Yamaha MT09 vs KTM 890 Duke
Reklamlar
-
Merhabalar,
Ben motoru bi değiştireyim diyorum, şu an 2012 690 duke var, aklımdaki modeller ise başlıktaki gibi 890 Duke ve MT09; gönül superduke isterdi de o kadar para çıkmaz.
Güçleri, ağırlıkları neredeyse birebir aynı.
MT'nin gidon BMX bisikletlere benziyor, hiç sevmedim; Duke de pahalı. MT'nin elektronikleri daha iyi sanırım, Duke'te de amortisörler iyi; ikisi de hangi lastikle geliyor bilmiyorum.
Duke 366 lira, MT 316 lira.
Hadi beni birine ikna edin.
Reklamlar
-
Kullanmadım ikisini de, ama kağıt üstünde bile birisi karnıyarık, diğeri elbasan tava hocam.
Birisi üç silindir, diğeri iki. Motor karakterleri farklı bir kere. Bir de KTM çok daha hafif, aralarında 25 kg kadar bir fark var. Mt 9'un arka lastik tabanı 10mm daha geniş.
KTM'in amortisörleri ve genel donanımı daha kalite duruyor yalnız.
Çok farklı karakterlerin motorları, ikisini de sürmek lazım. Yalnız şöyle bir bakınca KTM daha bi sokak savaşçısı, daha bi hırçın çocuk gibi duruyor bence.
Bir de fiyatları aynıdır, Yamaha'lar liste fiyatı üzerinden bi 40-50 bin fazlaya satılıp, üstüne aksesuar eklenip 30 bin liracık daha kitlenerek satılıyor. Ki sarı sitedeki fiyatlara baktım, 20 model düz 09'lar bile 400 gayme neredeyse.
KTM alın geçin bence. Bu paralara daha egzotik motorlar var.
-
Her ikisini de kullandım. Farklı dünya'lar bir kere.
Ktm daha çok enduro, mt ise naked. Safkan naked. Her ikisi de güven verdi. Ktm ile tek seferde yüzlerce km yapabilirim, mt ise tarzı sebebiyle rüzgar yedirir. Ktm in ekranı çok tatlı, mt ise "bana değil yola bak" diyordu. Mt yolda dans ettirir, ktm götürür. Aralarında tarzları sebebiyle ciddi farklar var. Bence önce ne istediğinize karar verin özetle. Mt alırsanız yola çıkarsınız. Ktm alırsanız bir ayna masrafınız olur. 890 cc bir motora yakışmayan dandik bulduğum aynalara sahip. Cornering abs sorun mutlaka çok güzel teknoloji ve aynı şekilde mt de sorun bu seviyede olması gerekiyor. Mt nin freni bana çok güven vermişti. Hızlanma açısından 890 adv her vites dolu ve hızlanıyor. Mt ye hız konusunda birşey diyemeyiz.
Nerede kullanacağınız, ne amaçla kullanacağınız, tarzınızın ne olduğuna göre karar verin.
-
Uzun yol yapmam pek, senede en fazla bi kere 200-300 km yol giderim memlekete. Onun dışında şehir içi, kısa mesafe, keyfi gazlama, virajlama falan benim beklentim yani ulaşım için değil keyif için alacağım.
-
nicknamer adlı üyeden alıntı
Her ikisini de kullandım. Farklı dünya'lar bir kere.
Ktm daha çok enduro, mt ise naked. Safkan naked. Her ikisi de güven verdi. Ktm ile tek seferde yüzlerce km yapabilirim, mt ise tarzı sebebiyle rüzgar yedirir. Ktm in ekranı çok tatlı, mt ise "bana değil yola bak" diyordu. Mt yolda dans ettirir, ktm götürür. Aralarında tarzları sebebiyle ciddi farklar var. Bence önce ne istediğinize karar verin özetle. Mt alırsanız yola çıkarsınız. Ktm alırsanız bir ayna masrafınız olur. 890 cc bir motora yakışmayan dandik bulduğum aynalara sahip. Cornering abs sorun mutlaka çok güzel teknoloji ve aynı şekilde mt de sorun bu seviyede olması gerekiyor. Mt nin freni bana çok güven vermişti. Hızlanma açısından 890 adv her vites dolu ve hızlanıyor. Mt ye hız konusunda birşey diyemeyiz.
