Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Statör mü yoksa konjektör arızası mı ?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Nisan 2023
    Merhabalar öncelikle size bi konuda danışmak istiyorum. Motorum bajaj rs200. Birgün rölantide dururken motorum akü ışıgını yaktı. Bende merak edip ölçüm yaptım. Ölçümlerim şu şekilde:
    Motor kapalı çalışmazken akü değeri 13.28v
    Motoru çalıştırıp rolantideki değeri ölçtügümde 12.6 v geriledi
    Motora gaz verdigimde bu değer 14.02-14.04 değerleri arasında seyrediyor
    Bu değerlere bakarak arızanın statörde mi konjektörde mi oldugunu snlaya bilir miyiz? Yardımcı olursanız çok sevinirim.
    Birde statörden konjektöre 3 bağlantı soketli kablo geliyor. Statördeki direnç değerleri ölçtügümde 1-2 değdirdiğimde 1.2
    1-3 değdirdigimde 0.6
    2-3 değdirdigimde direnç 1.7 çıkıyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:54 ----------

    Abiler ablalar statörden bağlantıyı söküp ölçütümde statörden gelen dalgalı akım şu şekilde
    1-2 yi ölçtüğümde 14.6
    1-3 ölçtügümde 1.5
    2-3 çlçtügümde 14.5 civarı idi yanlış hatırlamıyorsam


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Dukelerde stator erken bitiyor.konjektorlerin de saat omru var.motorun kac km de.belki degisim isteyebilir.aku degerleri normal gozukuyor.
    Stator direnc degerini bilmiyorum muhtemelen en normalini servis bilir

  3. #3

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    %100 statör değiştir geç.
    ayrıca statörü konjektörü sağlam bir pulsar rölantide 14.00-14.10 volt verir. gaz istemez.
    sağlam statör ile pulsar'da tüm fazlardan rölantide 20v civarı ac okumak gerekiyor.

  4. #4

    Üyelik
    11 Nisan 2023
    53 binde motorum statör sipariş verdim umarım doğru karar vermişimdimdir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:17 ----------

    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    %100 statör değiştir geç.
    ayrıca statörü konjektörü sağlam bir pulsar rölantide 14.00-14.10 volt verir. gaz istemez.
    sağlam statör ile pulsar'da tüm fazlardan rölantide 20v civarı ac okumak gerekiyor.
    Çok teşekkür ederim

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Beim motorda 25binde degistim bosver gereksiz aldiysan da evde durur sonra kullanirsin

  6. #6

    Üyelik
    11 Nisan 2023
    Alıntı Atincozkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beim motorda 25binde degistim bosver gereksiz aldiysan da evde durur sonra kullanirsin
    Ucuz da değil gereksiz pahalı birde sürekli hata verecek parçaların bajajda gereksiz pahalı olmasıda ikonik bi durum. Neyse yapcak bişey yok yardımız için telekkür ederim

  7. #7
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı mr.redbiker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar öncelikle size bi konuda danışmak istiyorum. Motorum bajaj rs200. Birgün rölantide dururken motorum akü ışıgını yaktı. Bende merak edip ölçüm yaptım. Ölçümlerim şu şekilde:
    Motor kapalı çalışmazken akü değeri 13.28v
    Motoru çalıştırıp rolantideki değeri ölçtügümde 12.6 v geriledi
    Motora gaz verdigimde bu değer 14.02-14.04 değerleri arasında seyrediyor
    Bu değerlere bakarak arızanın statörde mi konjektörde mi oldugunu snlaya bilir miyiz? Yardımcı olursanız çok sevinirim.
    Birde statörden konjektöre 3 bağlantı soketli kablo geliyor. Statördeki direnç değerleri ölçtügümde 1-2 değdirdiğimde 1.2
    1-3 değdirdigimde 0.6
    2-3 değdirdigimde direnç 1.7 çıkıyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:54 ----------

    Abiler ablalar statörden bağlantıyı söküp ölçütümde statörden gelen dalgalı akım şu şekilde
    1-2 yi ölçtüğümde 14.6
    1-3 ölçtügümde 1.5
    2-3 çlçtügümde 14.5 civarı idi yanlış hatırlamıyorsam
    ilk paragraftaki verilerinize herşey normal gibi gözüküyör,fakat ikinci paragrafta voltaj değerlerini hangi aralıkta yaptığınızı bilemediğimden net bir şey söyleyemiyorum.bajajlar kolay kolay konjöktör yakmaz akü ışığı sorunu %90 statörden olur.40.000 km orjinal staörle kullandığım ns 200 üm son 5.000 km de 6 defa statör yaktı,ne yapıp ne ettiysem önüne geçemedim.kontrol etmediğimiz yeri kalmadı.maalesef motoru o şekilde satmak zorunda kaldım
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  8. #8

    Üyelik
    30 Temmuz 2016
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Ledow 2v49fmm
    Değerli dostum, üşenmedim baktım. Motorunun model yılını bilmiyorum ama rs200 ler ns 200 ler ile benzer motor diye buraya servis kitapçığından bir kesit atıyorum.[IMG][/IMG]
    Bu görsele bakarak ohm değerlerinden statörün yanık olup olmadığını anlayabilirsin.
    Büyük ihtimalle statör arızası fakat unutma, genelde bu tarz arızalar birbirini beraberinde getirir. Yani konjektörünü de arızalandırmış olma ihtimali var. Ayrıca stok hali 12.4 V olan akünün 13.2 olarak ölçmen, bana cok uygun gelmedi. Akünü de kontrol et


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler