Africa ile 400.000 km yapan Hans abinin bakim sırrı
Reklamlar
-
Mr.wind adlı üyeden alıntı
Hocam selamlar,
baska bir forum sitesinde bir arkadas yabanci bir kaynaktan okudugunu soyleyerek soyle bir yazi paylasmisti. Arkadasa ulasip kaynagini almaya calisacagim. Yaziyi kopyaliyorum:
"Toyota Araçlar Neden Yağ Yakar!!!!!
Bir toyota benzinli veya hybrid araç aldınız ve daha 300.000 km kullandınız, aracınız yağ yakmaya başladı. en az 700.000 km ömrü olduğunu zannediyordunuz halbuki! Oysa aracınızı her 15.000 km de servise götürmüştünüz. Bu bakımın yeterli olduğunu düşünüyordunuz.
Malesef Yanıldınız!!!
Sorunun Adı: Düşük tansiyonlu yağ sekmanı...
Tarihçesi: 2000 li yıllara gelindiğinde amerika emisyonları düşürmeye yoğunlaştı ve firmaları da buna zorladı. Ana pazarı amerika olan japon firmalar da emisyon testlerinde geçebilmek için normalde bir performans ürünü olan düşük tansiyonlu yağ sekmanlarına geçiş yaptılar.
Ne fayda sağladı: Yağ sekmanı düşük tansyonlu olunca silindir duvarına daha az sürtünür, piston daha rahat hareket eder. Arkasında daha kalın bir yağfilmi bırakır, böylece kompresyon sekmanları da daha az sürtünür. sonuçta motorun yakıt tüketimi özellikle rolanti de çalışırken düşer. Yakıt tüketimi ile beraber emisyonları da düşer. bu durum toyota motorlarının sağlıklı çalışması sırasında bir miktar daha fazla yağ tüketmesinin de ana sebebidir. 15k olan normal yağ değişim peryodunda hissedilecek bir yağ tüketimi değildir.
Türkiyedeki Toyota corolla kullanan taksicilerin sıfır motora sekman atması bu sebeptendir. Taksiciler hep tıkalı trafikte saatlerce motoru çalışır tuttukları için bu motorların yağ tüketimini fark edebiliyorlar. Bu durumu LPG ile motor yağ yakıyor diye yorumluyorlar. halbuki taksi motoru özel araca göre çok çalıştığı için yağ tüketimi problem haline geliyor. Yoksa bizim araçlar da yağ yakıyor.
Peki ne ile sonuçlandı: aracınız 300k km yi devirdikten sonra günlerden bir gün yağ sekmanı motor içindeki kurum, vernikleşme ve kir nedeniyle kilitlenir. normalde piston üzerinde hareket etmesi gereken bu sekman kirleri iterek silindir duvarına sürtecek tansiyona (sertliğe) sahip değildir. Yağ sekmanı silindir duvarına oturmayınca aradaki küçük boşluktan, motor yağı yanma odasına sızar ve extrem bir yağ tüketimi olur. biz buna motor yağ yakıyor diyoruz. Dahası, yağ sekmanı silindir duvarına oturmayınca, piston iyi yataklanmamış olur, piston eteği silindir duvarına sürter ve silindiri çizer. Artık motorunuz önlenemez şekilde yağ yakıyordur.
Neden Pislikler ve vernikleşme var ki? Motor yağı ne marka ve katkıları ne olursa olsun benzin buharına maruz kalır. Benzin buharı motor yağının içinde yoğunlaşarak yağ ile karışır. Yağ içindeki benzin, motor yağını bozar.
Motor yağı her ısınıp soğuduğunda karter içindeki hava içinde bulunan su yoğunlaşarak motor yağına karışır.
Motor yağı motorunuzun temizliğinden sorumludur. içindeki deterjan katkıları ile karbon birikintilerini temizler.
Motor yağı zamanla bozularak vernikleşmeye neden olur.
Toyota motorlarının 1.000.000 km yapması iyi bir bakımla mümkündür.
Yapılması gereken tek şey her 7500km veya 6 ayda bir yağ değişimi yapmak.
