İçten yanmali araçlarin durumu ne olacak ?
Reklamlar
-
Ya arkadaslar,bu elektrikli arac satislari her ulkede katlanarak artiyor.
Yakin zamanda cogunlugun tercihi elektrikli araclar olacak sanki.
Bu araclarimiz asiri deger kaybeder mi ? Gecen sene ilk kez sifir araba aldik,denk geldigimiz doneme bak :/
Kusura bakmayin bunlari dusunmek zorundayim..zor kazanıyoruz, para kaybetmekten hic hoslanmam.
Reklamlar
-
Togg başlığında yazmıştım , sentetik benzinle ilgili ciddi gelişmeler var , sanırım beş on yıl içinde sıfır emisyon benzinli motorlar var olacak üstelik güç patlamasıda yaşayacaklar..
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Ya arkadaslar,bu elektrikli arac satislari her ulkede katlanarak artiyor.
Yakin zamanda cogunlugun tercihi elektrikli araclar olacak sanki.
Bu araclarimiz asiri deger kaybeder mi ? Gecen sene ilk kez sifir araba aldik,denk geldigimiz doneme bak :/
Kusura bakmayin bunlari dusunmek zorundayim..zor kazanıyoruz, para kaybetmekten hic hoslanmam.
Saçma sapan bir akü mevzusu.
20 yıla kalmaz, aküler çöp olacak.
Yerine çok daha iyi ve yeni teknikler geliyor.
Önümüzdeki 30 yıl için patlar motor.
Sonrası yine patlar ama nasılını sorma
-
Bu adam niye sürekli ban yiyor?
-
Blackeagletr adlı üyeden alıntı
Bu adam niye sürekli ban yiyor?
Onun misyonu bu
-
Blackeagletr adlı üyeden alıntı
Bu adam niye sürekli ban yiyor?
Çünkü bir forum üyesi olabilmenin minimum şartlarını yerine getiremiyor.
Neden?
Görünen o ki özgüven eksikliğini, kendini değersiz hissedişini, ezikliğini atmak için "benim motosikletim en iyi", "kimse bana laga luga yapamaz", "herkese laf sokarım" şeklinde dışa vurduğu için.
Sağlıklı bir insan, herhangi bir konuda fikirlerine katılmadığınız zaman bunu şahsi algılamaz, niye algılasın? Ama özgüven eksikliğine sahip birine katılmadığınızda o "sen bana ezik ve değersiz diyorsun" diye anlar ve sinirlenir, adamakıllı terbiye almamışsa da tacize ve küfre başlar. Aynı şekilde forumda kimin daha iyi bir motosikleti, daha iyi bir pozisyonu, parası vs. varsa da kıskanır, onlara sataşma ihtiyacı hisseder. Çünkü "Alfa" görünerek hissettiği eziklik ve değersizlikten uzaklaşmak ister.
Kısacası bir tür mental engelli kendisi. Bu durumu foruma toksik bir trol olarak yansıdığı için de habire banlanıyor. Hatta bu durumu sindiremediği için de sahte hesaplarla foruma dadanmaya devam ediyor bazen. Hatta damlayabilir az sonra.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Çünkü bir forum üyesi olabilmenin minimum şartlarını yerine getiremiyor.
Neden?
Görünen o ki özgüven eksikliğini, kendini değersiz hissedişini, ezikliğini atmak için "benim motosikletim en iyi", "kimse bana laga luga yapamaz", "herkese laf sokarım" şeklinde dışa vurduğu için.
Sağlıklı bir insan, herhangi bir konuda fikirlerine katılmadığınız zaman bunu şahsi algılamaz, niye algılasın? Ama özgüven eksikliğine sahip birine katılmadığınızda o "sen bana ezik ve değersiz diyorsun" diye anlar ve sinirlenir, adamakıllı terbiye almamışsa da tacize ve küfre başlar. Aynı şekilde forumda kimin daha iyi bir motosikleti, daha iyi bir pozisyonu, parası vs. varsa da kıskanır, onlara sataşma ihtiyacı hisseder. Çünkü hep "alfa" görünmek ister.
