Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

kawasaki er 5 marş motoru hakkında.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ferhatseyhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    Dragstar XVS 650 - Woskhod 175- Kawasaki er5
    merhabalar. kawasaki er5 motosikletimin marş motoruyla alakalı sıkıntı yaşıyorum. marş motoru yerinde takılı iken dönmüyor. takviye akü ile direk elektrik verince de dönmüyor. söküp boşta iken elektrik verince dönüyor. acaba dönüş gücünde mi sorun var diye kömürleri değiştirdim. sonuç aynı. boşta iken dönüyor yerine takınca dönmüyor. tesisatın diğer kısımlarından olmayacağını vurgulamak için tekrar ediyorum yerinde takılı iken takviye akü ile doğrudan elektrik vererek deniyorum dönmüyor. tavsiyesi olan var mıdır??


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı ferhatseyhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhabalar. kawasaki er5 motosikletimin marş motoruyla alakalı sıkıntı yaşıyorum. marş motoru yerinde takılı iken dönmüyor. takviye akü ile direk elektrik verince de dönmüyor. söküp boşta iken elektrik verince dönüyor. acaba dönüş gücünde mi sorun var diye kömürleri değiştirdim. sonuç aynı. boşta iken dönüyor yerine takınca dönmüyor. tesisatın diğer kısımlarından olmayacağını vurgulamak için tekrar ediyorum yerinde takılı iken takviye akü ile doğrudan elektrik vererek deniyorum dönmüyor. tavsiyesi olan var mıdır??
    Hocam merakımdan soruyorum, dönmeyip ne yapıyor. Yani tık bile demiyor mu? Biraz kontak verip bekleyince ısınıyor mu? Kontak verirken elinizi üstüne koyup denediniz mi hiç, bir sıkışmışlık hissi mi var? Dışardayken elinizle rahatça, yağ gibi döndürebiliyor musunuz?

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Volant dişliside sıkıntılı olabilir..

  4. #4
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Volant dişliside sıkıntılı olabilir..
    Netten baktım, volanttan değilde statör tarafında çalışıyor. Sanırım zincirle döndürüyor statörün arkasındaki bir dişliyi...






  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Netten baktım, volanttan değilde statör tarafında çalışıyor. Sanırım zincirle döndürüyor statörün arkasındaki bir dişliyi...
    o halde bahsettiğin dişlide bir sorun olabilir , marş motorunun dişlisi ileri kayıp volant dişlisi gibi bir mekanizma ile kilitlenmiyor mu bu sistemde ? fotoğraflar şimdi açıldı volantın üzerinde marş çemberi var sanki tam seçilmiyor , diğer taraftada zincir görünüyor evet..

  6. #6
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o halde bahsettiğin dişlide bir sorun olabilir , marş motorunun dişlisi ileri kayıp volant dişlisi gibi bir mekanizma ile kilitlenmiyor mu bu sistemde ?
    Kilitliyor...Marş motoru yuvasının altında yine redüktör dişliler var gibi görünüyor. Onlarda da sıkışma olabilir...

    Bilmediğim bir konu var, otomobilde selenoid var, motor çalışınca marş motoru fiziksel olarak tamamen devreden çıkar. Peki motosiklette ben hiç böyle birşey görmedim. Motor çalışınca hâlâ bağlı olduğu için boş boş dönüyor mu? Yoksa devreden çıkaran mekanik bir sistem var mı?

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Küçük motosikletlerin marş milinde eski otomobillerin direksiyonundaki kramayer dişlisi gibi bir yapı var , marşa elektrik verilince dişli hareket ediyor sonra bir yay geri çekiyor , redaksiyon dişlileri torku artırıp daha küçük ebatlı marş motoru için tüm taşıtlarda var , arkadaşın sorunu sıcak soğuk fark ediyormu acaba birde direkt elektrik verirken artı eksi marş motorunun üzerinden mi vermiş yoksa artıyı marşa eksiyi şaseyemi bağlamış , dışarıda çalışan marş yerinde çalışmıyorsa şase kablolarında oksit vs olabilir diye düşündüm , gerçi bunun başka taraftada belirtileri olurdu..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)