliyor mu ya da kaça çıkıyor. öyle diyeyim, örneği attım en çok hemfikir insan GS'te olur diye, bayıldığım bir motor olduğundan değil :D
Evet çeşit çeşit kalite var, ama bunların çeşitlilik skalası çöpten müthişe kadar gitmiyor, onu demek istiyorum.
Bir de biz maalesef "çok iyi motor" denince sadece uzun ömürlü Japonları anlıyoruz, o da başka konu olsun =))
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Geneline katılıyorum tamam da, Çinli'ye git bana R1200 GS kıvamında motor yap de, bakalım yapabiliyor mu ya da kaça çıkıyor. öyle diyeyim, örneği attım en çok hemfikir insan GS'te olur diye, bayıldığım bir motor olduğundan değil :D
Evet çeşit çeşit kalite var, ama bunların çeşitlilik skalası çöpten müthişe kadar gitmiyor, onu demek istiyorum.
Bir de biz maalesef "çok iyi motor" denince sadece uzun ömürlü Japonları anlıyoruz, o da başka konu olsun =))
Çin malı motosikletlerin kalite skalası çöp'den "eh işte" ye kadar olabilir ancak.
BMW GS kalitesinde üretebilirler mi? Üretirler belki ama BMW'nin ürettiğinden çok daha pahalıya malolur, BMW gibi markalr yıllardır o kalitede üretimi tasarlarken nasıl olur da ucuza da üretebiliriz diye de uğraşıyorlar, bu da uzun zamanların birikimi ile olur.
-
Bmw kalitesinde de üretirler ducati kalitesinde de üretirler sizin kalite dediğiniz şey ham madde metal plastik kullanılan malzemenin kalitesidir.. zaten bir motoru kaliteli yapan bu kısmıdır sonrası işçilik gelir zaten bu taşın altına elini koymuşsan teknoloji Allah ın emri olucak yapamıyorsan alıcaksın Bosch dan brembo dan ngk dan üst seviye teknoloji üreten firmalardan beyinleri enjektörleri fren abs sistemlerini v.b .. Netice üretirmisin üretirsin ama fiyat bmw ducati ile aynı rakama gelir hatta ducati bmw de asırlık oturmuş mühendislik teknoloji var sen birde teknolojiyi de ithal edersen maliyeti bmw ducatiyi bile geçebilir ..
Ben çinlinin her tür motoru üretebileceğine inanıyorum ama hacim yünseldikçe basınç sıkıştırma oranı artar Buda yüksek oranda üst seviye birinci kalite metal Demir Çelik plastik kalitesi demektir blokta fren sisteminde şase de v.b ..
bu işlerede girerlerse maliyet çok artar Avrupalı Japon markalardan aşağı kalır bir fiyat farkı olmaz bence .. o zamanda aynı fiyata triumph bmw yamaha honda suzuki kawa ducati v.b varken kim gider Çin menşeili marka model alır ..
Çinli sorunsuz şöyle 60-70 bin km büyük arıza vermeden götürecek 250-300 cc motor yapsın yeterli bence .. işte görüyoruz servislerde ustalarda pek çok Çin menşeili motor 10 bin km yi görmeden motor yaptırıyor ..
-
espresso adlı üyeden alıntı
Çin malı motosikletlerin kalite skalası çöp'den "eh işte" ye kadar olabilir ancak.
BMW GS kalitesinde üretebilirler mi? Üretirler belki ama BMW'nin ürettiğinden çok daha pahalıya malolur, BMW gibi markalr yıllardır o kalitede üretimi tasarlarken nasıl olur da ucuza da üretebiliriz diye de uğraşıyorlar, bu da uzun zamanların birikimi ile olur.
