Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Arka dişlideki 4 tane vida sürekli gevşiyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Temmuz 2022
    Arkadaşlar motorun arka dişlideki 4 tane vida her zaman sıkmama rağmen sürekli gevşiyor sorun neydendir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı Mertcan0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar motorun arka dişlideki 4 tane vida her zaman sıkmama rağmen sürekli gevşiyor sorun neydendir?
    Sebebini tam olarak bilmiyorum. Fakat kaplin lastiklerinin aşınmış olmasıyla ilgili olabilir. Bir tanıdığın motorunda da aynı durum var. Hatta o somunlar dönmesin diye teneke kulaklar somun üzerine doğru yamultularak somunun dönmemesini sağlayacak bir düzenek var. Ona rağmen gevşiyor. Arkadaş sürekli kontrol ve sıkılama ile devam ediyor.

  3. #3
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Fiberli somun kullanın.

  4. #4

    Üyelik
    03 Temmuz 2022
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sebebini tam olarak bilmiyorum. Fakat kaplin lastiklerinin aşınmış olmasıyla ilgili olabilir. Bir tanıdığın motorunda da aynı durum var. Hatta o somunlar dönmesin diye teneke kulaklar somun üzerine doğru yamultularak somunun dönmemesini sağlayacak bir düzenek var. Ona rağmen gevşiyor. Arkadaş sürekli kontrol ve sıkılama ile devam ediyor.
    Civata sabitleyici almayı düşünüyorum ama zaten motoru satıcam ondan gerek duymadım civata sabitleyici işe yararmı sizce bilginiz varmı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:01 ----------

    Alıntı yamtareroglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fiberli somun kullanın.
    kesin çözüm olurmu

  5. #5
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Alıntı Mertcan0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [/COLOR]kesin çözüm olurmu
    Fiberli somun, kilitli somundur. Geriye kaçma yapmaz.

    -Alıntı-
    Fiberli somun, sarsıntı ve titreyiş olan yerlerde gevşemeyi önlemek için fiberi ile sıkıştırılan ve gevşemeyi çok zor halen getiren bir somun çeşididir.
    - Alıntı -

  6. #6
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı Mertcan0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Civata sabitleyici almayı düşünüyorum ama zaten motoru satıcam ondan gerek duymadım civata sabitleyici işe yararmı sizce bilginiz varmı
    Bilgim yok. Fakat, bir deneyin. 10 dakikalık iş.

  7. #7
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Fiberli somunu sıkarken bile zor sıkarsınız, somundaki fiber aşınmadığı sürece bu böyle devam eder. Genelde bu somunu titreşim gören ve titreşimden gevşeme riskinin olduğu bölgelerde kullanılır. Civata sabitleyicide iş görür ama kaliteli marka ve üreticinin belirttiği gibi kullanılırsa, eğer fiberli somun alırsanız (maksimum 10 tl tutar) civata sabitleyici sürmenize gerek kalmaz.

  8. #8
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Ben şöyle düşünürüm; üretici firma neden motosikletin hiç bir yerinde fiberli somun kullanmamış.

    Gevşeme sebebini tespit etmek daha akıllıca olur. Yoksa kaynak yaparsın somun başına yerinden oynamaz spiralle temizleyinceye kadar.
    yamtareroglu bunu beğendi.

  9. #9
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben şöyle düşünürüm; üretici firma neden motosikletin hiç bir yerinde fiberli somun kullanmamış.

    Gevşeme sebebini tespit etmek daha akıllıca olur. Yoksa kaynak yaparsın somun başına yerinden oynamaz spiralle temizleyinceye kadar.
    Tabii ki. Eğer dişlide normalin üzerinde bir vibrasyon varsa tekerlek milinde bir sorun var demektir.

  10. #10
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben şöyle düşünürüm; üretici firma neden motosikletin hiç bir yerinde fiberli somun kullanmamış.

    Gevşeme sebebini tespit etmek daha akıllıca olur. Yoksa kaynak yaparsın somun başına yerinden oynamaz spiralle temizleyinceye kadar.
    Yaklaşımınız gayet mantıklı ama yanılmıyorsam konu sahibinin motosikleti Mondial Superboy olması lazım, bende bir zamanlar bu tarz mühendisliği hiç yok denecek kadar az motosikletlerle uzun zamanlarımı geçirdim, kontroller sağlayarak, fiberli somun ve çelik civata yükseltmesi yaparak maliyet için çalınan tüm şeylerin önüne geçmiş oldum. Sizin kullanmış olduğunuz motosiklet gibi bir motosiklet olsaydı çözümü civata ve somun harici başka yerlerde arardık ama hal bahsettiğim üzere olunca fabrikanın takmadığı fiberli somunu ve çelik civatayı biz takıyoruz.
    SuleymanE ve espresso bunu beğendiler.

