Statör mü yoksa konjektör arızası mı ?
Reklamlar
-
Merhabalar öncelikle size bi konuda danışmak istiyorum. Motorum bajaj rs200. Birgün rölantide dururken motorum akü ışıgını yaktı. Bende merak edip ölçüm yaptım. Ölçümlerim şu şekilde:
Motor kapalı çalışmazken akü değeri 13.28v
Motoru çalıştırıp rolantideki değeri ölçtügümde 12.6 v geriledi
Motora gaz verdigimde bu değer 14.02-14.04 değerleri arasında seyrediyor
Bu değerlere bakarak arızanın statörde mi konjektörde mi oldugunu snlaya bilir miyiz? Yardımcı olursanız çok sevinirim.
Birde statörden konjektöre 3 bağlantı soketli kablo geliyor. Statördeki direnç değerleri ölçtügümde 1-2 değdirdiğimde 1.2
1-3 değdirdigimde 0.6
2-3 değdirdigimde direnç 1.7 çıkıyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:54 ----------
Abiler ablalar statörden bağlantıyı söküp ölçütümde statörden gelen dalgalı akım şu şekilde
1-2 yi ölçtüğümde 14.6
1-3 ölçtügümde 1.5
2-3 çlçtügümde 14.5 civarı idi yanlış hatırlamıyorsam
Reklamlar
-
Dukelerde stator erken bitiyor.konjektorlerin de saat omru var.motorun kac km de.belki degisim isteyebilir.aku degerleri normal gozukuyor.
Stator direnc degerini bilmiyorum muhtemelen en normalini servis bilir
-
%100 statör değiştir geç.
ayrıca statörü konjektörü sağlam bir pulsar rölantide 14.00-14.10 volt verir. gaz istemez.
sağlam statör ile pulsar'da tüm fazlardan rölantide 20v civarı ac okumak gerekiyor.
-
53 binde motorum statör sipariş verdim umarım doğru karar vermişimdimdir
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:17 ----------
ulkerhan adlı üyeden alıntı
%100 statör değiştir geç.
ayrıca statörü konjektörü sağlam bir pulsar rölantide 14.00-14.10 volt verir. gaz istemez.
sağlam statör ile pulsar'da tüm fazlardan rölantide 20v civarı ac okumak gerekiyor.
Çok teşekkür ederim
-
Beim motorda 25binde degistim bosver gereksiz aldiysan da evde durur sonra kullanirsin
-
Atincozkan adlı üyeden alıntı
Beim motorda 25binde degistim
bosver gereksiz aldiysan da evde durur sonra kullanirsin
Ucuz da değil gereksiz pahalı birde sürekli hata verecek parçaların bajajda gereksiz pahalı olmasıda ikonik bi durum. Neyse yapcak bişey yok yardımız için telekkür ederim
-
mr.redbiker adlı üyeden alıntı
Merhabalar öncelikle size bi konuda danışmak istiyorum. Motorum bajaj rs200. Birgün rölantide dururken motorum akü ışıgını yaktı. Bende merak edip ölçüm yaptım. Ölçümlerim şu şekilde:
Motor kapalı çalışmazken akü değeri 13.28v
Motoru çalıştırıp rolantideki değeri ölçtügümde 12.6 v geriledi
Motora gaz verdigimde bu değer 14.02-14.04 değerleri arasında seyrediyor
Bu değerlere bakarak arızanın statörde mi konjektörde mi oldugunu snlaya bilir miyiz? Yardımcı olursanız çok sevinirim.
Birde statörden konjektöre 3 bağlantı soketli kablo geliyor. Statördeki direnç değerleri ölçtügümde 1-2 değdirdiğimde 1.2
1-3 değdirdigimde 0.6
2-3 değdirdigimde direnç 1.7 çıkıyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:54 ----------
Abiler ablalar statörden bağlantıyı söküp ölçütümde statörden gelen dalgalı akım şu şekilde
1-2 yi ölçtüğümde 14.6
1-3 ölçtügümde 1.5
2-3 çlçtügümde 14.5 civarı idi yanlış hatırlamıyorsam
ilk paragraftaki verilerinize herşey normal gibi gözüküyör,fakat ikinci paragrafta voltaj değerlerini hangi aralıkta yaptığınızı bilemediğimden net bir şey söyleyemiyorum.bajajlar kolay kolay konjöktör yakmaz akü ışığı sorunu %90 statörden olur.40.000 km orjinal staörle kullandığım ns 200 üm son 5.000 km de 6 defa statör yaktı,ne yapıp ne ettiysem önüne geçemedim.kontrol etmediğimiz yeri kalmadı.maalesef motoru o şekilde satmak zorunda kaldım
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
Değerli dostum, üşenmedim baktım. Motorunun model yılını bilmiyorum ama rs200 ler ns 200 ler ile benzer motor diye buraya servis kitapçığından bir kesit atıyorum.[IMG][/IMG]
Bu görsele bakarak ohm değerlerinden statörün yanık olup olmadığını anlayabilirsin.
Büyük ihtimalle statör arızası fakat unutma, genelde bu tarz arızalar birbirini beraberinde getirir. Yani konjektörünü de arızalandırmış olma ihtimali var. Ayrıca stok hali 12.4 V olan akünün 13.2 olarak ölçmen, bana cok uygun gelmedi. Akünü de kontrol et
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler