Africa ile 400.000 km yapan Hans abinin bakim sırrı
Reklamlar
-
İsvicrede professorluk yapan arkadasim(benim çevrem genelde böyle) tutturmus ben de senin gibi africa ya binecem..bugun bana bu videoyu atti,kesin karar verdim alicam diyo.
Al tabi dedim.Benim de almanca fena degildir,konu da ilgimi cekti.400.000 km az degil cunku.
Bir İtalyan veya Avusturyali bu km ye gelene kadar 3 kere motor yaptirir,20 kez subap ayari yapilir,15 kez egzantrik değisir.Bu da yetmez, bayaği da sansli olmasi lazim bu kmleri görmesi icin.
Neyseee,izledim videoyu..gozlerim doldu.Hans standart bakim disinda bisey yaptirmamis..pesss vallahi.
Altta yorumlardan birinde sormuslar; "Hans abi, yağ degisimini kaç km de yaptin peki ?" diye..
Oyle ya,biz motorculara hep soylenir,motor sağlina önem veriyosan yağini erken degistir diye.
Hans ne yapmis sizce ?
Bizim Hans kitapcikta ne diyorsa,yani 12.000 km de bir yağ degistirmis..evet.
Gel de bu motora alemin krali deme,gel de hayran olma.bi de dct haaaa.yuhh artik.
Adamlar bu isi biliyor abii
Edit: wer biethet mehr ? Almancada,"daha iyisi olabilir mi","alemin krali degil mi" gibi bir anlami var.
Reklamlar
-
meşhur varaderocu hannes şimdi de afrikaya kanca atmış
saf bu alman^lar motor elinde kalmış haberi yok
-
Meshur oldugunu bilmiyordum.Almanin tommygun u bu o zaman.Tabi biraz daha bol zamani olani eheh
-
o kullandığı afrika herhalde 600 k km olmuştur
bizede seyretmek yakışır zaten bu ekonomide
-
şimdi azcık mekanik bilgim ile düşünüyorum.
- modern benzinli bir otomobilin sürüş 120 km/h de sürüş devri 2500-3000 devir dakika civarı.
- bilindik naked motorların 120 km/h de sürüş devri 7000-8000 devir dakika civarı.
- düz mantık ile motosikletin krankı 1 km ilerleyince bir otomobile göre 2.5 kat daha fazla dönmüş ve aşınmış olacak.
- motosikletin kilometre sayacındaki 100.000 km otomobildeki 250.000 km ye eşit olacak.
- ya da izmir'in beter anadolu caddesi trafiğinde kullanılmış kilometre yapmayan ama sürekli dur kalk kullanılmış bir motorlu taşıtın aşınması ile çevre yolunda 100km/h ilerleyen bir motorlu taşıtın aşınması aynı olmayacak.
- yine düz mekanik bilgim ile düşük devir akan trafik 80-90 km/h hızlarda sürekli kullanılan taşıt yağı zamanında değişince 400.000-500.000 km ömürleri kapak açılmadan görür.
- pulsar ile 50.000 km yaptım ve egzantrik zinciri değiştirdim uzamıştı. basit hesabımı yine yapıyorum. 50.000 x 2.5 = 125.000 km bir otomobilin yıpranmasına eşit. 1.3 multijet'in egzantrik zincirini fabrika der ki 120.000 km de değiştir...
- düşüncem şu: çok devir az ömür. az devir çok ömür.
he bide şuna kıl oluyorum: otomobil parçaları motosiklet parçalarından daha ucuz ya tam rezillik.
1.3 multijet'in yağ filtresi sanayide orijinali 60-70 tl iken, dominar ve pulsar'ın yağ filtresi orijinali 150 tl civarı.
arabamın yakıt pompası arızalandı. şamandıra dahil orijinal bosch marka yakıt pompasına 1700 tl verdim.
pulsar'ımın da yakıt pompası arızalandı. orijinali yine bosch üretimi. parça fiyatına bakıyorum. şamandırasız 4000 tl...
oksijen sensörü bosch marka. motora alırsan 2000 tl, bosch parça kodu ile oto sanayiden peugeot benzinli için alırsan 750 tl.
-
1000ps kanalina 30.000 km lik ortalama tuketim verisi gondereyim benimle de röportaj yapsinlar.o da dunya rekoru cunku.