Çinlilerin içinde de Japonlar gibi kaliteli ve hatta Bmw'den de kaliteli uzun ömürlü üretim yapabilecek fabrikalar vardır muhakkak , fakat motoru sürerken hissedilen o yol tutuş , fren , viraj kabiliyeti gibi ileri seviyede mühendislik gerektiren argeyi henüz becerebileceklerini düşünmüyorum , kalite konusunda ise yaparlar yapmasınada "satamazlar" yani o fiyat bandında ürünü pazarlamak için yeterli bir markaları yok , CF motoyu GS le birebir aynı malzeme kalitesinde üretseler fiyatıda 100.000 tl ucuz olsa gider GS alırız yada Triump , Honda alırız , tercihimizin nedeni tamamen marka imajıdır yani CF bizi ikna edememişdir
-
Bmw'nin Çinlilere ürettirdiği motor vardı oda 650cc tek silindirli bir motor olması lazım, üreticide Loncin adlı motor üreticisiydi.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Bmw'nin Çinlilere ürettirdiği motor vardı oda 650cc tek silindirli bir motor olması lazım, üreticide Loncin adlı motor üreticisiydi.
bahsettiğim voge, bu firmanın. acaba nasıl motorlar bunlar?
-
tigermbz adlı üyeden alıntı
bahsettiğim voge, bu firmanın. acaba nasıl motorlar bunlar?
Yani Loncin bana göre başarılı üretici sayılır, bir zamanlar Mv Agusta ile ortaklıklarının olduğu zamanlar bile olmuş yani öyle yabana atılacak bir üretici değiller.
-
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Bmw'nin Çinlilere ürettirdiği motor vardı oda 650cc tek silindirli bir motor olması lazım, üreticide Loncin adlı motor üreticisiydi.
650 tek silindirden kastınız eski tek silindir F650 Gs ise onu Avusturyalı Rotax firması üretiyordu. Loncin'in ürettikleri muhtemelen sonraki yıllarda üretilen çift silindirli modellerdir.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
650 tek silindirden kastınız eski tek silindir F650 Gs ise onu Avusturyalı Rotax firması üretiyordu. Loncin'in ürettikleri muhtemelen sonraki yıllarda üretilen çift silindirli modellerdir.
Abi biraz daha araştırdım ve Bmw'nin sitesindende alıntı yapıyorum "Eylül 2007'den bu yana Çinli üretici Loncin, BMW Motorrad için çeşitli motor bileşenleri, motosiklet parçaları ve komple motorlar üretiyor. Çin'in en büyük motosiklet ve scooter üreticilerinden biri olan şirketin şu anda 5.000'den fazla çalışanı var. Loncin ayrıca kendi araştırma ve geliştirme merkezine sahiptir. Loncin şu anda BMW F 750 GS ve F 850 GS için motorlar üretiyor. Ayrıca orta boy scooterlar BMW C 400 X ve C 400 GT burada üretim hatlarından çıkar.". 650cc de yine loncinin ürettiği bloğu kullanmışlar ama 2 tip bulunuyormuş bunlarda Çin olanlar siyah blok ve gümüş blok olanlar ise Avusturya üretimi oluyormuş hatta onuda Wikipedia alıntılayım "2008'in sonlarında BMW, orijinal tek silindirli F650GS'yi Amerika Birleşik Devletleri, Latin Amerika, Çin, Tayvan ve Avustralya'da yeni G650GS adı altında yeniden piyasaya sürdü. [1] [2] Yeni G650GS, esas olarak, bazı küçük değişikliklerle ve motorun Avusturya'da Rotax yerine Çin'de Loncin tarafından monte edildiği, ancak yine de Avrupa'da Rotax tarafından üretilen parçaların kullanıldığı, üretime geri getirilen 2007 tek silindirli F650GS'dir. [3] [4]Bitmiş motorlar, motosikletlerin monte edildiği Almanya'daki BMW'ye geri gönderilir. Çin'de monte edilmiş motorlara sahip G650GS modelleri siyaha boyanırken, daha önceki Avrupa'da monte edilmiş motorlarda gümüş kaplama yapılmıştır. 2007'de motosikletin üretimi durdurulmadan kısa bir süre önce motorlar Tayvan'da Kymco tarafından monte edildi.".
-
tommygun adlı üyeden alıntı
650 tek silindirden kastınız eski tek silindir F650 Gs ise onu Avusturyalı Rotax firması üretiyordu. Loncin'in ürettikleri muhtemelen sonraki yıllarda üretilen çift silindirli modellerdir.