Toyota Bu işe Diyor: Aracınızın kitapçığına bakarsanız "aracınızın kullanım ömrü 10 yıl veya 200.000 km dir" yazar.
bir toyota çok kötü bir bakımla bile 200.000 km sorun çıkartmaz. dolayısı ile toyota'nın sorunu değil.
15.000 km veya 1 yıl olan bakım aralığı toyota motorları için uzun dönemde yukarıda bahsettiğim sorunlara yol açmaktadır.
Yapılması gereken tek şey her 7500km veya 6 ayda bir yağ değişimi yapmak. uzay teknolojisine sahip aşırı pahalı yağlar pratikte bir işe yaramayacaklardır. Güvenilir bir marka, uygun viskozitede sentetik bir yağ işinizi görecektir.
Bu yazıdaki bilgiler çok güvendiğim AMD'ye ait "The Car Care Nut" isimli youtube kanalındaki videolardan derlenmiştir.
Klavyem döndüğünce anlatmaya çalıştım, umarım faydası dokunan toyota severler olur.
Tüm Toyota Severlere Saygılarımla."
Selamlar , yazıda hep kendi içinde çelişen yönler var , emisyonları tutturmak için yağ yakmayı artıracak düzenlemeler yaptılar , ee yağ yakan bir motor emisyonları hiç tutturamaz , ikinci olarakta yağ sekmanları diğer sekmanlar gibi sert değildir zaten , yani pistonun çalışmasını zorlayan kompresyon sekmanıdır , sanırım yazı sahibi kendi düşüncelerini aktarmış 300.000 km de de azcık yağ eksiltme nornaldir yahu 700.000 km beklentide çok iyimser bir rakkam..
Reklamlar
-
Mr.wind adlı üyeden alıntı
Hocam selamlar,
baska bir forum sitesinde bir arkadas yabanci bir kaynaktan okudugunu soyleyerek soyle bir yazi paylasmisti. Arkadasa ulasip kaynagini almaya calisacagim. Yaziyi kopyaliyorum:
"Toyota Araçlar Neden Yağ Yakar!!!!!
Bir toyota benzinli veya hybrid araç aldınız ve daha 300.000 km kullandınız, aracınız yağ yakmaya başladı. en az 700.000 km ömrü olduğunu zannediyordunuz halbuki! Oysa aracınızı her 15.000 km de servise götürmüştünüz. Bu bakımın yeterli olduğunu düşünüyordunuz.
Malesef Yanıldınız!!!
Sorunun Adı: Düşük tansiyonlu yağ sekmanı...
Tarihçesi: 2000 li yıllara gelindiğinde amerika emisyonları düşürmeye yoğunlaştı ve firmaları da buna zorladı. Ana pazarı amerika olan japon firmalar da emisyon testlerinde geçebilmek için normalde bir performans ürünü olan düşük tansiyonlu yağ sekmanlarına geçiş yaptılar.
Ne fayda sağladı: Yağ sekmanı düşük tansyonlu olunca silindir duvarına daha az sürtünür, piston daha rahat hareket eder. Arkasında daha kalın bir yağfilmi bırakır, böylece kompresyon sekmanları da daha az sürtünür. sonuçta motorun yakıt tüketimi özellikle rolanti de çalışırken düşer. Yakıt tüketimi ile beraber emisyonları da düşer. bu durum toyota motorlarının sağlıklı çalışması sırasında bir miktar daha fazla yağ tüketmesinin de ana sebebidir. 15k olan normal yağ değişim peryodunda hissedilecek bir yağ tüketimi değildir.
Türkiyedeki Toyota corolla kullanan taksicilerin sıfır motora sekman atması bu sebeptendir. Taksiciler hep tıkalı trafikte saatlerce motoru çalışır tuttukları için bu motorların yağ tüketimini fark edebiliyorlar. Bu durumu LPG ile motor yağ yakıyor diye yorumluyorlar. halbuki taksi motoru özel araca göre çok çalıştığı için yağ tüketimi problem haline geliyor. Yoksa bizim araçlar da yağ yakıyor.
