Ardarda iki kaza geçirdim, çok şükür iyiyim
Reklamlar
-
Merhabalar, motorsiklet macerasına 1-1.5 hafta önce hero dash 125 le başlamış biriyim.
Toplam 250 km yol aldım. Şuan kayserideyim.
Burada battı çıktı denen yollar var, motorla ilk kez buradan bugün geçtim. Battı çıktıya girerken ilk dönemeç sağa doğruydu, ben de aslında yavaşça sağdan gidiyordum ama önümdeki kurye soldan gidiyordu. Bir an kafam karıştı, sanki yol çift yolmuş gibi, önümü daha iyi göreyim diye arkadan da araba geliyordu önüne aniden kırmayayım diye biraz hızlanarak geçtim, fakat hızdan dolayı dönmeyi ayarlayamadım karşıya çarptım.
Hemen toparlandım, 15-20metre ilerde yine aynı battı çıktı içerisinde sola doğru dönemeç vardı, orada da sola doğru dönmeye çalışırken hızı ayarlayamayıp direkt karşıya girip devrildim. Çok şükür bana bir şey olmadı. Motorada demir koruma taktırmıştım iyi ki taktırmışım, demirler korudu, ekipmanın önemini de anlamış oldum, mont ve kaskım çok şükür.
Bana tecrübe oldu, bu iki kazadan sonra yine battı çıktıya girmek cesaret isterdi aslında ve yine girdim ama bu sefer daha dikkatli sürdüm ve güvenlice çıkabildim.
Allah herkesi korusun, motorun şaka olmadığını scooterda anlamış oldum, iyiki 113kg lık hafif scooterla motora başlamışım diye düşünüyorum yoksa daha kötü tecrübeler olabilirdi benim için.
iki hafif kazadan sonra sol ayna çıkmış gibiydi, sol elimle oradan tutarak ilerlemeye çalıştım. Motoru aldığım yere sağ salim gittim, vidası gevşemiş adam 1dk da vidayı eliyle sıktı, yoluma devam ettim.
Reklamlar
-
Geçmiş olsun. Aman dikkat. Henüz hem motor sürmeyi hem de trafiğin akışını yeni yeni öğreniyorsunuz.
Oralarda kapalı alanda kamiyet eğitimi veren yer yoktur, en azından trafikte konumlanma vb. konularında internetten okuyun ya da Zafer Akçay videoları gibi videoları izleyip öğrenmeye çalışın.
-
espresso adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun. Aman dikkat. Henüz hem motor sürmeyi hem de trafiğin akışını yeni yeni öğreniyorsunuz.
Oralarda kapalı alanda kamiyet eğitimi veren yer yoktur, en azından trafikte konumlanma vb. konularında internetten okuyun ya da Zafer Akçay videoları gibi videoları izleyip öğrenmeye çalışın.
Çok teşekkürler hocam, tavsiyenize uyup youtubedan motor sürüşle ilgili daha çok video izleyeceğim.
-
Özellikle dönüşler ve bakışla iligili yazı okuyun video izleyin ve trafik olmayan boş alanda uygulamaya çalışın. Unutmayın motor baktığınız öne gider. Dönüşlerde dönemeyip bir yere çarpmak çoğunlukla bakışın hatalı olması ile olur.
-
Çok geçmiş olsun...Vallahi çok üzüldüm...Aman yılma, olur böyle durumlar ilk başlarda...Ekipmanı boşa düzmedin, motor seçimin de dahil kararların hep doğru.
Senin için en önemli şey manevra ve fren. 8 çiz demiyorum (ki yapsan o da çok faydalı) bol dönüşlü tenha bir ring o kadar çok işine yarar anlatamam...Km den çok manevraya ve fren kabiliyetine ihtiyacın var. Arada panik fren yap kendini tehlikedeymiş gibi kandırarak...🙂
Şehir dışına da çık. Aslında şehir dışı daha kolaydır. Arada tek yönlü yola sahip yakın bir ilçeye git gel yapabilirsin. Bu kendine olan güvenini fevkalade arttırır. Hatta gittiğin yerde yemek ye, ödüllendir kendini, deli motive olursun. Hız filan da dene rodaj elverdiğince...
