Tip olarak güzel ama foto dışındaki detaylarına da bakmak lazım. Sonuçta az para değil. Ama piyasada Honda ve Yamaha'nın elinde mal olmamasını fırsat olarak değerlendirebilirse güzel satabilir.
bu hafta test makinaları bayilere gelicekmiş
Xadv tarzı olmuş
Bu tip motorlarla araziyi dalıp ilk kim motorunu kıracak çok merak ediyorum.
Pug kötü motor üretmez eskiden bloklarını başka firmalardan alıyordu şu anda nedir durum bilmiyorum .. bir ara piaggio blokları kullanmıştı yanlış hatırlamıyorsam bir ara sym falan firma isimlerini karıştırıyor olabilirim ama genelde başka firmalardan alıyordu blokları bu blokta kendi
Yapımlarımı yoksa gene piaggio dan falan mı alınma acaba ..
Bir adv skuter furyası aldı başını gidiyor. Aslında tam anlamıyla karşı da değilim, düşünce olarak güzel. Hem skuterin pratikliği olacak hemde bir yandan arazi ve bozuk yolda başarılı performans sağlayacak. Tam kaymaklı ekmek kadayıfı, ohh miss.
Peki sorun nerede? Tabii ki fiyatlarında. Yani f/p olarak bakınca bana çok cazip gelmiyorlar.
Şimdi skuter olduğu için amortisörlerin çalışma aralığı belli, bir orta segment yol endurosu kadar arazide performans veremeyeceği aşikar. Aktarma olarak varyatör kullananlardan da yüksek performans almak zor.
Satış fiyatlarına bakıyorum birçoğu orta segment [650-750cc] enduro veya touring makinelerden pahalılar.
Karşıdan bakınca çok havalı duran bu makinelerin grenajlarını soysanız, "aaaa biz buna mı bu parayı vermişik" dersiniz Bu sözüm neredeyse bütün skuterler için geçerli. Bloğa veya teknolojisine değil, daha çok grenajına ve süsüne para veriyoruz skuterde.
Bu adv skuterler fiyatları yüzünden bana hep zengin oyuncakları gibi gözüküyor. Yani benzer paralara orta segment touring/enduro bir japon almak varken neden bunlara para vereyim? diye düşünüyorum.
Yada illa skuter alacaksam konforlu ve daha uygun fiyatlı birçok alternatif var. Zaten ille de araziye gireceğim diyen kişi neden illa bir skuterle araziye girmek ister oda kafa karıştırıcı.
Bilemiyorum, belki de ben yanlış düşünüyorum ama bana gereksiz pahalı oyuncaklar gibi geliyor bunlar.
Çok zengin olsam sırf keyfine bir tane alıp garajıma koyar mıydım, evet koyardım ama normal şartlarda bu fiyatlara tercihim olmaz.
Artık bu scooter görünümünden çıkmak demek oluyor örneklerini görmeye başladık mesela SYM'nin Joyride 300-16 modelinin jant çapı 16" bu peugeot'nun jant çapı da ön-arka 17" bildiğiniz standart motosiklet çapı kadar yani. Dolayısıyla bunun otomatik vitesi bir ADV'den farkı yok. Küçük jant'ın şehir içinde sıkışık trafikte kazandırmış olduğu o pratik kullanım ve manevra kabiliyeti bunda maalesef olmaz. Ama peugeot'nun motosikletleri cidden çok kalitelidir çok eskiden beri bu böyle. Ve evet Piaggio bloku kullandılar bir çok modellerinde ve daha sonra SYM bloku kullandılar.
Bunları arazi kabiliyeti anca bizim köfte yemeye gittiğimiz yolda Saray - Ahmetbey arası yoldaki kadardır, direkt araziye girilmez. Otomobillerdeki SUV modası gibi bir şey yani bunlar. SUV arabalarla da araziye dalınmıyor, en fazla köy yollarından kampinglere falan gidiliyor onlarla da.
En büyük handikabı ağırlığı olduğunu düşünüyorum. Zira motor 231 KG ağırlığında. Bunun dışında Piaggio Beverly ile aynı blok kullanılıyor ama Beverly' den nerdeyse 50 KG daha ağır. Teknik değer olarak da tork odaklı bir skuter. Ayrıca ön süspansiyonlar 14 cm lik bir hareket sağlıyor ve ters maşa kullanılmış.
Fiyat olarak da 400 cc hacmindeki Beverly 400 (229.900 TL), Burgman 400 (292.900 TL - 2022 model) ve Kymco xciting s400 (239.900 TL - 2022 model & Limited Edition 279.900 TL - 2023 model) var.
işte o full asfalttaki bozuk yerlere gelince fazla panik yapmamak için ya da geçen yaz çilingöz turunda yalıköyde mi bir yerde 20-30 metre bir kumluktan peşpeşe geçmiştik, gaz kessek kalırdık orada bizim motorlarla oralarda da fazla korkutmadan geçebilsin diye yapmışlar. Yani öyle çok da büyük farkı yok, xmax'ın biraz daha amortisörleri bozuk yollara göre olanı. Lastik çapı büyük o iyi, xmax ön lastik 15", bunda 17" diyor, gayet iyi.
