Ana sorun olmasa bile, hararet lambası yaktığına göre motorun soğutma sistemi sağlıklı çalışmıyor, çalışamıyor demektir. Bu bile başlı başına önemli. O modelde tecrübeli bir servis ya da ustanın bakması gerekir. Marka ile anlaşmalı yetkili servisin bölgecilik yapıp, motor ile ilgilenmemesi çok sinir bozucu bir durum, asla kabul edilemez. Motorun satışını yapmak başka bir şey, gelen motorun yetkili bayi olarak bakım ve tamir hizmetini vermek ise başka bir şey. Motoru istediğiniz yerden alıp, istediğiniz yetkili serviste bakım ve tamire sokabilmelisiniz. Firma yetkililerine durumu bildirmeniz yerinde olmuş. Sorunun kaynağının ne olduğu ve nasıl çözüldüğü bilgisini merakla bekliyoruz.
= = = Be Aprilia racer! = = =
"80-90 arası sakin şekilde sağdan seyrediyordum ki motor önce hararet lambası yaktı. Neyse lambayı söndürdük soğuttuk vs. derken gişelere geldim. Debriyajı çektiğim gibi çaaat motor stop etti bir daha da çalıştıramadık"
Bu "çaaat" ın gerçekten çıkmadığını ümit ediyorum zira hararet yapmış bir motordan gelen çat (helede tek silindir küçük cc) sesi hayra alamet değil.
İlk hararette vazgeçilseydi keşke....
Kesinlikle katılıyorum. Motorumu aldığımdan beri aslında Bajaj markasına olan tüm önyargılarımı yıkmıştım. Gerçekten işini hakkıyla yapan ve ilgilenen çok güzel servis noktaları bulunuyor. Servis olayı bence de tamamen insan kalitesiyle alakalı.
İşin garip tarafı hararet lambasını yaktığında motoru zerre zorlamıyordum. Kuzey Marmara’da bir düzlükte 65-70km arası sağ şeritten seyir halindeydim, devir deseniz aşağı yukarı 4500-5000 devir civarındaydı. Soğutma suyum, yağım vs. her şeyim tam; hava filtrem temiz.. İlginç bir durum.
Oradaki “çaaat” sesi tamamen mecazi, hiçbir ön uyarı/tepki vermeden beklenmedik anda oldu gibisinden tanımlamaya çalıştım Hakan Bey Yoksa herhangi bir ses çıkmadı, normal bir stop etme durumu gibiydi.
İlk ve tek hararet uyarısında yukarıda bahsettiğim gibi motorun en sakin anındaydım. Tabii ki hemen ilk gölgeye çekip kullanım kılavuzuna uygun şekilde motorun soğumasını bekledim (kullanım kılavuzunda motor bir süre rölantide çalıştırılıp soğuduktan sonra stop edilir, hararet göstergesi yandığında anında stop edilmez parçalara zarar verir gibi bir tanımlama yapılıyor diye hatırlıyorum). 20bin kilometredir anahtar değmeyen, sadece bakımdan bakıma servise giden bir motorun böyle bir tepki vermesi gerçekten ilginç oldu.
Bütün olayın baştan sonra video kaydı mevcut elimde. Çene kameram devir saatimden hızıma ve göstergeme kadar tüm detayları çekti. Bugün servis yoğunluğundan, ki pazartesi sabahı ilginç bir yoğunluk, motor biraz akşamüstüne doğru kaldı. Şu an servisteyiz, bir dönüş olduğunda buradan da detayları paylaşacağım.
Ne çıktı acaba motorda bende merak ettim
Bizde uzun yol yapmaya korkmayalım :(
"kullanım kılavuzunda motor bir süre rölantide çalıştırılıp soğuduktan sonra stop edilir, hararet göstergesi yandığında anında stop edilmez parçalara zarar verir gibi bir tanımlama yapılıyor diye hatırlıyorum"
Evet yüke bindirmeden devridaim çalışsın diye. Sirkülasyon durursa su daha da ısınır metaldekini emerek...
Çat sesinin mecazi olduğuna sevindim 🙂.
Sanki motor kendini korumaya aldığı için marş basmadı gibi geliyor...Bakalım ne çıkacak....
Geçmiş olsun Diğer arkdaşlar bir çok noktaya değinmiş ancak ben onlardan farklı olarak buradaki cümleden motoru halen tanıyamamışsınız diye düşünüyorum.
Zira su soğutmalı motorda ne şişmesi?!? Belli ki bir sorun olmuş ve gaz yememeye başlamış, siz de ister istemez (bilerek ya da bilmeyerek, ya da zorunlu olarak) üstüne gitmişsiniz görünüyor.
Ben de merak ediyorum sebep-sonuç ne çıkacak diye. Tekrar geçmiş olsun.
Servis yoğunluğundan dolayı henüz bir gelişme mevcut değil maalesef. Haber geldikçe buradan da paylaşacağım.
Öncelikle teşekkür ederim mesajınız için. Motosikletimi fazlasıyla tanıdığımı ve kapasitesini, neler yapabileceğini bildiğimi düşünüyorum. Su soğutmalı bir motorda şişmeden kastettiğim şey ise hava durumu, soğutma sıvısı, hava filtresi, su pompası, devirdaim keçesi vs. gibi bir sürü etkene bağlı olarak soğutma sisteminin düzgün çalışamaması. Yani bu noktada bütün etkenleri göz önünde bulundurduğumuzda su soğutmalı bir motor da şişme yapıp buna tepki verebilir. Ha tabii ki hava soğutmalı bir motosikletteki şişmeyle aynı şeyden bahsetmiyorum bu durumda.
Önceki mesajlarımda bahsettiğim gibi bir terslik olduğunu anladığım noktada, fazlasıyla yüksek hızlarda seyredilen bir otobanda alabileceğim tüm tedbirleri ve önlemleri aldım. Gaz kesen su soğutmalı bir motorda o motorun üstüne gitmenin herhangi bir anlamı yok. O anda aklıma son gelen şey soğutma sistemiydi, çünkü malum Dominar’lar bu gibi stop etme, gaz kesme problemleriyle meşhur.
Umarım en kısa zamanda sebep-sonuç ortaya çıkacak. Ben de merakla beklemedeyim.
Bu süreçte ise motorumdan fazlasıyla soğudum. Sanırım tommygun’ın dediği gibi, yapıldıktan sonra ilk boşlukta bir ufak uzun yol motivasyonumu yerine getirir gibi düşünüyorum. Şu anda motoru servisten almaya bile gidesim yok
Geçmiş olsun. Bajaj'ın 250cc. lik modellerini ben de yakından takip ediyordum. Gidişatları pek iyi değil. Ucuz etin yahnisi diye düşünmek lazım. Çin'li Zontes'in yeni gelen 350cc. modelleri Dominar 400'den %50 daha pahalı. 155cc. modeli ise Bajaj'ın 250 cc. motorları ile aynı fiyat.
Geçmiş olsun motorunuz kırmızı renkti sanırsam servis girişinde görmüştüm.
Hocam ne oldu, nasıl vaziyet, halloldu mu?
Merhaba herkese Henüz ilginç şekilde bir gelişme mevcut değil.. Anladığım kadarıyla serviste 1 haftadır bir yoğunluk ve sıra mevcut. En son dün baktığımda motorum hala servisin önünde yatıyordu malesef.
Hakan Bey güldürdünüz, teşekkürler . Valla ben de sabırsızlıkla onun yolunu bekliyorum, gelse de bir an önce satsam diye Şaka bir yana süreç beklediğimden fazla uzadı, henüz sebebe dair herhangi bir şey bilmiyoruz.. Belki çok basit bir şey bile olabilir, 15 dakikada hallolabilir düşüncesi içimi kemiriyor
welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)