İçten yanmali araçlarin durumu ne olacak ?
Reklamlar
-
Elektrikli araçlar her ne kadar daha tercih edilir hale geliyormuş gibi gözükseler de benzinli araçlardan çoğunluğu kazanmaları yine de yıllar sürecek bir süreç.
Reklamlar
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Ben de ekleme yapayım; fosil yakıt zaten depolanmış hazır enerji. Elektrikli araçları sokaklardaki her park yerinin yanına dikilecek elektrik şarj istasyonlarında şarj etmek için gerekli ekstra elektrik enerjisini nasıl üreteceğiz? Ben orayı anlayamıyorum bir türlü...
Sanırım araç sayılarının çok ciddi oranda azalması gerekecek. Eğer global gelir dağılımının bozulması bu seviyede devam ederse araç sayısı gerçekten de azalacak, o zaman benim sorumun manası kalmayacaktır...
Benzer konuları Togg başlığında da yazışmıştık , bu konuda bir sempozyum düzenlenmişti , yerini , tarihini ve sonucunu o başlıkta yazmıştım , şehir içi kullanımda otomobillerin %90 nı gece şarj edileceği için elektrik arz sıkıntısı yaşanmayacak denildi , pillerde düşündüğümüz kadar çevre katili degil zira lityum dahil çok büyük oranda geri dönüşüme uygun materyaller kullanılıyor , bir diğer hususda , pil ve elektrik üretim tesislerinin kalabalık şehirlerden uzakta olması , biz olayın hep tüketim tarafına bakıyoruz ama adamların asıl amacı , büyük kalabalık şehirlerde insanların egzoz gazı solumaması.
-
National Geographic tarafından 15 yıl kadar önce yayınlanan,
Akıbetimiz - Petrol Olmadan
belgeselini izlemenizi tavsiye ederim.
.
-
arican adlı üyeden alıntı
Elektrikli araçlar her ne kadar daha tercih edilir hale geliyormuş gibi gözükseler de benzinli araçlardan çoğunluğu kazanmaları yine de yıllar sürecek bir süreç.
üretim ve satış adetleri çoğalınca fiyatları içten yanmalı motora sahip taşıtlardan daha uygun olacaktır , o zaman tüketici psikolojisi kesinlikle elektrikliye yönelir , düşünün bir zaman sonra benzinli otomobillere retro diyeceğiz , üretim adetleri azalıp fiyatları çok artacak..
-
Elektrikli araç neden %90 gece şarj oluyor ve gece insanlar bir yerlere gitmiyormu .. elektrikli araç şarjı düşerse gidersin şarj istasyonuna şarja koyarsın 30 yada 45 dakka sonra doldurur yoluna bakarsın .. ve kobalt nasıl zararsız bir madde .. ve herkes villa malikanede mi kalıyor da özel garajında aracını garajındaki prize takıp şarj etsin ..
-
Yarım saatte motoru şarj edebilen teknolojinin içine edeyim. Ulan böyle dandik iş mi olur? Kaçımız benzincide kunek gibi yarım saat zaman harcıyoruz? Denyo gibi kahve içsek bile o kahve yarım saate 10 defa biter.
Önce o şarj işini çözsünler. Şarj işi çözülmeden emisyon, memisyon, Euro normları, doğa, tabiat, teknoloji kimsenin umrunda değil.
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Elektrikli araç neden %90 gece şarj oluyor ve gece insanlar bir yerlere gitmiyormu .. elektrikli araç şarjı düşerse gidersin şarj istasyonuna şarja koyarsın 30 yada 45 dakka sonra doldurur yoluna bakarsın .. ve kobalt nasıl zararsız bir madde .. ve herkes villa malikanede mi kalıyor da özel garajında aracını garajındaki prize takıp şarj etsin ..