Peki ne ile sonuçlandı: aracınız 300k km yi devirdikten sonra günlerden bir gün yağ sekmanı motor içindeki kurum, vernikleşme ve kir nedeniyle kilitlenir. normalde piston üzerinde hareket etmesi gereken bu sekman kirleri iterek silindir duvarına sürtecek tansiyona (sertliğe) sahip değildir. Yağ sekmanı silindir duvarına oturmayınca aradaki küçük boşluktan, motor yağı yanma odasına sızar ve extrem bir yağ tüketimi olur. biz buna motor yağ yakıyor diyoruz. Dahası, yağ sekmanı silindir duvarına oturmayınca, piston iyi yataklanmamış olur, piston eteği silindir duvarına sürter ve silindiri çizer. Artık motorunuz önlenemez şekilde yağ yakıyordur.
Neden Pislikler ve vernikleşme var ki? Motor yağı ne marka ve katkıları ne olursa olsun benzin buharına maruz kalır. Benzin buharı motor yağının içinde yoğunlaşarak yağ ile karışır. Yağ içindeki benzin, motor yağını bozar.
Motor yağı her ısınıp soğuduğunda karter içindeki hava içinde bulunan su yoğunlaşarak motor yağına karışır.
Motor yağı motorunuzun temizliğinden sorumludur. içindeki deterjan katkıları ile karbon birikintilerini temizler.
Motor yağı zamanla bozularak vernikleşmeye neden olur.
Toyota motorlarının 1.000.000 km yapması iyi bir bakımla mümkündür.
Yapılması gereken tek şey her 7500km veya 6 ayda bir yağ değişimi yapmak.
Toyota Bu işe Diyor: Aracınızın kitapçığına bakarsanız "aracınızın kullanım ömrü 10 yıl veya 200.000 km dir" yazar.
bir toyota çok kötü bir bakımla bile 200.000 km sorun çıkartmaz. dolayısı ile toyota'nın sorunu değil.
15.000 km veya 1 yıl olan bakım aralığı toyota motorları için uzun dönemde yukarıda bahsettiğim sorunlara yol açmaktadır.
Yapılması gereken tek şey her 7500km veya 6 ayda bir yağ değişimi yapmak. uzay teknolojisine sahip aşırı pahalı yağlar pratikte bir işe yaramayacaklardır. Güvenilir bir marka, uygun viskozitede sentetik bir yağ işinizi görecektir.
Bu yazıdaki bilgiler çok güvendiğim AMD'ye ait "The Car Care Nut" isimli youtube kanalındaki videolardan derlenmiştir.
Klavyem döndüğünce anlatmaya çalıştım, umarım faydası dokunan toyota severler olur.
Tüm Toyota Severlere Saygılarımla."
Selamlar , yazıda hep kendi içinde çelişen yönler var , emisyonları tutturmak için yağ yakmayı artıracak düzenlemeler yaptılar , ee yağ yakan bir motor emisyonları hiç tutturamaz , ikinci olarakta yağ sekmanları diğer sekmanlar gibi sert değildir zaten , yani pistonun çalışmasını zorlayan kompresyon sekmanıdır , sanırım yazı sahibi kendi düşüncelerini aktarmış 300.000 km de de azcık yağ eksiltme nornaldir yahu 700.000 km beklentide çok iyimser bir rakkam..
-
F54 adlı üyeden alıntı
meşhur varaderocu hannes şimdi de afrikaya kanca atmış
saf bu alman^lar motor elinde kalmış haberi yok
Varadero ile 700.000 km
-
Mr.wind adlı üyeden alıntı
Hocam selamlar,
baska bir forum sitesinde bir arkadas yabanci bir kaynaktan okudugunu soyleyerek soyle bir yazi paylasmisti. Arkadasa ulasip kaynagini almaya calisacagim. Yaziyi kopyaliyorum:
"Toyota Araçlar Neden Yağ Yakar!!!!!
Bir toyota benzinli veya hybrid araç aldınız ve daha 300.000 km kullandınız, aracınız yağ yakmaya başladı. en az 700.000 km ömrü olduğunu zannediyordunuz halbuki! Oysa aracınızı her 15.000 km de servise götürmüştünüz. Bu bakımın yeterli olduğunu düşünüyordunuz.
Malesef Yanıldınız!!!
Sorunun Adı: Düşük tansiyonlu yağ sekmanı...
