Guinnes Rekor Denemesi (50cc)
Reklamlar
-
Arkadaşlar Mayıs ayı içinde 50cc ile bir rekor denemesi yapmak istiyorum.
Hem kendi rekorum olan 614 km'yi aşmak hem de Guines Rekorlar Kitabına girmiş olan:
''50cc ile bir günde kat edilen en uzun mesafe 928km'' rekorunu geçmek istiyorum.
https://www.guinnessworldrecords.com...a-50cc-scooter
Bu rekora bakacak olursanız kontrollü bir alanda Grand Prix yarış alanı içinde yapılmış. 614km ile daha önce başvuru yaptım fakat
kendilerine bir türlü anlatamadım yada anlamak istemediler. Benim başvurum trafiğe açık alanda yada şehirler arasında yapılmış en uzun mesafe şeklindeydi. İki ayda bir dönüş yapıyorlar (mübalağasız iki ayda bir dönüş yapıyorlar gerçekten. Ağustos ayından beri 3 defa karşılıklı olarak mesajlaşabildik) gereksiz ve alakasız sorular soruyorlar ve yokuşa sürüyorlar. Bu mesajlaşmanın altına da not düşüyorlar: eğer 2000euro yatırır isek 24 saate geri dönüş garantisi varmış mesajlara falan filan.
Bu yüzden kontrollü alan içinde yapılmış olan bu rekoru da geçip, şehirler arasında yaptım, kontrollü alanda yapılan sayılmaz gibi argümanlar ile uğraşmak istemiyorum ve direk başvuru yapmak istiyorum.
Güzergahım Antalya-Isparta-Afyon-Eskişehir-Bursa-Yalova-İstanbul-Çorlu-İstanbul şeklinde olacak.
Antalya İstanbul arası 750km civarında olduğu için kmyi 928in üzerine çıkarabilmek için çorluya gidip dönmeyi düşünüyorum.
Isparta Afyon ve Eskişehir soğuklarına en az derecede maruz kalabilmek için Antalya'dan sabah 06:00da çıkıp 20:00 sularında Bursa'ya ulaşmak
istiyorum.
Fikirlerinizi merak ediyorum.
Tavsiye ve önerilere açığım.
Reklamlar
-
Başarılar dilerim. Çok iyi fikir aslında. Motorunuz özel yapım mı, spec leri nedir merak ettim...
Bir de start sonrası 129 km yi 2 buçuk saatte alarak başlıyorsunuz değil mi?
Ben bu William a takıldım, adam direk meydan okumuş, "ben bunu geçerim" 🙂
-
Başarılar dilerim. Fizik kondüsyon olarak kendinizi yeterli görüyorsanız, ve yol tecrübenizde yeterliyse tabiki deneyebilirsiniz. 614 km. de hatırı sayılır bir mesafe. Ben 250cc. motorla bir günde 880km. yol yapmıştım. En uzun mesafem bu.(24 saatte) 928 km.yi aşmak biraz zor. İyi bir hazırlık süreci ve denemelerden sonra başarabilirsiniz. Yaptığınız yolu nasıl belgelendirmenizi istiyorlar?
-
Başarılar dilerim. Benim de merak ettiğim bir şey var. Genelde bu tarz rekor denemelerinde mola veya dur-kalk istemiyorlar, benzin tedariğinin bile araç yoldayken başka bir araçla yaklaşılıp yapıldığını görmüştüm (örnek BMW M5 ile 8 saat drift rekoru). O tarz bir şart koşuluyor mu, yoksa yakıt tedariği vs. gibi durumlar için mola hakkınız var mı?
-
pistte yapılmasının sebebi her daim denetlenebilme imkanı vermesinden olabilir mi?
şehirler arası yolda seni nasıl takip edecekler?
-
928 km yi hiç durmadan yapmış olsa saatte 39 km hızla sürmüş olması gerekir.
Pist avantajlı. Neredeyse hiç yavaşlama veya dur kalk yoktur. Rüzgar etkisi bile pistine göre minimumdur.
Motorsa 2T.
Hiç mola vermeden zor. Mutlaka vardır mola. Hareket halinde o yakıt motor üzerine dökülürse anında alev alır.
Bence önce trafiği olmayan bir yolda deneme yapmak gerek. Sürekli git gel yapılarak denenebilir.
Molaların süresini kısaltıp daha sık hale getirmeli.
