Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Gazı kapattıktan sonra tekrar açarken debriyaja basılır mı

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Ocak 2023
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Yamaha Mt-125
    Merhabalar, onca zamandır cevabını bulamadığım bir soru var: Gaz kolunu itip kapattığımızda gazı tekrar açacakken debriyajı sıkıp, bırakarak mı gazı açıyoruz yoksa gazı kapadığımızdan sonra hiçbir şekilde debriyajı kullanmadan direk mi gazı açıyoruz?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    sorunun mantığını tam anlayamadım ama anladığım kadarı ile debriaj basılı iken gaza basarsan devir artar ama motor gitmez . Debriajı devir yüksek iken birden bırakırsan motor silkeleme yapar

  3. #3

    Üyelik
    28 Ocak 2023
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Yamaha Mt-125
    Tekrardan şöyle açıklayabilirim: sabit bir süratle giderken mesela gazı kapattığımz zaman aynı zamanda debriyajı da mı sıkıyoruz yoksa debriyajı ellemeden gazı kapatıp açabiliyor muyuz? Bu soru benim için önemli çünkü kalkışta veya vites değiştirirken debriyajı sıkıp bırakılmasını biliyorum ama ani gaz kapatmalarında aynı şekilde mi oluyor bunu çözemedim

  4. #4
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    araba ve motosiklet aynı mantık.

    diyelim düz yolda gidiyorsun, ayağın/elin gazda, sonra gazdan çektin ama motor/araba gitmeye devam eder yavaş yavaş yavaşlar tabi gaz vermediğin için. eğer hızın çok düşerse o zaman ya vites küçültmen lazım ya da debriyaja basman lazım. ama hızın belli biz hızdayken gazdan çekince debriyaja basmana gerek yok yeniden gaza basabilirisn yani. ama ani frende hızlı yavaşlaman gerektiğinde fren + debriyaja aniden basmasn lazım. ayak/el gazdan çekilir.

    bilmyom sorunun cevabı bu mu
    arican ve Rockstar91 bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    28 Ocak 2023
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Yamaha Mt-125
    Sağolun hocam sanırsam cevabı bu oldu. Acemi bir motosiklet sürücüsü olarak bazı şeyleri öğrenmek zor oluyor hele ki ehliyet kurslarının veremediği eğitimi düşündüğümüzde. Ben mesela elimi gazdan çekince/gazı ani kapatınca direk debriyaja basıyordum sonra tekrardan gaz verirken kalkış yapar/vites değiştirir gibi tekrardan debriyajı bırakarak gaz veriyordum. Biraz düzgün anlatamadım kusura bakmayın

  6. #6
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı effew adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağolun hocam sanırsam cevabı bu oldu. Acemi bir motosiklet sürücüsü olarak bazı şeyleri öğrenmek zor oluyor hele ki ehliyet kurslarının veremediği eğitimi düşündüğümüzde. Ben mesela elimi gazdan çekince/gazı ani kapatınca direk debriyaja basıyordum sonra tekrardan gaz verirken kalkış yapar/vites değiştirir gibi tekrardan debriyajı bırakarak gaz veriyordum. Biraz düzgün anlatamadım kusura bakmayın
    Kendinizi gaz ve debriyaj ikilisi yerine sol ayak ve sol el kombinesi gibi şartlandırın. Zira bu kombineyle gazdan bağımsız, gazı da bunlardan bağımsız açıp kapayabilirsiniz doğal olarak. Zamanla oturur...

  7. #7

    Üyelik
    28 Ocak 2023
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Yamaha Mt-125
    Teşekkür ederim hocam. Size bir sorum daha olucaktı. Belirli bir hızda giderken elim debriyajı sıkmaya hazır mı beklemeliyim parmaklarım debriyajda mı olmalı yoksa sağ elciği tutar gibi sol elciği mi tutmalıyım? Siz nasıl yapıyorsunuz

  8. #8
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı effew adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim hocam. Size bir sorum daha olucaktı. Belirli bir hızda giderken elim debriyajı sıkmaya hazır mı beklemeliyim parmaklarım debriyajda mı olmalı yoksa sağ elciği tutar gibi sol elciği mi tutmalıyım? Siz nasıl yapıyorsunuz
    Elin devriyaja hazır bekleme, sol elciği normal tut. hatta sağ elciği de frene basmaya hazır şekilde tutma, hemen ani fren gerektiğinde fren sıkabilecek gibi ama normal giderken elciği normal tut. Elin frende olmasın, farketmeden hafiften freni sıkarsın fren disklerin ve balataların ısınıp aşınır.

    Fren yaparken de debrijı çekmene gerek yok ilk başta. hemen gazı kapatıp fren yaparsın, debriyajı en son motor devri iyice düşünce durmaya yakıp motor stop etmesin diye sıkarsın. Arabadaki mantık yani. Direkt debriyajı sıkıp fren yaparsan arka tekerde motorun kompresyonundan oluşacak motor frenini kullanmamış olursun.

