Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

İçten yanmali araçlarin durumu ne olacak ?

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Türkiyede konutların en fazla 10 kw güç tükettiği hesabıyla altyapı hazırlanır.
    Tabi bu pratikte 7 kwa kadar iner.

    Binaların tesisatında ise örneğin 10 daireli bir apartmanda tüm dairelerin aynı anda 10kw kullanmayacağı düşünülür.

    Bina girişlerindeki ana kofrada her bir faz için 63 veya 100 amperlik sigorta kullanılır.
    Tabi bu bahsettiğim yaygın olanı.

    EDİT : Bu şartlarda şu an mevcut eski bir apartmanın tesisatından yarım saatte 60kwH değerdeki bir aküyü asla yarım saatte şarj edemezsiniz.

    60kwh lık bir aküyü hızlı şarjla yarım saatte şarj etmeniz için 120 kw anlık güce ihtiyacınız var demektir.

    Faz başına 180 amper anlık akım çekmeniz gerekir.

    Bir sokakta aynı anda 10 aracı hızlı şarj edebilmek için o sokağa anlık 1,2 Megawatt elektrik gücü verebilmeniz gerekir. Tesisattan faz başına anlık 1800 amper çekilebilmeli.

    Yine örneğin bir semtte aynı anda 100 aracın hızlı şarja bağlandığını düşünelim.
    12 megawatt anlık güç artarmanız gerek.
    Her bir fazdan anlık 18000 amper elektrik aktarımı demek bu.

    Soma termik santralinin ilk kurulduğunda tek türbinle 20 megawatt güç üretebildiğini düşünün.

    Sanırım ne kadar büyük güçlere ve altyapıya ihtiyaç olduğunu anlatabilmişimdir.

    Sadece 100 arabayı şarj etmek için bile 10000 kişinin yaşadığı 2500 konutluk bir site veya kasabanın, tüm elektriğine ihtiyacınız var.

    Edit : hesabı 60kwH akü için yaptık. 120kwH lık akü için değerleri iki ile çarpın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:59 ----------

    Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığı verilerine göre,
    2023 yılı Şubat ayı sonu itibarıyla ülkemiz kurulu gücü 104.136 MW .

    Tüm üretimimizi araç şarjına ayırsak, aynı anda 850.000 aracı hızlı şarj yapabiliyoruz.
    Ufuk hocam boyle degerli bilgileri bizim ilr paylastigin icin tesekkur ederim.Olayin bu boyutu hic aklimin ucuna bile gelmemisti.

    Peki en onemli soru. Bu konu ile ilgili bir planlama yapilmis mi? Boyle buyuk bir proje icin birileri "aga biz bu kadar elektrigi nerden bulucaz?" demistir insallah.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çünkü bir forum üyesi olabilmenin minimum şartlarını yerine getiremiyor.

    Neden?

    Görünen o ki özgüven eksikliğini, kendini değersiz hissedişini, ezikliğini atmak için "benim motosikletim en iyi", "kimse bana laga luga yapamaz", "herkese laf sokarım" şeklinde dışa vurduğu için.

    Sağlıklı bir insan, herhangi bir konuda fikirlerine katılmadığınız zaman bunu şahsi algılamaz, niye algılasın? Ama özgüven eksikliğine sahip birine katılmadığınızda o "sen bana ezik ve değersiz diyorsun" diye anlar ve sinirlenir, adamakıllı terbiye almamışsa da tacize ve küfre başlar. Aynı şekilde forumda kimin daha iyi bir motosikleti, daha iyi bir pozisyonu, parası vs. varsa da kıskanır, onlara sataşma ihtiyacı hisseder. Çünkü "Alfa" görünerek hissettiği eziklik ve değersizlikten uzaklaşmak ister.

    Kısacası bir tür mental engelli kendisi. Bu durumu foruma toksik bir trol olarak yansıdığı için de habire banlanıyor. Hatta bu durumu sindiremediği için de sahte hesaplarla foruma dadanmaya devam ediyor bazen. Hatta damlayabilir az sonra.
    Sizin ban bitti galiba

  3. #43
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ufuk hocam boyle degerli bilgileri bizim ilr paylastigin icin tesekkur ederim.Olayin bu boyutu hic aklimin ucuna bile gelmemisti.

    Peki en onemli soru. Bu konu ile ilgili bir planlama yapilmis mi? Boyle buyuk bir proje icin birileri "aga biz bu kadar elektrigi nerden bulucaz?" demistir insallah.
    Bugüne kadar elektrikli araçların yaygınlaşmamasının 4 nedeni vardı.

    1. Akü kapasitesi yani menzil.
    Bu nispeten sorun olmaktan çıkmış durumda. 500 km menziller standart hale geliyor.

    2. Akü ömrü ve şarj döngüsü sayısı.
    Bu konu batılı ülkeler için çok büyük problem olmaz çünkü zaten 10 yaşındaki araba sıfırının %20 sine düşüyor.
    Bizim gibi ülkelerdeyse 10 yaşındaki arabayı neredeyse sıfır fiyatına satma isteği ve alıcınında neredeyse fabrikadan çıkmış gibi araba istemesinden dolayı akü ömrü büyük problem.
    Hybrid araç bataryalarının 2000-3000 usd aralığında olması bile ciddi sorun.

    3. Şarj süresi.
    Bu konu eskidende önemliydi, halada önemli.
    Elektrikli bir araçla gidebileceğiniz menzil belli. 400-500 km. İstanbuldan çıkıp Antalyaya gidemezsiniz. İlla yolda şarj yapacaksınız. 8 saat şarj dolum noktasında kalamayacağınıza göre hızlı şarj yapmalısınız.
    Tesisatı sorun. İletimi sorun.
    Ülkemiz açısından bakınca, halkın %80 i apartmanda yaşıyor. Arabalarda sokağa parkediliyor. Hızlı şarjı bu yapıda sağlayamazsınız. Normal şarjı bile veremezsiniz.

    4. Ülkenin elektrik üretim kapasitesi önemli.
    Adam elektrikli arabaya binecek diye yeni elektrik üretim tesisleri açmamız gerek.
    Ywşil enerji için bile doğaya zarar veriyoruz. Üstelik bu maliyeti ülkece hepimiz ödeyeceğiz.
    Bu konu gelişmiş ülkelerde bile ciddi sorun.

    Şimdilik elektrikli araba bir fantazi.
    Yaygınlaştıkça sorunlarla yüzleşeceğiz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:11 ----------

    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu işler altyapı işi. Evlerde gece şarj eden cihazlar zaten hızlı şarj yapmıyor, yarım saatte değil 8-10 saatte doldursun mantığında cihazlar ama sizin hesabınıza göre bu bile çok yük getirecek şebekeye, ama altyapı işi. bundan 30 yıl önce her sokağa her daireye fiber optik kablo ile internet gelmesi bile akla hayale gelmez bir olaydı ama şimdi daire kapımdan içeri fiber optik kablo geliyor ve o yıllardaki türkiyenin toplam internet hızına yakın hızda kapasite sağlıyor.

    Elbet elektrik şebekesinde de yatırım yapılacaktır, sonuçta elektriği bedava vermiyorlar, satacaklar. Hem evlerde gece yavaş şarj ile 8-10 saat şarj olayı elektrik üretimindeki yük dengesizliğine de faydası olacaktır. Elektrik en çok gündüz tüketiliyor işyerleri vb. nedeniyle, gece de velerde arabaların şarj etme yükü olunca gece-gündüz harcama dengesi dengelenir, elektrik üretimi de daha dengeli hale gelir.

    Otomobiller de ilk çıktığında her yerde benzin istasyonları yoktu. Şimdi bakıyoruz benzinli araçların arka planında büyük bir organizasyon var, petrol çıkarılıyor, rafinerilere naklediliyor, oradan üretilen benzin tankerlerle benzin istasyonlarına dağıtılıyor, bu 150 yılda kurulmuş büyük bir organizasyon, eninde sonunda elektrik altyapısı da ayarlanır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:05 ----------



    dediğimin tersini anlamışsın. Ben de dedim ya şehirlerde apartmanlarda oturanlar olarak elektrikli araçların bize makul olmasına daha çok var diye. Bir daha okuyun.
    Espresso,
    Ülkemizdeki mevcut evler 8 saat şarja uygun değil. Teknik olarak 60kwH aküyü 8 saatte şarj etmek için bile tesisatta iyileştirme gerekli.
    Diğer yandan sokakta park yeri bulamayan adam elektriği nereden çekip 8 saat şarj yapacak.

    EDİT : Wind, kimsenin bir hesap yaptığını sanmıyorum.
    DickName ve espresso bunu beğendiler.

  4. #44

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugüne kadar elektrikli araçların yaygınlaşmamasının 4 nedeni vardı.

    1. Akü kapasitesi yani menzil.
    Bu nispeten sorun olmaktan çıkmış durumda. 500 km menziller standart hale geliyor.

    2. Akü ömrü ve şarj döngüsü sayısı.
    Bu konu batılı ülkeler için çok büyük problem olmaz çünkü zaten 10 yaşındaki araba sıfırının %20 sine düşüyor.
    Bizim gibi ülkelerdeyse 10 yaşındaki arabayı neredeyse sıfır fiyatına satma isteği ve alıcınında neredeyse fabrikadan çıkmış gibi araba istemesinden dolayı akü ömrü büyük problem.
    Hybrid araç bataryalarının 2000-3000 usd aralığında olması bile ciddi sorun.

    3. Şarj süresi.
    Bu konu eskidende önemliydi, halada önemli.
    Elektrikli bir araçla gidebileceğiniz menzil belli. 400-500 km. İstanbuldan çıkıp Antalyaya gidemezsiniz. İlla yolda şarj yapacaksınız. 8 saat şarj dolum noktasında kalamayacağınıza göre hızlı şarj yapmalısınız.
    Tesisatı sorun. İletimi sorun.
    Ülkemiz açısından bakınca, halkın %80 i apartmanda yaşıyor. Arabalarda sokağa parkediliyor. Hızlı şarjı bu yapıda sağlayamazsınız. Normal şarjı bile veremezsiniz.

    4. Ülkenin elektrik üretim kapasitesi önemli.
    Adam elektrikli arabaya binecek diye yeni elektrik üretim tesisleri açmamız gerek.
    Ywşil enerji için bile doğaya zarar veriyoruz. Üstelik bu maliyeti ülkece hepimiz ödeyeceğiz.
    Bu konu gelişmiş ülkelerde bile ciddi sorun.

    Şimdilik elektrikli araba bir fantazi.
    Yaygınlaştıkça sorunlarla yüzleşeceğiz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:11 ----------



    Espresso,
    Ülkemizdeki mevcut evler 8 saat şarja uygun değil. Teknik olarak 60kwH aküyü 8 saatte şarj etmek için bile tesisatta iyileştirme gerekli.
    Diğer yandan sokakta park yeri bulamayan adam elektriği nereden çekip 8 saat şarj yapacak.

    EDİT : Wind, kimsenin bir hesap yaptığını sanmıyorum.
    Ulkemizde zaten uretilen elektirigin yaridan fazlasi kömür ve dogalgaz yakilarak uretiliyor.

    Birseyler yakip elektrik uretiyor, urettigimiz elektrikle tekerlek donduruyoruz.

    birseyler yakarak zaten teker dondurebiliyor iken, araya fazladan elektrik isini katmak bana suan sacma geliyor.

    Yakma-teker dondurme isinin icine elektrigi sikistirip, Yakma-elektrik uretme-teker dondurme yapinca aradaki enerji kaybi, daha fazla elektrik uretme tesisi kurmanin maliyeti, daha fazla aku uretmenin maliyeti ve cevreye etkisi gibi konular ne olacak?

    Elektrigi yenilebebilir enerjiden uretmedigimiz surece bu elektrikli araba isinin ekonomik yada cevreci olacagini dusunmuyorum.
    Cyan ve espresso bunu beğendiler.

  5. #45

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...

    Elektrigi yenilebebilir enerjiden uretmedigimiz surece bu elektrikli araba isinin ekonomik yada cevreci olacagini dusunmuyorum.
    Karbon ayak izini küçültmek lazım, yazdığın gibi fosil yakıt tüketerek elektrik üretmenin bu açıdan hiçbir manası yok. Yenilenebilir enerji kaynakları yaygınlaştırma, hanelerin bir şekilde üretime katılması / grid'den daha az - kendi ürettiklerinden daha fazla kullanmaları vb. değişimler olması lazım. Ama karbon ayak izini de çok ciddi miktarda düşürmek için eninde sonunda geleceğimiz iki nokta var; nükleer enerji ve hidrojen.
    Mr.wind ve espresso bunu beğendiler.

  6. #46
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence bu fikirlerinizi yazın Toyotaya, asla olmayacak fikirler üzerine kafa yorup para harcamasınlar...🙂..Siz rahatça ön görebiliyorsunuz, onlar bu konuda biraz zayıf...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:32 ----------

    Toyota Mirai...adamlar meğer yapmış satıyor az çok...

    https://i.hizliresim.com/qftwpjo.jpeg
    Toyota gibi koskoca bir şirketten daha öngörülü olmadığımı belirtmeme rağmen sanki öyle bir iddiam varmış gibi dalga geçmeniz tipik bir "straw man argument" örneği olmuş.

    Bu arada Toyota Mirai hidrojenli yakıt hücresi ile çalışan bir araç. İçten yanmalı motorlu araçlardan ziyade elektrikli araçlara yakın. Çünkü yakıt hücresi elektrik üretiyor ve hareket tamamen elektrikli motorla sağlanıyor.

    Toyota Mirai demişken, Honda Clarity de hidrojen yakıt hücreli bir araç ve 15 yıldır satılıyor California'da. Mirai çok sonradan çıktı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:53 ----------

    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haşmet arkadaş prototipten öte gitmez gibisinden yazdığı için paylaştım. Evet Hidrojen yakıt hücreli, illaki şu an zor ve kalıcı olacağı da kesin değil ama "artık hep elektrikli, başka da olmaz artık" gibi bir düşünce yanlış. Zira bu tip öngörüler lityum ion piller çıkmadan elektrikli otomobiller içinde söylenmişti yıllar önce, kurşun asit akülüydü ilk prototipler. Minik golf arabaları gibiydiler...Çoğumuz hatırlar yaş olarak...
    Ne için yazmışım "prototipten öte gidemez" diye?

