Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Dominar 400 Yağ Önerisi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Ağustos 2021
    Merhaba,2019 Dominar 400 kullanıcısıyım Motoruma normalde Motul 5100 Yağ koyuyodum ama, gerek motulün yağ tavsiyelerinde dominara 7100 tavsiye ediliyor ve bi kaç yere sorduğumdada aynı cevabı aldım, dominar kullanan arkadaşlar motoruna ne koyuyor 5100 de güzel bi peformans aldım 7100 koysam daha iyi olurmu zararı falan olurmu motora.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı Furkancol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,2019 Dominar 400 kullanıcısıyım Motoruma normalde Motul 5100 Yağ koyuyodum ama, gerek motulün yağ tavsiyelerinde dominara 7100 tavsiye ediliyor ve bi kaç yere sorduğumdada aynı cevabı aldım, dominar kullanan arkadaşlar motoruna ne koyuyor 5100 de güzel bi peformans aldım 7100 koysam daha iyi olurmu zararı falan olurmu motora.
    5100 yeterli. 5000km'de bir bakımı olan bir motor için 7100 gereksiz.

  3. #3
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Bajaj'ın önerdiği yağ Putoline olması lazım, Putoline zaten çok kaliteli bir markadır önerilen yağı kullanmanız çok daha verimli olur.

  4. #4
    Jeansque - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2019
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Ben Lubrico tam sentetik 10-50 kullanıyorum gayet memnunum.

  5. #5
    xterkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    suzuki 1000 gt
    Bajaj Motul kullanılmasını yasaklamış yada uygun görmüyormuş ,15.50 kalın kaliteli yağ öneriyormuş, bende yeni öğrendim ,5000 serisi Motul kullanırdım ve kıllanıyordum ,biraz zayıf kalıyordu, tek kıllanan ben değilmişim, Castrol yada kendi önerdiği yağı kullan
    biz 15.50 Motul pek bulamıyorduk 10.40 Motul kullanıyorduk ama sıkıntılıymış tamamen vazgeçtim

  6. #6

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Lozan'daki gizli maddeleri yazan firmayı bulduk o halde, Bajaj. :D

    Motul yasaklamak nedir yau.. Putoline önermeleri de sponsorluk anlaşmasıdır, firmalar bu yağı "öneriyor" diye lanse ediliyor da, işin aslı her firma o stickerı koymak için yağ üreticilerinden güzel paralar alıyor. Bundan ibaret.

  7. #7
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Önerilen vizkoziteyi bilmiyorum ama alternatif bir yağ markası olarak Liqui Moly'nin Street serisini de (Basic Street değil, Street Race değil, sadece Street" bir araştırmanızı öneririm. En az 10.000 km Sym Wolf'te ve 50 küsür bin km.dir de 2008 Er6F'te kullanıyorum, bir keleğini görmedim.
    espresso bunu beğendi.

  8. #8
    HappyPuppy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Yamaha YBR 2005
    Jaso MA2 ve API SN sertifikasyonlu 10w50 tam sentetik istediğin yağı seçebilirsin. Castrol, Shell, Motul, Ipone, Putoline gibi ana akım markalardan vazgeçmemeni öneririm. Motul 7100'ü yasaklama diye bi söylentiyi ilk defa duyuyorum. 2017 model Dominarımda 30000 km boyunca hepsini denedim, kayda değer bir fark göremedim.
    maktama bunu beğendi.

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Yağ üreticilerini otomobil yada motosiklet üreticileri gibi sınıflandırabilirsiniz , yağın Mercedes'i Bmw'si Toyotas'ı Castrol , Shell , Mobil'dir , diğerleri Bajaj , Lada vs olabilir , umarım anlatabilmişimdir

  10. #10
    lordmayros - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2022
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Kawasaki Z500SE 2024 - Honda Activa 125 2024
    10w50 tam sentetik iyi bir yağ kullanabilirsiniz
    gerçekten tam sentetik yağ istiyorsanız motul, liqui moli ve bulabiliyorsanız valvoline den vazgeçmeyin
    diğerleri tam sentetik adı altında HC sentetik yağ, yağların gerçekten ne olduğunu bilmek istiyorsanız Alman sitelerine bakın sadece Almanyada yağın hangi teknoloji ile üretildiğini açıklama zorunluluğu var

  11. #11
    xterkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    suzuki 1000 gt
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lozan'daki gizli maddeleri yazan firmayı bulduk o halde, Bajaj. :D