Neyse motoruda devirdiğine göre artık baya baya motorcu olmaya başladın..👍
-
Geçmiş olsun, Allah beterinden korusun. Küçük de olsa kaza yaptığımızda biraz dinlenip sakinleşmek iyidir.
-
Merhaba,
Dostum öncelikle geçmiş olsun.
Motosiklete yeni başlamış ve geçtiğin yolları yeni geçmiş birisi olarak haddime değil fakat bir iki tavsiye vermek istiyorum.
İlk kazanı biraz gözümde canlandırdım, sağdan sağ viraja girersen görüş açın olmadığından tedirgin girersin ve yaşayacağın en ufak sorunda o soruna kilitlenir kalırsın o sebepten dolayı öncelikle "motosiklet sağdan gider" algını yenip motosikletin konumlanarak gittiğini benimsemeye çalış.
Her yeni başlayan arkadaşlarıma tavsiye ederim boş zamanlarında oturup Youtubedan Zafer Akçay hocamızı izle. Yaşanmış hikayeleri görmek sana öngörü kazandıracaktır ve neden sonuç ilişkisi kuracaksındır.
Devir, fren, gaz, debriyaj, ayna, bakış kavramlarını tanıyana kadar mümkün olduğunca ana yollardan değil biraz daha ara yollardan git. Çünkü ilk sürüşlerde insan daha çok buna odaklanıyor. Bu yazdıklarıma odaklanmayı bıraktığında ve her şey artık yürümek gibi, nefes almak gibi kendiliğinden gerçekleştiğinde yola ve çevreye odaklanıyorsun böylece daha güvenli bir sürüş hali alıyor.
Tekrar geçmiş olsun motor düşer kalkar yeter ki canın sağolsun
-
espresso adlı üyeden alıntı
Özellikle dönüşler ve bakışla iligili yazı okuyun video izleyin ve trafik olmayan boş alanda uygulamaya çalışın. Unutmayın motor baktığınız öne gider. Dönüşlerde dönemeyip bir yere çarpmak çoğunlukla bakışın hatalı olması ile olur.
tamamdır hocam, teşekkürler, videolar izleyip yazılar okuyacağım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:27 ----------
hakan1969 adlı üyeden alıntı
Çok geçmiş olsun...Vallahi çok üzüldüm...Aman yılma, olur böyle durumlar ilk başlarda...Ekipmanı boşa düzmedin, motor seçimin de dahil kararların hep doğru.
Senin için en önemli şey manevra ve fren. 8 çiz demiyorum (ki yapsan o da çok faydalı) bol dönüşlü tenha bir ring o kadar çok işine yarar anlatamam...Km den çok manevraya ve fren kabiliyetine ihtiyacın var. Arada panik fren yap kendini tehlikedeymiş gibi kandırarak...
Şehir dışına da çık. Aslında şehir dışı daha kolaydır. Arada tek yönlü yola sahip yakın bir ilçeye git gel yapabilirsin. Bu kendine olan güvenini fevkalade arttırır. Hatta gittiğin yerde yemek ye, ödüllendir kendini, deli motive olursun. Hız filan da dene rodaj elverdiğince...
Neyse motoruda devirdiğine göre artık baya baya motorcu olmaya başladın..
ben de araştırıyorum yakınlarda nerelere gidebilirim diye, işte dün bir park bulmuştum internetten, oraya gideyim diye yola çıktım. :D Şaban çay ocağında çalışırken çayları döküyordu, ustası kızıyor tabi, döke döke öğreneceğiz be usta diyordu, biz de düşe düşe öğreneceğiz ama umarım daha düşmeyiz
teşekkür ederim, daha dikkatli olacağım
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:30 ----------
tommygun adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun, Allah beterinden korusun. Küçük de olsa kaza yaptığımızda biraz dinlenip sakinleşmek iyidir.
Amin abi, teşekkürler, ikincisinden sonra 2-3dk mola verdim, heyecan falan yaptık galiba dedim ardarda çarpınca
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:31 ----------
sedattemiz adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Dostum öncelikle geçmiş olsun.