400 cc lik tek silindir Bmw C400 sukuteri Loncin üretiyor diye biliyorum..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
400 cc lik tek silindir Bmw C400 sukuteri Loncin üretiyor diye biliyorum..
Bana bunlarla gelme, köfte rotalarıyla gel
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Abi biraz daha araştırdım ve Bmw'nin sitesindende alıntı yapıyorum "Eylül 2007'den bu yana Çinli üretici Loncin, BMW Motorrad için çeşitli motor bileşenleri, motosiklet parçaları ve komple motorlar üretiyor. Çin'in en büyük motosiklet ve scooter üreticilerinden biri olan şirketin şu anda 5.000'den fazla çalışanı var. Loncin ayrıca kendi araştırma ve geliştirme merkezine sahiptir. Loncin şu anda BMW F 750 GS ve F 850 GS için motorlar üretiyor. Ayrıca orta boy scooterlar BMW C 400 X ve C 400 GT burada üretim hatlarından çıkar.". 650cc de yine loncinin ürettiği bloğu kullanmışlar ama 2 tip bulunuyormuş bunlarda Çin olanlar siyah blok ve gümüş blok olanlar ise Avusturya üretimi oluyormuş hatta onuda Wikipedia alıntılayım "2008'in sonlarında BMW, orijinal tek silindirli F650GS'yi Amerika Birleşik Devletleri, Latin Amerika, Çin, Tayvan ve Avustralya'da yeni G650GS adı altında yeniden piyasaya sürdü. [1] [2] Yeni G650GS, esas olarak, bazı küçük değişikliklerle ve motorun Avusturya'da Rotax yerine Çin'de Loncin tarafından monte edildiği, ancak yine de Avrupa'da Rotax tarafından üretilen parçaların kullanıldığı, üretime geri getirilen 2007 tek silindirli F650GS'dir. [3] [4]Bitmiş motorlar, motosikletlerin monte edildiği Almanya'daki BMW'ye geri gönderilir. Çin'de monte edilmiş motorlara sahip G650GS modelleri siyaha boyanırken, daha önceki Avrupa'da monte edilmiş motorlarda gümüş kaplama yapılmıştır. 2007'de motosikletin üretimi durdurulmadan kısa bir süre önce motorlar Tayvan'da Kymco tarafından monte edildi.".
eline sağlık. ama montaj demişsin, bildiğimiz montaj işlemleriyse bu, bambaşka bir konu
bu adamlar bmw desteğiyle blok geliştirmişler mi mesela? asıl merak konusu bu
agusta ile birlikte ne geliştirdiler (tasarımdaki italyan çizgisi bunun eseri olabilir mesela)
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Bana bunlarla gelme, köfte rotalarıyla gel
Olay budur, nasıl olsa bu ülkede üretim göremeyeceğiz. Önümüze ne gelirse o. Hiç olmaz ise özgürce köfteci ve çeşit seçebiliyoruz. Yaşasın köfte.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
sallami adlı üyeden alıntı
Olay budur, nasıl olsa bu ülkede üretim göremeyeceğiz. Önümüze ne gelirse o. Hiç olmaz ise özgürce köfteci ve çeşit seçebiliyoruz. Yaşasın köfte.
Ahalimiz köfte delisi. Geçen gün "hele kanat yiyelim" dedim de sallayan olmadı.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Bana bunlarla gelme, köfte rotalarıyla gel
Kamp+köfte diyorum ;)
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Kamp+köfte diyorum ;)
kamp olunca köfte yerine sucuk daha iyi olur, taşıması daha kolay, mangalda pişirmesi de kolay. Bira+buz da taşımak gerekecek.
-
Kamp bana göre değil. Zamanında 1 gece denedim olmadı, aynı gece geri döndüm eve. Ben ya eve geri döneceğim ya da otelde kalacağım. Otel iyidir, ücreti mukabilinde battaniye servisi varsa daha da iyidir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)