Hava soğutmalı 125cc scooter ile uzun yol yapılır mı
Reklamlar
-
Rockstar91 adlı üyeden alıntı
helal olsun o kadar eşyaya iyi yolculuk etmişsiniz
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:28 ----------
haklısınız hocam, tekrar teşekkürler
bu arada lastikler sağlam mı değiştirmeli miyim nasıl bilebilirim.
Yağmurlu havada sürmediğimden, yolda bir kayma vs yaşamadım şimdilik bana güzel geldi lastikler, ama tecrübeli olmadığımdan yanılabilirim
Gennlikle üzerinde gelen lastikler dandik oluyor ama ıslak yerlerde sürmüyorsanız çok farketmez. Ben olsam yazın o lastikleri eskitir Eylül gibi yağışlar başlarken iyi bir lastikle değiştirirdim. Lastik çok önemli, alabileceğiniz en iyi lastiği alın. Tecrübeli bir sürücü olsanız, motoru aldığınız gibi performansının sınırlarında sürüyor olsanız hemen lastikleri değiştirin derdim ama şimdilik lastikleri zorlayacak kadar sürmüyorsunuzdur zaten, yazın da kuru havada yeter.
Reklamlar
-
espresso adlı üyeden alıntı
Gennlikle üzerinde gelen lastikler dandik oluyor ama ıslak yerlerde sürmüyorsanız çok farketmez. Ben olsam yazın o lastikleri eskitir Eylül gibi yağışlar başlarken iyi bir lastikle değiştirirdim. Lastik çok önemli, alabileceğiniz en iyi lastiği alın. Tecrübeli bir sürücü olsanız, motoru aldığınız gibi performansının sınırlarında sürüyor olsanız hemen lastikleri değiştirin derdim ama şimdilik lastikleri zorlayacak kadar sürmüyorsunuzdur zaten, yazın da kuru havada yeter.
tamamdır hocam dediğiniz gibi yapıp, yağmurlu havalarda sürmemeye dikkat ederek, eylüle kadar bu lastikleri kullanayım, sonra değiştirirm
-
Tecrübe kazanmak için geziyi ertelemeniz isabetli olmuş. Bu şekilde uzun yol gitmeyi planlayan diğer arkadaşlar için şunu belirteyim; motorunuzun %60-70 gazda gittiği hızda seyir yapmanızı öneririm. Hem motoru yormazsınız hem de rezerve gazınız olmuş olur. 12 beygir 150 cc hava soğutmalı motor ile şu rotayı yaptım;
Gezinin detaylarını merak edenler için yazısı da burada:
http://www.semihserbest.com/samsun-k...eysehir-vee15/
-
4strings adlı üyeden alıntı
maşallah hocam, çok yol katetmişsiniz, keyif almışsınızdır umarım
-
Çok keyifliydi hocam. Yine olsa yine yaparım.
-
Ruling adlı üyeden alıntı
bugun 50 cc ile 150 km yaptım.
çin malı 3 beygirlik motorla.
125 cc ile 350 km çerez.
ilave edeyim :D
şimdi 50 cc ile uzun yolda giderken trafiği çok dikkatli okuya okuya, sağdan aheste aheste gitmek durumunda kalıyoruz.
motor çok güçsüz olduğu için sollama vs yok. yol boşsa yardırıyoruz. zaten 50'yi bulana kadar motorun imanı gevriyor :D
125 cc scooter stabil olarak 80-85 km hızlarda rahat akar. kalan 15-20 hız ise sollamalarda elimizde koz olarak kalmalı.
sonuç olarak trafiği çok iyi okuyarak, kendinizi çok çok kollayarak sağdan sağdan acele etmeden gidecekseniz küçük cc ile yol gidilir.
fakat tecrübe yetersizse asla ama asla çıkmayın...
unutmayın motor her yola gider ama onu hedefe götüren sürücüdür.