Kısacası bir tür mental engelli kendisi. Bu durumu foruma toksik bir trol olarak yansıdığı için de habire banlanıyor. Hatta bu durumu sindiremediği için de sahte hesaplarla foruma dadanmaya devam ediyor bazen. Hatta damlayabilir az sonra.
sen ne cürretle onun konusuna post atıyorsun? ne hakla?
içten yanmalı motora sahip taşıtlar teknoloji olarak çöp oldukları zaman bile kullanıma devam edilecektir, bir zevktir ve insan zevklerinde mantık aranmaz.
bir gün toyota supra ya bineceğim, buna inanıyorum. rüyamda da olsa bineceğim o arabaya.
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
sen ne cürretle onun konusuna post atıyorsun? ne hakla?
Hadi ben boş bulundum. Ama acep kendisi neden "başlığına" post atamıyor?
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Hadi ben boş bulundum. Ama acep kendisi neden "başlığına" post atamıyor?
yıllık izne çıkmış, yok burada şu an, tatilde tatilde.
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
yıllık izne çıkmış, yok burada şu an, tatilde tatilde.
Tüh. Yerine vekalet bıraktı mı ki? Çünkü bazı "başlıklarına" yazmayı planlıyordum. Kimden izin alacağım şimdi?
-
-
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
benzinli araçlar 2035 yılına kadar genel olarak üretilmeye devam edicek.yani gidip 2035 yılında 0km focus alabilirsiniz.bu benzin bitiyor anlamına gelmiyor sıçrama noktası anlamında yeni nesil anlamında.sürmeye devam edilicek tabiki ama son benzinli araçlar olucak bunu görmek gerçekten hayret verici olucak çok merak ediyorum.
ayrıca elektirkli araçların balon olduğu yada ileride motoru eline alıcaksınız diyen arkadaşlara da yani hayret ediyorum.adamların aklına hiç gelmedi dimi bu lan biz bunları yaptık ama 10 sene sonra çöpe atacaz neyse mi dediler yani
yok öyle bir dünya olay zaten uzun ömür 0 tüketime dayalı.milyarlarca para harcandı bu iş için diyorsunuzki hepsi kökten değişcek
bir mail falan ataydınız elon musk a abi sen bu işe girdin ama batacak ileride arabalar elinde kalacak diye
cep telefonu pili hergün elinizde olmasına rağmen 3 sene gidiyor onuda keyfe keder değiştiriyorsunuz.3 senelik eşimin ıphone 11 i yüzde 96 pil kapasitesi vardı.bu kullanıma da bağlı süreyede 10 yıl gidiyor diye bir durum yok.10 sene sonra atıyorum aracın pili değişceği zaman eskisni verip yenisini takıcağınız bir pazara geçmiş olucaz bile.tek sıkıntı hala lithium ion pil teknolojisinin gelişememesi oldu.orda bir tıkanma var onu bir aşsalar bu konuyuda kapatıcaz.
O değilde hocam teknoloji o kadar nankör ki şu an popüler ve geçerli olan bir sistem daha sonra trajik bir şekilde sonlanabiliyor, yani öngörülemeyen durumları da hesaba katmalı. Eskinin buharlı araçlarının yerini dizellerin alması gibi (tüplü tv ler, cd-dvd çalarlar vs vs) bir durum elektrikliler içinde geçerli olabilir.
Fikir vermesi açısından şöyle bir yazı paylaşmak isterim;
”Toyota’nın çözümü ise oldukça akıllıca. Zaten içten yanmalı bir motora sahip aracınız varsa aracınızı sıfır karbon nötr sağlayan bir ünite ile değiştirmek. Ya da eğer isterseniz aracınızı hidrojen yakıt hücreli bir araç haline getirmek.
Toyota, geçtiğimiz günlerde gerçekleştirilen Tokyo Otomobil Fuarında bu işin nasıl yapıldığını gösterdi. İki adet AE86’yı karbon nötr güç üniteleri ile değiştiren Toyota, modellerin birinde hidrojen yakıt hücresi kullanırken diğerini ise tamamen elektrikli olarak tanıttı.