Elbette gece gidenlerde var ve yuzde 10 luk dilimdekilerde onlar olsa gerek , elektrikli araçlarla beraber şarj tecrübeside artacaktır , insanlar gece indirimli saatleri tercih edecektir , şu anda bile gece çamaşır makinesini vs çalıştıranlar var :D
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Yarım saatte motoru şarj edebilen teknolojinin içine edeyim. Ulan böyle dandik iş mi olur? Kaçımız benzincide kunek gibi yarım saat zaman harcıyoruz? Denyo gibi kahve içsek bile o kahve yarım saate 10 defa biter.
Önce o şarj işini çözsünler. Şarj işi çözülmeden emisyon, memisyon, Euro normları, doğa, tabiat, teknoloji kimsenin umrunda değil.
Yapay benzin çıktımı benzinli araçlarda da emisyon işi çözülecek hepsinde yarım saat değil yada tam şarj değil bazılarında aracına modeline teknolojisine bağlı 45 dakkadan 1.5 saate kadar uzuyor ..
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Yarım saatte motoru şarj edebilen teknolojinin içine edeyim. Ulan böyle dandik iş mi olur? Kaçımız benzincide kunek gibi yarım saat zaman harcıyoruz? Denyo gibi kahve içsek bile o kahve yarım saate 10 defa biter.
Önce o şarj işini çözsünler. Şarj işi çözülmeden emisyon, memisyon, Euro normları, doğa, tabiat, teknoloji kimsenin umrunda değil.
çözsünler Tommy hocam bizene ki , gelmişiz 45-50 ye bizi bağlamaz gençler binecek elektrikliye , kalan ömrümüzde kıracağımız fındıklara yoğunlaşalım yahu ;)
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
çözsünler Tommy hocam bizene ki , gelmişiz 45-50 ye bizi bağlamaz gençler binecek elektrikliye , kalan ömrümüzde kıracağımız fındıklara yoğunlaşalım yahu ;)
Kalan ömrümüzde fındık kırma skorundan ziyade fındık kırabilmenin alkış gerektirdiği yaşlara geliyoruz yavaş yavaş.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Tabii ki değil. Fuarlarda gelecek teknolojiler, nelerin mümkün olabileceği de gösterilir. Gerçekleşmeyen konsept araçlar gibi mesela. Çünkü mümkün başka, bunların ekonomik ve lojistik fizibilitesi ve gerçekleşmesi başka.
Bence bu fikirlerinizi yazın Toyotaya, asla olmayacak fikirler üzerine kafa yorup para harcamasınlar...🙂..Siz rahatça ön görebiliyorsunuz, onlar bu konuda biraz zayıf...
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:32 ----------
Toyota Mirai...adamlar meğer yapmış satıyor az çok...
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
çözsünler Tommy hocam bizene ki , gelmişiz 45-50 ye bizi bağlamaz gençler binecek elektrikliye , kalan ömrümüzde kıracağımız fındıklara yoğunlaşalım yahu ;)
Elektrikli aracın şu an için ciddi bir ekonomisi yok misal Togg un kilometre başına harcadığı enerji 1,35 lira olarak gerçekleşecekmiş şarj İstasyonunda .. 1.35 lira km başı yüksek bir değer bazı lpg li araçlar bundan daha az yakıyor ..
Ev den şarj etme çok başka müstakil ve sadece müstakil olması yetmez garajlı bir eviniz olması lazım yoksa sokağa kablo çekilmez yaşlısı var çocuğu var hem risk tehlike hem araç hem insanlar için gece siz uyurken biri gelip soketi çıkarıp kendi aracını bile şarj edebilir .. hemde şikayet olursa yüksek ihtimal belediye cezada kesebilir..
Kısaca garajlı müstakil ev şart kaçımız öyle yerlerde oturuyor çoğumuz apartmanlarda oturuyoruz .. yani o iş dönüp dolaşıp şarj istasyonuna gelir .. zaten uzun yolda el mahkum şarj istasyonuna gidiceksiniz ..
hakan1969 adlı üyeden alıntı
Bence bu fikirlerinizi yazın Toyotaya, asla olmayacak fikirler üzerine kafa yorup para harcamasınlar...🙂..Siz rahatça ön görebiliyorsunuz, onlar bu konuda biraz zayıf...