İyi aklima geldi.
-
Bir yerde okumustum, hatirladigim kadari ile bilgili arkadaslarin yorumuna sunayim:
"Japonlar neden yag yakar?
Toyota ve Honda performans, emisyon, saglamlik ve dusuk yakit tuketimi gibi konular icin nispeten düsük torsiyonlu segman kullaniyor.
Amac surtunmeyi minimuma indirmek. Bu durum yagi daha erken bozuyor. O yuzden ozellikle japonlarda km yada 1 yil beklemeden yag degistirmek motor sagligi icin cok cok onemli.
Hondanin 6 ayda 1 motorlari bakima cagirmasinin sebebini de buna bagliyor okudugum yazi.
Hatta bazi taksicilerin, sifir toyota aldiginda ilk islerinin segmanlari degistirmek oldugunu soyluyor.
Daha birsuru teknik detaylarla dolu uzunca bir yazi idi ama ozeti yukarda yazdigim gibi.
Bilgili ve tecrubeli arkadaslarin yorumuna birakiyorum.
-
Motor zaten dayanıklı ve güzel ama adam da motorunun hakkını vermiş. Sadece asfalt değil 1000-1200 km.lik arazi sürüşleri de yapmış. Bravo valla.
-
Bugun hans abiye mail attim.
Dedim abi biz turklerin en cok tartistigi üç konu icin dusuncelerinizi merak ediyorum.
1- 10w30 mu 10w40 mi ?
2- yag markasi tercihiniz var mi ?
3- zincir mazotla temizlahafafa saka saka ,bunu sormadim.
Muhtemelen 10w30 ve yag markasi icin de sentetik yag olduktan sonra marka umursamiyorum diyecek.
Tabii lutfedip cevaplar mi bilmiyorum.
-
Boşuna Africa yı cilalama Hırbonen burası Türkiye burada yüksek kilometreli Africa para etmiyor ;) yani senin motor elinde kaldı gibi , sözümü dinleyip Alman alaydın 120.000 değil 220.000 de bile müşteri bulurdun...bu arada eleman 12.000 km de bir yağ değiştirerek gayet iyi birşey yapmış , daha öncede yazdım , çok bilmiş bazı arkadaşlar hadi be sende dediler , arkadaşlar sık yağ değişimi motora zararlıdır , yani fabrikanın belirlediği periyottan önce yağınızı yenilemeyin , hele tam sentetik yağları 5000 km de boşaltıp aklınca iyi yaptığını zanneden mutlu olanlar var , yapmayın bunu bu yağların çoğu ithal ürünler , memleketten döviz çıkıyor , hemde çevre için dünyamız için zararlı konular , yepyeni yağ neden motora zarar versin ki diye de sormayın , detaylı anlatınca kafalar daha çok karışıyor..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Boşuna Africa yı cilalama Hırbonen burası Türkiye burada yüksek kilometreli Africa para etmiyor ;) yani senin motor elinde kaldı gibi , sözümü dinleyip Alman alaydın 120.000 değil 220.000 de bile müşteri bulurdun...bu arada eleman 12.000 km de bir yağ değiştirerek gayet iyi birşey yapmış , daha öncede yazdım , çok bilmiş bazı arkadaşlar hadi be sende dediler , arkadaşlar sık yağ değişimi motora zararlıdır , yani fabrikanın belirlediği periyottan önce yağınızı yenilemeyin , hele tam sentetik yağları 5000 km de boşaltıp aklınca iyi yaptığını zanneden mutlu olanlar var , yapmayın bunu bu yağların çoğu ithal ürünler , memleketten döviz çıkıyor , hemde çevre için dünyamız için zararlı konular , yepyeni yağ neden motora zarar versin ki diye de sormayın , detaylı anlatınca kafalar daha çok karışıyor..
Ya niki,motosiklet eğitmeni bir alman africa tercih ediyor..herkesin elinde keşke boyle bir motosiklet kalsa :D
İkinci elde zarar ettirmiyor diyorsunda, bmw borusan senden onu bastan tahsil ediyor.
Bak, Alpbatur gecen baslik acti,sifir triump tiger 1200 mu yoksa 4-5 senelik gs mi diye.
Aldigi motoru 4 sene 50.000 km kullansa,ilk sahibinden 50k da tiger mi daha cok deger kaybeder
Yoksa artik 8-9 senelik 120k ve ustu olacak olan bmw si mi ?
Yaaaa,hic boyle dusunmemistin degil mi
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Ya niki,motosiklet eğitmeni bir alman africa tercih ediyor..herkesin elinde keşke boyle bir motosiklet kalsa :D
İkinci elde zarar ettirmiyor diyorsunda, bmw borusan senden onu bastan tahsil ediyor.
Bak, Alpbatur gecen baslik acti,sifir triump tiger 1200 mu yoksa 4-5 senelik gs mi diye.
Aldigi motoru 4 sene 50.000 km kullansa,ilk sahibinden 50k da tiger mi daha cok deger kaybeder
Yoksa artik 8-9 senelik 120k ve ustu olacak olan bmw si mi ?
Yaaaa,hic boyle dusunmemistin degil mi
ok Africa tercih etmesinde problem yok kötü motor demedim , bazı özelliklerini ben sevemedim yazdım daha önce , yakışıklı karizmatik de yazdım dizaynı görüntüsü hoşuma gidiyor , ben Tr piyasası için ikinci elinden bahsediyorum şu an , kim ne yazmış bilemem en yakın motosiklet galerisine git sor , mesela Kadıköy de Han motor var sahibi Engin tanırsın belki , en güzel cevabı o verir , hepsi güzel motor ama ne hikmetse millet Gs harici yüksek kilometreliden kaçıyor , hele 50.000 km üstü Ducati Multi yi gören adamlarda zombi görmüş gibi bir surat ifadesi oluşuyor
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
hele 50.000 km üstü Ducati Multi yi gören adamlar zombi görmüş gibi bir surat ifadesi
Sesli güldüm :D ama hakli adamlar
-
Mr.wind adlı üyeden alıntı
Bir yerde okumustum, hatirladigim kadari ile bilgili arkadaslarin yorumuna sunayim:
"Japonlar neden yag yakar?
Toyota ve Honda performans, emisyon, saglamlik ve dusuk yakit tuketimi gibi konular icin nispeten düsük torsiyonlu segman kullaniyor.
Amac surtunmeyi minimuma indirmek. Bu durum yagi daha erken bozuyor. O yuzden ozellikle japonlarda km yada 1 yil beklemeden yag degistirmek motor sagligi icin cok cok onemli.
Hondanin 6 ayda 1 motorlari bakima cagirmasinin sebebini de buna bagliyor okudugum yazi.
Hatta bazi taksicilerin, sifir toyota aldiginda ilk islerinin segmanlari degistirmek oldugunu soyluyor.
Daha birsuru teknik detaylarla dolu uzunca bir yazi idi ama ozeti yukarda yazdigim gibi.
Bilgili ve tecrubeli arkadaslarin yorumuna birakiyorum.
Yağ yakmak ve Japon? Yazı daha baştan patladı sanki. Hoş ben Japon olarak (Yamaha olan ve 3000km'de bir bakıma giren scooter'ı saymazsak) sadece Honda kullandım ve onlar kesinlikle yağ yakmıyordu. Yurt dışı 12.000 olan bakım Türkiye'de 6.000 olarak yapılıyordu gerçi. Ama yağ gözlem penceresinde gözlemlenebilir bir eksilme hiç yaşamadım.
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Ya niki,motosiklet eğitmeni bir alman africa tercih ediyor..herkesin elinde keşke boyle bir motosiklet kalsa :D
İkinci elde zarar ettirmiyor diyorsunda, bmw borusan senden onu bastan tahsil ediyor.
Bak, Alpbatur gecen baslik acti,sifir triump tiger 1200 mu yoksa 4-5 senelik gs mi diye.
Aldigi motoru 4 sene 50.000 km kullansa,ilk sahibinden 50k da tiger mi daha cok deger kaybeder
Yoksa artik 8-9 senelik 120k ve ustu olacak olan bmw si mi ?