Bu iki konsept modelde Akio Toyoda’nın vizyonunu görmek mümkün. Şu an dünyada milyonlarca içten yanmalı motora sahip otomobil bulunuyor ve 2030’da satışları her ne kadar saklanacak olsa bile içten yanmalı motora sahip araçlar karbon emisyon oranlarının azaltılmasına yardımcı olmayacaklar. Bunun için en iyi öneri elbette bu araçların sıfır karbon emisyonu ile çalışmalarını sağlamak."
-
Bence benzin hibrit olarak devam edecek.
Eski araçların motorlarının değişmesi olayları bence fasa fiso. Bir aracı kaç yıl kullanıyorsunuz? 2006 araç kullanıyordum geçtiğimiz aya kadar. Ki çok sağlam bir araçtı. Ama bir noktadan sonra araç eskiyor. Eğer klasik olma özelliği yoksa da para etmiyor. Çünkü eskiyen sadece motor değil, şase, süspansiyon, kablolar, borular, plastikler, iç döşeme, varsa deri koltuklar, her şey... Dolayısıyla 15 yaşında bir araca kim motor değiştirmek gibi köklü ve pahalı bir yatırımda bulunacak?
Hele hele güvenlik ve teknolojinin her yıl atak yaptığı günümüzde... Bu yıl çıkan araçlar 5 yıl öncesine, 5 yıl öncesinde çıkanlar 10 yıl öncesine kadar çıkanlardan çok daha güvenli. İki sebepten dolayı:
1. Her yıl crash test'ler güncellenip geliştiriliyor. Sadece ön ve yan çarpma değil artık olay. Son on senede: orta ön, hatta yüzde 10 ön çarpma, tamponu yüksek ve ağır aracın (SUV) yandan çarpması, arka koltuk dummy'si, farın yolu dönüşlerde ne kadar iyi aydınlattığı, otomatik frenin çarpma öncesi hızı ne kadar kesebildigi gibi sürüyle yeni standart geldi (IIHS).
2. Önceleri lüks arabalarda bile bulunmayan teknoloji orta seviye araçların baz sürümlerinde bile standart donanıma dahil bugün. Ve kısmen olgunlaşmış teknoloji olduğu için de şaşırtıcı derecede iyi çalışıyor.
Kim yıpranmış, daha güvensiz, ve daha ilkel bir araca yatırım yapmak ister? Klasiktir, özeldir, anlarım ama tipik binek araçların hepsi geleceğin çöpü, ve o gelecek çok da uzun değil.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Bence benzin hibrit olarak devam edecek.
Eski araçların motorlarının değişmesi olayları bence fasa fiso. Bir aracı kaç yıl kullanıyorsunuz? 2006 araç kullanıyordum geçtiğimiz aya kadar. Ki çok sağlam bir araçtı. Ama bir noktadan sonra araç eskiyor. Eğer klasik olma özelliği yoksa da para etmiyor. Çünkü eskiyen sadece motor değil, şase, süspansiyon, kablolar, borular, plastikler, iç döşeme, varsa deri koltuklar, her şey... Dolayısıyla 15 yaşında bir araca kim motor değiştirmek gibi köklü ve pahalı bir yatırımda bulunacak?
Hele hele güvenlik ve teknolojinin her yıl atak yaptığı günümüzde... Bu yıl çıkan araçlar 5 yıl öncesine, 5 yıl öncesinde çıkanlar 10 yıl öncesine kadar çıkanlardan çok daha güvenli. İki sebepten dolayı:
1. Her yıl crash test'ler güncellenip geliştiriliyor. Sadece ön ve yan çarpma değil artık olay. Son on senede: orta ön, hatta yüzde 10 ön çarpma, tamponu yüksek ve ağır aracın (SUV) yandan çarpması, arka koltuk dummy'si, farın yolu dönüşlerde ne kadar iyi aydınlattığı, otomatik frenin çarpma öncesi hızı ne kadar kesebildigi gibi sürüyle yeni standart geldi (IIHS).
