Rev matching zararlı mıdır ?
Reklamlar
-
Heel and toe da amac vakit kazanmak onyuzden sag ayagin topugu yada ucuyla gaz pedali yada frene basilir.
Rev matchinde buna gerek kalmiyo.yaarismadaanda amator olarak yolda giderken sol ayak debriyaajda vites kucultirken sag ayakla ara gaz verebilirsin.
Heel and toe da sag ayak surekli fren yada gazin ustunde vakit kaybetmemek icin.
Reklamlar
-
Gaahl adlı üyeden alıntı
Vites düşürürken motor devri atıyorum 4000 devirdeyse düşürünce 6000 çevirmek isteyecek. Debriyaja basıp vitesi düşürüp debriyajı bırakırsanız 4000 devirden aşağı doğru düşmeye başlayan krank bu sefer birden 6000 devire çıkmaya zorlanacak. Nasıl? Vites dişlilerinin tahrik ettiği debriyaj balataları bu devre çıkmasını sağlayacak.
Şimdi biz eğer debriyaja basıp sonra motor devrini yaklaşık 6000'e gaz vererek getirip debriyajı bırakırsak, debriyajı bıraktığımızda balatalar çok daha az sürtünerek bu işlemi gerçekleştirebiliriz.
Bu yüzden devir eşitleme gereklidir. Benzin fiyatları debriyaj balatası fiyatlarına göre uçmazsa da öyle kalacaktır.
4000'den 6000'e oran 1,5. 3, 4, 5 ve 6. vitesler arasında iki ardışık vites arasında bu kadar büyük bir fark olmaz. 6'dan 3'e bir anda düşüyorsanız belki, ama pistte sürmüyorsanız çok olası ve makul değil. Örnek iyi bir örnek değil maalesef, aşırı mübalağa var.
-
Ben örnek amaçlı yazdım. Ama merak ettim bu yüzden araştırmak istedim,
Mesela motosikletinizi 2. viteste 4000 devirdeyken 1. vitese atarsanız 5540 devirde olmak isteyecek. Çok abartmamışım bence.
(Gear Ratio (1/2/3/4/5/6) 2.461 / 1.777 / 1.38 / 1.125 / 0.961 / 0.851)
Kaynak: https://www.motorcycle.com/specs/suzuki/standard/2021/v-strom/650/detail.html
-
Gaahl adlı üyeden alıntı
Ben örnek amaçlı yazdım. Ama merak ettim bu yüzden araştırmak istedim,
Mesela motosikletinizi 2. viteste 4000 devirdeyken 1. vitese atarsanız 5540 devirde olmak isteyecek. Çok abartmamışım bence.
(Gear Ratio (1/2/3/4/5/6) 2.461 / 1.777 / 1.38 / 1.125 / 0.961 / 0.851)
Kaynak: https://www.motorcycle.com/specs/suzuki/standard/2021/v-strom/650/detail.html
Özellikle 1 ve 2. vitesleri kapsam dışı bırakmıştım; 1. vites sadece kalkışta kullanılır. 1 ve 2'de böyle atraksiyonlar yapılmaz zaten.
-
yokuş çıkarken önünüzdeki araba yavaş giderse ne yaparsınız?
-
Atincozkan adlı üyeden alıntı
Heel and toe da amac vakit kazanmak onyuzden sag ayagin topugu yada ucuyla gaz pedali yada frene basilir.
Rev matchinde buna gerek kalmiyo.yaarismadaanda amator olarak yolda giderken sol ayak debriyaajda vites kucultirken sag ayakla ara gaz verebilirsin.
Heel and toe da sag ayak surekli fren yada gazin ustunde vakit kaybetmemek icin.
Heel and toe’da amaç vakit kazanmak değil, arabanın dengesini bozmamak. Eğer arkadan itişli ve kilitli bir arabada heel and toe yapmazsan vites düşüşlerinde arka lsd kilitlenir ve arabanın arkası kayar. Açık diferansiyelli bir arabada çok sorun olmaz ama kilitli diferansiyelde sıkıntı yaratır.
-
Gaahl adlı üyeden alıntı
yokuş çıkarken önünüzdeki araba yavaş giderse ne yaparsınız?
Rev matching yapmam rev matching için gene iyi bir örnek olmadı... 2015'ten beri motosiklet kullanıyorum bir kere bile yapmadım, hiç de vaktinden önce baskı balata değişimine ihtiyaç duymadım, son sattığım motosiklet neredeyse 50.000km'deydi üstelik ilk 9.000km'sini, ilk motoru olan acemi ilk sahibi kullanmıştı.
-
Allah Allah bu Atincozkan iyi bir üyeydi, epey de aktifti, faydalı içerikleri vardı, destek olurdu herkese. Ben çok şaşırdım süresiz ban yemesine, umarım bir yanlış anlama olmuştur da adam geri gelir.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Allah Allah bu Atincozkan iyi bir üyeydi, epey de aktifti, faydalı içerikleri vardı, destek olurdu herkese. Ben çok şaşırdım süresiz ban yemesine, umarım bir yanlış anlama olmuştur da adam geri gelir.
Ne olmuş ki?
-
espresso adlı üyeden alıntı
Ne olmuş ki?
Abi adam süresiz ban yemiş ilk mesajında reklam yaptığı için. Ben anlamadım ama inşallah bir yanlış anlama olmuştur. Adamla muhabbetim yok ama öyle de çaktırmadan reklam verecek tipte bir adam değildi.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)