Tarihçesi: 2000 li yıllara gelindiğinde amerika emisyonları düşürmeye yoğunlaştı ve firmaları da buna zorladı. Ana pazarı amerika olan japon firmalar da emisyon testlerinde geçebilmek için normalde bir performans ürünü olan düşük tansiyonlu yağ sekmanlarına geçiş yaptılar.
Ne fayda sağladı: Yağ sekmanı düşük tansyonlu olunca silindir duvarına daha az sürtünür, piston daha rahat hareket eder. Arkasında daha kalın bir yağfilmi bırakır, böylece kompresyon sekmanları da daha az sürtünür. sonuçta motorun yakıt tüketimi özellikle rolanti de çalışırken düşer. Yakıt tüketimi ile beraber emisyonları da düşer. bu durum toyota motorlarının sağlıklı çalışması sırasında bir miktar daha fazla yağ tüketmesinin de ana sebebidir. 15k olan normal yağ değişim peryodunda hissedilecek bir yağ tüketimi değildir.
Türkiyedeki Toyota corolla kullanan taksicilerin sıfır motora sekman atması bu sebeptendir. Taksiciler hep tıkalı trafikte saatlerce motoru çalışır tuttukları için bu motorların yağ tüketimini fark edebiliyorlar. Bu durumu LPG ile motor yağ yakıyor diye yorumluyorlar. halbuki taksi motoru özel araca göre çok çalıştığı için yağ tüketimi problem haline geliyor. Yoksa bizim araçlar da yağ yakıyor.
Peki ne ile sonuçlandı: aracınız 300k km yi devirdikten sonra günlerden bir gün yağ sekmanı motor içindeki kurum, vernikleşme ve kir nedeniyle kilitlenir. normalde piston üzerinde hareket etmesi gereken bu sekman kirleri iterek silindir duvarına sürtecek tansiyona (sertliğe) sahip değildir. Yağ sekmanı silindir duvarına oturmayınca aradaki küçük boşluktan, motor yağı yanma odasına sızar ve extrem bir yağ tüketimi olur. biz buna motor yağ yakıyor diyoruz. Dahası, yağ sekmanı silindir duvarına oturmayınca, piston iyi yataklanmamış olur, piston eteği silindir duvarına sürter ve silindiri çizer. Artık motorunuz önlenemez şekilde yağ yakıyordur.
Neden Pislikler ve vernikleşme var ki? Motor yağı ne marka ve katkıları ne olursa olsun benzin buharına maruz kalır. Benzin buharı motor yağının içinde yoğunlaşarak yağ ile karışır. Yağ içindeki benzin, motor yağını bozar.
Motor yağı her ısınıp soğuduğunda karter içindeki hava içinde bulunan su yoğunlaşarak motor yağına karışır.
Motor yağı motorunuzun temizliğinden sorumludur. içindeki deterjan katkıları ile karbon birikintilerini temizler.
Motor yağı zamanla bozularak vernikleşmeye neden olur.
Toyota motorlarının 1.000.000 km yapması iyi bir bakımla mümkündür.
Yapılması gereken tek şey her 7500km veya 6 ayda bir yağ değişimi yapmak.
Toyota Bu işe Diyor: Aracınızın kitapçığına bakarsanız "aracınızın kullanım ömrü 10 yıl veya 200.000 km dir" yazar.
bir toyota çok kötü bir bakımla bile 200.000 km sorun çıkartmaz. dolayısı ile toyota'nın sorunu değil.
15.000 km veya 1 yıl olan bakım aralığı toyota motorları için uzun dönemde yukarıda bahsettiğim sorunlara yol açmaktadır.
Yapılması gereken tek şey her 7500km veya 6 ayda bir yağ değişimi yapmak. uzay teknolojisine sahip aşırı pahalı yağlar pratikte bir işe yaramayacaklardır. Güvenilir bir marka, uygun viskozitede sentetik bir yağ işinizi görecektir.
Bu yazıdaki bilgiler çok güvendiğim AMD'ye ait "The Car Care Nut" isimli youtube kanalındaki videolardan derlenmiştir.
Klavyem döndüğünce anlatmaya çalıştım, umarım faydası dokunan toyota severler olur.
Tüm Toyota Severlere Saygılarımla."
Selamlar , yazıda hep kendi içinde çelişen yönler var , emisyonları tutturmak için yağ yakmayı artıracak düzenlemeler yaptılar , ee yağ yakan bir motor emisyonları hiç tutturamaz , ikinci olarakta yağ sekmanları diğer sekmanlar gibi sert değildir zaten , yani pistonun çalışmasını zorlayan kompresyon sekmanıdır , sanırım yazı sahibi kendi düşüncelerini aktarmış 300.000 km de de azcık yağ eksiltme nornaldir yahu 700.000 km beklentide çok iyimser bir rakkam..
-
Mr.wind adlı üyeden alıntı
Hocam selamlar,
baska bir forum sitesinde bir arkadas yabanci bir kaynaktan okudugunu soyleyerek soyle bir yazi paylasmisti. Arkadasa ulasip kaynagini almaya calisacagim. Yaziyi kopyaliyorum:
"Toyota Araçlar Neden Yağ Yakar!!!!!
Bir toyota benzinli veya hybrid araç aldınız ve daha 300.000 km kullandınız, aracınız yağ yakmaya başladı. en az 700.000 km ömrü.....
Selamlar , yazıda hep kendi içinde çelişen yönler var , emisyonları tutturmak için yağ yakmayı artıracak düzenlemeler yaptılar da yağ yakan bir motor emisyonları hiç tutturamaz , ikinci olarakta yağ sekmanları diğer sekmanlar gibi sert değildir zaten , yani pistonun çalışmasını zorlayan kompresyon sekmanıdır , sanırım yazı sahibi kendi düşüncelerini aktarmış 300.000 km de de azcık yağ eksiltme normaldir yahu 700.000 km beklentide çok iyimser bir rakkam..
-
Yalnız yağ yakımı emisyona esas teşkil eden benzin tüketimi yanında cücük gibi bir şey. Yağ yakan motorun emisyonu yüksek olur tezi pek geçerli olmayabilir o yüzden. Neticede bunun olacağını by design öngördüklerini varsayalım, emisyon testleri de motor yeniyken yapılıyor zaten, yani yağ yakarak yaşayacak diye tasarlanmasını doğru kabul edersek, bu emisyona zarar vermez diye düşünüyorum.
Benim Toyota'm olacak 7500km'de asla yağ değiştirmem de, çelişki babında değineyim dedim
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Selamlar , yazıda hep kendi içinde çelişen yönler var , emisyonları tutturmak için yağ yakmayı artıracak düzenlemeler yaptılar da yağ yakan bir motor emisyonları hiç tutturamaz , ikinci olarakta yağ sekmanları diğer sekmanlar gibi sert değildir zaten , yani pistonun çalışmasını zorlayan kompresyon sekmanıdır , sanırım yazı sahibi kendi düşüncelerini aktarmış
300.000 km de de azcık yağ eksiltme normaldir yahu 700.000 km beklentide çok iyimser bir rakkam..
Hocam entererasan bir yazi geldigi icin paylasmak istedim acikcasi ne derece dogrudur bilemiyorum. Ama biraz boş zamanim oldugunda birincil kaynaklara ulasip konunun detaylarini irdeleyecegim
-
Hans abi cok kral adam cikti,hemen donmus.
10w30 Agip yağ kullaniyomus.
-
toyota'da tam memur arabası he. nerede hayattan bezmiş bir gözü toprağa bakan risksiz yaşamayı seven biri varsa altında toyota.
ama bazı motorlar var ki yeni emisyon standartlarına uydurulurken motor gücü bile artıyor.
-
ulkerhan adlı üyeden alıntı
toyota'da tam memur arabası he. nerede hayattan bezmiş bir gözü toprağa bakan risksiz yaşamayı seven biri varsa altında toyota.
ama bazı motorlar var ki yeni emisyon standartlarına uydurulurken motor gücü bile artıyor.
