Hiç bir fikrim yok, tanımıyorum ki seni.
Duke 250 de olur, SYM scooter da olur diye açıyorsun konuyu. Dio'dan Pulsar'a yelpaze devam ediyor. 150bin TL altına alabileceğin herhangi bir motosiklet olur gibi.
Ben kendim için fikrimi söyleyeyim, ben şu an motosiklete başlayacak olsam CBF150 alırım, tepe tepe öğrenirim. Ondan sonra o esnada tanıştığım insanların motorlarına oturarak, samimi olduklarım güvenenler varsa sürerek farklı tazların gerektirdiklerini anlamaya çalışırım.
Ama önceliğim motosikleti öğrenmek. Bunun da iki yolu var, birincisi naked. motosiklet denen şey şasinin içindeki ateşili ve tekerleklerin olduğu düzenek. bunun çalışmasına alışmak için "düz" olanını kullanmak en temizi.
İkinci yöntemi de scooter. vitesle alakadar olmadan safi sürüş öğrenmek için güzel bir yöntem. sym 250 mi alırsın suzuki address mi alırsın o çok kişisel bişey.
Sana hap gibi "bunu al" diyenler de uydurup geçenler, öyle bir bilgi bekleme abi kimseden.
Ben 2018'e kadar "ss alıp napıcam lan gerizekalı mıyım" diyordum, şimdi bir ss'le çok mutluyum.
2013'teki scooter kazamdan sonra "ben buna binmem bir daha" dedim, geçen sene gittim vespa aldım, evet çok tehlikeli ama çok eğlenceli.
Mesleğinden de kaynaklı olabilecek şekilde budur budur budur netlemek ve almak ve sıfır hata ile devam etmek istiyorsun. kuryelik yapacaksan böyle bir formül yazılabilir, ama senin zevkin için kimse yazamaz bu formülü.
Bildiğim kadarıyla Bajaj Türkiye'de parça konusunda sıkıntı yaratmıyor ve piyasada bolca Pulsar NS200 var. Dayanıklılık konusunda sorunsuz demek gerçek dışı bir yorum olur. Çinliler kadar kalitesiz olmasalar da, Japon ve Avrupalı rakipleri kadar da iyi konumda değiller. Diğer yandan SYM markası da scooter segmentine rüştünü ispatlamış bir marka. Tarzınıza göre seçim yapmanızı tavsiye ederim. Bu konuda henüz tam bir seçim yapma şansınız yok ise de, bütçe ve beğeni olarak size daha uygun gelen motoru alıp, ilerleyen zamanlarda tekrar bir durum değerlendirmesi yapabilirsiniz.
= = = Be Aprilia racer! = = =
Hocam hepsini dedim ama Dio yu ben demedim işte soruda da bahsettiğim gibi tecrübesiz olduğum anlaşılıyor. Benim asıl istedğim chopper;vulcan s veya moto guzzi, haydaaa chopper a ne ara geldik diyebilirsin,
zaten oraya gelmemek amacıyla naked düşünüyordum, A2 ehliyeti alırken vitesli motor sürmek çok hoşuma gitmişti.
Ama AltınElbiseliAdam motor sürmeye başlarken ucuz hafif skuter alın demiş videoda.
ben şehir içinde yoğun olmak üzere yılda birkaç kez şehir dışına götürebilecek motor olsa daha güzel olur düşüncesinde olduğumdan sym joymax z+ 250 düşündüm ama 186kg falan, bana çok ağır gelebilir ilk kez süreceğim için.
bu şekilde kafa karışıyor, 9-12 taksit olduğundan skuter mantıklı geliyor, vitesliye ileriki zamanlarda da geçebilirim para daha çok biriktiğinde
ilerde vitesli alma hayalim varsa şuan skuter almak saçma mı sizce,
ben bilmiyorum, bilenler de hep farklı şey söylüyor, o yüzden kalıyoruz
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:41 ----------
sym nin 12 ay taksit olayı çok cazip geliyor ve 250 cc motoruyla şehir dışına da gidilir
onun dışında a2 ehliyet alırken mondial zone 180 kullanmıştım, vitesli kullanmak çok hoşuma gitmişti. Pulsar ns200 de aklımda duruyor.
Abi Barkın'ın söylediği şey Tanrı'nın 10 emri mi =) O bir genel rota. Scooter ile de başlayabilirsin ve daha kolay olur, ama en nihayetinde gitmek istediğin noktayı belirlemişsin çok güzel.
Yalnız en son chopper kullanmak için motora başlayan arkadaşım şu an Daytona 675RS kullanıyor ve Türkiye Pist Şampiyonası'nda yarışıyor. :D Zamanla değişir yani bu tercihler.
İleride vitesli kullanmaya net karar verdiysen alma scooter, alırsan kötü olur falan değil, alma tamam sıkıntı yok. CBF150 demeye devam edeceğim :D al motoru öğren, gerekirse düş kalk, düşüp kalkmayı mutlaka ölümcül bir kaza olarak anlamaya gerek yok; elbette düşmemek en güzeli ama bazı tecrübeler de sadece düşerek ediliniliyor.
Ben dahil bildiğini düşündüğün insanların önerilerini/tenkitlerini al tabii dikkate, ama onların lafıyla karar verme.
Sen şu an motosiklete başlamak istiyorsun, bırak ilk motorun seni bir kaç kere şehir dışına götürmesin, sonra istediğin motorla gidersin. SYM joymax güzel evet ama çekincen de haksız değil, 186kg az bir ağırlık değil. Başlanır mı? Başlanır neden başlanmasın, ama senin nihayetinde amacında guzzi alayım bobber alayım gezeyim falan varsa scooter'la başlamak zorunda değilsin.
Hatalı bir alım yaparsan da bu dünyanın sonu değil. Bolca hata yapacağın hayat boyu bir macera bu, atıl gitsin =)
sabırla verdiğiniz cevaplar için teşekkürler hocam, cbf150 almam ya, çünkü eski bir model, sıfırı yok. Millet honda diye fiyatı şişirmiş diye düşünüyorum. Alırsam bence elimde kalır, yada honda diye satılırsa satılır.
A2 ehliyeti alırken vitesli motordan zevk aldım ama ilk gün 30 kere falan stop ettirdim, 3.gün güzel kalkıyordum(ehliyeti alalı 1 sene oldu). Şimdi vitesli motoru alıp direkt trafiğe çıkarsam(illaki eve getirecem motoru ve dışarı da çıkmak isterim ara sıra) sıkıntı olmasın.. :D
listeyi ikiye düşürdüm, ya ns200 ya sym skuter
Hatasız seçim diye bir şey yok, al birini gitsin. Baktın uymuyor sana, üç aşağı verince millet hin-çin demez kapar.
Ayrıca kasma, çünkü sen zaten çok doğru bir noktadan "korkarak" başlıyorsun. Bu işte (rahmetli Barkın da dahil) kimin korkusu azsa o risk altında. 45 yılda 1 büyük kaza 3 ufaktan yana yatmam var (ilk motorum pejo105 le düşmeleri saymazsak), e bir o kadar da araba ile kazam vardır yani arabanın bir üstünlüğü yok (sürerken açıkta olmaktan vs bahsetmiyorum, ihtimal olarak) Forumda benle yakın yaşta çok insan var, hepside hayatta. Yani olay sende bitiyor.
ABS den şaşma derim, japon olmazsa tayvan-hint-çin...
İnsanlar bir yere kadar model önerebilir. Gidip üstüne oturunca hiç hoşuna gitmeyebileceğini mutlaka hesap et. Bu işte hap çözüm yok, olsa herkes, ya da her yeni başlayan aynı motora binerdi...