  9. #9
    Cosmic Rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2023
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Husqvarna Svartpilen 250
    Hocam sizin sorunuzu anladım , yüksek hız ve devirde giderken aniden gaz kapatip yavaslayip tekrar gaza basınca bı silkeleme oluyor oyuzden orda ben yarım debriyaj yaparak gaz veriyorum, hız ve devir fark çok yoksa aynı gazdan devam ediyorum ,

  10. #10
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elin devriyaja hazır bekleme, sol elciği normal tut. hatta sağ elciği de frene basmaya hazır şekilde tutma, hemen ani fren gerektiğinde fren sıkabilecek gibi ama normal giderken elciği normal tut. Elin frende olmasın, farketmeden hafiften freni sıkarsın fren disklerin ve balataların ısınıp aşınır.

    Fren yaparken de debrijı çekmene gerek yok ilk başta. hemen gazı kapatıp fren yaparsın, debriyajı en son motor devri iyice düşünce durmaya yakıp motor stop etmesin diye sıkarsın. Arabadaki mantık yani. Direkt debriyajı sıkıp fren yaparsan arka tekerde motorun kompresyonundan oluşacak motor frenini kullanmamış olursun.
    dediğinde haklısın. ama ani fren yapması gerekiyorsa, mesala önüne bişey çıktı öndekia raçaniden durdu. o zaman ön fren arka fren ve debriyaja basması lazım aynı anda. (tabi fren dozajını ayarmalak lazım)
    Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!

  11. #11
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı effew adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar, onca zamandır cevabını bulamadığım bir soru var: Gaz kolunu itip kapattığımızda gazı tekrar açacakken debriyajı sıkıp, bırakarak mı gazı açıyoruz yoksa gazı kapadığımızdan sonra hiçbir şekilde debriyajı kullanmadan direk mi gazı açıyoruz?
    Dusuk devirde ve vites degistirirken debriyaj cekersin onun disinda disliler ayrilmadigi icin gerek yok.

    Debriyajla cok oynamamak lazim sonra yaniyor

  12. #12

    Üyelik
    28 Ocak 2023
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Yamaha Mt-125
    sağolun hocam

  13. #13
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı Tundzhay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dediğinde haklısın. ama ani fren yapması gerekiyorsa, mesala önüne bişey çıktı öndekia raçaniden durdu. o zaman ön fren arka fren ve debriyaja basması lazım aynı anda. (tabi fren dozajını ayarmalak lazım)
    Hayır, panik frende de debriyaj vs düşünülmez, direk fren yaparsın, stop etmesi o an için don düşünülecek şeydir ki aslında tecrübeli sürücü bu durumda bile stop ettirmez. Alışkanlık edindiysen ön arkaya oranlı basarsın panik bile olsa, en ideali bu. @espresso tam anlatmış olayı. Frende de motor kompresyonu lazım, debriyaj normal şartlarda silkeleme olunca sıkılır, harici kullanılmaz...
    espresso bunu beğendi.

  14. #14
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır, panik frende de debriyaj vs düşünülmez, direk fren yaparsın, stop etmesi o an için don düşünülecek şeydir ki aslında tecrübeli sürücü bu durumda bile stop ettirmez. Alışkanlık edindiysen ön arkaya oranlı basarsın panik bile olsa, en ideali bu. @espresso tam anlatmış olayı. Frende de motor kompresyonu lazım, debriyaj normal şartlarda silkeleme olunca sıkılır, harici kullanılmaz...
    Devriyaji o esnada basmanin amaci motorun stop etmesi degil, sen cok ani durumda durman gerektigi zaman elini gazdan ceksen de hala motordan guc tekere vermeye devam eder. Burda debriyajin amaci tekere gucu hizli bi sekilde kesmek. Tabi zaten o anda on arka freni de sıktigin icin de durarsin.
    Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!

  15. #15
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Tundzhay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Devriyaji o esnada basmanin amaci motorun stop etmesi degil, sen cok ani durumda durman gerektigi zaman elini gazdan ceksen de hala motordan guc tekere vermeye devam eder. Burda debriyajin amaci tekere gucu hizli bi sekilde kesmek. Tabi zaten o anda on arka freni de sıktigin icin de durarsin.
    Elini gazdan çekince yani motora giden yakıt kesilince motor tekere güç vermeye devam etmez, tam tersine kompresyon sayesinde tekeri yavaşlatıcı motor freni etkisi olur bu motor freni etkisinden de yararlanabilmek içinn debriyaja basmıyoruz hemen gazı kapatıyoruz.

  16. #16
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elini gazdan çekince yani motora giden yakıt kesilince motor tekere güç vermeye devam etmez, tam tersine kompresyon sayesinde tekeri yavaşlatıcı motor freni etkisi olur bu motor freni etkisinden de yararlanabilmek içinn debriyaja basmıyoruz hemen gazı kapatıyoruz.
    Hayır sana katılmıyrum. Gazdan çeksen de rölanti gazı diye bişey var. hala gaz vermeye devam eder az da olsa.





    bu videolar da benim anlatmak istediğimi anlatıyorlar.. ani durmak gerektiğinde fren ve debriyaj aynı anda basılır.