2. Önceleri lüks arabalarda bile bulunmayan teknoloji orta seviye araçların baz sürümlerinde bile standart donanıma dahil bugün. Ve kısmen olgunlaşmış teknoloji olduğu için de şaşırtıcı derecede iyi çalışıyor.
Kim yıpranmış, daha güvensiz, ve daha ilkel bir araca yatırım yapmak ister? Klasiktir, özeldir, anlarım ama tipik binek araçların hepsi geleceğin çöpü, ve o gelecek çok da uzun değil.
Toyota mal o zaman...😁
-
hakan1969 adlı üyeden alıntı
Toyota mal o zaman...😁
Tabii ki değil. Fuarlarda gelecek teknolojiler, nelerin mümkün olabileceği de gösterilir. Gerçekleşmeyen konsept araçlar gibi mesela. Çünkü mümkün başka, bunların ekonomik ve lojistik fizibilitesi ve gerçekleşmesi başka.
-
Elektrikli araçlara yalnızca batarya açısından bakmamak lazım. Bunların benzinli ve dizel araçlara göre en büyük üstünlüğü mekanik olarak çok daha basit sistemler olmaları. Elektrik motorları her devirde aynı torku verebildiği için vites ve şanzıman mekanizmasına ihtiyaçları yok.
Şu an batarya teknolojisi sorun. Hirrojen yakıt hücresi denen şey güzel, hidrojeni elektriğe çeviriyor gayet iyi ama onda da hidrojenin depolanması sorunu var. hidrojen molekülleri çok küçük olduğu için saklandığı kabın atomları arasından geçerek kaçabilen bir gaz, güvenli depolamak için çok sağlam çelik tüplerde bile güvenli değil ve bir kaçak halinde havadaki oksijenle birleşince patlayarak yanan tehlikeli bir gaz. Arabalar için güvenli hale getirmek zor ve masraflı.
Elektrik konusu bataryalar sorun gibi görünüyor ama bugün en dandik elektrikli araç bile 300km menzili var, normal sıradan bir vatandaş için bu yeterli, işe git gel günde en fazla 150-200km yol yapılır, akşam şarja koyarsın sabaha dolmuş olur. Sorun batarya kapasitesi falan değil şarj edecek yer ve imkan sorunu. Özellikle büyük şehirlerde garaj yok ki akşam eve gelince şarja takalım sabah şarj olmuş olsun, evdeki elektriğe göre daha pahalı tarifesi olan hızlı şarj istasyonlarında 15-20 dakikada şarj edip daha çok para harcayacağız başka çaresi yok. Akşam eve gelince park yeri bulabilmek için yarım saat dolaşılan zar zor yer bulunan şehirlerde bu iş zor.
Kendi otoparkı olan apartman veya sitelerde bir derece mümkün, herkes kendi park yerine şarj cihazı için elektrik çektirip kullanabilir gayet de güzel olur.
Kırda,köyde müstakil evde yaşıyor olsa elektrik araba çok mantıklı olurdu, hem güneş panelleri koyacak yerim de olurdu, bütün gün evdeki güneş panellerinden üretilen elektrikle akşam gelince bedava şarj ederdim ne güzel.
Bu altyapı sorunları da elbet çözülecek. Batarya teknolojisi de elbet gelişecek ama öncelikle insanların yerleşim alışkanlıkları da değişmesi gerekiyor. Nasıl ki 150 yıl önce otomobil icat edilince şehirler ona göre şekillenmeye başladı, amerika gibi arazisi bol olan yerlerde büyük şehirlerde apartmanlarda yaşamak yerine şehir dışında müstakil evlerde yaşamak otomobil sayesinde mümkün oldu bu elektrikli arabalar da birtakım sosyal değişimler getirecektir. Belki ileride ev kiralarken park yeri yok arabamı şarj edemem deyip park yeri olmayan apartmanlar tercih edilmeyecek fiyatları inecek.