Toyota Mirai...adamlar meğer yapmış satıyor az çok...
https://i.hizliresim.com/qftwpjo.jpeg
Bu araçlarda hybrid elektrikli sadece benzin yerine hidrojenle çalışıyor aynısını honda da yaptı modelin ismini unuttum ..
Shell in Volvo ile ortak projesi vardı bunun için İzlanda da Shell tesis kurmuştu nat geo da belgeseli de yapılmıştı İzlanda termal kaynaklar açısından zengin olduğundan orda kurmuştu Shell tesisi amaç normal içden yanmalı motorları sıvı hidrojenle çalıştırmaktı çokta başarılı oldular ama maliyetler yüksekti onu düşürücez diyordu ordaki yetkili yıllar önce ..
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Elektrikli aracın şu an için ciddi bir ekonomisi yok misal Togg un kilometre başına harcadığı enerji 1,35 lira olarak gerçekleşecekmiş şarj İstasyonunda .. 1.35 lira km başı yüksek bir değer bazı lpg li araçlar bundan daha az yakıyor ..
Ev den şarj etme çok başka müstakil ve sadece müstakil olması yetmez garajlı bir eviniz olması lazım yoksa sokağa kablo çekilmez yaşlısı var çocuğu var hem risk tehlike hem araç hem insanlar için gece siz uyurken biri gelip soketi çıkarıp kendi aracını bile şarj edebilir .. hemde şikayet olursa yüksek ihtimal belediye cezada kesebilir..
Kısaca garajlı müstakil ev şart kaçımız öyle yerlerde oturuyor çoğumuz apartmanlarda oturuyoruz .. yani o iş dönüp dolaşıp şarj istasyonuna gelir .. zaten uzun yolda el mahkum şarj istasyonuna gidiceksiniz ..
Bu araçlarda hybrid elektrikli sadece benzin yerine hidrojenle çalışıyor aynısını honda da yaptı modelin ismini unuttum ..
Shell in Volvo ile ortak projesi vardı bunun için İzlanda da Shell tesis kurmuştu nat geo da belgeseli de yapılmıştı İzlanda termal kaynaklar açısından zengin olduğundan orda kurmuştu Shell tesisi amaç normal içden yanmalı motorları sıvı hidrojenle çalıştırmaktı çokta başarılı oldular ama maliyetler yüksekti onu düşürücez diyordu ordaki yetkili yıllar önce ..
Haşmet arkadaş prototipten öte gitmez gibisinden yazdığı için paylaştım. Evet Hidrojen yakıt hücreli, illaki şu an zor ve kalıcı olacağı da kesin değil ama "artık hep elektrikli, başka da olmaz artık" gibi bir düşünce yanlış. Zira bu tip öngörüler lityum ion piller çıkmadan elektrikli otomobiller içinde söylenmişti yıllar önce, kurşun asit akülüydü ilk prototipler. Minik golf arabaları gibiydiler...Çoğumuz hatırlar yaş olarak...
-
logaritma adlı üyeden alıntı
....
Ev den şarj etme çok başka müstakil ve sadece müstakil olması yetmez garajlı bir eviniz olması lazım yoksa sokağa kablo çekilmez yaşlısı var çocuğu var hem risk tehlike hem araç hem insanlar için gece siz uyurken biri gelip soketi çıkarıp kendi aracını bile şarj edebilir .. hemde şikayet olursa yüksek ihtimal belediye cezada kesebilir..
Kısaca garajlı müstakil ev şart.....
