Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Rev matching zararlı mıdır ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Heel and toe da amac vakit kazanmak onyuzden sag ayagin topugu yada ucuyla gaz pedali yada frene basilir.
    Rev matchinde buna gerek kalmiyo.yaarismadaanda amator olarak yolda giderken sol ayak debriyaajda vites kucultirken sag ayakla ara gaz verebilirsin.
    Heel and toe da sag ayak surekli fren yada gazin ustunde vakit kaybetmemek icin.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Gaahl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vites düşürürken motor devri atıyorum 4000 devirdeyse düşürünce 6000 çevirmek isteyecek. Debriyaja basıp vitesi düşürüp debriyajı bırakırsanız 4000 devirden aşağı doğru düşmeye başlayan krank bu sefer birden 6000 devire çıkmaya zorlanacak. Nasıl? Vites dişlilerinin tahrik ettiği debriyaj balataları bu devre çıkmasını sağlayacak.

    Şimdi biz eğer debriyaja basıp sonra motor devrini yaklaşık 6000'e gaz vererek getirip debriyajı bırakırsak, debriyajı bıraktığımızda balatalar çok daha az sürtünerek bu işlemi gerçekleştirebiliriz.

    Bu yüzden devir eşitleme gereklidir. Benzin fiyatları debriyaj balatası fiyatlarına göre uçmazsa da öyle kalacaktır.
    4000'den 6000'e oran 1,5. 3, 4, 5 ve 6. vitesler arasında iki ardışık vites arasında bu kadar büyük bir fark olmaz. 6'dan 3'e bir anda düşüyorsanız belki, ama pistte sürmüyorsanız çok olası ve makul değil. Örnek iyi bir örnek değil maalesef, aşırı mübalağa var.

  3. #23
    Gaahl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2019
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    250 nk 2018
    Ben örnek amaçlı yazdım. Ama merak ettim bu yüzden araştırmak istedim,

    Mesela motosikletinizi 2. viteste 4000 devirdeyken 1. vitese atarsanız 5540 devirde olmak isteyecek. Çok abartmamışım bence.

    (Gear Ratio (1/2/3/4/5/6) 2.461 / 1.777 / 1.38 / 1.125 / 0.961 / 0.851)

    Kaynak: https://www.motorcycle.com/specs/suzuki/standard/2021/v-strom/650/detail.html

  4. #24

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Gaahl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben örnek amaçlı yazdım. Ama merak ettim bu yüzden araştırmak istedim,

    Mesela motosikletinizi 2. viteste 4000 devirdeyken 1. vitese atarsanız 5540 devirde olmak isteyecek. Çok abartmamışım bence.

    (Gear Ratio (1/2/3/4/5/6) 2.461 / 1.777 / 1.38 / 1.125 / 0.961 / 0.851)

    Kaynak: https://www.motorcycle.com/specs/suzuki/standard/2021/v-strom/650/detail.html
    Özellikle 1 ve 2. vitesleri kapsam dışı bırakmıştım; 1. vites sadece kalkışta kullanılır. 1 ve 2'de böyle atraksiyonlar yapılmaz zaten.

  5. #25
    Gaahl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2019
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    250 nk 2018
    yokuş çıkarken önünüzdeki araba yavaş giderse ne yaparsınız?

  6. #26
    Psyduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2022
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yamaha XSR700
    Alıntı Atincozkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Heel and toe da amac vakit kazanmak onyuzden sag ayagin topugu yada ucuyla gaz pedali yada frene basilir.
    Rev matchinde buna gerek kalmiyo.yaarismadaanda amator olarak yolda giderken sol ayak debriyaajda vites kucultirken sag ayakla ara gaz verebilirsin.
    Heel and toe da sag ayak surekli fren yada gazin ustunde vakit kaybetmemek icin.
    Heel and toe’da amaç vakit kazanmak değil, arabanın dengesini bozmamak. Eğer arkadan itişli ve kilitli bir arabada heel and toe yapmazsan vites düşüşlerinde arka lsd kilitlenir ve arabanın arkası kayar. Açık diferansiyelli bir arabada çok sorun olmaz ama kilitli diferansiyelde sıkıntı yaratır.

  7. #27

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Gaahl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yokuş çıkarken önünüzdeki araba yavaş giderse ne yaparsınız?
    Rev matching yapmam rev matching için gene iyi bir örnek olmadı... 2015'ten beri motosiklet kullanıyorum bir kere bile yapmadım, hiç de vaktinden önce baskı balata değişimine ihtiyaç duymadım, son sattığım motosiklet neredeyse 50.000km'deydi üstelik ilk 9.000km'sini, ilk motoru olan acemi ilk sahibi kullanmıştı.

  8. #28
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Allah Allah bu Atincozkan iyi bir üyeydi, epey de aktifti, faydalı içerikleri vardı, destek olurdu herkese. Ben çok şaşırdım süresiz ban yemesine, umarım bir yanlış anlama olmuştur da adam geri gelir.
    espresso bunu beğendi.

  9. #29
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Allah Allah bu Atincozkan iyi bir üyeydi, epey de aktifti, faydalı içerikleri vardı, destek olurdu herkese. Ben çok şaşırdım süresiz ban yemesine, umarım bir yanlış anlama olmuştur da adam geri gelir.
    Ne olmuş ki?

  10. #30
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne olmuş ki?
    Abi adam süresiz ban yemiş ilk mesajında reklam yaptığı için. Ben anlamadım ama inşallah bir yanlış anlama olmuştur. Adamla muhabbetim yok ama öyle de çaktırmadan reklam verecek tipte bir adam değildi.
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)