Yaaaa,hic boyle dusunmemistin degil mi
120000 km yetkili servise giden bir BMW 1200 gs aynı km yapıpta servise gitmeyen ucuz diye merdiven altı ustalara giden japondan daha az maliyetli bakım yapılmış bunu enduroist'te bir üye belgeleri ile paylaştı sürekli YETKİLİ servise YANİ BORUSAN a giden
BORUSAN'IN BAŞTAN PARA falan aldığı yok japonlardan bile ucuz
-
Mr.wind adlı üyeden alıntı
....Bir yerde okumustum.........Amac surtunmeyi minimuma indirmek. Bu durum yagi daha erken bozuyor....
nerede okudunuz hatırlıyormusun ? sürtünme minumuma inmişse yağ neden daha erken bozulsun ki ? yağa zarar veren sürtünme dolayısıyla yüksek basınç ve ısıdır , ilginç bir yazı kaynağını merak ettim
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:11 ----------
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Sesli güldüm :D ama hakli adamlar
Ducati bu duruma gülemiyor ama
sırf Desmo nun kötü imajından dolayı yeni V4 de klasik yaylı sisteme çevirdi motoru diye biliyorum..V4 ünde ilk gelen serileri komple sandık motor değişti :D
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Ducati bu duruma gülemiyor ama
sırf Desmo nun kötü imajından dolayı yeni V4 de klasik yaylı sisteme çevirdi motoru diye biliyorum..V4 ünde ilk gelen serileri komple sandık motor değişti :D
Seyahat amaçlı yapılan makinaya V4 motor koyarken düşüneceklerdi onu, saçma sapan bir iş.
İmajdan ziyade, bir anlamı yok desmodromik kullamalarının, üretmesi bakması her şeyi pahalı. Bıraktılar o yüzden.
Ama yine de 2020'den itibaren geri çağırılan Multistrada V4 sayısı Africa Twin sayısından çok çok daha az. Bu da başarı sayılır.
-
F54 adlı üyeden alıntı
120000 km yetkili servise giden bir BMW 1200 gs aynı km yapıpta servise gitmeyen ucuz diye merdiven altı ustalara giden japondan daha az maliyetli bakım yapılmış bunu enduroist'te bir üye belgeleri ile paylaştı sürekli YETKİLİ servise YANİ BORUSAN a giden
BORUSAN'IN BAŞTAN PARA falan aldığı yok japonlardan bile ucuz
Kast ettiği sıfır alırken verilen yüksek meblağ. Bakım masrafları değil.
-
Konunun uzmanı değilim ama şu an kullanmakta olduğum motorun eski sahibi motoru kilitletmiş, hayvan gibi yağ eksiltiyormuş. Ben de bilmeden satın aldım. Sonra toplayan ustanın yanına gittim, ona sormuştum ne işlem yaptığını. Bana Er6'nın 2006-2008 serisinde kullanılan orijinal segmanların sıkıntılı olduğunu, kendisinin Bmw arabalarda kullanılan farklı bir segman getirtip o segmanı taktığını ve yağ eksiltmenin önüne geçtiğini söylemişti. Her ne kadar farklı bir sebepten uzun süre yere yağ döksem de segman taraflarından yağ eksiltmiyor benim motor.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
nerede okudunuz hatırlıyormusun ? sürtünme minumuma inmişse yağ neden daha erken bozulsun ki ? yağa zarar veren sürtünme dolayısıyla yüksek basınç ve ısıdır , ilginç bir yazı kaynağını merak ettim
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:11 ----------
Ducati bu duruma gülemiyor ama
sırf Desmo nun kötü imajından dolayı yeni V4 de klasik yaylı sisteme çevirdi motoru diye biliyorum..V4 ünde ilk gelen serileri komple sandık motor değişti :D
Hocam selamlar,
baska bir forum sitesinde bir arkadas yabanci bir kaynaktan okudugunu soyleyerek soyle bir yazi paylasmisti. Arkadasa ulasip kaynagini almaya calisacagim. Yaziyi kopyaliyorum:
"Toyota Araçlar Neden Yağ Yakar!!!!!
Bir toyota benzinli veya hybrid araç aldınız ve daha 300.000 km kullandınız, aracınız yağ yakmaya başladı. en az 700.000 km ömrü olduğunu zannediyordunuz halbuki! Oysa aracınızı her 15.000 km de servise götürmüştünüz. Bu bakımın yeterli olduğunu düşünüyordunuz.
Malesef Yanıldınız!!!
Sorunun Adı: Düşük tansiyonlu yağ sekmanı...
