Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

ÇİNLİ MOTOSİKLET ÜRETİCİLERİ HANGİ NOKTADA, YOKSA HANGİ MOTOSİKLET

    REKLAM ALANI
  1. #1
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Selamun aleyküm yoldaşlar
    Çinli üreticilerin 2004 yılında piyasaya girdiğini anımsıyorum. O ilk furyada ben de 150 lik “reyzing” alarak bu kervana katıldım. Birkaç ay sonra bu baş belası motosikletten kurtularak, Hyosunga geçtim. Sonra derbi senda, benelli tnt 250 (aslı İtalyan, artık çinli) derken bir süredir motosikletsiz devam ediyorum hayatıma.
    Baş belası demiştim, evet ilk parti ve daha sonraki gelen çin malı motosikletler baş belasıydı. 300-400 dolar gibi bir fabrika çıkış fiyatlarını hatırlıyorum. Tabi bunlar zamanın uyanık ithalatçıları tarafından, çok güzel kar marjlarıyla iç piyasada peynir ekmek gibi satıldı. Son derece düşük malzeme kalitesi yüzünden çabuk arızalanma, sürekli sorun çıkarma huyları vardı. Kullanılan vidanın sağlamlığından kaçar mı insan ya, bir insanın hayatı bağlı buna, evet öyle yapıyorlardı.
    Bunun dışında motor blokları da sağlıklı değildi, henüz o milimetrik işçiliğe ulaşamazlardı.
    İşte bu dönemlerde, ilerleyen zamanlarında şöyle bir laf etmiştim: “bir gün çinliler de Japonlar gibi iyi motosiklet yapacak noktaya geleceklerdir, ama 1$ daha kar edeyim kafasından kurtulmaları gerekecek”
    Tamam, o kadar mükemmel bir hafızam yok ama bu minvalde bir söz ettiğimi hatırlıyorum
    Eveeet, gelelim günümüze:
    İŞTE O GÜN GELDİ
    diyemiyorum ama o günlerin arifesinde olduğumuzu kavrıyorum
    bir süredir motorum yok, bir motor bakayım kendime dedim bu aralar (1 aydır haldır haldır araştırıyorum, bir motora binmeden iflah olmam artık)
    e çinliler açısından görüşümüz (geçmiş zamandan kalma) belli, haşa huzurdan abdesthanede sifonu ne içün çekiyorsak çinlilerden de o sebepten kaçıyorduk biz
    Caponlar iyi hoş ta dedim, hem pahalı hem düzayn adına beş para etmiyor, ikinci eline dünya para istiyorlar. Malzeme kalitesi? Çoğunlukla iyi. ama mehendisleri iyi çocuklar, malzeme sağlam
    Amma velakin ve de netekim… estetik yok, ya sürüş geometrisi? Bir japonun da dediği gibi: “orama ko ma burama ko” meali: “o ney lan”
    Buradan shozo kawasaki abime seslenmek istiyorum, senin ben yapacağın motorun tipini…
    Bak evladım, sana 10 sene önce demiştim ki 4 silindir 400 cc yap (hakkaten dedim, hatırlayanlar olacaktır aranızda, ben hep ileriyi konuşurum, bilen bilir, bilmeyen de öğrenir; merhaba adım Mehmet yakut), anca kafana dank etti zx4rr gibi 400cc bir yer uçağı yapmışsın da o nasıl bir tip lan? Buraya geri gelecem, zira çok sinirliyim
    O dizaynlar yok mu, bir kısmını hariç tutuyorum, ama çinlilerin (eski) malzeme kalitesine ne gözle bakıyorsam bunlar da öyle nazarımda
    farkettim ki ben İtalyan seviyorum
    dedim benelli tnt 899 gelse de alsak, bence dünyadaki en güzel naked bike (1130 abisiyle aynı kasa) ama 1 yıldır ses seda yok. Şu motora binsem, daha öte bir isteğim yok diyorum motosiklet hususunda ama insanoğlu bu, belli olmaz ��. Arap yağı bol bulunca karterden taşırır.
    Mv agusta brutale rosso 800 (biraz daha çalışşam spaghetti westernlerde oynayacak seviyeye gelecem) alayım mı acaba dedim. Sonra gerçek hayata uyanıp, babamdan kalma gemiciklerim olmadığını anımsadım. Bir leğen vardı köyde, onunla jet yakıtı taşıyıp kahrolası israile mi satsam? Neyse sözü dağıtmayalım, şahane motor ama dimi