-
hakan1969 adlı üyeden alıntı
Başarılar dilerim. Çok iyi fikir aslında. Motorunuz özel yapım mı, spec leri nedir merak ettim...
Bir de start sonrası 129 km yi 2 buçuk saatte alarak başlıyorsunuz değil mi?
Ben bu William a takıldım, adam direk meydan okumuş, "ben bunu geçerim" ��
https://i.hizliresim.com/pfwipt6.png
Özel yapım değil hocam, Rks Bitter. Sadece kayış gibi birkaç önemli parçayı yenileyeceğim ve yağ bakımından sonra çıkacağım kısmet ise.
Evet 129km 2:30 saat. Fakat listedeki süreler tahmini. Yanı 2.30 saatilik sürüş sonunda 45dk mola öngörüyorum fakat 1:15 dakika kullanarak 22.5 dakika mola verilebilir. 2 saatten uzun sürüşlerde ellerimin uyuşmaya başladığını hatırlıyorum çunki.
AzÇok adlı üyeden alıntı
Başarılar dilerim. Fizik kondüsyon olarak kendinizi yeterli görüyorsanız, ve yol tecrübenizde yeterliyse tabiki deneyebilirsiniz. 614 km. de hatırı sayılır bir mesafe. Ben 250cc. motorla bir günde 880km. yol yapmıştım. En uzun mesafem bu.(24 saatte) 928 km.yi aşmak biraz zor. İyi bir hazırlık süreci ve denemelerden sonra başarabilirsiniz. Yaptığınız yolu nasıl belgelendirmenizi istiyorlar?
Teşekkür ederim. Hocam bu belgeleme işi iki türlü. Hakem çağırabilirsiniz ki bu inanılmaz maliyetli. Diğeri belgeler ile. Gps kayıtları, çekilen video ve fotoğraflar, açılacak olan canlı yayınlar. Bunlar hep kanıt niteliğinde oluyor.
Khaira adlı üyeden alıntı
Başarılar dilerim. Benim de merak ettiğim bir şey var. Genelde bu tarz rekor denemelerinde mola veya dur-kalk istemiyorlar, benzin tedariğinin bile araç yoldayken başka bir araçla yaklaşılıp yapıldığını görmüştüm (örnek BMW M5 ile 8 saat drift rekoru). O tarz bir şart koşuluyor mu, yoksa yakıt tedariği vs. gibi durumlar için mola hakkınız var mı?
Hocam rekorlarda çok çeşitli. Tek seferde en uzun mesafe ise dediğiniz doğru.
Fakat 24 saat içinde yapılan en uzun mesafede o şart aranmıyor. İsterseniz 23 saat sürüp 1 saat mola verin. isterseniz 23 saat mola verip 1 saat sürün. Önemli olan 24 saat içerisinde kat edilen mesafe oluyor.
shruikan adlı üyeden alıntı
pistte yapılmasının sebebi her daim denetlenebilme imkanı vermesinden olabilir mi?
şehirler arası yolda seni nasıl takip edecekler?
Hocam şimdi 50cc ile rekorlar arasında; 50cc ile yapılan en uzun yolculuk var. 16.000km.civarında. Fakat bu adamı 16.000km boyunca takip edemezler.
Dolayısı ile fotoğraf,video,gps kayıtları vs vs yeterli olacaktır.
ufoz adlı üyeden alıntı
928 km yi hiç durmadan yapmış olsa saatte 39 km hızla sürmüş olması gerekir.
Pist avantajlı. Neredeyse hiç yavaşlama veya dur kalk yoktur. Rüzgar etkisi bile pistine göre minimumdur.
Motorsa 2T.
Hiç mola vermeden zor. Mutlaka vardır mola. Hareket halinde o yakıt motor üzerine dökülürse anında alev alır.
Bence önce trafiği olmayan bir yolda deneme yapmak gerek. Sürekli git gel yapılarak denenebilir.
Molaların süresini kısaltıp daha sık hale getirmeli.
Dediğiniz gibi pistin avantajları çok fazla hocam. Fakat bana göre değil açıkcası. Ben mayışır uyurum herhalde o lapları dönmekten.
Konya Sivas yollarında benı en çok zorlayanda doğal rüzgar ve yine yanımdan hızlı gecen otobüs ve kamyonların rüzgarlarıydı açıkcası.
