Uzun zamandır aklımda olan aparatı dün yaptırdım. Sağolsun lar istediğim gibi yaptılar. Yapım aşamasını video ettim.
https://youtu.be/PDLS2erPnGk
Uzun zamandır aklımda olan aparatı dün yaptırdım. Sağolsun lar istediğim gibi yaptılar. Yapım aşamasını video ettim.
https://youtu.be/PDLS2erPnGk
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
Ruhsata işleme gereği nedir ve plaka kapanmaz mı? Güle güle kullanın.
Reno cliolarda bisiklet tasimak icin bu sekilde bir aparat vardi.kac kilo tasiyor sasiye zarari var midir acaba plaka ve sinyaller de uzerinde olsa super olurmus bahanesi kalmazdi kimsenin en azindan .gule gule kullanin
Motoru yükleyince plaka kapanacak diye taşıma aparatına da ilave plaka mantıklı olmuş.
Motoru yükleyince dik durması için nerelerden bağlanır onu anlayamadım. Araba almak ya, minibüs gibi yüksek araçlarda yukarıdan bağlayacak yer oluyor da bunda nasıl olacak? Bir de arabanın dengesini bozmaz mı? Kaç kiloluk hangi model bir motor taşıyacak?
Çeki demiri ruhsata işli plaka alt tarafa taktık bir tane daha video yu izleyin
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:39 ----------
Şuan herşey prosedür e uygun halde .
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:40 ----------
Dört noktadan bağlantı yapılıyor gerdirme de halatlar ile ön teker öndeki mekanizmanın içine giriyor arka tekeri arkadan bağlıyoruz otur diktiriyor arabasına göre taşıyacak kilogram değişiyor bu takvim aparat Ege ya da sorunsuz vaziyette 150 kg taşıyor dengesini bozmadan.
Yollarda genellikle yabancı plakalı karavanların arkasında aynı şekilde küçük bir sukuter gördüm , bağlandığı taşıtın şasisi otomobilden çok daha sağlam ve ağır olduğu için 100 kg lık ağırlık ne sürüş emniyetini nede şase bütünlüğünü etkiler , siz orada sanırım Africa Twin motorunuzu da taşıyacaksınız , 250 kg bence orada çok riskli bir ağırlık , Allah korusun aracın şase kolları bir tümsekten hızlı geçerken kırılabilir , 250 kg ı çekmek ile taşımak arasında muazzam bir fark vardır , o motoru aracın çok arkasına değilde tam ortasına konumlasanız belki iki tane Africa taşır ama orada çok riskli , bagajda bile sürekli ağırlık taşıyan araçların arka çamurlukları zamanla kapanır , yani orada ufak bir sukuter bile taşımayı denemezdim ki birde yaptığınız düzeneğin ağırlığıda fena görünüyor...
Genelde karavan vs çekileceği zaman, aracın çeki demirine basan max ağırlığın (araca göre değişken) 80kg civarı olması tavsiye edilir, fazlası aracın şaseye zarar verir. Aynı çeki demiri bağlantısında 200kg civarı birşey taşımak pek sağlıklı bir fikir değil gibi
Muhtesem bir calisma gercekten tebrikler. Son halini ve pratikte kullanim yorumlarinizi gormeyi ve duymayi cok isterim.
isin teknik kismi nasil acaba? gerekli hesaplamalar yapildi mi? arabalarin agirlik merkezi on tarafa yakin.
Arkaya o noktan binecek agirlik arabanin agirlik merkezini nasil etkileyecek?
Düşük ağırlıkta bir motor taşınacak ise ne ala. 200 küsür kglik bir makine sakat işlere yol açabilir. Hem ağırlık, hem de ebat olarak. Türkiye'deki yolların durumu malum. Çukur, çakırdan geçilmiyor. Ayrıca yoğun ya da dur kalklı trafikte diğer sürücülerden dikkatsizlik yapanlar olabilir. Bana ülkemiz şartlarında biraz zorlama bir fikir gibi geldi. Yine de yenilikçilik anlayışı ve emek için proje sahibini takdir ettim.
= = = Be Aprilia racer! = = =
............................................