    Dedim bir 2. El ducati monster 797 alayım, bunun 620 si, 696 sı, 796 sı çok iğrenç motorlar değil mi sizce de? Ama 797 başka, o güzel. 150 ye bulurum sanırım diye yola çıkıp, 250 bin gayme de ikinci el motora verilmez noktasına geldim. Neyini anlamadınız? 150 bine yok diyorum daha
    Dedim biraz daha İtalyanlara bakayım. Moto morini siemmezzo scr. Merak edip baktınız demi? Fena değil sıfır fiyatı da 240 küsür, korlasta. Ama çok fazla Retro. Bu hibinyonidisler, yeni kalıp geliştirme maliyetinden yırtmak için, Retro ayağına bize eski motorları mı iteliyorlar
    Ooof of
    Bu İtalyan işi de olmayacak galiba
    Du bakalım bu çinliler neler yapmışlar
    Cf moto demeyin, sr450 ye bir şans verecem o kadar, kapatalım şimdilik bu konuyu
    Derken voge diye bir motor markası keşfettim, firma jinlun, sahabısı çinin şansölyesi deniyor, bmw ile ortaklıkları filan varımış (bu geyiklerin ilk çinlilerle de döndürüldüğünü hatırladım bak şimdi)
    Neyse bunların bir 500r modeli var, tip on numero, naked bike, İtalyan kesim
    Beni bilirsiniz, bir motor alacaksam bu kırmızı olur, alev kırmızısı. Hatta 10 peseto fazla olsun, kırmızı olsun demişliğim vardır barcelonada bir konferansta. Ama bunun grisi başka güzel geldi gözüme.
    Kayaba amortisör, nissin fren kaliperleri, bosch abs, pirelli angel gt lastik, yaklaşık 50 hp güç ve 0-100 5,1 saniye
    Fiyat 165 bin gayme, bazı bayilerde 190 küsür, çok ama ulan bi cg olmuş 50-60 bin
    Malzeme iyi, tip tamam, ya motor bloğu? Kocaman bir soru işareti
    Samsunda bundan yok ki gidip bakayım, inceleyeyim. Saldım benim elemanları sahaya (babaçi üstadıma selamlar) az gidip bakın şuna diye
    Neyse bizim çırak gitti baktı 10 üzerinden 6,5 verdi. Orada da referansı kawasaki idi.
    Ama kawasakinin 10 aldığı bir yerde mv agustayı 20 kabul etmeliyiz ki 10 da 6,5 orta nota denk geliyor ve geçer bir not gibi görünse de ben agustayla kıyaslıyorum ister istemez, yani sınıfta kalır. Ama sıfırcı mükerrem bu (benim çırak) belki de hakkını teslim edemedi. Fuarda 525r modeline bakmış, çok hoşlaşmış
    Qj motor var büyük hacimli bir başka üretici (emin olmamakla birlikte benelliyi alan qj group olabilir)
    Bak bir motordan çok ümitliyim, colove 400rr; bu adamlarda bişey var
    Burdan mv agusta brutale sahabısı olup ta uygun fiyatlara satmayı düşünenlere sesleniyorum
    Bi tur verin la
    valla alırım bir cg, çakarım bi 250 lik piston, yatarım üstüne
    espresso, 4strings ve pea bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Ben bu Çinli markaların kalitesiz olmalarını tamamen yerli ithalatçıları olan anadolu kaplanımsı firmalara bağlıyorum. Çin kocaman ülke, bütün dünyaya üretim yapıyorlar, parayı bastırınca bastırdığın paraya göre kalitede üretiyorlar, ne kadar ekmek o kadar köfte mevzusunda çok ileriler yani. Mesela şu an masamda iki laptop var, biri şirketin verdiği, paraya kıyıp en iyi laptopu verdiler sağolsunlar bu da çin malı bir de parasını kendi cebimden ödeyip aldığım, yerli milli marka geçinen ama aslı çinde üretilmiş laptop var, kağıt üzerinde özellikleri aynı gibi ama yok işte kalite farkı var, olsun da aralarında 3 kat fiyat farkı var, biri 60 bin liralık laptop benim kendime aldığım en dolusu 20bin lirayı bulmuyor.

