Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Arabanızın arkasına motosiklet taşıma aparatı Romörk değil

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    21 Şubat 2021
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    Yok.
    Motorsikleti taşıma aparatına nasıl yükleyeceksiniz? Motor varken yavaş gideceğinizi söylemişsiniz. O zaman römork olayını neden elediniz merak ettim.
    Denemeden burada yaptığımız yorumlar biraz afaki kalabilir ama ben muhtemelen aracıma böyle bir aparat yapmazdım. Güle güle kullanın.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    ozanturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2022
    Şehir
    istanbul bağcılar
    Proje olarak oldukça güzel ve göze de hoş geliyor, ancak bu işi küçük bir otomobil ile değil de mümkünse bir pikap ile yapmak daha sağlıklı olacaktır, zira otomobil şasesinin pek gücü olacağını sanmıyorum. pikaplar zaten yük taşımak için üretiliyor, şasesi buna çok daha uygun olur.
    çeki ile çekmek ile şaseye direk yük vermek ayrı şeyler. bir de uzatma ile maalesef bagajda taşımaktan daha da artı yük binecektir şaseye.

    çeki demiri ile bir şey çekerken, şase yük taşımıyor da sadece çekme işlemine katkı sağlıyor, ama bu düzenekte yükü direk yere basmadan araç şasisi üzerine almış oluyor. boşta ağırlık ile yola çıktığınızda momentum ile araç şasesine verilecek ağırlık farklı olacaktır, hele ki bizimki gibi bozuk yollarda. o sebeple kullanırken çok dikkatli olmak gerekir, bence bisiklet taşımak için ideal ama motosiklet için riskli, size farklı bir sistem gerekli, aracı büyütmüş olsanız sağlam bir pikap gibi mesela, o zaman daha sağlam olur gibime geliyor.

  3. #23
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Pikap olsa zaten kasasında taşır.Pikabın kasayı çok fazla yüklemeyecekse.Kasayı yükleyecekse aracın ağırlığı arttığı için arkada böyle bir aparatla taşıması daha az etki eder aracın sürüşüne.Kasa boşsa zaten motoru kasaya çıkarır.
    ozanturk bunu beğendi.

  4. #24
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben aracın şasesinden çok sürüş güvenliği için endişe ederdim.Bagajına 100 kg lık motor koyduğum Clionun arkası ağırlaştığı için ön tekerin yere basma kuvveti azalıyor.Perpanın bir çıkışında yokuş aşağı inip sağa dönecekken sanki ön lastiklerin yerle teması hiç kalmamış gidi karsı kaldırıma çarpmıştım.Belki 30km hızdaydım.Burada o kadar arkaya 120kg yük yüklendiğinde ister bir ister dört noktadan olsun arabanın önde yere basma kuvvetinde bir azalma olacaktı.Bunuda göz önünde bulundurun.Yağmurda tutuşun azaldığı anlarda çok tehlikeli olabilir.
    Bu konuda tamamile haklısınız ama arabanın arka aylarına 20 santimlik get kondu. Yani araba aynı kamyonetlerdeki gibi yay bir yere kadar bastıktan sonra yükü direk olarak çökmeye değil sase ye verecek. Bir de bu sistem Avrupa’da yıllardır bir çok araçta kullanılıyor otomotiv firmalarında satılıyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:35 ----------

    Alıntı Cenk Ayvaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorsikleti taşıma aparatına nasıl yükleyeceksiniz? Motor varken yavaş gideceğinizi söylemişsiniz. O zaman römork olayını neden elediniz merak ettim.
    Denemeden burada yaptığımız yorumlar biraz afaki kalabilir ama ben muhtemelen aracıma böyle bir aparat yapmazdım. Güle güle kullanın.
    Bu aparatın içinde bir rampası var rampa dışarı çıkıyor o rampa yardımı ile motor yükleniyor römork olayı römorku muhafaza etmek onun park sorunu çalınmaya karşı engellenmesi gerekiyordu. Bir de maliyet yaklaşık beş katı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:36 ----------

    Alıntı ozanturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Proje olarak oldukça güzel ve göze de hoş geliyor, ancak bu işi küçük bir otomobil ile değil de mümkünse bir pikap ile yapmak daha sağlıklı olacaktır, zira otomobil şasesinin pek gücü olacağını sanmıyorum. pikaplar zaten yük taşımak için üretiliyor, şasesi buna çok daha uygun olur.
    çeki ile çekmek ile şaseye direk yük vermek ayrı şeyler. bir de uzatma ile maalesef bagajda taşımaktan daha da artı yük binecektir şaseye.