Motosiklete yeni başlamış ve geçtiğin yolları yeni geçmiş birisi olarak haddime değil fakat bir iki tavsiye vermek istiyorum.
İlk kazanı biraz gözümde canlandırdım, sağdan sağ viraja girersen görüş açın olmadığından tedirgin girersin ve yaşayacağın en ufak sorunda o soruna kilitlenir kalırsın o sebepten dolayı öncelikle "motosiklet sağdan gider" algını yenip motosikletin konumlanarak gittiğini benimsemeye çalış.
Her yeni başlayan arkadaşlarıma tavsiye ederim boş zamanlarında oturup Youtubedan Zafer Akçay hocamızı izle. Yaşanmış hikayeleri görmek sana öngörü kazandıracaktır ve neden sonuç ilişkisi kuracaksındır.
Devir, fren, gaz, debriyaj, ayna, bakış kavramlarını tanıyana kadar mümkün olduğunca ana yollardan değil biraz daha ara yollardan git. Çünkü ilk sürüşlerde insan daha çok buna odaklanıyor. Bu yazdıklarıma odaklanmayı bıraktığında ve her şey artık yürümek gibi, nefes almak gibi kendiliğinden gerçekleştiğinde yola ve çevreye odaklanıyorsun böylece daha güvenli bir sürüş hali alıyor.
Tekrar geçmiş olsun motor düşer kalkar yeter ki canın sağolsun
merhaba hocam, teşekkürler cevap için. Aslında konumlanmayı az çok biliyorum, fakat burası tek yön, yani karşıdan gelen araç yok. O yüzden benim sağdan gitmem doğruydu aslında. Fakat bir anlık dalgınlıkla kuryeye bakınca sanki karşıdan aracın geldiği yolmuş gibi sola geçmeye karar vermiştim.
Halbuki sağda dursam en güvenlisiydi, çünkü battı çıktı içerisinde ilk başta sağa dönemeç varken sonrasında sola vardı.
Zafer Akçay ın videolarını da izliyorum, şimdiden çok şey kattı. Keşke kaskta kamera falan olsaydı kendisine gönderirdim. Teşekkürler tekrardan
-
adam güvenlik için youtube dan daha fazla video izlerim diyor ve herkes bunu normal karşılıyor öyle mi?
-
Muhtemelen döneceğin yere bakmıyorsun. Eğitim alma imkanın varsa mutlaka eğitim al eğer öyle bir imkan yoksa motorsiklet kullanan eğitimli birileri varsa onlarla konuş yardımcı olsunlar. Motosiklet kendi kendine öğrenilecek bir araç değil emin ol.
-
Gecmis olsun. Motorunuzun, kendinizin ve yolun sınırlarını daha temkinli keşfetmeniz lazim. Size birsey olmamis onemli olan bu. Nur topu gibi bir tecrubeniz oldu.
-
Alpbatur adlı üyeden alıntı
Muhtemelen döneceğin yere bakmıyorsun. Eğitim alma imkanın varsa mutlaka eğitim al eğer öyle bir imkan yoksa motorsiklet kullanan eğitimli birileri varsa onlarla konuş yardımcı olsunlar. Motosiklet kendi kendine öğrenilecek bir araç değil emin ol.
döneceğim yere bakıyorum aslında ama bi anlık hata işte, ve ucuz yırttık. Teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:34 ----------
Mr.wind adlı üyeden alıntı
Gecmis olsun. Motorunuzun, kendinizin ve yolun sınırlarını daha temkinli keşfetmeniz lazim. Size birsey olmamis onemli olan bu. Nur topu gibi bir tecrubeniz oldu.