    Kullandığımız telefonlar bile çinde üretiliyor, apple basıyor parayı ona göre kalitelisini ürettiriyor yerli milli elektronik üreticimiz aynı fabrikaya en ucuzundan ürettirip burada pahalı satıyor o da telefon, hep aynı hesap.

    Çinlilerin üretimde durumu buykan Çinlilere kızamıyorum, adamlara şu fiyata bundan üret demişler üretmiş işte daha ne yapsınlar, aferin. Sorun bizim açgözlü yerli anadolu kaplanımsı firmalarda, hem en ucuzunu ithat edeyim diyorlar hem yüksek kar marjı ile satalım nasıl olsa piyasada kaliteli japon motorlarda sıra var arada bizden alırlar diyorlar, hem de serviz, malın arkasında durma konusunda berbatlar çünkü bizde tüketici hakları kabunları sadece kağıt üzerinde var, insanalr da ucuza aldık olur böyle sorunlar diye aslında hiç olmaması gereken sorunlarla uğraşıp normal karşılıyorlar, bizdeki bu çin malı motosiklet ithalatçıları aynı şekilde avrupada çalışsalar tüketici hakları ve garanti gibi konular yüzünden öyle cezalar yerler ki batarlar.
    zaten 100 liraya sattığı motoru çiniye bana 50 liraya üret diyorlar çinli de 50 liralık kalitede üretiyor, yaa az biraz en azından kullanılabilir az sorun çıkaracak seviyede olsun sen 10 kuruş fazla pahalısını ama hemen dkülüp dağılmayacak olanını ürettir yine 100'e sat, ama yok. Bir de en dandik en ucuz parçaları ithal edip burada güya yerli üretim diye montaj atolyemsi yerlerde doğru düzgün mühendislik falan uğraşmadan sağdan soldan toplama vasıfsız işçilerle, çünkü yerli milli anadolu kaplanı işçiye para vereyi de sevmez hem mühendis ne işe yarar ki bütün gün bilgisayar baışında excel falan tık tık bişiler yapar hem tonla para ister hem masraf açar, öyle uyduruktan montaj yapıp piyasaya sürüyorlar, görünüşte güzel, kağıt üzerinde bir sürü özellikleri olan motorlar piyasaya çıkıyor, bizim tüketicimiz de böyle dandik mal mı olur demiyor ne yapalı ucuz aldık sorunlarına katlanırız diyorlar.


    Yani velhasıl mevzu meşhur şairimizin dediğine geliyor:
    "— Demeğe De Dilim Varmıyor Ama —
    kabahatın Çoğu Senin, Canım Kardeşim!"
    Motoseverrr, sey_47, Mr.wind ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3

    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG - Hero xPulse
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bu Çinli markaların kalitesiz olmalarını tamamen yerli ithalatçıları olan anadolu kaplanımsı firmalara bağlıyorum. Çin kocaman ülke, bütün dünyaya üretim yapıyorlar, parayı bastırınca bastırdığın paraya göre kalitede üretiyorlar, ne kadar ekmek o kadar köfte mevzusunda çok ileriler yani. Mesela şu an masamda iki laptop var, biri şirketin verdiği, paraya kıyıp en iyi laptopu verdiler sağolsunlar bu da çin malı bir de parasını kendi cebimden ödeyip aldığım, yerli milli marka geçinen ama aslı çinde üretilmiş laptop var, kağıt üzerinde özellikleri aynı gibi ama yok işte kalite farkı var, olsun da aralarında 3 kat fiyat farkı var, biri 60 bin liralık laptop benim kendime aldığım en dolusu 20bin lirayı bulmuyor.

    Kullandığımız telefonlar bile çinde üretiliyor, apple basıyor parayı ona göre kalitelisini ürettiriyor yerli milli elektronik üreticimiz aynı fabrikaya en ucuzundan ürettirip burada pahalı satıyor o da telefon, hep aynı hesap.