Ahah daha gecen hafta toyota almis biri olarak Memur kismi disindakiler asilsiz iddialar
-
Mr.wind adlı üyeden alıntı
Ahah daha gecen hafta toyota almis biri olarak Memur kismi disindakiler asilsiz iddialar
Gecen sene sifir corolla almis biri olarak asiri memnunum..arabalarin kraliiiii
Arabadan iniyorum kapiyi kitliyorum hopp aynalar kendisi katlaniyor.Çok hoşs
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Gecen sene sifir corolla almis biri olarak asiri memnunum..arabalarin kraliiiii
Arabadan iniyorum kapiyi kitliyorum hopp aynalar kendisi katlaniyor.Çok hoşs
Vayyyy morukcum hibritmi 1.5 mi seninki
-
Mr.wind adlı üyeden alıntı
Hocam selamlar,
baska bir forum sitesinde bir arkadas yabanci bir kaynaktan okudugunu soyleyerek soyle bir yazi paylasmisti. Arkadasa ulasip kaynagini almaya calisacagim. Yaziyi kopyaliyorum:
"Toyota Araçlar Neden Yağ Yakar!!!!!
Bir toyota benzinli veya hybrid araç aldınız ve daha 300.000 km kullandınız, aracınız yağ yakmaya başladı. en az 700.000 km ömrü olduğunu zannediyordunuz halbuki! Oysa aracınızı her 15.000 km de servise götürmüştünüz. Bu bakımın yeterli olduğunu düşünüyordunuz.
Malesef Yanıldınız!!!
Sorunun Adı: Düşük tansiyonlu yağ sekmanı...
Tarihçesi: 2000 li yıllara gelindiğinde amerika emisyonları düşürmeye yoğunlaştı ve firmaları da buna zorladı. Ana pazarı amerika olan japon firmalar da emisyon testlerinde geçebilmek için normalde bir performans ürünü olan düşük tansiyonlu yağ sekmanlarına geçiş yaptılar.
Ne fayda sağladı: Yağ sekmanı düşük tansyonlu olunca silindir duvarına daha az sürtünür, piston daha rahat hareket eder. Arkasında daha kalın bir yağfilmi bırakır, böylece kompresyon sekmanları da daha az sürtünür. sonuçta motorun yakıt tüketimi özellikle rolanti de çalışırken düşer. Yakıt tüketimi ile beraber emisyonları da düşer. bu durum toyota motorlarının sağlıklı çalışması sırasında bir miktar daha fazla yağ tüketmesinin de ana sebebidir. 15k olan normal yağ değişim peryodunda hissedilecek bir yağ tüketimi değildir.
Türkiyedeki Toyota corolla kullanan taksicilerin sıfır motora sekman atması bu sebeptendir. Taksiciler hep tıkalı trafikte saatlerce motoru çalışır tuttukları için bu motorların yağ tüketimini fark edebiliyorlar. Bu durumu LPG ile motor yağ yakıyor diye yorumluyorlar. halbuki taksi motoru özel araca göre çok çalıştığı için yağ tüketimi problem haline geliyor. Yoksa bizim araçlar da yağ yakıyor.
Peki ne ile sonuçlandı: aracınız 300k km yi devirdikten sonra günlerden bir gün yağ sekmanı motor içindeki kurum, vernikleşme ve kir nedeniyle kilitlenir. normalde piston üzerinde hareket etmesi gereken bu sekman kirleri iterek silindir duvarına sürtecek tansiyona (sertliğe) sahip değildir. Yağ sekmanı silindir duvarına oturmayınca aradaki küçük boşluktan, motor yağı yanma odasına sızar ve extrem bir yağ tüketimi olur. biz buna motor yağ yakıyor diyoruz. Dahası, yağ sekmanı silindir duvarına oturmayınca, piston iyi yataklanmamış olur, piston eteği silindir duvarına sürter ve silindiri çizer. Artık motorunuz önlenemez şekilde yağ yakıyordur.
Neden Pislikler ve vernikleşme var ki? Motor yağı ne marka ve katkıları ne olursa olsun benzin buharına maruz kalır. Benzin buharı motor yağının içinde yoğunlaşarak yağ ile karışır. Yağ içindeki benzin, motor yağını bozar.
Motor yağı her ısınıp soğuduğunda karter içindeki hava içinde bulunan su yoğunlaşarak motor yağına karışır.
Motor yağı motorunuzun temizliğinden sorumludur. içindeki deterjan katkıları ile karbon birikintilerini temizler.
Motor yağı zamanla bozularak vernikleşmeye neden olur.
Toyota motorlarının 1.000.000 km yapması iyi bir bakımla mümkündür.
Yapılması gereken tek şey her 7500km veya 6 ayda bir yağ değişimi yapmak.