Nerede kullanacağınız, ne amaçla kullanacağınız, tarzınızın ne olduğuna göre karar verin.
Arkadaş Duke'dan bahsediyor hocam, Enduro ile alakası yok, o sizin dediğiniz 890 Adventure.
-
fancydriver adlı üyeden alıntı
Arkadaş Duke'dan bahsediyor hocam, Enduro ile alakası yok, o sizin dediğiniz 890 Adventure.
Pardon doğru adv idi. Görmemişim.
Hazır yanıt yazmışken ben mt09 alırdım, başlık açanın kullanım amacıyla. Motor blokları aynıdır zaten. Adv biraz daha yüksek farklı oturuyorsunuz. Duke daha çok hisli olur o anlamda. Bunu söyleyebilirim. Ayrıca ktm alacaksanız adv için 1290 ın aynasını alırdım sizde superduke aynası alır takarsınız aynı şekilde beğenmez iseniz. Mt09 için bu anlamda söyleyebilecek hiçbir şeyim yok açıkçası, benim için bu şartlar olsa Yamaha alırdım - yamaha'cı biriyim ama onun dışında da mt09 beni 5.saniyede güldürebilen tek motosiklettir halen. Bence ikisini de 2.el de bi bakın. Oturun üstüne bi. Mümkünse 1-2 km sürün ve hangisi daha çok hitap ediyorsa ondan yürüyün.
@fancydriver teşekkürler.
Şimdi aklıma geldi de 890 adv de iyileştirme yapmışlardı ısınma sorununa. Duke da nasıldır bilemem. Hatta ktm video hazırlamış falan bu ısınma sorunu sebepli. Yamaha da hiçbir şey hissetmedim bu anlamda.
-
Bence 890 Duke Daha Güvenli.Daha hafif malzeme kalitesi eminim Yamahadan daha iyidir.2.eli düşünmüyorsan .890 daha iyi sanki
-
2. el deneme bakma şansım pek yok, küçük bi ilçedeyeim, sürekli git gel yapmam gerekir.
En yakın il merkezde bi Yamaha bayii var bi de bulunduğum ilçede KTM bayii var.
Yamaha'nın 2. ellerine pek güvenmiyorum, kullanıcılarının büyük çoğunluğu apaçi, dip gaz dip gaz içinden geçmişlerdir motor bloğunun.
KTM'nin 2. ellere de sıfırdan farksız fiyat çekmişler.
Honda'da falan 900-1000cc naked göremedim. Kawasaki'nin tipini beğenmiyorum. Suzuki'nin falan web sitesi sorunlu, modelleri göremiyorum.
-
şimdi şöyle birinde patlayıcı güç var öbüründe artan ve devam eden güç var burada zevkler tamamen ayrılıyor zaten.2 3 silindir farkı zaten seçim yapmanı sağlıcak olan tek etken olucak.2 motorunda frenleri iyi 2 motorunda virajı iyi.mt09 daha kalıplı daha büyük daha rahattır ktm daha dar daha hafif daha ufak cc gibi hissettirir sürmesi daha kolaydır muhtemelen.tip olarak bence mt09 birebir görünce bence öyle.ben mt07 den sonra mt09a geçtim daha kalıplı daha baba motor sürdüğümü hissettirdi.ducati 937 de test ettim 2 silindirden 2 ye geçince hayatımda bir şey değişmediğini fark ettim o yüzden 2 silindir seçeneklerini tamamen eledim.950 lik mt07 sürüyormuş hissine kapıldım ve almadım.