    Çinlilerin üretimde durumu buykan Çinlilere kızamıyorum, adamlara şu fiyata bundan üret demişler üretmiş işte daha ne yapsınlar, aferin. Sorun bizim açgözlü yerli anadolu kaplanımsı firmalarda, hem en ucuzunu ithat edeyim diyorlar hem yüksek kar marjı ile satalım nasıl olsa piyasada kaliteli japon motorlarda sıra var arada bizden alırlar diyorlar, hem de serviz, malın arkasında durma konusunda berbatlar çünkü bizde tüketici hakları kabunları sadece kağıt üzerinde var, insanalr da ucuza aldık olur böyle sorunlar diye aslında hiç olmaması gereken sorunlarla uğraşıp normal karşılıyorlar, bizdeki bu çin malı motosiklet ithalatçıları aynı şekilde avrupada çalışsalar tüketici hakları ve garanti gibi konular yüzünden öyle cezalar yerler ki batarlar.
    zaten 100 liraya sattığı motoru çiniye bana 50 liraya üret diyorlar çinli de 50 liralık kalitede üretiyor, yaa az biraz en azından kullanılabilir az sorun çıkaracak seviyede olsun sen 10 kuruş fazla pahalısını ama hemen dkülüp dağılmayacak olanını ürettir yine 100'e sat, ama yok. Bir de en dandik en ucuz parçaları ithal edip burada güya yerli üretim diye montaj atolyemsi yerlerde doğru düzgün mühendislik falan uğraşmadan sağdan soldan toplama vasıfsız işçilerle, çünkü yerli milli anadolu kaplanı işçiye para vereyi de sevmez hem mühendis ne işe yarar ki bütün gün bilgisayar baışında excel falan tık tık bişiler yapar hem tonla para ister hem masraf açar, öyle uyduruktan montaj yapıp piyasaya sürüyorlar, görünüşte güzel, kağıt üzerinde bir sürü özellikleri olan motorlar piyasaya çıkıyor, bizim tüketicimiz de böyle dandik mal mı olur demiyor ne yapalı ucuz aldık sorunlarına katlanırız diyorlar.


    Yani velhasıl mevzu meşhur şairimizin dediğine geliyor:
    "— Demeğe De Dilim Varmıyor Ama —
    kabahatın Çoğu Senin, Canım Kardeşim!"
    Ben de geçmişte bir kere bulaştım bu Çinli motosiklet belasına, bir sürü masraf ve baş ağrısı çektim. Daha sonra İngilizlerin o meşhur sözünün önemini daha iyi anladım: "Ucuz mal alacak kadar zengin değilim".

    Ben Çinli motosikletlere karşı değilim, o motosikletleri buraya getirip düzgün kurulumunu beceremeyen ve bir sorun çıkınca arkasında durmayan, vasatlığın zirvesindeki Türk şirketlerine karşıyım. Kalite ve iş etiği kelimeleri bunların sözlüklerinde yok malesef.
    espresso bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    02 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yok.
    Mondial kullanıyorum. Memnunum. Çinli olması falan umurumda değil. Motosiklet mi? Motosiklet. Yeter. Fazlası da lazım ama şart da değil.
    freasy, espresso ve mertowski bunu beğendiler.

  5. #5
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    "Ülke, 1935 yılındaki milli gelir seviyesini ancak 1951 yılında yakalar. 1960’lara gelindiğinde Japonya’da üretilen mallara bakış açısı halen o kadar olumsuz ki “Japon malı, tapon malı” diye dalga geçilecek hale gelmiştir. 1970’li yıllarda Japon ekonomisi bir ivme kazanır ve Japonya birçok batı ülkesini ekonomik anlamda geride bırakma başarısı gösterir. Ülkede yaşanan ekonomik ivme ile birlikte ilerleyen yıllarda Toyota, Sony, Honda, Canon, Subaru, Olympus, Suzuki,Mitsubishi, Nintendo, Mazda, Okuma, Nikon, Casio, Toshiba, Nissan, Panasonic gibi sayısız marka sınırları aşma başarısı gösterir" Alıntıdır...

    Eskiden Japon mallarının "japon malı Tapon malı" diye nasıl ti'ye alındığını yaşı yetenler bilir.

    Yani olacağı buydu...Sadece Çin değilki durum Vietnam'a Endonezya'ya kadar aynı, bir yandan serpiliyorlar biz "duble yolllaarrr" yaparken...

    Eski bir video hatırlıyorum, genç muhabir Çin'de bir fuara katılmış, biraz da şaşkın çünkü muhtemelen böyle dev bir fuar organizasyonu beklemiyor. Standlardan birine yaklaşarak kendini tanıtıyor ve görevliye soruyor; "neden hep kalitesiz üretiyorsunuz"...Adam hiç düşünmeden doğallıkla cevaplıyor;

    Siz kalitesiz istediğiniz için...🙂

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:23 ----------

    Ne alınır a gelecek olursak, 100 civarında-biraz altında hintliler ve cf moto, benelli (italyanın hası-yersen) var. Hero Xpulse var bende memnunum ufak tefek dışında. Sonuçta bu klastaki her motorun riski var. Hiç biri "tam olmuş" değil. Servisler keza allahlık..