Tarihçesi: 2000 li yıllara gelindiğinde amerika emisyonları düşürmeye yoğunlaştı ve firmaları da buna zorladı. Ana pazarı amerika olan japon firmalar da emisyon testlerinde geçebilmek için normalde bir performans ürünü olan düşük tansiyonlu yağ sekmanlarına geçiş yaptılar.
Ne fayda sağladı: Yağ sekmanı düşük tansyonlu olunca silindir duvarına daha az sürtünür, piston daha rahat hareket eder. Arkasında daha kalın bir yağfilmi bırakır, böylece kompresyon sekmanları da daha az sürtünür. sonuçta motorun yakıt tüketimi özellikle rolanti de çalışırken düşer. Yakıt tüketimi ile beraber emisyonları da düşer. bu durum toyota motorlarının sağlıklı çalışması sırasında bir miktar daha fazla yağ tüketmesinin de ana sebebidir. 15k olan normal yağ değişim peryodunda hissedilecek bir yağ tüketimi değildir.
Türkiyedeki Toyota corolla kullanan taksicilerin sıfır motora sekman atması bu sebeptendir. Taksiciler hep tıkalı trafikte saatlerce motoru çalışır tuttukları için bu motorların yağ tüketimini fark edebiliyorlar. Bu durumu LPG ile motor yağ yakıyor diye yorumluyorlar. halbuki taksi motoru özel araca göre çok çalıştığı için yağ tüketimi problem haline geliyor. Yoksa bizim araçlar da yağ yakıyor.
Peki ne ile sonuçlandı: aracınız 300k km yi devirdikten sonra günlerden bir gün yağ sekmanı motor içindeki kurum, vernikleşme ve kir nedeniyle kilitlenir. normalde piston üzerinde hareket etmesi gereken bu sekman kirleri iterek silindir duvarına sürtecek tansiyona (sertliğe) sahip değildir. Yağ sekmanı silindir duvarına oturmayınca aradaki küçük boşluktan, motor yağı yanma odasına sızar ve extrem bir yağ tüketimi olur. biz buna motor yağ yakıyor diyoruz. Dahası, yağ sekmanı silindir duvarına oturmayınca, piston iyi yataklanmamış olur, piston eteği silindir duvarına sürter ve silindiri çizer. Artık motorunuz önlenemez şekilde yağ yakıyordur.
Neden Pislikler ve vernikleşme var ki? Motor yağı ne marka ve katkıları ne olursa olsun benzin buharına maruz kalır. Benzin buharı motor yağının içinde yoğunlaşarak yağ ile karışır. Yağ içindeki benzin, motor yağını bozar.
Motor yağı her ısınıp soğuduğunda karter içindeki hava içinde bulunan su yoğunlaşarak motor yağına karışır.
Motor yağı motorunuzun temizliğinden sorumludur. içindeki deterjan katkıları ile karbon birikintilerini temizler.
Motor yağı zamanla bozularak vernikleşmeye neden olur.
Toyota motorlarının 1.000.000 km yapması iyi bir bakımla mümkündür.
Yapılması gereken tek şey her 7500km veya 6 ayda bir yağ değişimi yapmak.
Toyota Bu işe Diyor: Aracınızın kitapçığına bakarsanız "aracınızın kullanım ömrü 10 yıl veya 200.000 km dir" yazar.
bir toyota çok kötü bir bakımla bile 200.000 km sorun çıkartmaz. dolayısı ile toyota'nın sorunu değil.
15.000 km veya 1 yıl olan bakım aralığı toyota motorları için uzun dönemde yukarıda bahsettiğim sorunlara yol açmaktadır.
Yapılması gereken tek şey her 7500km veya 6 ayda bir yağ değişimi yapmak. uzay teknolojisine sahip aşırı pahalı yağlar pratikte bir işe yaramayacaklardır. Güvenilir bir marka, uygun viskozitede sentetik bir yağ işinizi görecektir.
Bu yazıdaki bilgiler çok güvendiğim AMD'ye ait "The Car Care Nut" isimli youtube kanalındaki videolardan derlenmiştir.
Klavyem döndüğünce anlatmaya çalıştım, umarım faydası dokunan toyota severler olur.
Tüm Toyota Severlere Saygılarımla."
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)