teşekkürler hocam
-
Çok geçmiş olsun. Hocam herkes yazmış eğitim videolarını vs. Doğrudur. Eğitim videoları iyidir ve kesinlikle yararlıdır. Ben de bol bol kaza videoları izleyip üstüne eğitim videoları izliyordum (yıllar sonra tekrardan motora binecek ama sıfırdan başlayacak birisi olarak). Sonra imkanım oldu Honda'nın güvenli sürüş eğitimlerine katılmıştım. Ve hala daha eğitim videolarını izliyorum (arada kaza da yaptım). Aslında imkanın var ise iyi bir yerde veya iyi bir eğitmenden güvenli sürüş eğitimi al. Motosiklete iyicene hakim olup öyle çıkmak en güvenlisi. Ama bunları pratiğe de dökmen gerekiyor. Yani sadece koruyucu ekipman korumuyor bizleri. Hatta aldığımız eğitimlere rağmen kaza yapabiliyoruz. Yola çıktığımızda sonsuz olasılıklar var. Alacağımız eğitim bu olasılıkları en aza indirmek için. Tekrardan geçmiş olsun.
-
Macabre adlı üyeden alıntı
Çok geçmiş olsun. Hocam herkes yazmış eğitim videolarını vs. Doğrudur. Eğitim videoları iyidir ve kesinlikle yararlıdır. Ben de bol bol kaza videoları izleyip üstüne eğitim videoları izliyordum (yıllar sonra tekrardan motora binecek ama sıfırdan başlayacak birisi olarak). Sonra imkanım oldu Honda'nın güvenli sürüş eğitimlerine katılmıştım. Ve hala daha eğitim videolarını izliyorum (arada kaza da yaptım). Aslında imkanın var ise iyi bir yerde veya iyi bir eğitmenden güvenli sürüş eğitimi al. Motosiklete iyicene hakim olup öyle çıkmak en güvenlisi. Ama bunları pratiğe de dökmen gerekiyor. Yani sadece koruyucu ekipman korumuyor bizleri. Hatta aldığımız eğitimlere rağmen kaza yapabiliyoruz. Yola çıktığımızda sonsuz olasılıklar var. Alacağımız eğitim bu olasılıkları en aza indirmek için. Tekrardan geçmiş olsun.
çok teşekkürler hocam, dediğiniz honda/kymco sitelerine baktığımda eğitimler gördüm, istanbulda eğitimler veriliyor. Uygun olduğumda araştırıp sürüi eğitimi alabilirim, bu eğitimler için yaşadığımız şehir de önemli, her yerde olmuyor.
Aslında ehliyet alırkenki eğitim normalde yeterli olmalı ama öyle bir eğitim olmuyor, sürmeyi bile kendimiz öğreniyoruz adamlar gaz debriyaj ayarla tamam diyor sadece
-
Geçmiş olsun.
Anlattıklarına bakılırsa motorun dönemeyeceğini zannetme, bakışı kilitleme gibi şeyler yaşayıp dümdüz çakmışsın gibi görünüyor. Motosikletlerin nasıl manevralar yapabileceğini en iyi anlatan şey kapalı alan eğitimleri, @espresso oralarda bulamazsın demiş nerede yaşadığını kaçırdım ben ama ya bir eğitmen veya bilinçli bir sürücü bulup kukalar vs ile okul bahçesinde otobüs durağında vs bir yerde antreman yap, ya da 3-4bin lira biriktir atla istanbul'a gel Honda'dan kapalı alan eğitimini al.
Battı çıktıya girmekten korktum diyorsun, konunun batıp çıkmayla alakası yok aslında, motoru döndüremiyorsun panikleyip. Lütfen en kısa zamanda kapalı alanda bir eğitim antreman vs bir şeyler yap. Zafer Akçay izleyerek öğrenebileceğin bir şey değil bu.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun.
Anlattıklarına bakılırsa motorun dönemeyeceğini zannetme, bakışı kilitleme gibi şeyler yaşayıp dümdüz çakmışsın gibi görünüyor. Motosikletlerin nasıl manevralar yapabileceğini en iyi anlatan şey kapalı alan eğitimleri, @espresso oralarda bulamazsın demiş nerede yaşadığını kaçırdım ben ama ya bir eğitmen veya bilinçli bir sürücü bulup kukalar vs ile okul bahçesinde otobüs durağında vs bir yerde antreman yap, ya da 3-4bin lira biriktir atla istanbul'a gel Honda'dan kapalı alan eğitimini al.