    Ne kadar ekmek o kadar köfte...
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  6. #6
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Servis ağını kaliteli hale getirseler, yedek parça tedariğinde sıkıntı yaşatmasalar bence pazardan epey pay kaparlar.
    espresso, mertowski, TIGERSHARK ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Servis ağını kaliteli hale getirseler, yedek parça tedariğinde sıkıntı yaşatmasalar bence pazardan epey pay kaparlar.
    işte bu dediğin için biraz uzun vadeli vizyon lazım bizim yerli-milli ithalat/montajcı firmalarda bu yok. Hemen kısa zamanda çok para kazanalım sonrasına bakarız derdindeler.
    tommygun ve DickName bunu beğendiler.

  8. #8
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Servis ağını kaliteli hale getirseler, yedek parça tedariğinde sıkıntı yaşatmasalar bence pazardan epey pay kaparlar.
    mahalle esnafı seviyesinden holding bazında ithalata geçiliyor; bunlar zamanla bu meseleyi halledecektir
    ben garantiden daha çok teknolojiyle ilgileniyorum
    vogeyi inceleyen oldu mu mesela?
    bu kaliteli olmuş diyebileceğiniz bir motosiklete denk geldiniz mi?
    daha çok bunların cevabını raştırıyorum
    espresso bunu beğendi.

  9. #9
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    işte bu dediğin için biraz uzun vadeli vizyon lazım bizim yerli-milli ithalat/montajcı firmalarda bu yok. Hemen kısa zamanda çok para kazanalım sonrasına bakarız derdindeler.
    Bence o iş de yavaş yavaş değişiyor. Eskisi gibi kullan-at tırto motorlardan ziyade nispeten daha iyi markaları da bünyelerinde toplamaya başladılar. 20 senelik UMA, Cf Moto'yu getiriyor. Mj Group, Benelli ile şansını deniyor. İsotlar epey markayı bünyelerinde topladı. Blue Motor, Jawa'yı getiriyor. Aslında memlekette motosiklete dair güzel şeyler, yeni yatırımlar olmaya başladı. Fiyatlar her ne kadar bize hala yüksek gelse de bir şekilde sektörde bir gelişim var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:06 ----------

    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mahalle esnafı seviyesinden holding bazında ithalata geçiliyor; bunlar zamanla bu meseleyi halledecektir
    ben garantiden daha çok teknolojiyle ilgileniyorum
    vogeyi inceleyen oldu mu mesela?
    bu kaliteli olmuş diyebileceğiniz bir motosiklete denk geldiniz mi?
    daha çok bunların cevabını raştırıyorum
    Ben Voge standında zaman geçirdim, dışarıdan tabi ki kaliteyi anlamam zor ama kaynak işçiliğine falan baktım, motor kötü durmuyordu. 500 Dsx modeli güzeldi.
    espresso bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Konuyu çok okumadım ama çin menşeili ürünlerin temel sorunu devamlılık olmaması bence…
    bence demek bile yanlış zaten geçmiş ortada ..
    Japon’a bakın Hintliye bile bakın bir devamlılık süre gelirlilik var ..adamlar bir model çıkartıyor güncelleye güncelleye yenileye yenileye 10-15-20 sene ve üstü üretiyorlar ..

    Bu kullanıcıya bir güven veriyor ve yedek parça getiren firmalara bir güven veriyor ustaya servise güven veriyor mal çekiyor Buda kuvvetli bir ikinci el oluşturuyor bu bir sil sile ..

    Çin menşeili firmalarda cf motoyu koyarsak bir köşeye devamlılık süre gelirlilik yok 2000 lilerin başından beri Çin menşeili markalar modeller piyasada bana o günden bugüne hadi onu bırakın son 10 yıldan bugüne üretilen yada getirtilen düzenli bir model söyleye bilirmisiniz ben bilmiyorum aklıma gelmiyor .. zaten öyle bir model olsa piyasada çok tutardı..

    Çin menşeili marka modellerin bence en büyük sorunu bir model getiriyorlar bir parti iki parti üç parti sonrası yok kesiliyor genelde böyle. Yani devamlılık yok devamlılık olmadımı iki üç sene sonra parçasıda bulunmuyor çünkü ne firma sattığı 50-100 model için. Parça stoklar kolay kolay ne piyasada yedek parça çeken firmalar 50-100 tane satmış bir modelin parçasını getirir servis deseniz zaten çin menşeili firmalarda sıkıntılı çoğunda ..
    espresso bunu beğendi.

