Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Kontra verirken sadece sol el ile vermek ?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Virajda gidona tamamen içgüdüsel ve refleks olarak baskı uyguluyoruz. Beynimizdeki bir yer ince hesap yapıyor, yürürken, koşarken, atlarken sürekli aktif olan "düşmeme" güdümüz motosiklet üzerindeyken de vücudu yönlendirerek kendine en güvenli çizgiyi ve açıyı belirliyor. Hatta buna yolun ıslaklığını, tozunu, sıcaklığını vs de dahil ediyor.

    Beynimiz gidonun yönünü virajın yönüne çevirmemize asla izin vermez. Motorun dikleşip ters istikamete yatacağını salisede hesaplar. Bunu birinin bize söylemesine gerek yok, zaten yapıyoruz.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Mallaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2019
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    BMW R 1250 GS ADV
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kontra-montra onlar işin fiziğini anlayabilmek için.

    Sürerken kim "sola dönecem, o zaman gidonu soldan itiyorum, hadi bakalım" diyerek dönüyor?

    İtiyodum yok çekiyodum diye düşünen adam, daha ilk ani yön değiştirmede kendini karşı şeritteki kamyona kafa atarken bulur.

    Bedeni gitmek istediğin tarafa eğince zaten istemsizce gidonu o yönde itiyorsun. Ama az ama çok, herkes motorun üstünde biraz hareket ediyor dönüşe göre.

    Çok abartı bir örnek olacak; ama yürürken atacağın her adımı bilip düşünerek at bakalım, düşmeden/sendelemeden kaç adım atabileceksin?

    Dostum, "bedeni gitmek istediğin tarafa eğince" bunu yapan insan fark etmeden az da olsa kontra yapar. Zaten kontra da 3-4 cm lik bir itişe denk gelir. Fakat bilnçli kontra ölümle yaşamı belirler.

    Motorun üstünde az çok hareket ediyor insan demişsin fakat motor sürüş dinamikleri devreye girdiğinde "az çok" ifadesi kazaya götüren asıl sebeptir.

    Başkalarının sözünü dinlemek , evet bazen yanıltır bazen de doğrudur. Bu nedenle ileri sürüş eğitimleri var. Yıllarını motosiklet sürüş eğitimine vermiş A sınıfı hocalar, kontrayı oturtturmadan eğitime devam etmezler. Doğru kontra ölümle yaşam arasındaki sınırı belirler çoğu zaman. "Vücudu eğmek, itmek vb yeterli, kafanı bulandırma az çok hareket edersin vb. minvalinden ifadeler, büyük hataların önünü açar. Nacizane düşüncelerim bunlardır. Tekerinize taş değmesin.

  3. #23

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kontra-montra onlar işin fiziğini anlayabilmek için.

    Sürerken kim "sola dönecem, o zaman gidonu soldan itiyorum, hadi bakalım" diyerek dönüyor?

    İtiyodum yok çekiyodum diye düşünen adam, daha ilk ani yön değiştirmede kendini karşı şeritteki kamyona kafa atarken bulur.

    Bedeni gitmek istediğin tarafa eğince zaten istemsizce gidonu o yönde itiyorsun. Ama az ama çok, herkes motorun üstünde biraz hareket ediyor dönüşe göre.

    Çok abartı bir örnek olacak; ama yürürken atacağın her adımı bilip düşünerek at bakalım, düşmeden/sendelemeden kaç adım atabileceksin?
    ne yalan söyleyeyim evet ben düzenli kontra yaptığımı düşünerek kontra veriyorum. gerçekten ve bunu yaparken yorulmuyorum.
    hatta bazen sadece antrenman amaçlı arkamı kontrol ettikten sonra kendi şeridimde bir sağa bir sola ani kontralar veriyorum. bu daima zinde tutulması gereken ve çalışılması gereken bir şey.
    daha geçen gün önüme aniden bir deli gibi oyuklu yol çıktı. oraya motor girse o hızda net kaza yapardım ama çok ciddi derecede iyi şekilde refleksle anında kontra verdim.

    bundan birkaç ay önce belki de başıma gelseydi saçma sapan o an vücudumu istemsiz sağa veya sola çevirirdim ve motor yönlenmezdi.
    açık açık söylüyorum ve adım gibi de eminim ani durumlarda hala kontrayı bilen birçok buradaki kişi o an vücudunu sağa veya sola çeviriyor ama motor bir gıdım gitmiyor.
    kontrayı farkında olarak veya olmayarak yapmanın zerre önemi yok.
    kontra daima çalışılmalı ve daima bilerek yapılmalı. yukarıdaki arkadaş da demiş. çoook ciddi şekilde ani durumda seni kurtaracak şey kontraya alışmış bir kafa. yoksa mümkünatı yok ani durumda direkt yapacağın şey vücudu istemsiz sağa veya sola itmektir. bir çeşit anlık korkunun refleksi vücut kaçmak istiyor ama sen onu elinle itmeye eğitmek zorundasın daima çünkü yine vücut unutur. vücut her zaman kaçmaya meyilli bu yüzden kontra hayatın boyunca farkında olarak yaptığın hatta arada antrenman yapmak zorunda olduğun bir şey olmalı. yoksa başa dönülür. dooğamız kaçmaya endeksli mantıken. bu benim fikrimdir ve kendimde bunu gördüm.

    kısaca kontra eyvallah yapmana gerek yok(bilerek yapılandan bahsediyorum) ama ani durumda ihtiyacın olduğunda düzenli bilerek yapan kas hafızasını ona ggöre geliştiren ve düzenli antrenman yapan kişi o kaçışı yapar. diğer kimse yapamaz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:01 ----------

    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bisiklete de gerek yok, motosiklette de eller bırakarak çatır çatır viraj da dönülebiliyor.
    Lakin bu vücudu sarkıttığımızla döndüğümüzü zannedip aslında kontra kuvveti başlattığımız gerçeğini de değiştirmiyor.

    Sene 2023 ve boşver kontrayı denebiliyorsa hala, eyvah...
    Başlık şu: Motosiklette kontrayı anlamamanın sonuçları
    (Consequences of not understanding Counter-steering on a motorcycle)

    https://www.youtube.com/watch?v=VVE79XT8-Mg


    Youtube yaş sınırı koymuş, kanlı manlı bir şey yok da, sayfa içinde açmıyor.
    aha işte kontra mağdurlarından. ani durumlarda anca vücut döner. daima zinde tutmak lazım. allah bilir vücudu sağa kaymıştır o an


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)