-
Ruling adlı üyeden alıntı
ilave edeyim :D
şimdi 50 cc ile uzun yolda giderken trafiği çok dikkatli okuya okuya, sağdan aheste aheste gitmek durumunda kalıyoruz.
motor çok güçsüz olduğu için sollama vs yok. yol boşsa yardırıyoruz. zaten 50'yi bulana kadar motorun imanı gevriyor :D
125 cc scooter stabil olarak 80-85 km hızlarda rahat akar. kalan 15-20 hız ise sollamalarda elimizde koz olarak kalmalı.
sonuç olarak trafiği çok iyi okuyarak, kendinizi çok çok kollayarak sağdan sağdan acele etmeden gidecekseniz küçük cc ile yol gidilir.
fakat tecrübe yetersizse asla ama asla çıkmayın...
unutmayın motor her yola gider ama onu hedefe götüren sürücüdür.
aynen hocam genelde sola dönmeyeceksem sağdan gidiyorum. :D bununla tecrübe edinip ilerde inşallah 250cc ye geçiş yaparım öyle öyle ilerleyeceğiz.
uzun yola gitmiyorum şimdilik, belki kurban bayramına.
-
Bu forumda çok yıllar önce Ümmet Perkitan ağabey vardı, tüm Türkiye'yi Çin malı scooterı ile gezmişti. Yani altındaki aletin limitlerini bilirsen tabiiki uzun yola gidersin. Dinlene dinlene gittikten sonra buradan Çin'e bile gidebilirsin sonuçta makine senin nerede kulandığını sorgulamıyor ama motorunu tanıman gerekiyor
-
Hava soğutma olması bir şey değiştirmez ki, 2 zamanlı pasif hava soğutmalı değil ki bu sıcakta şişsin , fan ile soğuyor aktif hava soğutmalı.. scooterin bakımlı ve sağlam ise dünyayı gezersin.
-
Sağdan sağdan git denmiş ama şehir içinde en sağdan gitmek de tehlikeli. En çok tehlike en sağ şeritte oluyor. Afrikada nehir kenarından giden antilopları nehirden timsah çıkıp kapması aklıma geliyor sağ şeridin sağından giderken.
Bu yazıyı okumanızı öneririm: https://www.motosiklethayattir.com/s...de-konumlanma/
-
Rockstar91 adlı üyeden alıntı
helal olsun o kadar eşyaya iyi yolculuk etmişsiniz
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:28 ----------
haklısınız hocam, tekrar teşekkürler
bu arada lastikler sağlam mı değiştirmeli miyim nasıl bilebilirim.
Yağmurlu havada sürmediğimden, yolda bir kayma vs yaşamadım şimdilik bana güzel geldi lastikler, ama tecrübeli olmadığımdan yanılabilirim
Koltuk altında 8 kg zincir vardı .Yolda sağ aynam fırladı
-
Git diyenler bence hata ediyor... Hayatındaki motor tecrübesi henüz 3-5 km olan birini her türlü aracın (en ağır tonajlı TIR lar dahil) kendisi sollayabileceği 350 km lik bir yola 125 cc lik başlangıç scooter ıyla üstelik "Sağdan sağdan" gidersin tavsiyeleriyle teşvik etmek büyük vebal.
Motor gider mi, sanırım gider, ama bakın tonla "yolda kaldım çalıştıramadım" topiği var. Hiç mi bozulduğu olmaz motorların? İlle kullanıcı hatası mı hepsi...
Bisikletle 700 km lik tur yaptım. Motoru bile yoktu!, yürüyerekte tur yapanlar var. Hepside keyifli illaki. Ama trafiğe yarım yamalak dahil olmak hiç tecrübesiz biri için gereksiz riskli macera...
Kayseri' den Tokat'a tüm yolu biliyorum memleketim itibarıyle. Kayseri, Yozgat, Çorum, Amasya, Tokat...Bu yolda çift yönlü kısımlarda var mesela Çorum-Amasya arası, 100 km, yani karşıdan gelen araçları da kollamak gerekecek. Ayrıca muhtemelen Yozgat-Çorum arasında da hâlâ yol yapım devam ediyor olabilir (3sene önce vardı), burası da ters biraz. Hele bir de bayram trafiğinde...