Sadece satış operasyonu. Sadece imaj. Bu modayı kim icat ettiyse... Skuterin kullanım alanı bellidir. Bu kullanım alanlarının dışına çıkılır mı? Çıkılır. Peugeot xp400'ün ön varyatör, kayış ve komple debriyaj tası 20 bin TL nin üzerindedir tahminen. Bu parayı kenara koyan istediği yola girebilir. Geçtim araziyi dik yokuşu fazla güzergahlarda kullanım sonucu yukarıda saydığım aktarma organlarının ömrünün kat kat azaldığını tecrübe ile öğrendim. Skuterlerin güç aktarma mekaniğini arazide kullanmayı Prof.Zihni Sinir bile düşünmez.
Peugeot güzel bir skuter yapmış. Yalnız bununla asfalt harici Adventure düşünmemek lazım. Tasarım konusunda hoşuma gitmeyen, skuterin kıçı açıkta kalmış gibi görünmesi.
Katılıyorum hocam. Bir arkadaşta kymco downtown 300 skuter vardı, arada benim xmax250 abs ile değişiyorduk. Gücü gidişi güzel aletti ama arkadaş çok sert kullanırdı. Bir gezide yolda kaldı çünkü daha 13 bin km deki skuter kayış kopardı. Orjinal kayışı da çok sağlam kaliteli birşey, piyasada pek bulunmayan bir kayış.
O zamanlar xmax250 orjinal kayışının yaklaşık 2 katı ücrete aldı downtown 300 kayışını. Servisteki usta bile uyardı, sert kullanmaya devam edersen bu kayışta sana 10 bin km anca gider dikkat et diye
Velhasıl skuterlerdeki klasik tip varyatör aktarması zorlamaya gelmiyor, araziye sokmamakta fayda var.
Ben xmax 250 kayışını 10bin km'de değiştirdim. Benimki sert kullanmaktan değil yaştan dolayı değişti ama. 6 yaşına gelince 10bin bakımında kontrol edilirken baktık üzeri çatlak çatlak olmuş, değiştirdik. Normal vitesli motosikletler de 20binde bir zincir ve dişli değiştirirken 10binde kayış çok büyütülecek bir şey değil.
Bu adv scooterlar da enduro motosikletler gibi araziye girmelik değil köy yolları gibi bozuk yollarda rahat gitsin diye yapılmış. Benim sürüş tarzıma uyuyor aslında, ben xmax'ı seviyorum ama sürmeye fırsat bulduğumda şehir dışına çıkıp köy yollarından eski yollardan sürüyorum, bazen bozuk yerlerde zorluyor, bu tarz daha büyük tekerlekli ve daha iyi amortisörlü olsa fena olmazdı diyorum. Yani asfalt yoldan çıkmasam da ile bozuk yerlerine denk geliniyor, köy olları şehir merkezindeki yollar kadar çabuk tamir edilmiyor.
Sadece kayış değil. Bagalar, varyatör yüzeyleri, debriyaj tası, debriyaj balatası zarar görüyor. Bunlar maliyetli işler. Böyle çakma görüntüden işler yerine manuel vitesli ve zincir dişli aktarmalı skuter yapsalar o zaman borç harç alırdım herhalde. Skuterin rahatlığı manuel vitesin zevki ve sorunsuzluğu ile bir arada XXL Adventure olurdu. Yine de araziye uymazdı.
ön disler papatya olsa mis gibi olurmuş
dış görünüş güzel birde alıp kullananlara sorarız nasıl diye
Honda X-ADV 750 modeli zincirli. Sırf zincirli olduğu için bana uzak mesela, hem scooter olacak hem de scooterin en büyük avantajı olan zincirle uğraşmamak olmayacak.
10bin'de bagalar ve kayış değişimi xmax 250 için 1100 lira kayış, 400 lira bagalar 1500 lira tutmuştu. normal yağ değişimi bakımı falan diğer işlemler de olmuştu tabi. motoru her gün kullanıyor olsam 20bin km giderdi ama 6 yılda 10bin km yapınca hadi malzeme eskimiştir riske girmeyeyim değişsin demiştim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------
Kymco piyasada honda ve yamaha scooterlarının bulunamamasından faydalanmaya çalışıyor bence bu fiyatlarla. Yani forza veya xmax bulamayana aynısı bizde var demişler yakın fiyat çekmişler. Piaggio'dan pahalı olunca niye kymco alayım ki. Keşke piaggio da forza tipinde scooter üretmeye devam etse Beverly gayet güzel ama maksi scooter tipinde değil, normal scooterın irisi sadece. Ama test sürüğü yapmak istediğim modellerden yine de.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)