    İçten yanmalı eski araçlarının motorlarının hidrojen yakıt hücreli elektrikli araçlara döndürülmesi projesi içinse evet. Saçma bence, sebeplerini de yazdım.

    Toyota Mirai örneği vermişsiniz. Ben hidrojen yakıt hücreli araçların varlığını mı reddettim ki?

    Bu arada GM EV1'i araştırın. Prototip değil. Elli küsür tane üretilip halkın eline verildi. Öyle minik Golf arabası gibi falan da değiller.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:01 ----------

    Konuya dönecek olursak, Türkiye'yi bilemiyorum ama bulunduğum yerde elektrikli araçlar oldukça yaygın zaten. On yıl önce tek tüktü ama şimdi adiyattan oldular. Her yer kaynıyor. Çoğunun menzili 400 km'den fazla ve günlük kullanım için fazlasıyla yeterli. Sessiz olması, bakım gerektirmemesi, ucuz yakıt ta cabası. Sadece ilk masrafı biraz yüksek, ama o kadar da değil, $7500 da federal indirim mevcut. Eşimin bir sonraki aracı elektrikli olacak muhtemelen. Hatta bir yıl önceki araç kıtlığı olmasaydı Camry yerine Ioniq 5 alırdık muhtemelen...

  7. #47
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Burası Türkiye. Her türlü tedbirli olmak ilazım.


    Isparta'da yoğun kar yağışının ardından yaklaşık 50 saatten fazla süren elektrik kesintisi, hayatı durma noktasına getirdi.

    Isparta’da 3 Şubat'ta başlayan 2 günden fazladır etkili olan yoğun kar yağışı, birçok mahallede elektrik kesintilerine neden oldu. Yurttaşlar, hayatı durma noktasına getiren kesinti karşısında isyan etti. Isınma ve iletişim sorunu Ispartalılara zor anlar yaşatıyor. Birçok siyasetçi de duruma çok sert tepki gösterdi.

    Cumhuriyet'e ulaşan bir yurttaş, "Isparta Merkez'e 5 kilometre yakında bir köydeyiz. Elektrik geldi deniliyor, bu bilgi yalan. 5 tane elektrik direği devrilmiş durumda" diyerek duruma tepki gösterdi.

    Birçok yurttaş da AKP'li Isparta Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen'e tepki gösterdi.

    Üniversite öğrencisi Bekir Erginli “Benim kaldığım mahallede 50 saati aşkındır elektrik yok. Su kesintileri var. Artık insanlar sokaktaki karı evlerine götürerek su ihtiyaçlarını karşılamaya çalışıyor” dedi. Muhammet Yıldırım ise, 883 TL'lik doğalgaz faturasını göstererek, “Benim 3 gündür elektriğim doğal gazım yok, bir de fatura gelmiş. Sizde hiç mi utanma, ahlak, ar yok” tepkisini gösterdi.

    "İNSANLARIMIZ UMARIM BU FELAKETİ UNUTMAZ"
    Ispartalılar, yaklaşık 48 saat süren elektrik kesintisine tepki gösterdi. ANKA Haber Ajansı'na konuşan Oğulcan Sağlam şunları söyledi:

    Isparta Belediyesi eksik kaldı. Daha önce herhalde öngörülemeyen sebeplerden dolayı. Çöpçülere falan kar küretmeye çalıştılar. Bununla ilgili bir kriz masası kurmak lazımdı ama çok geç kuruldu. Isparta Belediyesi sınıfta kaldı. Hak verilebilecek noktalar var mı, var. Isparta tarihinde çok görülmemiş derecede bir kar yağdı. Ama sonuç olarak da aldıkları vergilerin hakkını vermeleri lazımdı. İnşallah bir dahaki yağışta daha hazırlıklı olurlar, insanları bu kadar mağdur etmezler. İnsanlarımız da umarım bu felaketi unutmaz. Belediyenin yetersizliğini unutmaz. Belediye umarım bu yetersizlikten ders çıkarır. Elektrik dağıtım şirketi de çok yetersiz kalıyor. Bakım onarımda da çok yetersiz kalıyorlar, aradığımızda da açmıyorlar. Tabi bu biraz belediyenin değil de özel şirketin suçu. Bu durumda gerek yaptırım uygulanır gerekse mağdur olan insanların hakları geri verilir mi bilemem. Burada insanlara da sorumluluk düşüyor. İnsanların da haklarını savunması gerekir. Şikayette bulunmadı geliyor, birazcık özel sektör ile alakalı.
    Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi öğrencisi Gülçin Canbaz ise “Isparta’ya geldiğimiz günden beri mağduruz. Bizi bütünlemeler için buraya getirdiler. Hatta sınavlara girmek için okula gittik. Sınavlara 10-15 dakika kala sınavların iptal edildiğini söylediler. Ayrıca bu kadar yağış olacağı valilik tarafından herkese bildirilmişti” dedi.

    Muhammet Yıldırım isimli yurttaş ise, 883 TL'lik doğal gaz faturasını göstererek, “Aklımızla dalga geçiyorlar, 3 gündür emiğimizde doğal gaz ve elektrik yok. Fatura gelmiş, bu nedir ya? Benim 3 gündür elektriğim doğal gazım yok, bir de fatura gelmiş. Siz de hiç mi utanma, ahlak, ar yok. Yazıklar olsun o makamlarınızda o koltuklarınızda oturmayın. Benim 3 gündür, ikisi hasta 3 çocuğum var bu evde. Bir kişi de sormadı, haliniz hatırınız nedir diye” dedi.

    "TEK BİR İŞ MAKİNASI İLE BİR MAHALLEYİ TEMİZLEMEYE ÇALIŞIYORLAR"
    Üniversite öğrencisi Bekir Erginli ise “Benim yaşadığım mahallede 50 saati aşkındır elektrik yok. Su kesintileri var. Artık insanlar sokaktaki karı evlerine götürerek su ihtiyaçlarını karşılamaya çalışıyor. Belediye karla mücadelede sınıfta kaldı. Belediye başkanının dünkü ‘bereket’ açıklaması tamamı ile insan aklı ile alay etmektir. Bunun bereket olarak yorumlamak Isparta halkına yapılan bir saygısızlık. İnsanlar mağdur, su yok, elektrik yok, ulaşım yok. Bugün dördüncü gün ara sokaklar anca açılmaya başlandı. Tek bir iş makinası ile bir mahalleyi temizlemeye çalışıyorlar” dedi.

    Çalışmaların sürdürüldüğü bölgede açıklama yapan AKP'li Isparta Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen da, suların da kesilip kesilmeyeceğine dair açıklamalarda bulundu.

    BELEDİYEDEN AÇIKLAMA: SULARIN KESİLMEMESİ İÇİN UĞRAŞIYORUZ
    Mağduriyet yaşayan çevre sakinlerinden birinin "Başkanım, sular da kesilecekmiş doğru mu?" sorusuna Başdeğirmen şu şekilde cevap verdi:

    Suların kesilmemesi için uğraşıyoruz. Elektrik kesik olunca su basılan pompalarda elektrik yok. Buradaki su pompalarından jeneratörle su basıyoruz. Bütün hatlarda su olacak. Ufak tefek sorunlar oldu. İki gün sıkıntı sonrasında yıl boyu rahatlık olacak.

    CHP’Lİ SALICI: BU KARA KIŞTA BATTANİYELERLE ISINMAYA ÇALIŞANLAR VAR
    CHP Genel Başkan Yardımcısı Oğuz Kaan Salıcı, Isparta'da yaşanan elektrik kesintisini anımsatarak, "Bu kara kışta battaniyelerin altında ısınmaya çalışıyorlar. 2022 yılında Türkiye'nin geldiği manzara maalesef bu. Biz seçimden sonra teslim aldığımız iktidarı kimsenin kafasına vurmak için değil, bize oy veren vermeyen herkesi kucaklamak için kullanacağız" dedi.

    Salıcı, törende şunları söyledi:

    Adalet ve Kalkınma Partisi iktidarı bir şeyleri iyi yapıyor olsaydı bugün CHP'ye katılmazdınız. Birçok şeyi bilerek isteyerek eksik ve kötü yaptı. Elektrik faturalarından canı yanmayan kaldı mı? Kirasının yarısı kadar fatura ödeyen esnaf var. Sokağa çıkan, bunu protesto eden vatandaşlarımız var. İki günden beri elektrik bile bulamayan Ispartalılar var. 48 saatten daha uzun süredir elektrik kesik. Geceleri mum ışığında oturuyordu vatandaşımız, gündüz sokağa bile çıkamıyordu. Telefonunu dahi şarj edemiyordu. Bu kara kışta battaniyelerin altında ısınmaya çalışıyorlar. 2022 yılında Türkiye'nin geldiği manzara maalesef bu. Biz bu manzarayı yaşıyorsunuz. Kutuplaştırma siyasetinin Türkiye'yi getirdiği yeri görüyorsunuz. Bu politikalara son verilsin diye, geleceğin iktidarına Cumhuriyet Halk Partisi'ne geldiğiniz için büyük mutluluk duyuyoruz.
    Haberler:
    Isparta karanlıkta...

    Isparta Valiliği'nden 'elektrik kesintisi' açıklaması

    Isparta'daki elektrik kesintisine ilişkin AEDAŞ'tan açıklama
    Cyan ve espresso bunu beğendiler.

  8. #48
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugüne kadar elektrikli araçların yaygınlaşmamasının 4 nedeni vardı.