    çeki demiri ile bir şey çekerken, şase yük taşımıyor da sadece çekme işlemine katkı sağlıyor, ama bu düzenekte yükü direk yere basmadan araç şasisi üzerine almış oluyor. boşta ağırlık ile yola çıktığınızda momentum ile araç şasesine verilecek ağırlık farklı olacaktır, hele ki bizimki gibi bozuk yollarda. o sebeple kullanırken çok dikkatli olmak gerekir, bence bisiklet taşımak için ideal ama motosiklet için riskli, size farklı bir sistem gerekli, aracı büyütmüş olsanız sağlam bir pikap gibi mesela, o zaman daha sağlam olur gibime geliyor.
    Dediğiniz bir çok şeyi ben de düşündüm ben de hesap ettim römork çekerken çeki demirine ortadan binen yük baz alınarak 120 kiloluk motor taşımak için dikkate alınarak yapıldı iki motosikletim var niçin vespa taşıyorum sorusunun cevabı sizin bahsettiğiniz durumlarda ortaya çıkıyor ekstra dikkat ekstra edilerek kullanmak şart.
    Bir süre kullanıp yol aldıktan sonra artı eksi yönlerini de yazacağım. Firma ile hiç bir alakam yok. Amacım sadece benim gibi motorunu yanında taşımak isteyenlere yardımcı olmak. Bu arada benzer binek araçlarda kullanan arkadaşlarım var ve inanınki onlar da gayet mutlular ve iyiki almışız dediler tek nokta bağlantı olduğu halde
    ozanturk ve mertowski bunu beğendiler.

  5. #25

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Emeğinize sağlık güzel çalışma olmuş, motosikleti arkada taşırken arkadan vurmaları durumunda motosiklet ne kadar zarar alır?

  6. #26
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    arabanın şasesi bunu kaldırır mı emin olamadım.

  7. #27
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Emeğinize sağlık güzel çalışma olmuş, motosikleti arkada taşırken arkadan vurmaları durumunda motosiklet ne kadar zarar alır?
    Onu bilemiyorum inanki

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:35 ----------

    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arabanın şasesi bunu kaldırır mı emin olamadım.
    Arabanın orjinal yük yerlerine göre takıldı ona göre dizayn ediliyor araçlar

  8. #28
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Güzel olmuş,
    kaç paraya yaptılar?

  9. #29
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Aslında genelde pickup ve SUV ler için uygulamaları var gibi görünüyor ama "homemade" tarzında çokta ticari olmayan örnekler. Videoyu da seyredebilirsiniz dostlar...



    https://youtu.be/yddlDy2-Nuk

    Ben güvenip takar mıyım. Hayır. "Taşırmı acaba" taşısa bile korkarım ve yol boyu rahat edemem, viraja giremem, sollayamam vs...Hele bir de ani kasis çukurda arkadaki ağırlığın iki üç katına çıkacağını bilmek..

    Africa da alum. çanta taşıyıcısının tablasının yarıldığına (kopmadı) şahit oldum, çok yüklememiştim ama yol bozuktu. Her kasiste ağırlığının kaç katı darbeye maruz kaldı allah bilir.
    ozanturk bunu beğendi.

  10. #30
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı Tundzhay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel olmuş,
    kaç paraya yaptılar?
    10 bin tl ye yapıldı maslak oto sanayi araks otomotiv

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:20 ----------

    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında genelde pickup ve SUV ler için uygulamaları var gibi görünüyor ama "homemade" tarzında çokta ticari olmayan örnekler. Videoyu da seyredebilirsiniz dostlar...

    https://i.hizliresim.com/4ypht9r.jpeg

    https://youtu.be/yddlDy2-Nuk

    Ben güvenip takar mıyım. Hayır. "Taşırmı acaba" taşısa bile korkarım ve yol boyu rahat edemem, viraja giremem, sollayamam vs...Hele bir de ani kasis çukurda arkadaki ağırlığın iki üç katına çıkacağını bilmek..

    Africa da alum. çanta taşıyıcısının tablasının yarıldığına (kopmadı) şahit oldum, çok yüklememiştim ama yol bozuktu. Her kasiste ağırlığının kaç katı darbeye maruz kaldı allah bilir.
    Bu aracın arkasında iken ekstra dikkat etmek lazım kesinlikle. Ben şimdi reflektör lü bant alıp bir çok yerine eskstra görünürlük sağladım . Önce kendi sonra etrafımın can güvenliği söz konusu

  11. #31
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    tahmin ediyorum çok uygun değil bu tarz ürünler, peki neden römork düşünmeden? 10 bin tl ye römork bulamzsın belki ama biraz daha üzerine koyarak satılanlar var. neden römork yerine bunu tercih ettin

  12. #32
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı Tundzhay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tahmin ediyorum çok uygun değil bu tarz ürünler, peki neden römork düşünmeden? 10 bin tl ye römork bulamzsın belki ama biraz daha üzerine koyarak satılanlar var. neden römork yerine bunu tercih ettin
    Romörk olunca bunun ortalama 4-5 katı. Çünkü römork alınca alınanın düzgün bişey olması ve motosiklet taşımak için dizayn edilmesi gerekiyor.
    Bunun yanı sıra park etmek ve muhafaza etmek ciddi anlamda zor büyük şehirde. Motosiklet taşımak için düzgün bir o1 belgeli donanım lı romörk 35 ile 85 bin tl arasında

  13. #33
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Aparatın araçtaki sabit şaseye bağlanıp çıkarılması için nasıl bir sistem yaptınız.