6 eksen imu zaten çok akıllı gerçekten.hızlı gitmek için kapatmak zorunda değilsin viraj yapmak için vs uzaktan uzaktan izleyen bir sistem.her duruma el atmaması sürüş zevkini arttırıyor bide el atarsa bile abartmıyorsan fark etmiyorsun müdahale edildiğini.1 seneyi geçti baya memnunum alıştım ama doyamadım bana sorarsan duke 890 dan daha iyi ama önceki motorlarınında bunda etkisi olucaktır.2018 mt07 den sonra çok ağır fark var kalitesinde virajında duruşunda donanımında ayrıca lastikler bristone s22 geliyor şu araların popüler lastiği gerçekten oda çok çok iyi güven veriyor orta hamurlu.
tabi şu pazarda senin istemen bir şey fark ettirmiyor 0km mt09 alma ihtimalin yok 0.anca al satcıdan alırsın az km alırsın ama geçen baktım 400bin tl ve üzeri satılıyor fantezinin allahı yani.bence o parayı verme vermenede gerek yok elde olan motorları değerlendir.
ktm 890 veya ducati 937 bulabiliyorsun şu aralar 0 km bayiden.alternatif olarak yeni kasa triumph street triple 765rs çıktı satılıyor da onu bulabilirsen direk yazıl derim ben şahsen hayranıyım.tek sıkıntısı çok yatık sürüyor olman tamamen sürüş odaklı bir motor bide çok devir çeviriyor naked motorda ss bloğu gibi.+ olarak suzuki gsx1000s naked modeli var.bunun da fiyatı şu adalar makul üst segment cc güç ve motor bu motorlara yakın bir fiyatı var onuda değerlendirebilirsin.tek eksisi 6 eksen imu yok bide çok rezalet bir kadranı var. merak ettiğin
mt09 sorularınıda alabilirim
-
Suzuki ağır, 214 kilo diyor.
Triumph torku zayıf kalıyor, devirden dolayı güç var da hani ona da benzin yetişir mi?
Monster'a biraz bakayım.
MT, evet, bayağı kalıplı, yerden yüksekliği az; ama fiyatlar ve stok öyle allengirli şeylerse uğraşılmaz.
-
shruikan adlı üyeden alıntı
Suzuki ağır, 214 kilo diyor.
Triumph torku zayıf kalıyor, devirden dolayı güç var da hani ona da benzin yetişir mi?
Monster'a biraz bakayım.
MT, evet, bayağı kalıplı, yerden yüksekliği az; ama fiyatlar ve stok öyle allengirli şeylerse uğraşılmaz.
fiyat ile alaksı yok motor yok ortada.ayrıca o listede 330 bin yazıyor sanırım mt09 ama o paraya satanı bulamazsın.aksesuarsız motosiklet satılmıyor şu aralar.yani üzerine onun kesin bir akrepovic ön cam koruma falan takıldığı an 400 bin tl olucaktır bayiden çıkması.yada para cebinde kalıcak honda hornet 750 alıcaksın ki çok mantıklı tabi onuda bulabilirsen.
765st çok devir çeviriyor tabi abanınca baya bir fark edicektir yakıtta.bu klasta motor alırken pek artık benzini düşünmemeniz gerekiyor bana göre motosikletin limit gücü bu klas.üzerine çıkıcna 150 hp + gerçekten çok acayip yakıt yakmaya başlıyorlar.bu arada sabit 100 civarı gidersen mt09 4 litre yakabiliyor gücü kısınca.kendi ortalamam 5.6 uzun süredir değişmedi yaz geliyor bi tık aşaya düşer muhtemelen.mt07 de de 5 litre yakıyordum aynı yol aynı kullanım ile.