Hiç değilse 20-25 bg ile olsa bence çok daha güvenli olur o yol, yeni başlayan biri için bile.
-
aga ben 4 zamanlı motorun şiştiği ni hiç görmedim gören varsa bana bir zahmet anlatsın/göstersin lütfen
2 zamanlının şiştiğini bizzat tecrübe ettim 2000 sıfır km peugeot 103 spx le almıştım nispeten serin havalarda sıkıntı yok ama ağustos sıcağında 50 km yol yapınca durup dinlenmessem 60 km hızı geçmiyordu tabi ne oluyor falan derken bi mola motor soğuyor devam gazlamaya sonra glardoni silindir vs takacağız usta silindiri çıkardı harita gibi olmuş aa ne olmuş vs derken adam anlattı üzerinden çıkan silindiri pistonu çöpe attı yani 2 zamanlı şişer ama 4 zamanlı şişermi bilmiyorum ama kol boşaltır yatak sarar vs vs 125 cc fazla zorlama 80 km/h ile istediğin yere gidersin
-
F54 adlı üyeden alıntı
aga ben 4 zamanlı motorun şiştiği ni hiç görmedim gören varsa bana bir zahmet anlatsın/göstersin lütfen
2 zamanlının şiştiğini bizzat tecrübe ettim 2000 sıfır km peugeot 103 spx le almıştım nispeten serin havalarda sıkıntı yok ama ağustos sıcağında 50 km yol yapınca durup dinlenmessem 60 km hızı geçmiyordu tabi ne oluyor falan derken bi mola motor soğuyor devam gazlamaya sonra glardoni silindir vs takacağız usta silindiri çıkardı harita gibi olmuş aa ne olmuş vs derken adam anlattı üzerinden çıkan silindiri pistonu çöpe attı yani 2 zamanlı şişer ama 4 zamanlı şişermi bilmiyorum ama kol boşaltır yatak sarar vs vs 125 cc fazla zorlama 80 km/h ile istediğin yere gidersin
Şişer şişer...Ama şu var, 2 zamanlı motor yağın benzinle geldiği ve yandığı, egsoz gazının alttan atıldığı, normal devrin (4 zamanlıya göre) daha yüksek olduğu bir tür olduğu için ısınmaya çok daha müsait o yüzden petekleri resmen yelpaze gibi geniş olur zaten. 4 zamanlıda yağ haznede ve sürekli sirküle ediliyor, üstelik yanma kaçma yok, iyi güzel ama geldin %10 eğimli 5 km lik rampaya, motor 115, sen 80 çantanda 5 kg toplam 200 (Artçı varsa ekle 60-70 daha). 9 bg motor çaresiz yüksek devirde ama sadece 20-30 la giderek tırmanır. Hız az olunca karşıdan gelen hava soğutmaya yetmez, e ısınır bir yerden sonra ve şişer. Sonuçta içinde yine piston-segman gömleğe sürtüyor...Piston ısınınca genişleyecek, segman boşluğunu da dolduracak sonra dayanacak gömleğe...Bu aşamada sıkışan piston zor inip çıkacak vs..Bunun zamanla alakası yok. İkisinde de piston segman silindir var, olay aynı...
Su soğutma önemli şişmeyle alakalı...Yağ bile bir yere kadar. Benim Xpulse ile bir zeytinliğimiž var içinde turlayım dedim 10 dk sürmedi ben yoruldum dedi..Asfalta çıkıp soğuttum hızlı ama düşük devirde, kendine öyle geldi..
-
sağdan sağdan git yazan benim.
kardeşim adam altında küçük cc ile soldan mı yardıracak?
tabi ki motorun limitleriyle gidebileceği hızla orantılı olarak tercih edilecek güzergah sağ şerittir.
üstüne tecrübe yoksa asla tercih edilmemesi gerektiğini de yazmışım.
yazılanları nerenizle okuyorum anlamıyorum ki?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)