    Motul yasaklamak nedir yau.. Putoline önermeleri de sponsorluk anlaşmasıdır, firmalar bu yağı "öneriyor" diye lanse ediliyor da, işin aslı her firma o stickerı koymak için yağ üreticilerinden güzel paralar alıyor. Bundan ibaret.
    he 2023 de maddeler bitmiş :d aya gideceğiz ,valla 2 servis ile görüştüm Bajaj Motul önermiyormuş, zaten normal motorlardan biraz daha fazla sıcaklıkta çalışan motorlarında ,yağlaması, etkisi iyi değilmiş, evet Bajaj serileri diğer akranı motorlara göre bir tık fazla sıcak çalışıyor ve Motul dan kıllandım ,yağ çabuk etkisini yitiriyor gibi geldi, tabi detaylı incelemek lazım ,yok serviste sadece önerdiği yağ yoktu bildiğimiz Castrol de koyuyorlardı

  12. #12

    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    34 000 km dir 400ug kullaniyorum.
    Piyasada bilinen cogu yagi kullandim.
    Gozlemlerime gore 3000-4000 km lik kullanimlarda, özellikle yagi bosalttigimda yaga en cok benzeyen sivi castrol power 1 racing 10w50 oldu. Benim sahsi tavsiyem budur.
    xterkan bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı xterkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    he 2023 de maddeler bitmiş :d aya gideceğiz ,valla 2 servis ile görüştüm Bajaj Motul önermiyormuş, zaten normal motorlardan biraz daha fazla sıcaklıkta çalışan motorlarında ,yağlaması, etkisi iyi değilmiş, evet Bajaj serileri diğer akranı motorlara göre bir tık fazla sıcak çalışıyor ve Motul dan kıllandım ,yağ çabuk etkisini yitiriyor gibi geldi, tabi detaylı incelemek lazım ,yok serviste sadece önerdiği yağ yoktu bildiğimiz Castrol de koyuyorlardı
    7100 bu başlıkta adı geçen, geçme ihtimali olan bütün yağları cebinden çıkarır, suya götürür, yağsız getirir
    JASO'sunu almış herhangi bir sentetik veya yarı sentetik yağ kullanılabilir. Motul olsun falan demiyorum, ama çok ısınıyormuş Motul iyi değilmiş falan, bunlar göz kanatan cümleler. Yazık gerçekten bu servislerin haline.

  14. #14

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    7100 bu başlıkta adı geçen, geçme ihtimali olan bütün yağları cebinden çıkarır, suya götürür, yağsız getirir
    JASO'sunu almış herhangi bir sentetik veya yarı sentetik yağ kullanılabilir. Motul olsun falan demiyorum, ama çok ısınıyormuş Motul iyi değilmiş falan, bunlar göz kanatan cümleler. Yazık gerçekten bu servislerin haline.
    Ben önceki motorlarımda (NC750X ve CB500F) Motul 7100 (tam sentetik) kullanıyordum. Servisleri 6.000'de yapılıyordu. Yağa gerçekten yazık oluyordu, benim kullanım şeklimle 10.000 rahat görecek yağdı. Şimdiki motorumda (DL650) Liqui Moly Street (yarı-sentetik) kullanıyorum. Daha 3.000km'ye ancak geliyorum ancak hissiyatı ve gözlem penceresinden görüntüsü falan gayet güzel. Suzuki'nin vites kutusu da denildiği kadar varmış hakikaten, şıkır şıkır tertemiz çalışıyor.

  15. #15

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben önceki motorlarımda (NC750X ve CB500F) Motul 7100 (tam sentetik) kullanıyordum. Servisleri 6.000'de yapılıyordu. Yağa gerçekten yazık oluyordu, benim kullanım şeklimle 10.000 rahat görecek yağdı. Şimdiki motorumda (DL650) Liqui Moly Street (yarı-sentetik) kullanıyorum. Daha 3.000km'ye ancak geliyorum ancak hissiyatı ve gözlem penceresinden görüntüsü falan gayet güzel. Suzuki'nin vites kutusu da denildiği kadar varmış hakikaten, şıkır şıkır tertemiz çalışıyor.
    Penceredeki kısmın rengi çok değişmeyebilir, ben XJ6'yı kontrol ederken çubuğa gelen yağ yeşilimsi oluyordu hep, ama aynı kontrolü yapıp döktüğüm zaman biraz daha farklıydı rengi. Ama en nihateyinde DL650'nin yağa tecavüz edecek bir durumu yok, sıkıntı olacağını sanmam.
    Ama blok eski mi, yarı sentetik mi önermiş Suzuki?