  11. #11
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyu çok okumadım
    ayıp bu yaptığın, o kadar emek verdim
    espresso, mertowski ve pea bunu beğendiler.

  12. #12

    Üyelik
    10 Ağustos 2020
    Şehir
    Çorum
    Motosikleti
    Fazer 800 ABS
    Hayatın çer çöp motorların üstünde geçmiş.Ölmeden önce en azından bir kere Japon motosikleti edinmelisin.
    espresso bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bu Çinli markaların kalitesiz olmalarını tamamen yerli ithalatçıları olan anadolu kaplanımsı firmalara bağlıyorum. Çin kocaman ülke, bütün dünyaya üretim yapıyorlar, parayı bastırınca bastırdığın paraya göre kalitede üretiyorlar, ne kadar ekmek o kadar köfte mevzusunda çok ileriler yani.
    Her konuda öyle o kadar "rahat" değiller o spekturumda. Çin'de bol bol üretim yaptırdım, hazır ürün ithal ettim, eğer düşükm fiyatlı ve kalitesi kötü ya da idare eder bir ürün aranıyosa tabii ki Çin tek adres. Ama Avrupa kalitesinde mal istediğin zaman belli başlı problemler çıkıyor ortaya.
    Birincisi öyle bir know-how'ları olmadığı için her zaman öyle kaliteli malı istesen de üretemeyebiliyorlar. Laptop konusunda daha ileridedirler elbette, elektronikte tasarımını taklit edecebilecek kadar çözdükleri ürünleri yapabiliyorlar, ama bir tane çelik boru kol iste, pdf çizimi yollayamıyor fabrika, şakasız, kareli deftere çizip çizip yolluyor herif.
    Ayrıca eğer başka bir Avrupalı Amerikalı markanın kafalarına uvurup devasa miktarlarda ürettirmek için know*how da verdikleri bir firma değilse, Avrupa kalitesinde bir mal istediğinde de fiyat Avrupalı malın üstüne çıkıyor, şakasız.

    Çinli motorların durumunu bizim esnafa bağlamak da mevcut ekonomik durumdaki bir sinirlenmeye bağlayabileceğim şey. ÜÇ tane motor satan Türk bayiyi dinleyip bir şey yapmaz koca fabrika. Olayları bu adamların ülkecek, çakma çukam yap gitsin sat. AS-125T kullandım ben 2 sene, kötü kaka bayi mi vardı o zaman ortalıkta?

    Adamların üretim tercihi, şu an için, bu yönde.
    espresso bunu beğendi.
    youtube.com/@bisuruyorum

  14. #14
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı arican adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mondial kullanıyorum. Memnunum. Çinli olması falan umurumda değil. Motosiklet mi? Motosiklet. Yeter. Fazlası da lazım ama şart da değil.
    işte bazı modeller düzgün o da artık yıllardır ithal ediliyor parçası vb. bulunabiliyor diye. Ama her çin markası böyle değil malesef.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:40 ----------

    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyu çok okumadım ama

    Dayanamadım, kusura bakma.

    https://www.wikihow.com.tr/H%C4%B1zl...6%C4%9Frenilir
    mertowski bunu beğendi.

  15. #15
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı ChopperZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayatın çer çöp motorların üstünde geçmiş. Ölmeden önce en azından bir kere Japon motosikleti edinmelisin.
    hatırı sayılır bir japon motosiklet (aralarında r6, 600f, fazer da var) tecrübem de var. japonu, çinlisi, korelisi, tayvanlısı, hintlisi, avrupalısı vs derken 50 yi geçti sanıyorum bindiklerim. japonları sevmiyorum, onlarda da eksik bişeyler var
    2 motosiklet için bunu sürmek keyifliymiş ya dedim. street triple 750 ve benelli tnt 250(bunu 4 yıl keyifle kullandım)
    benelli yi bir kenara ayırırım, her ne kadar qj group bünyesine dahil olsa da arkasında halen italyan tecrübesi var. ancak şöyle hacimli bir şey alayım dendiğinde tnt 899 dan başkasına pek bakılmıyor benellide, e bekle bekle o da yok piyada. hem gelse kaç para olacak, tahminen 300 bin tl olacak. 350 ye brutale 800 var, has italyan, niye onu alayım peki? sonuçta artık bir çinliye ait

    Ekleme: çinliye ne kadar ekmek verirsen onu alırsın teorisinin geçerli olmadığı konusunda killingroada katılıyorum
    tecrübe ve anlayış eksikliği var
    ama yenilikçilik yönünden japonları geçtiler bu kesin
    espresso bunu beğendi.