-
Bence ileride şarj yeri için sorun yaşanmayacak , park ettiğiniz herhangi bir sokakta şarj alabileceğiniz noktalar olacak , akaryakıt istasyonu gibi bir tesise ihtiyaç olmadığı için elektrikli otomobillerle beraber şarj noktalarıda hızla artacak , hatta siz bile kapınızın önündeki noktadan elektrik satabileceksiniz, şu an bu çalışma sitelerde , Avm gibi yerlerde mevcut ve zamanla sokak aralarına kadar yayılacaktır.
-
Şimdilik elektrikli araç hoş gibi görünsede, pil konusunda başka sorunlar var.
Dünya lityum rezervi 47.000.000 ton civarında olmasına karşın, tüm dünyadaki madenlerde yılda yaklaşık 90.000 ton lityum üretilebiliyor.
Standart bir 60 kwH lik LiOn pilde 7 kg kadar lityum kullanılıyor.
Bugün için dünyada üretilen tüm lityumu sadece ve sadece elektrikli otomobil pili için kullansanız bile,
yılda ancak 13.000.000 otomobile yetecek kadar pil üretebiliyorsunuz.
Üretilen lityumun yarısının başka amaçlı pil üretiminde kullanıldığınıda düşünürseniz,
yılda üretebileceğiz araba pili sayısı 6.500.000 adetlere düşer.
Özetle pil teknolojisinden ziyade, pil üretim tekniğinin hızlandırılması gerek.
2030 da yıllık 40.000.000 elektrikli araç üretilmesi gibi bir hedefi dikkate alınca,
İşler çıkmaza girmeye başlıyor.
Edit : üretilen 90.000 ton lityum %99,99 saflıkta.
Topraktan çıkarılan bileşik haldeki miktarı çok daha fazla. Pil üretimi hesabında kullanılan saf lityum miktarı dikkate alınıyor.
-
Ben de ekleme yapayım; fosil yakıt zaten depolanmış hazır enerji. Elektrikli araçları sokaklardaki her park yerinin yanına dikilecek elektrik şarj istasyonlarında şarj etmek için gerekli ekstra elektrik enerjisini nasıl üreteceğiz? Ben orayı anlayamıyorum bir türlü...
Sanırım araç sayılarının çok ciddi oranda azalması gerekecek. Eğer global gelir dağılımının bozulması bu seviyede devam ederse araç sayısı gerçekten de azalacak, o zaman benim sorumun manası kalmayacaktır...
-
Benzinli araç üretilir çünkü içden yanmalı motoru pek çok alternatif enerji kaynağı ile şu anda bile sürebiliyorsun etanol,metanol, lpg,cng gibi ..
Dev petrol firmaları da boşda durmuyor shell yosundan yapay benzin üretiyor diğer firmalarda alternatif enerji yakıt kaynakları üstünde çalışmalar yapıyor yani benzinli ye hiç bir şey olmaz ..
Esas soru elektrikli de tüm dünyayı bırakın sadece Çinin hepsi elektrikli araçlara geçse dünyada o araçlarlı besliycek elektrik enerjisi kaynağı yok ..
Lityum dünyada çok sınırlı bir rezerv fazla yok ..
Kaldıki dünya genelinde elektrik dediğin şey yüksek oranda kömür den doğalgaz dan yani fosil den üretiliyor gene ..
Ha fosili elektriğe çevirmiş aracına yüklemişsin ha fosili benzin olarak aracına yüklemişsin ..
Daha bu elektrik li araçda çözülemeyen çok sıkıntılar varda neyse konu o değil..
ama ben genel anlamda geleceğin elektrik de olduğunu düşünmüyorum elektrik şehir içi kısa mesafe için güzel olabilir .
Ulaşım işi er yada geç gökyüzüne çıkıcak bana göre uçan araba yada motorsiklet bence kendi ömür süremiz içinde görücez .. tabi uçan araba deyince gözünüzün önüne normal bir arabanın geleceğe dönüşteki gibi uçtuğunu hayal etmeyin Yüksek ihtimal insanlı otonom dronelar olucak ..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)