Hocam Vespa 120 kg + yaptırdığınız düzenekte 30-40 kg vardır , inşallah olumsuz durum yaşamazsınız o kadar emek vermişsin canını sıkmakta istemem ama motoru yüklemeden önce benzer ağırlık yükleyip test et en azından , yeni nesil otomobillerin kazalarda katlanma bölgeleri var , eskisi gibi düz bir şasi veya ticari araçlarda ki gibi bir şase yok , şasedeki bu bölgeleri 150-160 kg taşımaya zorlarsanız (hızlı girilen bir tümsekte o ağırlık anlık 200 kg ı bile geçebilir) sıkıntı yaşayabilirsiniz...tadilatı yapan ustalarında tecrübesi vardır elbette bu katlanma bölgelerinin içine esnemeyi engellemek için boru montajlanabilir mi ? bu konularda çok tecrübeli tanıdığım bir isim var , kendisiyle 90 lı yıllarda Renault da ralli otomobilleri üzerine çalıştım , ben bıraktım o büyük offroad araçlarının şaseleri üzerine uzmanlaştı adı Hakan Pekcanlı , Maslak da kendi atelyesi var Küpeli lakabıyla tanınır , Facebook tan ulaşırsanız size projeniz hakkında yorum yapabilir..
Hani bazen yolda giderken içimizin havalandığı rampa vari kasislerden geçeriz, aracın, bagajının 50-100 cm arkasına 200 kg konulduğunda nasıl davranacağını kestirebiliyor muyuz bu tip yerlerde. Ya da virajlarda arka tekerlerin o momente karşı koyabilmek için revize edilmesi gerekmez mi? 120 kg motosiklet + profilden yapılmış bir konstrüksiyon var ortada, taşıyıcı 40-50 kilo illaki vardır tüm aparatlarıyla, zaten 15-20 kg ağırlıkta bir sistem o yükü taşımaz (karbon fiber vs olmadığına göre) .
Bende 2004 CRV vardı, stepnesi kapakta malum. Bisiklet taşıyıcısı tekere takılan tiptendi. Askı 10 kg, bisiklet 10, 20 kg yi arkada hissederdim giderken. 200 ü her ne şekilde koyarsam koyayım baya baya hissederdim sanırım. Oysa CRV 2 tona yakın. Egeayı bilemiyorum ama 1200 kg olsa, ağırlığının %17 si kadar bir yükü arkasından daha geriye bir yere koyunca ağırlık merkezi ne kadar yer değiştirmiş olabilir, bunun hesabını da yapmak gerekebilir..
Yanlış anlamayın, güzel bir çaba var, tebrik ederim ama bu noktalar test edilmeden çok sağlıklı olmayabilir gibi geldi bana...
Benzer aparatlar var, ama sorun taşıyacak aracın kapasitesinde:
https://www.amazon.com/Black-Widow-M.../dp/B00WFIJ362
En donanımlı CRV bile taş çatlasın 1.5 ton. Ki zaten arabalar gibi şasesi olmayan unibody bir tasarım.
Arkada motosiklet varken süratli olmamak gerekiyor. Daha dikkat etmek ve ona göre bağlamak gerekiyor. Bu aracı yapan mühendis arkasında tek nokta bağlantıda 750 kg lık karavanı çekebilirsin demiş . Ben yükü arabanın şasesine 2 noktadan dağıttım. Ama kullandıktan sonra neler olacak onuda yazacağım
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:44 ----------
Bakın bu aparat tek nokta bağlantı ben çift yaptım. Avrupada zaten bu aparatlar zaten kullanılıyor
Ben aracın şasesinden çok sürüş güvenliği için endişe ederdim.Bagajına 100 kg lık motor koyduğum Clionun arkası ağırlaştığı için ön tekerin yere basma kuvveti azalıyor.Perpanın bir çıkışında yokuş aşağı inip sağa dönecekken sanki ön lastiklerin yerle teması hiç kalmamış gidi karsı kaldırıma çarpmıştım.Belki 30km hızdaydım.Burada o kadar arkaya 120kg yük yüklendiğinde ister bir ister dört noktadan olsun arabanın önde yere basma kuvvetinde bir azalma olacaktı.Bunuda göz önünde bulundurun.Yağmurda tutuşun azaldığı anlarda çok tehlikeli olabilir.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)