Normal yolda 50-55 giderken sorun olmuyordu ama o düz geniş yollarda yavaşlamak zorunda kalıyordum. Scooterlar çok etkileniyor rüzgardan.
Evet hocam o molalar şehirlerde vereceğim uzun molalar. Basit bir hesap çıkarmak için o şekilde yazdım. Yanı Eskişehir de 1 saat mola vermek yerine yarım saat mola verilebilir,geri kalan yarım saati de 15er dakikalık 2 molaya çevrileblir.
-
Dostum yanlis anlamassan birsey sormak istiyorum. Boyle birseyi neden yapmak istiyorsun?
-
Mr.wind adlı üyeden alıntı
Dostum yanlis anlamassan birsey sormak istiyorum. Boyle birseyi neden yapmak istiyorsun?
Yapan olmadığı ve yapabileceğimi düşündüğüm için.
Birde 50cc yolculuklarını seviyorum hocam ne yapayım seviyorum yanı )
-
Bravo, şimdiden başarılar. Bu tip gezilerde programa bağlı kalmak pek mümkün olmayabiliyor. Geçen hafta 1300 km sürdüm, mola sürelerim sizinkinden azdı, hızım sizinkinden fazlaydı, yine de 13-14 saat olarak planladığım yolculuk 18 saati buldu.
-
-
Başarılar, öncesinde daha kısa mesafede deneme yapmanızı öneririm.
Örneğin ilk 129km yi bir deneyin, gerçekten 2:30 da mı yapıyorsunuz?
40BG dominarla günü birlik tekirdağ sürüşümde ki 125km tutuyor, iki saate yakın tutuyor. Otoyol ve +100kmh hızlarda.
Modifiye ile 80cc ye çıkarılmış 50cc kullanmıştım, rampada 25kmh ya kadar düşebiliyor.
B00_74
Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!
-
Başarılar dilerim, rotanızda çok az inişli çıkışlı yollar ve havanın az rüzgarlı olmadığı bir zamana denk gelmesi çok önemli. Hatta hava koşulları sizin kondisyonunuzla birlikte en önemli konu. İyi bir gıda takviyesi ayrıca daha öncesinde de iyi bir fizik kondisyon durumu da önemli, spor yapıyorsanız avantaj olacak. Umarım her şey yolunda gider de rekoru kırar hepimizi gururlandırırsınız
-
ufoz adlı üyeden alıntı
928 km yi hiç durmadan yapmış olsa saatte 39 km hızla sürmüş olması gerekir.
Pist avantajlı. Neredeyse hiç yavaşlama veya dur kalk yoktur. Rüzgar etkisi bile pistine göre minimumdur.
Motorsa 2T.
Hiç mola vermeden zor. Mutlaka vardır mola. Hareket halinde o yakıt motor üzerine dökülürse anında alev alır.
Bence önce trafiği olmayan bir yolda deneme yapmak gerek. Sürekli git gel yapılarak denenebilir.
Molaların süresini kısaltıp daha sık hale getirmeli.
"Hareket halinde o yakıt motor üzerine dökülürse anında alev alır."
Ufoz hocam blok cidden benzini kendi kendine tutuşturacak kadar ısınıyor mu? 2T olması sebebiyle mi? 4T daha mı güvenli bu bağlamda?
Güzel bilgi..👍
-
Başarılar sizi takip edebileceğimiz bir platform var mı
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Bravo, şimdiden başarılar. Bu tip gezilerde programa bağlı kalmak pek mümkün olmayabiliyor. Geçen hafta 1300 km sürdüm, mola sürelerim sizinkinden azdı, hızım sizinkinden fazlaydı, yine de 13-14 saat olarak planladığım yolculuk 18 saati buldu.
Teşekkür ederim hocam. Aynen dediğiniz gibi. Bu yüzden her zaman üstüne basa basa ''Rekor denemesi'' diyorum ki bu sadece bir deneme. İnsanlar fazla yükselmesin. Hava şartları, teknik aksam, sürücünün durumu bir çok etken var programı bozabilecek.
Mallaca adlı üyeden alıntı
Başarılar dilerim.
Çok teşekkürler.
BOO_74 adlı üyeden alıntı
Başarılar, öncesinde daha kısa mesafede deneme yapmanızı öneririm.
Örneğin ilk 129km yi bir deneyin, gerçekten 2:30 da mı yapıyorsunuz?
40BG dominarla günü birlik tekirdağ sürüşümde ki 125km tutuyor, iki saate yakın tutuyor. Otoyol ve +100kmh hızlarda.
Modifiye ile 80cc ye çıkarılmış 50cc kullanmıştım, rampada 25kmh ya kadar düşebiliyor.
Hocam bu dediğiniz çok mantıklı aslında. Fakat bu denemenin bana bir maliyeti yok. Yanı amacım istanbula gelmek ve bir şekilde geleceğim 24 saat içerisinde. Yani bana verilmiş sadece bir şans yok. Benimde 250cc svartpilen ile 120km Antalya Finike yolunu neredeyse haftada bir gidiyordum ve genelde 65dk larda tamamlıyordum. 40bg ile 125km 2 saat biraz fazla gibi geldi bana ama.
Metela adlı üyeden alıntı
Başarılar dilerim, rotanızda çok az inişli çıkışlı yollar ve havanın az rüzgarlı olmadığı bir zamana denk gelmesi çok önemli. Hatta hava koşulları sizin kondisyonunuzla birlikte en önemli konu. İyi bir gıda takviyesi ayrıca daha öncesinde de iyi bir fizik kondisyon durumu da önemli, spor yapıyorsanız avantaj olacak. Umarım her şey yolunda gider de rekoru kırar hepimizi gururlandırırsınız
En büyük çekincelerimden biri rüzgar cidden hocam. Rüzgar hem yavaşlamanıza neden oluyor hemde motoru kontrol etmek için harcanan efor çok yoruyor. Çok teşekkürler.
Bergson adlı üyeden alıntı
Başarılar sizi takip edebileceğimiz bir platform var mı
Teşekkürler hocam. http:///www.instagram.com/motosikletgunluklerı50cc/ instagram adresinden, deneme esnasında insanların beni canlı olarak harita üzerinde takip edebileceği bir link paylaşacağım.
-
Guiness ekibi ve hakemleri gelicek para da veriyorsun kayıt için diye hatırlıyorum sadece böyle bir proje için guiness ekibi hakemler gözlemciler iyi para harcaman lazım .. Para kısmını araştırmanı öneririm .. neticede guiness ekibi cebinden harcama yapmaya bilir masrafları senin karşılaman gerekebilir ..
-
forumda görünce mutlu olduğum bir başlık oldu. şimdiden başarılar dilerim. dediğiniz gibi rekor denemesi zaten, başarılı olursa rekor kırmış olursunuz, yoksa biz takip ederken de eğleniriz zaten. inşallah sizin için de her durumda eğlenceli olur.
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Guiness ekibi ve hakemleri gelicek para da veriyorsun kayıt için diye hatırlıyorum sadece böyle bir proje için guiness ekibi hakemler gözlemciler iyi para harcaman lazım .. Para kısmını araştırmanı öneririm .. neticede guiness ekibi cebinden harcama yapmaya bilir masrafları senin karşılaman gerekebilir ..
Hocam hakem çağırmak biraz şov amaçlı yapılıyor ve ekseriyet ile kurumsal firmalar yapıyor bunu. Cunki takım elbise giymiş bir hakem geliyor plaket veriyor fotoğraflar çekiliyor falan filan. Hatay müzesi yönetimi çağırdı mesela en son ''Tek parça en büyük mozaik'' rekoru için. Her gün yüzlerce rekor başvurusu yada denemesi yapılıyor hepsine yetişmeleri imkansız. Deneme yapanlarda bunu karşılaması çok zor. Rekorun kırıldığına dair yeterli belge olur ise bu kafiidir.
freasy adlı üyeden alıntı
forumda görünce mutlu olduğum bir başlık oldu. şimdiden başarılar dilerim. dediğiniz gibi rekor denemesi zaten, başarılı olursa rekor kırmış olursunuz, yoksa biz takip ederken de eğleniriz zaten. inşallah sizin için de her durumda eğlenceli olur.
Çok teşekkür ederim hocam. bende aynı şekilde düşünüyorum. Amaç biraz da eğlenmek, kendimizi denemek.
-
konuyla ilişkili olarak bazı motorlar 50cc geciyor ama fabrika cıkışı 80 oluyor ya da yükseltiyorlar.
öyle bir motor ise geçersiz sayabilirler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)