suzuki almış bir konuda arkadaş bence göz atın 4 silindirli 1000cc o kiloya normal ağır değil aslında.bulabilirseniz bütçe yeterse gayet mantıklı motor bence kaçırmayın
-
790 Duke ilk çıktığında bir sürü kroniği vardı. Bayiden çıktıktan 1 gün sonra servise döndürecek kadar öyle söyliyim. Sıfır motorda blokta yağ kaçakları, elektronik temassızlıklar, çalışmayan özellikler, kalite kontrol ve işçilik hataları vs epey sıkıntılıydı. Yabancı forumlarda araştırırsan milletin neler çektiğini görürsün. 890 duke de de bu sorunlar tamamen çözülmedi diye biliyorum. Yabancı forumlarda gezdikten sonra ben yine gidip 2021 mt-09 sp aldım. Daha önce de 2017 modelini kullanıyordum. Yeni bir model olmasına rağmen ben ne bir sorun yaşadım ne de yaşayanı duydum hiçbir sorunu yok. Sadece yazılım güncellemesi için bir geri çağırma yaptılar onu yaptırdım. Yeni modellerde zaten çözülmüştür. Sürüş zevki vs o konuların dışında farklı bir konuya değinmek istedim.
-
Kawasaki tipini beğenmiyorum demişsiniz ama mt gibi o da gayet canavar gibi sarıyor açıkçası. Ona da bir bakın derim. Pure quality: Z900.
-
nicknamer adlı üyeden alıntı
Kawasaki tipini beğenmiyorum demişsiniz ama mt gibi o da gayet canavar gibi sarıyor açıkçası. Ona da bir bakın derim. Pure quality: Z900.
Çok eskidi bide pahalı z900 alıcağına zaten gsx1000s alırsın her türlü daha iyi.
-
Şöyle bi soruşturdum:
gsxs 1000 yok, en erken haziran'da gelecek.
yamaha'larda "aksesuar" diyip 40-50 lira adam düdüklemece var.
Ulaşılabilir bi KTM kalıyor gibi?
-
klasik marka karşılaştırması ile alakalı bir yorum gireyim ben de, ktm'de servisin yolunu ezberlersiniz yamahada ne zaman bakım yaptığınızı unutursunuz. arkadaşımda 890 duke var, sıfır almıştı motoru daha 6 bin km'lerde yağ ışığı yakmaya başladı. servise çektik yağ kötü durumda ve filtre de bozulmuştu. bu en basit örneği ktm daha hassas bakım isteyen ama bir o kadar da torklu makine. yamaha bi tık daha kullanıcı dostudur fiyatından dolayı da bence tercih sebebi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:36 ----------
shruikan adlı üyeden alıntı
Şöyle bi soruşturdum:
gsxs 1000 yok, en erken haziran'da gelecek.
yamaha'larda "aksesuar" diyip 40-50 lira adam düdüklemece var.
Ulaşılabilir bi KTM kalıyor gibi?
ktm diğer markalara nazaran ön ödemeyle fiyatı sabitleme imkanı sunuyor evet, ama bir iki ay kafadan bekleme imkanınız var. 1290 sdr için ocak 20'de arkadaşım ödeme yaptı hala daha motoru alamadı. gümrükten yeni girmiş bu hafta evrak işlemleri biterse anca alabilecek.
-
KTM için en geç mayıs ortası motorlar geliyor dedi spormoto.
Fuar sonrası yani...
-
shruikan adlı üyeden alıntı
KTM için en geç mayıs ortası motorlar geliyor dedi spormoto.
yamaha gibi isim yazdırıp geldiğinde güncel fiyattan ücretlendirme yapmıyorlar en azından. katalog fiyatı neyse ödeyip beklemeye geçiyosun, geldiğinde ürün hazır ek ödeme istemiyorlar.
-
indirim varmış şu an bi de.
mıymıntı musa suşi yerken halıya ispirto döktü
-
Mv agusta brutale 800 rosso alırdım ben o paralara, adı yeter. Emvi biniyorum derim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)