  16. #16
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    1992 de çinli herchee ritmo adı altında 100 lük 2 zamanlı bir scooter almıştık.inyernete yazarasanız görselleri çıkar sanırım .
    Kinetic honda vardı ya. İşte onayar bişey.
    Ancak görüntü ve donanım olarak çok daha üst düzeydeydi. Ve hondalar 2. hatta 3. Kez motor rektefiye ederken bu daha ellenmemişti bile.
    Her tarafından kalite akıyordu.
    Demem o ki Çinliler kötü malı bizim satıcılar istediği için üretiyorlar.
    300 dolara olan motoru gidipte 200 e yapalim dediklerinde ona göre yapıyorlar.
    300 e alıp 1000 e satmak yerine 200 e alıp 1000 e satmak derdindeler.
    Halbuki 500 e yap deseler piyasa japonlarimdan farkı kalmaz üste bile çıkarlardı.
    Adamın zaten bir.modeli var.
    Ben gidiyorum bu modele debiz yaz diyorum türkiyede deniz diye satıyotum.
    Sen dalga yazdırıyorsun öbürü tarak diğeri kürek yazdirarak markasını oluşturuyor.bir sürü aynı motor olmasının sebebi bu.
    Halbuki hepsi aynı fabrikadan çıkıyor.
    Sen kalkıpda bir çizim yapsan,kar marjını yüzee 800 yerine 300 de tutsan piyasadaki küçük hacimli japonları yersin.
    Hoş o japonlarda çinde üretiliyor ya neyse..
    Çinde üretim yaptırmak başka,en ucuz çin malını alıp en pahalıdan satmaya çalışmak başka şeyler.
    espresso, mertowski ve yamtareroglu bunu beğendiler.

  17. #17
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çinde üretim yaptırmak başka,en ucuz çin malını alıp en pahalıdan satmaya çalışmak başka şeyler.
    çinde üretim yapmak başka konu, çinin üretim yapması başka konu üstat
    birinde birikimini, mühendisliğini, çizimini, kalıbını, personelini taşırsın, ucuz işgücüyle daha düşük maliyetle üretim yaparsın (ki bu da bir miktar kaliteyi düşürür)
    diğeri ise (çinin kendi başına yaptığı) tersine mühendislikle bir şeyler üretmek, mikron seviyesindeki hatalar, dandik bir motosiklet bloğu olarak karşımıza çıkıyor öyle. bir de genel anlayışları şu, en ucuzu, en az maliyetlisini yapayım
    DickName bunu beğendi.

  18. #18
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çinde üretim yapmak başka konu, çinin üretim yapması başka konu üstat
    birinde birikimini, mühendisliğini, çizimini, kalıbını, personelini taşırsın, ucuz işgücüyle daha düşük maliyetle üretim yaparsın (ki bu da bir miktar kaliteyi düşürür)
    diğeri ise (çinin kendi başına yaptığı) tersine mühendislikle bir şeyler üretmek, mikron seviyesindeki hatalar, dandik bir motosiklet bloğu olarak karşımıza çıkıyor öyle. bir de genel anlayışları şu, en ucuzu, en az maliyetlisini yapayım

    Zamanında çine giden bir işadamı anlatmıştı.
    Fabrikaya girmişler işte hazır bir motosiklet modeli için.
    Herseyden 3er 5er dizili..
    Atıyorum piston bu 5 dolar bu 3 bu 2 dolarr diyor çinli..
    Silindir bu 15 dolar bu 12 bu 8 dolar.
    Bizim işadamı silindir pistin ikisinini 5 dolara yapamaz mıyız?
    Cevap.(bizim dilimizle)
    Hallederiz abi...
    E noldu sonra ..
    Aynı motoru çöp, analizsiz hurda parçalarla yaptırdın,garibim halkına sattın.
    3 ay geçmeden elinde patladı.
    Ee servisin de yok olsa garantin yok,garantin olsa o parçalar kesin garantiye girmiyordur zaten. ;)
    Sonra konuşuyoruz bire bir aynı bloğu kullanan x markadan uzak durun aman ha dağılıyor..
    E peki y marka..
    Haa omu o iyi bak ben aldim xxx km oldu sorun yok.
    Çünkü x markayı yaptıran işadamımız piston silindir setini 5 dolara hallettirmişti.
    Y firması ise bu sete 18 dolar ödemişti.
    İşte fark burada.
    Birilerinin açgözlülüğü birilerinin kabusu oldu ülkede.
    espresso bunu beğendi.