    Suzuki şanzımanı deneyimlememiş bir insan hayatı yarım yaşamıştır.
    youtube.com/@bisuruyorum

  16. #16

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    hintli abilerin forumlarında motul kullanıp da egzantrik milini eline alan çok kullanıcı var.
    resmi bir yasaklama var mı bilemem. ama üretim yapısı gereği sanırım motul ile pek anlaşamıyorlar.

    ilaveten bajaj jaso ma2 speclerinde "TAM" sentetik yağ kullanılmasını öneriyor.
    xterkan bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Penceredeki kısmın rengi çok değişmeyebilir, ben XJ6'yı kontrol ederken çubuğa gelen yağ yeşilimsi oluyordu hep, ama aynı kontrolü yapıp döktüğüm zaman biraz daha farklıydı rengi. Ama en nihateyinde DL650'nin yağa tecavüz edecek bir durumu yok, sıkıntı olacağını sanmam.
    Ama blok eski mi, yarı sentetik mi önermiş Suzuki?

    Suzuki şanzımanı deneyimlememiş bir insan hayatı yarım yaşamıştır.
    DL650A kullanıcı kitabında yağın tipi (mineral, yarı-sentetik veya sentetik) ile ilgili bir yönerge yok.

    Gerçekten güzel çalışıyor vites kutusu. Yani bundan sonra diğer markalar nasıl bir his verir bilemedim, pis alıştım.

  18. #18
    xterkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    suzuki 1000 gt
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hintli abilerin forumlarında motul kullanıp da egzantrik milini eline alan çok kullanıcı var.
    resmi bir yasaklama var mı bilemem. ama üretim yapısı gereği sanırım motul ile pek anlaşamıyorlar.

    ilaveten bajaj jaso ma2 speclerinde "TAM" sentetik yağ kullanılmasını öneriyor.
    doğrudur özellikle egzantrik mili ,üst silindir ve parçaları aşırı sıcağa maruz kalıyor, baştan bilinmesi söylenmesi gerekirdi

  19. #19

    Üyelik
    23 Şubat 2020
    Alıntı xterkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    doğrudur özellikle egzantrik mili ,üst silindir ve parçaları aşırı sıcağa maruz kalıyor, baştan bilinmesi söylenmesi gerekirdi
    Bajaj ve ktm sıkıştırma oranı yüksek motosikletler. Bu nedenle daha fazla ısı üretiyor.
    Motorsikletleri performanslı bir sekilde kullananlar bu sorunları yaşıyorlar.

  20. #20
    xterkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    suzuki 1000 gt
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    7100 bu başlıkta adı geçen, geçme ihtimali olan bütün yağları cebinden çıkarır, suya götürür, yağsız getirir
    JASO'sunu almış herhangi bir sentetik veya yarı sentetik yağ kullanılabilir. Motul olsun falan demiyorum, ama çok ısınıyormuş Motul iyi değilmiş falan, bunlar göz kanatan cümleler. Yazık gerçekten bu servislerin haline.
    ben bir sürü motor kullandım ama Bajaj gerçekten daha sıcak çalışıyordu , test etmiş ölçmüştüm ,mesele 7100 serisi de değil, bana göre mesele 20.30 bin km re de ciddi zararlar verecek bir yağ modelinin yada viskozitesinin baştan bilinmesi yada uyarılması meselesi, ha yeni anlaşıldı yada fark edildi elbette bir şey diyemeyiz ama bir uyumsuzluk var ,o kesin
    yukarıda bir arkadaşta demiş ,aynen yağ değişiminde Castrol buradayım hala diyor ama Motul çoktan evrime başlamış oluyor :D
    bu arada ne yağ satarım ne de parça v.s Motul satanlar kızmasın ama durum bu

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:29 ----------

    Alıntı Biksici41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bajaj ve ktm sıkıştırma oranı yüksek motosikletler. Bu nedenle daha fazla ısı üretiyor.
    Motorsikletleri performanslı bir sekilde kullananlar bu sorunları yaşıyorlar.
    performanslı kullanmak elbette ısıyı artırır dediğin doğru ama benim dediğim normal kullanım sıcaklıkları ,ayrı konular yani, benim pulsar 52 bin oldu daha hiçbir şeyine ellenmedi ,3.4 bin km dir ufak bir ses başladı, büyük ihtimal ekzantrik ,zincir, rulman v.s değişecek ,tabi zamanı da yaklaşmıştı aşırı devirli kullansam 30 bin göremezdi :D ,hatta benim gibi bir kullanıcının en az 80 bin gitmesi lazımdı derdimiz bu :D


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)