  14. #34
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aparatın araçtaki sabit şaseye bağlanıp çıkarılması için nasıl bir sistem yaptınız.
    Orjinal çeki demiri girmesi için fabrikasının koyduğu yerler var .3 adet sagda 3 adet solda 22 lik civata ile montaj yapıldı servis prosedürüne göre yapıldı
    ozanturk ve okanbagiscan bunu beğendiler.

  15. #35
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Tam anlatamadım Motorun üzerinde durduğu parça motoru taşımıyorken çıkmıyormu.Çıkabiliyorsa nereden nasıl takıp çıkıyor onu nasıl yaptınız diye sordum.

  16. #36
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam anlatamadım Motorun üzerinde durduğu parça motoru taşımıyorken çıkmıyormu.Çıkabiliyorsa nereden nasıl takıp çıkıyor onu nasıl yaptınız diye sordum.
    İki tane 3 cm et kalınlığı olan kare demirin içine yaklaşık 40 cm kadar girip 2 şer noktadan bir çeki 2 çeki kaması iki 19 luk civata ile sabitleniyor

  17. #37
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Evet arkadaşlar bu gün ekstra reflektörleride taktım
    espresso bunu beğendi.

  18. #38

    Üyelik
    10 Haziran 2020
    Şehir
    NRW
    Motosikleti
    nc750x
    evet görünüs olarak güzel ama cok tehlikeli.her arabaya ceki demiri takilir ama bir sartla!
    üreticinin verdigi agirlik sinirini asmamak sarti ile.
    yani arabanin arkasina kac kilo yük basacak o parca?
    üreticin sayfasina baktigimda oraya maximum 60kg yüke izin vermis.
    sizin taktiginiz demirin kendisi bi kere 40kg gelir.geri kaliyor 20kg.
    oysaki siz 120 kg motosiklet tasimak istiyorsunuz.
    arka yaylar amortisörler jantlar ve tekerlekler degisse bile max 100kg a cikartabilirsiniz.
    bu yaptiginiz aparat ile aracin trafige cikma izni gecersiz olur.
    direksiyon kontrolu,fren hakimiyeti ve aracin seritte seyiri imkansizlasir.
    bir kaza aninda sigorta asla ödeme yapmaz.
    hem kendi zararinizi hemde karsi tarafa verdiginiz masrafi cebinizden ödemek zorunda kalirsiniz.

    kaynak; https://carwiki.de/fiat-tipo-anhaengelast/
    ozanturk ve iptaluyelik02 bunu beğendiler.

  19. #39
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı manifest adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet görünüs olarak güzel ama cok tehlikeli.her arabaya ceki demiri takilir ama bir sartla!
    üreticinin verdigi agirlik sinirini asmamak sarti ile.
    yani arabanin arkasina kac kilo yük basacak o parca?
    üreticin sayfasina baktigimda oraya maximum 60kg yüke izin vermis.
    sizin taktiginiz demirin kendisi bi kere 40kg gelir.geri kaliyor 20kg.
    oysaki siz 120 kg motosiklet tasimak istiyorsunuz.
    arka yaylar amortisörler jantlar ve tekerlekler degisse bile max 100kg a cikartabilirsiniz.
    bu yaptiginiz aparat ile aracin trafige cikma izni gecersiz olur.
    direksiyon kontrolu,fren hakimiyeti ve aracin seritte seyiri imkansizlasir.
    bir kaza aninda sigorta asla ödeme yapmaz.
    hem kendi zararinizi hemde karsi tarafa verdiginiz masrafi cebinizden ödemek zorunda kalirsiniz.

    kaynak; https://carwiki.de/fiat-tipo-anhaengelast/
    Çeki demiri tek noktandan basıyor bu aparat iki noktadan basıyor. 750 kg karavanın frene basmadaki ağırlıgı 230 kg a kadar çıkıyor. Yani bu aparatı ilk kullanan ben değilim. Üretici firma bir çok testi yapmış vaziyette . Ama tabikide sürüş e dikkat etmek ve arkasında motor olduğunu unutmadan ona göre kullanmak gerekiyor.

  20. #40

    Üyelik
    10 Haziran 2020
    Şehir
    NRW
    Motosikleti
    nc750x
    Ceki demiri tek noktadan asla basmaz.uzun bir demir yardımı ile sağ ve sol taraftaki kanallara vidalanir. Buradaki mevzu fren esnasında arabaya uygulanan öne doğru olan ağırlık değilki. Arka akse uygulanan ağırlık. Böyle bir aparatı Avrupa'da asla araciniza takamazsiniz. Üreticinin verdiği Max. Çeki demiri ağırlığını asamazsiniz.
    Kaldı ki kendi yaptığınız bir aparatı zaten takamazsiniz. Bunun için o parçanın Tüv testi yapılmış olması ve yanında tüv tarafından verilen araca uygunluk belgesi olması gerekir.
    Bu çok uzun bir mesele burda bunu anlatmam zor.
    Size kazasiz belasız sürüşler dilerim
    ozanturk bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)