Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Rev matching zararlı mıdır ?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Haziran 2021
    merhabalar yeni bir motosiklet aldım. rev matching yapıp vites düşüyorum. acemi değilim vurdurma ya da silkeleme yapmadan tam ayarında yapıyorum. lakin vites geçişleri biraz sertleşmiş ve tam oturmuyormuş gibi hissetmeye başladım. bir problem oluşturur mu ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Vites yukseltirken yada dusururken rev matchin hicbir zarari yok.
    Faydalari yumusak vites gecisi,debriyajin asinmamasi,dislilerin ve zincirin asinmamasi.
    Arabada yada motosiklette istediginiz kadar yapabilirsiniz faydasi var zarari yok.cogu kisi bilmeden yukseltirken yapabilir.dusururken yapmak pratik istiyor.
    Ozellikle arabada downshift rev match cok zevkli

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Manetle milimetrik oynarsan pürüzsüz geçer , ani akselerasyonda veya yüksek devirde kompresyona bıraktığında gazla oynamadan asla deneme iki üç defa kaçırdınız mı vitesten atma yapmaya başlayabilir..

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    İçimizde İngilizcesi iyi olmayıp açtığınız konu hakkında derya deniz tecrübesi olan üyeler olabilir. "Rev Mathching" diyeceğimize Türkçe anlamını bulamıyorsak da olayı biraz tarif etsek sağlıklı olacaktır.
    M.balibey bunu beğendi.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Rev matching turkcesi devir eslestirme,vites kuculturken bi dusuk vitesin devrini debriyaj basiliyken gaza basarak yakalama teknigi bu sayede one yigilma olmaz ve yumusak vites gecisi olur videolari birakiyorum araba ve motosiklet merak eden izlesi.
    Once arabada sonra motorda deneyin
    En zevklisi arabada yapmak

    https://youtu.be/OuabTAJjEcY

    https://youtu.be/Mf8HaXYmVrQ

    https://youtu.be/NgMMkBtiNCU

  6. #6
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    "Devir eşleştirme" demenin çok zor olmayacağını düşünüyorum.
    AleniDesais, M.balibey ve pea bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    24 Ocak 2022
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    CB125R
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Devir eşleştirme" demenin çok zor olmayacağını düşünüyorum.
    Abi böyle havalı ama
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  8. #8
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Bu bildiğimiz düpedüz aragaz, tabi aragaz kendi içinde dallara ayrılır.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Tommy inan rev matching demek daha kolay
    Teknik kaliplari ben ingilizce ogreniyorum xunku bir duruma tani koyan ve ona ozel isim bulanlar yabancilar.
    Hillclimb var mesela tirmanma yarisi.
    Fotografik hafizada hill climb ve zamana karsi yarisan arabalar var bende.tirmanma yarisi sesen ayni resim yuklemiyo beyin.

    Hepsi degil ama bazi terimler var ingilizcesini soylemek yada dusunmek turkcesinden daha kolay

    Zaten once yabancilar buluyo bize 10 sene sonra geliyor.
    Rev matching eski mevzu belki 70 lere kadar fisyordur.
    Drift mesela 80 lerde basladi japonyada bize 2000den sonra geldi.
    Subap ayari yillardir var bizde ne arabada ne motorda yapilmaz
    Lastik konusu patlayana kadar kullanilir
    Son 10 senede onem kazandi
    Demek iatedigim simdi arkadas bilen birisi konuyu o yuzden rev match yazmis
    Bende rev match olarak devam ettim
    Devir eslestirme yazmaya usendim
    Rev match yazmak daha kolay
    tommygun bunu beğendi.

  10. #10
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Beratcay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi böyle havalı ama
    Bence de havalı

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İçimizde İngilizcesi iyi olmayıp açtığınız konu hakkında derya deniz tecrübesi olan üyeler olabilir. "Rev Mathching" diyeceğimize Türkçe anlamını bulamıyorsak da olayı biraz tarif etsek sağlıklı olacaktır.
    Aha rezil olduk , bende debriyajsız vites değiştirme hakkında soruyor zannedip yazdım , ama şu da var debriyajı çekmeden vites küçültüp büyütürseniz devri eşitlemeye de gerek kalmaz..
    flagellium0, tommygun ve M.balibey bunu beğendiler.

  12. #12

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Schaaf tarzı performans sürüşü yapmıyorsanız gereksiz bir hareket. Ben uygun devire düştüğünde düşürüyorum vitesi, o zaman doğal olarak yapılmış oluyor zaten. Yardırırken viraj öncesi kazık fren yaparken belki lazım olur, kazanacağım 0,25sn eksik olsun; bunu yapmaya çalışıp da beceremezsem dişlilere ne olur diye endişelenip hiç girmiyorum o topa.

  13. #13
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Alıntı Atincozkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tommy inan rev matching demek daha kolay
    Teknik kaliplari ben ingilizce ogreniyorum xunku bir duruma tani koyan ve ona ozel isim bulanlar yabancilar.
    Hillclimb var mesela tirmanma yarisi.
    Fotografik hafizada hill climb ve zamana karsi yarisan arabalar var bende.tirmanma yarisi sesen ayni resim yuklemiyo beyin.