Hocam biraz daha teknik düşün yav evden dışarı kablo sarkıtmak mı :D bir iki saatte istediğin yere Wallbox takıyorlar şu an , dışarıdan da müdahale edilemez olur yani , benim komşum evini günlük kiraya veriyor dışarıda şifreli bir kutuda duruyor evin anahtarı , Tiktak tarzı araçların kapısıda telefona gelen mesajla açılıyor , bunlar zor işler değil artık..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Hocam biraz daha teknik düşün yav evden dışarı kablo sarkıtmak mı :D bir iki saatte istediğin yere Wallbox takıyorlar şu an , dışarıdan da müdahale edilemez olur yani , benim komşum evini günlük kiraya veriyor dışarıda şifreli bir kutuda duruyor evin anahtarı , Tiktak tarzı araçların kapısıda telefona gelen mesajla açılıyor , bunlar zor işler değil artık..
Teknik dediğin yöntemi Amerika lılar 5-6 sene önce denedi bazı şehir merkezlerine büyük değil hızlı wallbox şekilde sarj istasyonları kurdular ve çoğu çalındı hatta newyorlk du yanlış hatırlamıyorsam karakolun yanındaki şarj cihazlarını çalmışlardı bayağı bir haber konusu olmuştu nasıl karakolun yanındaki şarj cihazları çalınabiliyor diye daha somra bunları güzel rakamlara okutuyorlarmış ..
Bu cihazlar ucuz cihazlar değil neticede ..
yoksa olay bağlantı kurma makineyi aktif etme mevzusu değil .. Ek olarak da şu anda bile Amerika da bırak seyyar box tarzı istasyonları büyük istasyonlardaki şarj eden araca bağlanan kabloları bile kesip satıyorlar içinde yüksek oranda kaliteli bakır v.b olduğu için ..
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Teknik dediğin yöntemi Amerika lılar 5-6 sene önce denedi bazı şehir merkezlerine büyük değil hızlı wallbox şekilde sarj istasyonları kurdular ve çoğu çalındı hatta newyorlk du yanlış hatırlamıyorsam karakolun yanındaki şarj cihazlarını çalmışlardı bayağı bir haber konusu olmuştu nasıl karakolun yanındaki şarj cihazları çalınabiliyor diye daha somra bunları güzel rakamlara okutuyorlarmış ..
Bu cihazlar ucuz cihazlar değil neticede ..
yoksa olay bağlantı kurma makineyi aktif etme mevzusu değil .. Ek olarak da şu anda bile Amerika da bırak seyyar box tarzı istasyonları büyük istasyonlardaki şarj eden araca bağlanan kabloları bile kesip satıyorlar içinde yüksek oranda kaliteli bakır v.b olduğu için ..
Valla çalınıyor diye vazgeçmezler herhalde , motosikletlerde patır patır çalınıyor ama envai çeşit marka üretime devam ediyor..
-
Türkiyede konutların en fazla 10 kw güç tükettiği hesabıyla altyapı hazırlanır.
Tabi bu pratikte 7 kwa kadar iner.
Binaların tesisatında ise örneğin 10 daireli bir apartmanda tüm dairelerin aynı anda 10kw kullanmayacağı düşünülür.
Bina girişlerindeki ana kofrada her bir faz için 63 veya 100 amperlik sigorta kullanılır.
Tabi bu bahsettiğim yaygın olanı.
EDİT : Bu şartlarda şu an mevcut eski bir apartmanın tesisatından yarım saatte 60kwH değerdeki bir aküyü asla yarım saatte şarj edemezsiniz.
60kwh lık bir aküyü hızlı şarjla yarım saatte şarj etmeniz için 120 kw anlık güce ihtiyacınız var demektir.
Faz başına 180 amper anlık akım çekmeniz gerekir.
Bir sokakta aynı anda 10 aracı hızlı şarj edebilmek için o sokağa anlık 1,2 Megawatt elektrik gücü verebilmeniz gerekir. Tesisattan faz başına anlık 1800 amper çekilebilmeli.
Yine örneğin bir semtte aynı anda 100 aracın hızlı şarja bağlandığını düşünelim.
12 megawatt anlık güç artarmanız gerek.
Her bir fazdan anlık 18000 amper elektrik aktarımı demek bu.
Soma termik santralinin ilk kurulduğunda tek türbinle 20 megawatt güç üretebildiğini düşünün.
