kawasaki er 5 marş motoru hakkında.
Reklamlar
-
merhabalar. kawasaki er5 motosikletimin marş motoruyla alakalı sıkıntı yaşıyorum. marş motoru yerinde takılı iken dönmüyor. takviye akü ile direk elektrik verince de dönmüyor. söküp boşta iken elektrik verince dönüyor. acaba dönüş gücünde mi sorun var diye kömürleri değiştirdim. sonuç aynı. boşta iken dönüyor yerine takınca dönmüyor. tesisatın diğer kısımlarından olmayacağını vurgulamak için tekrar ediyorum yerinde takılı iken takviye akü ile doğrudan elektrik vererek deniyorum dönmüyor. tavsiyesi olan var mıdır??
Reklamlar
-
ferhatseyhan adlı üyeden alıntı
merhabalar. kawasaki er5 motosikletimin marş motoruyla alakalı sıkıntı yaşıyorum. marş motoru yerinde takılı iken dönmüyor. takviye akü ile direk elektrik verince de dönmüyor. söküp boşta iken elektrik verince dönüyor. acaba dönüş gücünde mi sorun var diye kömürleri değiştirdim. sonuç aynı. boşta iken dönüyor yerine takınca dönmüyor. tesisatın diğer kısımlarından olmayacağını vurgulamak için tekrar ediyorum yerinde takılı iken takviye akü ile doğrudan elektrik vererek deniyorum dönmüyor. tavsiyesi olan var mıdır??
Hocam merakımdan soruyorum, dönmeyip ne yapıyor. Yani tık bile demiyor mu? Biraz kontak verip bekleyince ısınıyor mu? Kontak verirken elinizi üstüne koyup denediniz mi hiç, bir sıkışmışlık hissi mi var? Dışardayken elinizle rahatça, yağ gibi döndürebiliyor musunuz?
-
Volant dişliside sıkıntılı olabilir..
-
-
hakan1969 adlı üyeden alıntı
Netten baktım, volanttan değilde statör tarafında çalışıyor. Sanırım zincirle döndürüyor statörün arkasındaki bir dişliyi...
o halde bahsettiğin dişlide bir sorun olabilir , marş motorunun dişlisi ileri kayıp volant dişlisi gibi bir mekanizma ile kilitlenmiyor mu bu sistemde ? fotoğraflar şimdi açıldı volantın üzerinde marş çemberi var sanki tam seçilmiyor , diğer taraftada zincir görünüyor evet..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
o halde bahsettiğin dişlide bir sorun olabilir , marş motorunun dişlisi ileri kayıp volant dişlisi gibi bir mekanizma ile kilitlenmiyor mu bu sistemde ?
Kilitliyor...Marş motoru yuvasının altında yine redüktör dişliler var gibi görünüyor. Onlarda da sıkışma olabilir...
Bilmediğim bir konu var, otomobilde selenoid var, motor çalışınca marş motoru fiziksel olarak tamamen devreden çıkar. Peki motosiklette ben hiç böyle birşey görmedim. Motor çalışınca hâlâ bağlı olduğu için boş boş dönüyor mu? Yoksa devreden çıkaran mekanik bir sistem var mı?
-
Küçük motosikletlerin marş milinde eski otomobillerin direksiyonundaki kramayer dişlisi gibi bir yapı var , marşa elektrik verilince dişli hareket ediyor sonra bir yay geri çekiyor , redaksiyon dişlileri torku artırıp daha küçük ebatlı marş motoru için tüm taşıtlarda var , arkadaşın sorunu sıcak soğuk fark ediyormu acaba birde direkt elektrik verirken artı eksi marş motorunun üzerinden mi vermiş yoksa artıyı marşa eksiyi şaseyemi bağlamış , dışarıda çalışan marş yerinde çalışmıyorsa şase kablolarında oksit vs olabilir diye düşündüm , gerçi bunun başka taraftada belirtileri olurdu..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)