  11. #11
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Civata sabitleyici iş görür, orta mukavemetlisini kullanmanı tavsiye ederim. Ancak sürüp taktıktan sonra en az 12 saat yani 1 gece beklemesi lazım.

    Havasız kalıp dişlerin üzerinde kuruması vakit alan bir sıvı. Birde kullanılan yüzeyde kir pas yağ vb olmaması lazım.

    Fiberli somunda iş görür. Üreticiler maliyet hesabı çok yaptığından ek maliyet çıkaran 1 pulu bile kullanmazlar. Yok ya okadar da değil demeyin, hakkaten öyle. Hem otomotivde hemde motosiklet sektöründe üretim maliyetlerini düşürmek için çok ciddi bir çalışma var. Eskisi gibi 20-30 yıl dayansın mantığında üretilmiyor bu aletler. Planlı eskitme hesabı yapılarak üretiliyorlar.

    Sen kendi çözümünü üretmek zorundasın. Bunun için fiberli somun, yada vidada pay varsa 2. bir (kontra) somun takılabilir, veya civata sabitleyici uygulanabilir.
    espresso bunu beğendi.

  12. #12
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Arkadaşlar mesela Honda nın arkadaki 4-6 somunu fiberli takmayışının sebebi maliyet mi?
    Honda da kullanmıyor...Yamaha da....Motosiklet aleminde herhalde yok fiberli kullanan. 25 motorun hiç birinde yoktu...
    Maliyet deyip geçmeyin...Acaba fiberli neden tercih edilmiyor...Ciddi merak ediyorum. @Nikkfurie...

  13. #13
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar mesela Honda nın arkadaki 4-6 somunu fiberli takmayışının sebebi maliyet mi?
    Honda da kullanmıyor...Yamaha da....Motosiklet aleminde herhalde yok fiberli kullanan. 25 motorun hiç birinde yoktu...
    Maliyet deyip geçmeyin...Acaba fiberli neden tercih edilmiyor...Ciddi merak ediyorum. @Nikkfurie...
    Onlardada artık mühendislik devreye giriyor, banttan çıkan tüm malzemeler hemen hemen aynı kalitede ve hatasız çıkan yüksek mühendislik içeren ürünler zaten, belirtmiş oldukları üzere her civataya ayrı ayrı tork değeri biçiyorlar iş daha burdayken kendini belli ediyor. Hiç Çin malı Cg motosikletin civatalarının kaç torkla sıkılacağına dair bir dökümen bulamayız. Arkadaşımın kuzeni İstanbul'dan Bursa'ya Rks Cub motosikleti ile gelirken yolda egzoz saplaması bloğa sıfır kırılmış, bu durum Avrupalı veya Japon motosikletlerde yaşanabilecek bir durum dahi değil çünkü 1 tane civata için binlerce hesap kitap dönüyor böyle oluncada hangi malzemeyi onlardan çok önceden ar-ge etmiş oluyorlar Çin malında ise ar-ge maalesef biz oluyoruz .

  14. #14
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Somunların dişleri deforme olmuştur yada saplamalar uzamıştır , sıktım zannedersin ama dişliye yeterli baskı yapmıyordur , arka dişli çok yüksek devirlere çıkmadığı için fiberli somun kullanmıyor olabilirler , bazı somunlarda da fiber olmasada dış tarafı presle ezilmistir , fiziki deformasyon varsa yani alttaki dişliye yeterli baskı uygulanamıyorsa fiberli somunda kullansanız yine gevşer..geçici olarak yada yolda kalmamak için ikinci bir somunla kontra yapılabilir..

  15. #15
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Tam araştıramadım ama otomotivde kullanılmıyor. Sebeplerden biri tekrar kullanılamıyor olmaları...



    En baştaki seçenek, mobilyada elektronik ekipmanda vs işaretlemiş...

  16. #16
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    bu problemle bende çok uğraştım zincir dişli değişimini kendim yaptığım zaman ama vida sabitleyici sıktım 5 ay gevşemedi bir daha da kontrol etmedim hem fiber somun hemde sabitleyeci sıkıp sorunu kökten hallettim ben orta sert değil sert olandan alıp uyguladım motosikletim cub tu
    https://www.hepsiburada.com/force-tl...m-HB00000GYKHG


    marka bu eğer sakarya da olsaydın bende var kullanırdın 4 tane somun için bi tüp aldım ve son kullanma tarihi var


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)