  19. #19
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Büyük firmalar da Çin'de üretim yaptırıyorlar zaten, kötü olan aç gözlü gibi gidip en ucuz malzeme ve en ucuz işçilik ile dandik ürünler imal edip yüksek karla satmaya çalışmak. Finalde tüketicinin elinde kalan bir makina çıkıyor ortaya.

  20. #20
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zamanında çine giden bir işadamı anlatmıştı.
    Fabrikaya girmişler işte hazır bir motosiklet modeli için.
    Herseyden 3er 5er dizili..
    Atıyorum piston bu 5 dolar bu 3 bu 2 dolarr diyor çinli..
    Silindir bu 15 dolar bu 12 bu 8 dolar.
    Bizim işadamı silindir pistin ikisinini 5 dolara yapamaz mıyız?
    Cevap.(bizim dilimizle)
    Hallederiz abi...
    E noldu sonra ..
    Aynı motoru çöp, analizsiz hurda parçalarla yaptırdın,garibim halkına sattın.
    3 ay geçmeden elinde patladı.
    Ee servisin de yok olsa garantin yok,garantin olsa o parçalar kesin garantiye girmiyordur zaten. ;)
    Sonra konuşuyoruz bire bir aynı bloğu kullanan x markadan uzak durun aman ha dağılıyor..
    E peki y marka..
    Haa omu o iyi bak ben aldim xxx km oldu sorun yok.
    Çünkü x markayı yaptıran işadamımız piston silindir setini 5 dolara hallettirmişti.
    Y firması ise bu sete 18 dolar ödemişti.
    İşte fark burada.
    Birilerinin açgözlülüğü birilerinin kabusu oldu ülkede.
    üstat elbette işin metalurjisi, torna tesfiyesi vs derken çinin kendi içerisinde de kalite farkı var; bu normal bir durum
    ancak bu işin birikimi, mühendisliği, kalite anlayışı filan derken diğeriyle aynı sonucu ortaya çıkaramıyorsun (çoğunlukla)
    bakıyoruz ki artık bazı çinli markalar da kawasakinin hondanın kullandığı amortisörleri fren kaliperlerini kullanıyor
    ancak motor hacimleri büyümeye başladı, işte orda başka bir nokta daha öne çıkmaya başlıyor
    yağ gibi akan bir motor bloğu var mı ortada?
    işin mühendislik kısmı, ince işçiliği, ar-gesi ne durumda. şimdi halen tam bu noktada olmadıklarını düşünsem de bir gün yapabilecekler, bu teknoloji ve iş gücü çinde var
    ammaaa
    hem adamlar bunu yapmak istiyor mu?
    yaptıkları zaman bunun maliyeti bir japonunkine yakınsayacak mı? öyle olunca e bizden caponla aynı paraya bu motorları alırlar mı diye bir sormayacaklar mı kendilerine? insanlar bu soruyu sormayacak mı ben çin malına bu parayı niye veriyorum diye?
    aç adamın saldırganlığıyla sülalem rahat diyen bir adamın estetiği, ince dokunuşlarını kıyasladığımızda; ortaya benzer bir malzeme çıkar mı?
    coğrafya kaderdir misali. seni dünyanın koyduğu yerden kıpırdayamıyorsun bazen
    yani çinliler belli bir kaliteyi yakalamıştır, yakalamak üzeredir; bu olmuştur veya olacaktır muhakkak
    ancak adamlar da bir noktada kalmış, kalmak zorunda olabilir
    aynı sorun aslında japonlarda da var. bakmayın asarız keseriz ayaklarına gerçekten de geçmişlerinden hala sıyrılabilmiş değiller. sen bit kadar adamsın, tamam güzel motor bloğu yaptın ama o cüsseler o ağırlıklar, o orantısız şaseler ne ya? z650 ye taktığın amortisör ne yahu, ybr mi la bu?

    netice olarak, fayda/maliyet üzerinden gitmek gibi bir seçenek var elimizde. seçenek dediğime bakmayın, aslında biraz da bizim mecburi yönümüz. malum, venezüveladan peynir gelmiyor bir süredir; geldiyse de bize faydası yok.
    bu çançinçon tayfasında acaba burada optimum noktalara yaklaştık mı? çinliler bu konuda beklentilerimizi karşılayabilecek konuma evrimleşebildi mi? konumuz bu aslında
    espresso bunu beğendi.


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)