Sanırım ne kadar büyük güçlere ve altyapıya ihtiyaç olduğunu anlatabilmişimdir.
Sadece 100 arabayı şarj etmek için bile 10000 kişinin yaşadığı 2500 konutluk bir site veya kasabanın, tüm elektriğine ihtiyacınız var.
Edit : hesabı 60kwH akü için yaptık. 120kwH lık akü için değerleri iki ile çarpın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:59 ----------
Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığı verilerine göre,
2023 yılı Şubat ayı sonu itibarıyla ülkemiz kurulu gücü 104.136 MW .
Tüm üretimimizi araç şarjına ayırsak, aynı anda 850.000 aracı hızlı şarj yapabiliyoruz.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Yarım saatte motoru şarj edebilen teknolojinin içine edeyim. Ulan böyle dandik iş mi olur? Kaçımız benzincide kunek gibi yarım saat zaman harcıyoruz? Denyo gibi kahve içsek bile o kahve yarım saate 10 defa biter.
Önce o şarj işini çözsünler. Şarj işi çözülmeden emisyon, memisyon, Euro normları, doğa, tabiat, teknoloji kimsenin umrunda değil.
elektrikli araçlarda bu şarj istasyonunda şarj işi aslında yalnızca uzun yollarda olacak iş. Yani 300km gittikten sonra illa ki bi yarım saat mola vereyim ister insan, hadi 20 dakika olsun, o kadar sürede dolacak bir 300km daha gideceksin, yani her gün yarım saat beklenmeyecek, kaçımız sürekli uzun yol yapıyoruz ki? yılda kaç kere 300km'den daha uzun yol yapıyoruz günlük? işe git gel gibi günlük kullanımlarda da akşam eve dönünce evde şarj edilecek evdeki tarife daha ucuz olduğu için mantıklı. her gün hızlı şarj istasyonlarında şarj edince zaten benzinliye göre ucuz bir yanı kalmıyor. Tabi bizle şehirlerde apartmanlarda yaşayan insanlar olarak evlerimizin önünde akşam ucuz tarifeden şarj edebileceğimiz yerimiz yok, bize bu araşların makul olmasına daha çok var yani.
-
espresso adlı üyeden alıntı
elektrikli araçlarda bu şarj istasyonunda şarj işi aslında yalnızca uzun yollarda olacak iş. Yani 300km gittikten sonra illa ki bi yarım saat mola vereyim ister insan, hadi 20 dakika olsun, o kadar sürede dolacak bir 300km daha gideceksin, yani her gün yarım saat beklenmeyecek, kaçımız sürekli uzun yol yapıyoruz ki? yılda kaç kere 300km'den daha uzun yol yapıyoruz günlük? işe git gel gibi günlük kullanımlarda da akşam eve dönünce evde şarj edilecek evdeki tarife daha ucuz olduğu için mantıklı. her gün hızlı şarj istasyonlarında şarj edince zaten benzinliye göre ucuz bir yanı kalmıyor. Tabi bizle şehirlerde apartmanlarda yaşayan insanlar olarak evlerimizin önünde akşam ucuz tarifeden şarj edebileceğimiz yerimiz yok, bize bu araşların makul olmasına daha çok var yani.
Villada malikane de mi oturuyorsun hususi otoparkın garajın mı var öyle bir yazmışsın ki sanırsın Amerika da yaşıyoruz her kez müstakil evlerde evinin yanında garajı var .. çoğumuz apartman sitelerde oturuyor gerçek bu müstakil evlerde kalanların bile çoğunun hususi kendine ait garajı yok ..
-
ufoz adlı üyeden alıntı
Türkiyede konutların en fazla 10 kw güç tükettiği hesabıyla altyapı hazırlanır.
Tabi bu pratikte 7 kwa kadar iner.
Binaların tesisatında ise örneğin 10 daireli bir apartmanda tüm dairelerin aynı anda 10kw kullanmayacağı düşünülür.
Bina girişlerindeki ana kofrada her bir faz için 63 veya 100 amperlik sigorta kullanılır.