  17. #17
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı Tundzhay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır sana katılmıyrum. Gazdan çeksen de rölanti gazı diye bişey var. hala gaz vermeye devam eder az da olsa.

    https://www.youtube.com/watch?v=vuPG0pSbLsk

    https://www.youtube.com/watch?v=yJCrDG4qyBg

    bu videolar da benim anlatmak istediğimi anlatıyorlar.. ani durmak gerektiğinde fren ve debriyaj aynı anda basılır.
    Dostum şimdi "panik" ten bahsediyorsak aslolan fren, kimse yok debriyaj yapayım aman kuralına uyayım demez. Ha son anda kaza olmazsa zaten el gider debriyaja yoksa carpmışsın düşünsene, kimin aklına gelir artık debriyaj..
    - Yokuş aşağı motoru boşa alınca mı fren zordur yoksa vitesle inince mi?
    - hani araba kullanmayı yeni öğrenirken ayak debriyajdan (gaz vermeden) çekince ne olur? Senin dediğin rölanti gücü o kadar azki frenin durdurma enerjisine karşı hiç şansı yok. Sen araç hareket halindeyken frensiz kendi kendine gitmesiyle karıştırıyorsun. Frende durum farklı...
    Şunu deneyebilirsin, motorla giderken arka freni bloke edecek kadar bas, bakalım motor hala rölantide gitmeye çabalıyor mu. Çabalamaz, teker kayar ve motor stop eder zira arka direk motora bağlı, şaftlı motorlarda hele arkayı kitle motorda çalışmayı aniden durdurur...Yani fren motor çalışıyor mu, kaç devirde vs dinlemez. Küt diye son noktayı koyar...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:12 ----------

    Zaten bu debriyaj meselesi insanlara kaza yaptıran. Adam panik halde bir de tutuyor debriyaja basıyor, motor freni devreden çıkınca araba oluyor lokomotif, araç 10 m de duracakken 12m de duruyor, 2 m fren mesafesi kazada can alır..
    espresso bunu beğendi.

  18. #18
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    anlamadığım fren ile debriyaja aynı anda basmak neden bu kadar zor? zaten bu düşünmekle olmuyor bilinç altına yerleşince pratikle de yapınca kendiliğindne oluyor.

  19. #19
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Tundzhay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anlamadığım fren ile debriyaja aynı anda basmak neden bu kadar zor? zaten bu düşünmekle olmuyor bilinç altına yerleşince pratikle de yapınca kendiliğindne oluyor.
    Fren ile debriyaja aynı anda basmamak gerekiyor da ondan. Giderken kazı kapatınca tekerin dönme etkisinden motor kompresyona girer, enjeksiyonlu motorlarda kompresyon sırasında beyin motora giden yakıt akışını durdurur yani rolanti gazı diye bir şey de kalmaz, rolanti gazı motor rolantide çalışırken olan bir şey. Debriyaja basarsanız gazı kapatınca rolantide çalışmaya devam etmesi için bir biktar yakıt motora gider ama debriyaja basmadan gazı kesince motor kompresyona girer ve yakıt akışı tamamen kesilir, motor artık tekerin gücü ile dönmeye devam eder ve bu frenin durdurma gücüne ek olarak motor freni etkisi gösterir.

    Anlık yakıt tüketimi göstergesi varsa hafif yokuş aşağı giderken frene basmadan gazı kapatın göstergede sıfır göreceksiniz.
    Arabalarda yakıt tasarrufu için yokuş aşağı boşa atmayın ya da debriyaja basıp rolantide inmeyin ayağınızı gazdan çekin tüketim sıfır olur derler zaten, aynı şey.

  20. #20
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren ile debriyaja aynı anda basmamak gerekiyor da ondan. Giderken kazı kapatınca tekerin dönme etkisinden motor kompresyona girer, enjeksiyonlu motorlarda kompresyon sırasında beyin motora giden yakıt akışını durdurur yani rolanti gazı diye bir şey de kalmaz, rolanti gazı motor rolantide çalışırken olan bir şey. Debriyaja basarsanız gazı kapatınca rolantide çalışmaya devam etmesi için bir biktar yakıt motora gider ama debriyaja basmadan gazı kesince motor kompresyona girer ve yakıt akışı tamamen kesilir, motor artık tekerin gücü ile dönmeye devam eder ve bu frenin durdurma gücüne ek olarak motor freni etkisi gösterir.

    Anlık yakıt tüketimi göstergesi varsa hafif yokuş aşağı giderken frene basmadan gazı kapatın göstergede sıfır göreceksiniz.
    Arabalarda yakıt tasarrufu için yokuş aşağı boşa atmayın ya da debriyaja basıp rolantide inmeyin ayağınızı gazdan çekin tüketim sıfır olur derler zaten, aynı şey.
    gönderdiğim videoları izledin mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:33 ----------



    burda da aynısı diyor. bilmiyom size bunu kim söyledi. hiçbir kaynakta bu yazmıyor.
    Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler