Arkadaşlar motorun arka dişlideki 4 tane vida her zaman sıkmama rağmen sürekli gevşiyor sorun neydendir?
Arkadaşlar motorun arka dişlideki 4 tane vida her zaman sıkmama rağmen sürekli gevşiyor sorun neydendir?
Sebebini tam olarak bilmiyorum. Fakat kaplin lastiklerinin aşınmış olmasıyla ilgili olabilir. Bir tanıdığın motorunda da aynı durum var. Hatta o somunlar dönmesin diye teneke kulaklar somun üzerine doğru yamultularak somunun dönmemesini sağlayacak bir düzenek var. Ona rağmen gevşiyor. Arkadaş sürekli kontrol ve sıkılama ile devam ediyor.
Civata sabitleyici almayı düşünüyorum ama zaten motoru satıcam ondan gerek duymadım civata sabitleyici işe yararmı sizce bilginiz varmı
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:01 ----------
kesin çözüm olurmu
Fiberli somunu sıkarken bile zor sıkarsınız, somundaki fiber aşınmadığı sürece bu böyle devam eder. Genelde bu somunu titreşim gören ve titreşimden gevşeme riskinin olduğu bölgelerde kullanılır. Civata sabitleyicide iş görür ama kaliteli marka ve üreticinin belirttiği gibi kullanılırsa, eğer fiberli somun alırsanız (maksimum 10 tl tutar) civata sabitleyici sürmenize gerek kalmaz.
Ben şöyle düşünürüm; üretici firma neden motosikletin hiç bir yerinde fiberli somun kullanmamış.
Gevşeme sebebini tespit etmek daha akıllıca olur. Yoksa kaynak yaparsın somun başına yerinden oynamaz spiralle temizleyinceye kadar.
Yaklaşımınız gayet mantıklı ama yanılmıyorsam konu sahibinin motosikleti Mondial Superboy olması lazım, bende bir zamanlar bu tarz mühendisliği hiç yok denecek kadar az motosikletlerle uzun zamanlarımı geçirdim, kontroller sağlayarak, fiberli somun ve çelik civata yükseltmesi yaparak maliyet için çalınan tüm şeylerin önüne geçmiş oldum. Sizin kullanmış olduğunuz motosiklet gibi bir motosiklet olsaydı çözümü civata ve somun harici başka yerlerde arardık ama hal bahsettiğim üzere olunca fabrikanın takmadığı fiberli somunu ve çelik civatayı biz takıyoruz.
Civata sabitleyici iş görür, orta mukavemetlisini kullanmanı tavsiye ederim. Ancak sürüp taktıktan sonra en az 12 saat yani 1 gece beklemesi lazım.
Havasız kalıp dişlerin üzerinde kuruması vakit alan bir sıvı. Birde kullanılan yüzeyde kir pas yağ vb olmaması lazım.
Fiberli somunda iş görür. Üreticiler maliyet hesabı çok yaptığından ek maliyet çıkaran 1 pulu bile kullanmazlar. Yok ya okadar da değil demeyin, hakkaten öyle. Hem otomotivde hemde motosiklet sektöründe üretim maliyetlerini düşürmek için çok ciddi bir çalışma var. Eskisi gibi 20-30 yıl dayansın mantığında üretilmiyor bu aletler. Planlı eskitme hesabı yapılarak üretiliyorlar.
Sen kendi çözümünü üretmek zorundasın. Bunun için fiberli somun, yada vidada pay varsa 2. bir (kontra) somun takılabilir, veya civata sabitleyici uygulanabilir.
Arkadaşlar mesela Honda nın arkadaki 4-6 somunu fiberli takmayışının sebebi maliyet mi?
Honda da kullanmıyor...Yamaha da....Motosiklet aleminde herhalde yok fiberli kullanan. 25 motorun hiç birinde yoktu...
Maliyet deyip geçmeyin...Acaba fiberli neden tercih edilmiyor...Ciddi merak ediyorum. @Nikkfurie...
Onlardada artık mühendislik devreye giriyor, banttan çıkan tüm malzemeler hemen hemen aynı kalitede ve hatasız çıkan yüksek mühendislik içeren ürünler zaten, belirtmiş oldukları üzere her civataya ayrı ayrı tork değeri biçiyorlar iş daha burdayken kendini belli ediyor. Hiç Çin malı Cg motosikletin civatalarının kaç torkla sıkılacağına dair bir dökümen bulamayız. Arkadaşımın kuzeni İstanbul'dan Bursa'ya Rks Cub motosikleti ile gelirken yolda egzoz saplaması bloğa sıfır kırılmış, bu durum Avrupalı veya Japon motosikletlerde yaşanabilecek bir durum dahi değil çünkü 1 tane civata için binlerce hesap kitap dönüyor böyle oluncada hangi malzemeyi onlardan çok önceden ar-ge etmiş oluyorlar Çin malında ise ar-ge maalesef biz oluyoruz .
Somunların dişleri deforme olmuştur yada saplamalar uzamıştır , sıktım zannedersin ama dişliye yeterli baskı yapmıyordur , arka dişli çok yüksek devirlere çıkmadığı için fiberli somun kullanmıyor olabilirler , bazı somunlarda da fiber olmasada dış tarafı presle ezilmistir , fiziki deformasyon varsa yani alttaki dişliye yeterli baskı uygulanamıyorsa fiberli somunda kullansanız yine gevşer..geçici olarak yada yolda kalmamak için ikinci bir somunla kontra yapılabilir..
bu problemle bende çok uğraştım zincir dişli değişimini kendim yaptığım zaman ama vida sabitleyici sıktım 5 ay gevşemedi bir daha da kontrol etmedim hem fiber somun hemde sabitleyeci sıkıp sorunu kökten hallettim ben orta sert değil sert olandan alıp uyguladım motosikletim cub tu
https://www.hepsiburada.com/force-tl...m-HB00000GYKHG
marka bu eğer sakarya da olsaydın bende var kullanırdın 4 tane somun için bi tüp aldım ve son kullanma tarihi var
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)