Tabi bu bahsettiğim yaygın olanı.
EDİT : Bu şartlarda şu an mevcut eski bir apartmanın tesisatından yarım saatte 60kwH değerdeki bir aküyü asla yarım saatte şarj edemezsiniz.
60kwh lık bir aküyü hızlı şarjla yarım saatte şarj etmeniz için 120 kw anlık güce ihtiyacınız var demektir.
Faz başına 180 amper anlık akım çekmeniz gerekir.
Bir sokakta aynı anda 10 aracı hızlı şarj edebilmek için o sokağa anlık 1,2 Megawatt elektrik gücü verebilmeniz gerekir. Tesisattan faz başına anlık 1800 amper çekilebilmeli.
Yine örneğin bir semtte aynı anda 100 aracın hızlı şarja bağlandığını düşünelim.
12 megawatt anlık güç artarmanız gerek.
Her bir fazdan anlık 18000 amper elektrik aktarımı demek bu.
Soma termik santralinin ilk kurulduğunda tek türbinle 20 megawatt güç üretebildiğini düşünün.
Sanırım ne kadar büyük güçlere ve altyapıya ihtiyaç olduğunu anlatabilmişimdir.
Sadece 100 arabayı şarj etmek için bile 10000 kişinin yaşadığı 2500 konutluk bir site veya kasabanın, tüm elektriğine ihtiyacınız var.
Edit : hesabı 60kwH akü için yaptık. 120kwH lık akü için değerleri iki ile çarpın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:59 ----------
Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığı verilerine göre,
2023 yılı Şubat ayı sonu itibarıyla ülkemiz kurulu gücü 104.136 MW .
Tüm üretimimizi araç şarjına ayırsak, aynı anda 850.000 aracı hızlı şarj yapabiliyoruz.
Bu işler altyapı işi. Evlerde gece şarj eden cihazlar zaten hızlı şarj yapmıyor, yarım saatte değil 8-10 saatte doldursun mantığında cihazlar ama sizin hesabınıza göre bu bile çok yük getirecek şebekeye, ama altyapı işi. bundan 30 yıl önce her sokağa her daireye fiber optik kablo ile internet gelmesi bile akla hayale gelmez bir olaydı ama şimdi daire kapımdan içeri fiber optik kablo geliyor ve o yıllardaki türkiyenin toplam internet hızına yakın hızda kapasite sağlıyor.
Elbet elektrik şebekesinde de yatırım yapılacaktır, sonuçta elektriği bedava vermiyorlar, satacaklar. Hem evlerde gece yavaş şarj ile 8-10 saat şarj olayı elektrik üretimindeki yük dengesizliğine de faydası olacaktır. Elektrik en çok gündüz tüketiliyor işyerleri vb. nedeniyle, gece de velerde arabaların şarj etme yükü olunca gece-gündüz harcama dengesi dengelenir, elektrik üretimi de daha dengeli hale gelir.
Otomobiller de ilk çıktığında her yerde benzin istasyonları yoktu. Şimdi bakıyoruz benzinli araçların arka planında büyük bir organizasyon var, petrol çıkarılıyor, rafinerilere naklediliyor, oradan üretilen benzin tankerlerle benzin istasyonlarına dağıtılıyor, bu 150 yılda kurulmuş büyük bir organizasyon, eninde sonunda elektrik altyapısı da ayarlanır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:05 ----------
logaritma adlı üyeden alıntı
Villada malikane de mi oturuyorsun hususi otoparkın garajın mı var öyle bir yazmışsın ki sanırsın Amerika da yaşıyoruz her kez müstakil evlerde evinin yanında garajı var .. çoğumuz apartman sitelerde oturuyor gerçek bu müstakil evlerde kalanların bile çoğunun hususi kendine ait garajı yok ..
dediğimin tersini anlamışsın. Ben de dedim ya şehirlerde apartmanlarda oturanlar olarak elektrikli araçların bize makul olmasına daha çok var diye. Bir daha okuyun.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)