Battı çıktıya girmekten korktum diyorsun, konunun batıp çıkmayla alakası yok aslında, motoru döndüremiyorsun panikleyip. Lütfen en kısa zamanda kapalı alanda bir eğitim antreman vs bir şeyler yap. Zafer Akçay izleyerek öğrenebileceğin bir şey değil bu.
teşekkürler hocam, battı çıktıda kıyılar biraz kumlu, çakıl gibi, çok kıyıya gitmek istemiyorum ama arkadan da araba gelebiliyor, arabayı düşüneceğime kendimi düşünmem gerekirdi, fazla kıyıya yaklaşmamak lazım. Gerçi bu kaza kıyıya yaklaşmadan dolayı değil de, dönmeyi ve dengeyi ayarlayamadım o an.
Allahtan arkamdan süratle gelen araba yoktu yoksa büyük tehlike olabilirdi. İstanbul a gidip eğitim almak gerek.
-
Panik en büyük sıkıntı. bunu aşmak gerekir.
Pazar günleri organize sanayi bölgeleri genelde boş oluyor izmir'de. yaşadıgın yerde de öyle ise gidip orada bol bol turla.
-
khaledome adlı üyeden alıntı
adam güvenlik için youtube dan daha fazla video izlerim diyor ve herkes bunu normal karşılıyor öyle mi?
Yaşadığı yerde eğitim alabileceği bir yer yok, hiç yoktan iyidir diye öyle tavsiye ediyoruz. Yoksa daha vahim durumlara düşecek.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:03 ----------
Rockstar91 adlı üyeden alıntı
teşekkürler hocam, battı çıktıda kıyılar biraz kumlu, çakıl gibi, çok kıyıya gitmek istemiyorum ama arkadan da araba gelebiliyor, arabayı düşüneceğime kendimi düşünmem gerekirdi, fazla kıyıya yaklaşmamak lazım. Gerçi bu kaza kıyıya yaklaşmadan dolayı değil de, dönmeyi ve dengeyi ayarlayamadım o an.
Allahtan arkamdan süratle gelen araba yoktu yoksa büyük tehlike olabilirdi. İstanbul a gidip eğitim almak gerek.
Motorunuz nispeten küçük olduğu için sağ şeritten gitmeniz uygun gibi ama sağ şeridin sağından da gitmeyin, şeridin tamamı sizin, en sağdan giderseniz arkadan gelenler sizi sıkıştırır, şerit içinde konumlanma konusunu araştırın.
En sağdan gidince sağ taraftan yola katılımlarda yla bakmadan çıkanlarla çarpışma tehlikesi var ve arkadaki araba şeridinizi ihlal edebiliyor diye ben sağ şeritten gidiyorsam şeridin öndeki arabanın sol tekerlek çizgisinden gidiyorum, yani sağ şeridin sol tarafından gidiyorum, bu şekilde solumdan araba önüme kırmaya kalkarsa sağa kaçabilme imkanım da oluyor. Şeridin sağından gitmem gerektiğinde de en sağa sıkışmak yerine öndeki arabanın sağ tekerlek hizası gibi yerde konumlanıyorum. Şeritlerde konumlanırken ortalamak iyi değil, genellikle arabalar yoldaki çukur vb. şeyleri ortalayarak gider onların tekerlek hizası gibi yerlerinde konumlanırsak daha rahat olur.
Tam değil eksiklikleir olabilir ama konumlanma konusunu ama özet niteliğinde şekillerle açıklanmışı bu sitede varmış: https://www.motosiklethayattir.com/s...de-konumlanma/
-
Bakis ,limit noktasi artik adina her nedersen bunu gelistirmen lazim.Eger daha onceden arac kullanmadiysan bakisini gelistirmen lazım.
-
Geçmiş olsun. Allah beterinden saklasın. Ben yavaş sürmenizi öneririm. Sakin sürüşün neredeyse hiçbir ekstra riski yoktur. Pek çok durumda daha çok düşünme ve müdahale zamanı kazandırır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)