Toyota Bu işe Diyor: Aracınızın kitapçığına bakarsanız "aracınızın kullanım ömrü 10 yıl veya 200.000 km dir" yazar.
bir toyota çok kötü bir bakımla bile 200.000 km sorun çıkartmaz. dolayısı ile toyota'nın sorunu değil.
15.000 km veya 1 yıl olan bakım aralığı toyota motorları için uzun dönemde yukarıda bahsettiğim sorunlara yol açmaktadır.
Yapılması gereken tek şey her 7500km veya 6 ayda bir yağ değişimi yapmak. uzay teknolojisine sahip aşırı pahalı yağlar pratikte bir işe yaramayacaklardır. Güvenilir bir marka, uygun viskozitede sentetik bir yağ işinizi görecektir.
Bu yazıdaki bilgiler çok güvendiğim AMD'ye ait "The Car Care Nut" isimli youtube kanalındaki videolardan derlenmiştir.
Klavyem döndüğünce anlatmaya çalıştım, umarım faydası dokunan toyota severler olur.
Tüm Toyota Severlere Saygılarımla."
25 yıllık kullanıcı olarak Toyota'da yağ değişim periyodu 10.000 km yada 1 yıldır.
İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.
-
blueway2 adlı üyeden alıntı
25 yıllık kullanıcı olarak Toyota'da yağ değişim periyodu 10.000 km yada 1 yıldır.
hibritlerin 15 bin veya 1 yil
-
Yine mi "beni motorum en guzel" basligi... Ne ezik herif yahu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:18 ----------
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Gecen sene sifir corolla almis biri olarak asiri memnunum..arabalarin kraliiiii
Arabadan iniyorum kapiyi kitliyorum hopp aynalar kendisi katlaniyor.Çok hoşs
Arabasi da en iyi araba...
Var ya biraz parasi olup da istedigi arabayi ve motosikleti alabilse bile gitmez bu eziklik...
-
Offff geldi yine gay fetocu..
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:29 ----------
Mr.wind adlı üyeden alıntı
Vayyyy morukcum hibritmi 1.5 mi seninki
1.5 moruk.Hibrit 1.8 olunca analiz yaptim gerek gormedim.malum vergi
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Gecen sene sifir corolla almis biri olarak asiri memnunum..arabalarin kraliiiii
Arabadan iniyorum kapiyi kitliyorum hopp aynalar kendisi katlaniyor.Çok hoşs
Honda motosikletleri severek kullanan birinin araba alınca Totoya almaması garip olurdu. Diyordum ya Honda motosikletler araba aleminin kralı toyota gibiler diye. Sorun çıkarmasın gereksiz heyecan yaratmasın ohh miss. Yeni arabanızı güle gül kullanın.
-
Senin gay terörist. Pis trol.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:34 ----------
Hırbonen adlı üyeden alıntı
1.5 moruk.Hibrit 1.8 olunca analiz yaptim gerek gormedim.malum vergi
Laflara bak, analiz yapmış... Param yetmedi desene lan ezik.
-
espresso adlı üyeden alıntı
Honda motosikletleri severek kullanan birinin araba alınca Totoya almaması garip olurdu. Diyordum ya Honda motosikletler araba aleminin kralı toyota gibiler diye. Sorun çıkarmasın gereksiz heyecan yaratmasın ohh miss. Yeni arabanızı güle gül kullanın.
Evet tanımlama doğru haklısınız,memur+toyota+honda
İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.
-
espresso adlı üyeden alıntı
Honda motosikletleri severek kullanan birinin araba alınca Totoya almaması garip olurdu. Diyordum ya Honda motosikletler araba aleminin kralı toyota gibiler diye. Sorun çıkarmasın gereksiz heyecan yaratmasın ohh miss. Yeni arabanızı güle gül kullanın.
Tesekkur.
Ama yeni civic daha hosstu.ona param yetmedi,bombos civic almak istemedim.
toyota da honda ile ayni saglamlikta olunca..
Guzel tercih oldu bence.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:51 ----------
Arkadaslar,
Adami basliklarima getirtip nasil kopek gibi havlattiriyorum ama
İlgi istiyor şu an..beni ihmal etme diyor ahaga , zavalli..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)