    1. Akü kapasitesi yani menzil.
    Bu nispeten sorun olmaktan çıkmış durumda. 500 km menziller standart hale geliyor.

    2. Akü ömrü ve şarj döngüsü sayısı.
    Bu konu batılı ülkeler için çok büyük problem olmaz çünkü zaten 10 yaşındaki araba sıfırının %20 sine düşüyor.
    Bizim gibi ülkelerdeyse 10 yaşındaki arabayı neredeyse sıfır fiyatına satma isteği ve alıcınında neredeyse fabrikadan çıkmış gibi araba istemesinden dolayı akü ömrü büyük problem.
    Hybrid araç bataryalarının 2000-3000 usd aralığında olması bile ciddi sorun.

    3. Şarj süresi.
    Bu konu eskidende önemliydi, halada önemli.
    Elektrikli bir araçla gidebileceğiniz menzil belli. 400-500 km. İstanbuldan çıkıp Antalyaya gidemezsiniz. İlla yolda şarj yapacaksınız. 8 saat şarj dolum noktasında kalamayacağınıza göre hızlı şarj yapmalısınız.
    Tesisatı sorun. İletimi sorun.
    Ülkemiz açısından bakınca, halkın %80 i apartmanda yaşıyor. Arabalarda sokağa parkediliyor. Hızlı şarjı bu yapıda sağlayamazsınız. Normal şarjı bile veremezsiniz.

    4. Ülkenin elektrik üretim kapasitesi önemli.
    Adam elektrikli arabaya binecek diye yeni elektrik üretim tesisleri açmamız gerek.
    Ywşil enerji için bile doğaya zarar veriyoruz. Üstelik bu maliyeti ülkece hepimiz ödeyeceğiz.
    Bu konu gelişmiş ülkelerde bile ciddi sorun.

    Şimdilik elektrikli araba bir fantazi.
    Yaygınlaştıkça sorunlarla yüzleşeceğiz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:11 ----------



    Espresso,
    Ülkemizdeki mevcut evler 8 saat şarja uygun değil. Teknik olarak 60kwH aküyü 8 saatte şarj etmek için bile tesisatta iyileştirme gerekli.
    Diğer yandan sokakta park yeri bulamayan adam elektriği nereden çekip 8 saat şarj yapacak.

    EDİT : Wind, kimsenin bir hesap yaptığını sanmıyorum.
    Ben de aynısını dedim ya, biz apartmanlarda oturanlar için elektrikli araçların makul olmasına daha çok var. ama zamanla bu altyapı da yapılır bir şekilde. Bundan 150 yıl önce de her mahallede benzin istasyonu yoktu, ilk benzinli arabayı üretenlere benzini nereden bulacağız diyenler olmuştur kesin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:20 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbon ayak izini küçültmek lazım, yazdığın gibi fosil yakıt tüketerek elektrik üretmenin bu açıdan hiçbir manası yok. Yenilenebilir enerji kaynakları yaygınlaştırma, hanelerin bir şekilde üretime katılması / grid'den daha az - kendi ürettiklerinden daha fazla kullanmaları vb. değişimler olması lazım. Ama karbon ayak izini de çok ciddi miktarda düşürmek için eninde sonunda geleceğimiz iki nokta var; nükleer enerji ve hidrojen.
    Nükleer enerji konusunda şu anki varolan, uranyum çekirdeğini parçalayarak çalışan fisyon santralleri çok fazla tehlikeli atık çıkarıyor bu atıkların güvenli saklanması sorun, bir kaza anında riski çok fazla. Ama hidrojen atomu çekirdeklerini birleştirerek daha verimli nükleer reaksiyonlarla çalışan füzyon santralleri konusunda da oldukça gelişme var. Ama bundan 30 yıl önce de 20 yıl kaldı işe yarar füzyon reaktörü yapılmasına deniyordu hala 20 yıl kaldı deniyor, bu da garanti değil henüz.

    Hidrojen de enerji kaynağı değil aslında depolama kaynağı. Şu an dünya üzerinde hidrojen üretimi yine çoğu petrolden üretiliyor, petrol rafinerilerde benzin vb. diye ayrıştırılırken hidrojen de çıkıyor çünkü zaten hepsi hidrokarbon yani içlerinde hidrojen var. Fosil yakıt yerine direkt hidrojen kullanılacaksa bu ancak sudaki hidrojeni ayırmakla olur, bu da en büyük su kaynağı denizler, önce deniz suyu saf hale getirilecek sonra bu saf sudan hidrojen ve oksijen ayrılacak bunlar büyük yatırım ve enerji isteyen şeyler. Güneşi bol olan ekvator kuşağındaki yerlerde hidrojen üretim tesisleri kurulup güneş enerjisi ile bu üretilen hidrojen depolanıp başka yerlerde kullanılmak için nakledilebilir ama hidrojen çok uçucu bir gaz, saklanan kabın malzemesinin içinden geçebilen sızabilen bir gaz, çok ağır tüpler gerekiyor, taşınması pahalı haliyle. Buna çözüm bulunursa hidrojen makul olabilir.
    ufoz bunu beğendi.

  9. #49
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Avrupa birliği kararından döndü. İçten yanmalı, fakat alternatif yakıtlı araçlar, üretilmeye devam edecek. Hidrojen ile karbon karıştırılarak yapılan bir yakıt üzerinde, yapılan denemeler sonucunda bu karar alınmış.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  10. #50
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de aynısını dedim ya, biz apartmanlarda oturanlar için elektrikli araçların makul olmasına daha çok var. ama zamanla bu altyapı da yapılır bir şekilde. Bundan 150 yıl önce de her mahallede benzin istasyonu yoktu, ilk benzinli arabayı üretenlere benzini nereden bulacağız diyenler olmuştur kesin.
    Kusura bakma. Dikkatimden kaçmış.

    Ama yinede bahsettiğim güçteki elektrik tesisatlarını döşemek oldukça güç.
    İşin birde tabiatında bulunan iletim sırasındaki kayıplar konusu var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:58 ----------

    Bir ara çıkan, tarihini hatırlamadığım bir haber...

    Ben kuyuya taşı atıyorum. Siz çıkarmakla uğraşadurun

    Türkiye'de dün günlük bazda 725 bin 478 megavatsaat elektrik üretildi, tüketim ise 740 bin 291 megavatsaat oldu.
    Türkiye Elektrik İletim AŞ verilerine göre, dün en yüksek elektrik tüketimi 34 bin 682 megavatsaatle 21.00'de, en düşük tüketim ise 25 bin 78 megavatsaatle 08.00'de gerçekleşti.
    Günlük bazda dün 725 bin 478 megavatsaat elektrik üretildi, tüketim ise 740 bin 291 megavatsaat olarak kayda geçti.
    Üretimde ilk sırada yüzde 16 ile ithal kömür santralleri yer aldı.
    Bunu, yüzde 15,8 ile barajlı hidroelektrik santralleri ve yüzde 13,7 ile linyit santralleri izledi.

    Dün 4 bin 139 megavatsaat elektrik ihracatı, 18 bin 954 megavatsaat elektrik ithalatı yapıldı.
    Kaynak: AA
    espresso, DickName ve Cyan bunu beğendiler.

  11. #51
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Avrupa birliği kararından döndü. İçten yanmalı, fakat alternatif yakıtlı araçlar, üretilmeye devam edecek. Hidrojen ile karbon karıştırılarak yapılan bir yakıt üzerinde, yapılan denemeler sonucunda bu karar alınmış.
    Yukarıda bahsettiğim sentetik benzin yada motorin , Porsche ve Nissan özellikle sentetik benzine ciddi arge yapıyordu şimdi Toyota da bütçe ayırmış..yalnız şu an bir litre sentetik benzin üretmek için 5 litre petrol türevi kadar bir maliyet gerekiyor , bu şekilde pazarlanması imkansız..
    espresso bunu beğendi.

  12. #52

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yukarıda bahsettiğim sentetik benzin yada motorin , Porsche ve Nissan özellikle sentetik benzine ciddi arge yapıyordu şimdi Toyota da bütçe ayırmış..yalnız şu an bir litre sentetik benzin üretmek için 5 litre petrol türevi kadar bir maliyet gerekiyor , bu şekilde pazarlanması imkansız..
    Shell yosundan benzin üretiyor zaten şu anda yosun tesisleri yapıyor yosunun en önemli yanı kendini yenileyebilmesi

    https://amp.theguardian.com/environm...cut-exxonmobil

    Hydrojen yakıt üstüne de çalışma yapıyor yani elektrikli araç bile olsa hybrid olucak hydrojenle çalışacak belki hybdrojen kitlerle içden yanmalı motorlarda hareket edebilecek ..

    https://www.shell.com/energy-and-inn.../hydrogen.html

  13. #53
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Shell yosundan benzin üretiyor zaten şu anda yosun tesisleri yapıyor yosunun en önemli yanı kendini yenileyebilmesi

    Umarım sıfır emisyon hedefleniyorken başka bir çevre katliamı yaşamayız , deniz yosunları içindeki canlıların akciğerleridir , bu habere denk gelmiştim , yosunun o kadar çok kullanım alanı varki birada da kullanıldığını biliyormuydunuz ? bira üretiminde işlenirken bir şekilde enerji açığa çıkardığınıda keşfetmişler , sonrasında Shell devreye girmiş olmalı..

  14. #54

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Umarım sıfır emisyon hedefleniyorken başka bir çevre katliamı yaşamayız , deniz yosunları içindeki canlıların akciğerleridir , bu habere denk gelmiştim , yosunun o kadar çok kullanım alanı varki birada da kullanıldığını biliyormuydunuz ? bira üretiminde işlenirken bir şekilde enerji açığa çıkardığınıda keşfetmişler , sonrasında Shell devreye girmiş olmalı..
    Yosun kendini tamir eden ve doğal koşullarda çok hızlı büyüyüen yayılan bir şey .. Shell bunu kapalı tesislerde üreticek yani kendi yosunlarını üreticek ve zarar vermiycek yosunlara bu yüzden doğal organik diyorlar zarar gören yosunları iyileşme için bekleticekler .. bende video sunu izledim

  15. #55

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Yosun falan güzel de atmosferdeki fazla karbondan nasıl kurtulacağız?

  16. #56

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yosun falan güzel de atmosferdeki fazla karbondan nasıl kurtulacağız?
    "cowspiracy" belgeselini izledikten sonra kuresel isinmayi hicbir sekilde engelleyemeyecegimizi anlamistim.

    Dunyadaki butun inekleri ve emisyon olusturan sanayi unsurlarinin buyuk bir cogunlugunu yok etmedikce, gezegen kirlenmeye ve isinmaya devam edecek.
    Cyan bunu beğendi.

  17. #57

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yosun falan güzel de atmosferdeki fazla karbondan nasıl kurtulacağız?
    kurtulacağımızı kim söyledi?

    Muhtemel cevaplara istinaden; sen niye inandın?
    youtube.com/@bisuruyorum

  18. #58

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "cowspiracy" belgeselini izledikten sonra kuresel isinmayi hicbir sekilde engelleyemeyecegimizi anlamistim.

    Dunyadaki butun inekleri ve emisyon olusturan sanayi unsurlarinin buyuk bir cogunlugunu yok etmedikce, gezegen kirlenmeye ve isinmaya devam edecek.
    Tavsiye için teşekkürler, Netflix'te varmış, listeye attım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:57 ----------

    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kurtulacağımızı kim söyledi?

    Muhtemel cevaplara istinaden; sen niye inandın?
    Avrupa da bitmiş diyorsun yani? Hani ABD'nin ne lobilerin elinde olduğunu biliyoruz da, demek ki Avrupalılar da göstermelik yapıyorlar bu işleri?

    Neyse, ben en iyisi torunlarım için gidip Alaska veya Sibirya'dan biraz toprak alayım...
    Mr.wind ve espresso bunu beğendiler.

  19. #59
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ulkemizde zaten uretilen elektirigin yaridan fazlasi kömür ve dogalgaz yakilarak uretiliyor.

    Birseyler yakip elektrik uretiyor, urettigimiz elektrikle tekerlek donduruyoruz.

    birseyler yakarak zaten teker dondurebiliyor iken, araya fazladan elektrik isini katmak bana suan sacma geliyor.

    Yakma-teker dondurme isinin icine elektrigi sikistirip, Yakma-elektrik uretme-teker dondurme yapinca aradaki enerji kaybi, daha fazla elektrik uretme tesisi kurmanin maliyeti, daha fazla aku uretmenin maliyeti ve cevreye etkisi gibi konular ne olacak?

    Elektrigi yenilebebilir enerjiden uretmedigimiz surece bu elektrikli araba isinin ekonomik yada cevreci olacagini dusunmuyorum.
    Önümüzdeki 50 yıl içinde bu saydığın kaynaklar tamamen kullanım dışı kalacaktır zira nükleer reaktörler tüm dünyaya yetecek elektrik üretecek , hemen nükleer reaktörler çok mu sağlıklı diye yazmayın çünkü dünyada değil ayda kurulacaklar , Rolls Royce öncü şirket ve ortağı Ingiliz Uzay Ajansı , aya yerleştirilen ilk reaktörler mikro ölçüde olacak ve 2029 yılında faaliyete başlayacak..

  20. #60

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Kürüsel ısınma iklim değişikliğide dünyada iki farklı görüş var bm yakın bilim adamları insan etkisi faktörünün ısınmada çok büyük etkisi olduğunu söylüyor bağımsız bazı bilim adamları iklim değişikliğinin dünya döngüsünde tabii bir süreci olduğunu ve insan faktörünün bunda çok az etkisi olduğunu söylüyor..

    İneğin gazı arabanın egzosu ile küresel ısınma durucaksa lafım yok ama gerçekler insan faktöründen oluşan sera gazı artışının esas nedeninin devasal fabrikalar olduğunu gösteriyor ..
    Tekrar ediyim ha kömürü elektriğe çevirmiş elektrik üretip arabayı çalıştırmışsın ha benzini direk arabaya koyup arabayı çalıştırmışsın iki madde de fosilden aynı kapıya çıkıyor bende …

    Nükleer santral bence büyük tehlike fukuşima santrali ortada hala şu anda radyoaktif sızıntı var Çernobil ortada tüm dünyayı etkiledi ve koca şehir hala on yıllar geçti bomboş radyoaktif kıyafetlerle girebiliyorsun en ufak bir sıkıntıda radyoaktif atıkların çevreye ulaşımı rüzgar ile yağmurun yardımıyla atmosfere, göllere, toprağa, havaya bitki örtüsüne ve sulara karışması çok çok büyük tehlike …


3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)