Merhabalar, düz yolda bile eğer hava rüzgarlı ise 55-70km hızlara ulaştığımda sanki rüzgarda savrulacakmış gibi hissettiğim oluyor.
Bu sadece his mi yoksa gerçekten motor hafif olduğundan(113kg, 71kg da ben), rüzgarda düşme tehlikesi olur mu?
Merhabalar, düz yolda bile eğer hava rüzgarlı ise 55-70km hızlara ulaştığımda sanki rüzgarda savrulacakmış gibi hissettiğim oluyor.
Bu sadece his mi yoksa gerçekten motor hafif olduğundan(113kg, 71kg da ben), rüzgarda düşme tehlikesi olur mu?
Öyle bir rüzgar olduğunda haberlerde konu olur zaten.
125cc ile uzun yol yapılmaz, sebebi de rüzgar değil.
Ayrıca 125cc ile de uzun yol yapılır, ama 125cc ile yeni başlayan biri değil, yıllardır büyük cc'leri de kullanan biri yapabilir.
Uzun yola çıkarken en çok dikkat ettiğim şey yağmur veya sıcaklık değil çünkü ikisininde çözümü var ancak rüzgarın hiçbir çözümü yok nisan başı antalya’ya gelirken 30-35km hızla esen rüzgarlara yakalandım depo doluyken yaklaşık 200kilo olan dominarı bile 100-105km hızdan sonra deli gibi sallamaya başlıyordu.
forumda 50 cc 80 cc 100 cc sürücüler deneyimsiz uzun yol yapıyor.
yapılır mı yapılır ama sollama için 120 km hıza rahat cıkamayan aletle zor olur.
Diğer şehirleri bilemiyorum ama İstanbul'da valilik o derece bir rüzgar ihtimali varsa motosikletlere yasak getiriyor veya sadece köprülerden geçiş yasaklanıyor (Lodos estiğinde) sorunun cevabı maalesef "evet"
Şu başlığın altına ekleyeyim park halindeki motorlarınıza mukayyet olun 11 Kasım Cumartesi öğleden sonra şiddetli lodos tüm Marmara Bölgesi'ni etkileyecek , rüzgarın hızı 90 km ye varacakmış! köprü viyadük gibi yerlerde dikkatli olun..
1200kg otomobili bile yolda gezindiriyor.motosikleti de yan rüzgar şeritten atar.ruzgar hızı yuksekse hız düşürülür
o iki otobüs baştan sona köprüde o şekilde gitmişti motorcuları korumak için.
soruya cevap, evet savurur.
Çözüm; rüzgarlı havalarda temkinli gidin, özellikle uzun yolda ve tünele girince çıkarken dikkat.
Kuvvetli rüzgarlarda motoru yüksek devirde tutmak gerekmekte. Scooter da bu imkan yok. Bu nedenle vitesli motorlardan daha fazla etkilenir. Tabi ki hafiflik de cabası. Kuvvetli rüzgarlarda dayak yemiş gibi olursunuz. Kafaya öyle bir rüzgar çarpıyor ki sanki sopayla kaska vurmuş gibi kafanızı sağa sola atıyor.
Güvenlik balonunu daha fazla vermek, yüksek devirde kullanmak, rüzgarlı havalarda yapılabilecekler arasında. Üzerinize yoldan, diğer araçlardan cisim uçması da dahil bin bir türlü riskleri olduğundan her zsmankinden aha dikkatli sürüş yapmak önemli.
Köprü viyadükle birlikte feribotta da dikkatli olmak lazım bu sezonda.
Ekim sonu Bursa'ya gittik iki haftasonu da, yol boyunca motorun yanından ayrılmadım. Bu dönemde deniz güzel dalga yapabiliyor, motorun sağında durmakta fayda var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:58 ----------
Kendimi de düzelteyim. :D
Erken geçtiğim dönemde olmadı, benim zırnık günahım da yoktu ama kazam var 600cc ile yok demişim :D
Bu hissinin temel sebebi, gidonu sıkı sıkıya tutuyor olman da olabilir. Normalde dirseklerin hafif bükük vaziyette ve gidonu nazikçe tutman gerekir. Bahsettiğim gibi yapmıyorsan, sağdan ya da soldan rüzgar geldiğinde sana çok sert gelmiş gibi hissettirebilir. Bu durumda da "ulan galiba yere düşeceğiz" şeklinde hissedebilirsin.
Bir de rüzgarın esiş yönünün tersine kontra vermek ve rüzgarın değdiği alanı küçültmek için motorun üzerine kapanmak da fayda sağlayabilir. Tabi ki bu kapanma olayı scooterlerde olmuyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)