    Hepsi degil ama bazi terimler var ingilizcesini soylemek yada dusunmek turkcesinden daha kolay

    Zaten once yabancilar buluyo bize 10 sene sonra geliyor.
    Rev matching eski mevzu belki 70 lere kadar fisyordur.
    Drift mesela 80 lerde basladi japonyada bize 2000den sonra geldi.
    Subap ayari yillardir var bizde ne arabada ne motorda yapilmaz
    Lastik konusu patlayana kadar kullanilir
    Son 10 senede onem kazandi
    Demek iatedigim simdi arkadas bilen birisi konuyu o yuzden rev match yazmis
    Bende rev match olarak devam ettim
    Devir eslestirme yazmaya usendim
    Rev match yazmak daha kolay
    Kardeş siz hiç hayatınızda dolapdereli Ermeni usta görmediğiniz için, subap ayarı yapılmıyor zannediyorsun. Şimdiki teknoloji ile o zamandaki teknoloji arasında fark oluştuğu için subap ayarı çok yapılan birşey değil. Al bakalım bir eski 70-80 lar teknolojisi ile yapılmış araç gör sübap ayarsız gidiyormu? Eskiden dolapderede ustalar vardı. Motoru dinler şıp diye şu derlerdi. Ve o çıkardı. Ucunda çubuk olan streteskopla motorda dinleme yapanı gördüm. 90 da wankel motor rektifiye edeni gördüm. Şimdi ben topuk parmak yazsam bunu anlayamaz mısın? Rev matchın tam tersi.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  14. #14
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    bedford kamyon mu devir eşitleyeceğiz
    motosiklet'te fites atarken aragaz verilmez ha sen verilir dersen boşuna benzin yakmış olursun gereksiz bir eylem

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeş siz hiç hayatınızda dolapdereli Ermeni usta görmediğiniz için, subap ayarı yapılmıyor zannediyorsun. Şimdiki teknoloji ile o zamandaki teknoloji arasında fark oluştuğu için subap ayarı çok yapılan birşey değil. Al bakalım bir eski 70-80 lar teknolojisi ile yapılmış araç gör sübap ayarsız gidiyormu? Eskiden dolapderede ustalar vardı. Motoru dinler şıp diye şu derlerdi. Ve o çıkardı. Ucunda çubuk olan streteskopla motorda dinleme yapanı gördüm. 90 da wankel motor rektifiye edeni gördüm. Şimdi ben topuk parmak yazsam bunu anlayamaz mısın? Rev matchın tam tersi.
    Gençler bilemeyebilir üstad , eskiden motor çalışırken subap ayarı yapardık

  16. #16
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gençler bilemeyebilir üstad , eskiden motor çalışırken subap ayarı yapardık
    He valla, soğukken ayrı ölçü, sıcakken ayrı yapılırdı. Şimdi akış sensörü, elektronik enjeksiyon vs derken motor kendisini en verimli şekle ayarlıyor. KArbüratörlü araçta sibop doğru ayarlı olmasın bak ne oluyor.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  17. #17
    Gaahl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2019
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    250 nk 2018
    Vites düşürürken motor devri atıyorum 4000 devirdeyse düşürünce 6000 çevirmek isteyecek. Debriyaja basıp vitesi düşürüp debriyajı bırakırsanız 4000 devirden aşağı doğru düşmeye başlayan krank bu sefer birden 6000 devire çıkmaya zorlanacak. Nasıl? Vites dişlilerinin tahrik ettiği debriyaj balataları bu devre çıkmasını sağlayacak.

    Şimdi biz eğer debriyaja basıp sonra motor devrini yaklaşık 6000'e gaz vererek getirip debriyajı bırakırsak, debriyajı bıraktığımızda balatalar çok daha az sürtünerek bu işlemi gerçekleştirebiliriz.

    Bu yüzden devir eşitleme gereklidir. Benzin fiyatları debriyaj balatası fiyatlarına göre uçmazsa da öyle kalacaktır.
    Atincozkan ve flagellium0 bunu beğendiler.

  18. #18

    Üyelik
    10 Mart 2016
    Şehir
    Ankara

    https://www.youtube.com/shorts/LpRORHv5kUk
    böyle bişi mi rev matcing :D

    böyle şıkır şıkır, sarsmadan, kibarca :D

  19. #19
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Normalde olması gereken bu değil mi zaten?

  20. #20
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    araba versiyonu heel and toe ismi
    motosiklette ise bunu supermoto yarışlarında ve antrenmlarında son dönemlerde ise iyice yaygınlaşan back it in tekniğinde kullanılır
    aslında bu teknikte rev matching yapılmıyor rev matching e motoblogu tarafından şanzıman zorlanılarak arka tekerleğin slide etkisine girerek motosikleti sert frenleme ile viraj içine doğru gövdesini çaprazlaştırıp hızlı bir şekilde viraja yaklaşma tekniğidir genellikle 2 yada 3 vites düşürelerek hatta hız çok yüksek ise 4 vites birden düşürülerek yapılır
    daha da anlatırım da gerek yok bu kadar iyi


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)