Sana ne eskisinden sıfırından? =)))
CBF elde kalmaz. Ama CBF almadın diye de büyük bir hata yapmıyorsun. NS200 heralde satılır gider, onu al gitsin o zaman. Ekipmanda hata yapmamak daha önemli motorda o kadar değil =)
bu süreci sadece öğrenmek için planlıyorsan, NS al, kullan, düş :D, ondan sonra sat artık daha çok tercihlerine göre bir motor al.
yok sadce öğrenmek değil işime gücüme sağa sola giderim falan diyosan scooter'ın sunduğu fazlalıklar rakipsiz. sym al. ikisi de olur.
Dikkatli ol abi. Allah korusun. Denemek lazım da denettirmiyorlar, showroom yok bulunduğum yerde. Az önce bi bayiyi aradım, aracı çalıştırdığımızda 2.el olur o yüzden deneme şansınız yok dedi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:39 ----------
Eyvallah abi :D amaç motor sürmeyi öğrenmek açıkçası. Sürekli bir yere gitmiyorum, arasıra çıkıp gezeyim isterim. Ben düşünüp sym yada ns200 arasından karar vereceğim gibi. Teşekkür ederim cevaplar için
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:42 ----------
Az önce eniştem mesaj atmış, A101de volta(apec) 125cc lik motorunu görmüş 20 bin tl, valla iyi kötü demeyip sırf motoru öğrenmek için onu alabilirim eğer satılmazsa.
hiç kötü bir fikir değil söyleyeyim. 20bin tl nedir? Kask var o paraya. Satmayı da düşünme, al tepele at çöpe =)
Ama çöpe atacak bir şey aldığını da bil, ona göre sür.
Sizin akılınızdaki motorları yazınca aklıma bu konser videosu geldi:
Ben de bu videodaki gibi bir motorum olsun isterdim hatta görüntü olarak kendime daha çok yakıştırırım ama sürüşünden zevk alamayacağım bir tarz olduğu için yalnızca görüntüsüne bakıyorum, kendim gibip benzerini almıyorum. Zaten maksi scooter rahatlığına alıştım, bundan sonra ancak daha büyük bir scooter isterim.
Siz de en küçüğündne bir motorla başlayın bakalım nasıl tarz sürüşten hoşlanıyorsunuz ona göre karar verirsiniz.
Su soğutma-hava soğutma olayına da çok takılmayın düşük cc motorlarda o kadar önemli değil zaten. Önce bir motorla başlayın, ama motor ne olursa olsun ekipman ve eğitimi ihmal etmeyin.
Bir de her scooter aynı değil, küçük scooterlar küçük tekerlekleri ile maksi scooterlardan çok farklılar sürüş olarak olsun yol tutuşu olsun çukurlara olan hassasiyet olsun. Mesela ben şimdi honda dio falan kullansam motordan soğurum, xmax'dan keyif aldığım özelliklerin hiç biri onda yok sadece vitesi yok, otoruşu benzer ama başka aynı yönü yok, yani scooter var scooter var.
Piyasada olsaydı eskiden olsaydı al bir ybr bin derdim, o kadar güzel bir motor ki, hem hafif, hem sağlam, hem ufak tefek devirmelerde hasar görecek bir yanı yok. Ehliyet kursunda sürmüştüm ve daha ilk kez motosiklet kullanırken bile ilk günden bisiklet kullanır gibi parkurda rahatça gezmeye başlamıştım, ama üretimi durdu ikinci elleri çok eskimiştir, hem benim işime gelmez çünkü bagajı yok, işe giderken yağmura yakalanırsam paçalarım ıslanır vb. gibi nedenlerle almazdım ama başlangıç için çok güzel bir motor aslında.
rockçıyız hocam, chopper yakışır
ybr yi çok okudum eski sorularda ve yorumlarda, baya kullanılan motormuş. Ekipman önemli, motor 20bin tl de olsa 150bin tl de olsa ekipmanı kaliteli alıcam imkanım ölçüsünde
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:11 ----------
hocam hiç sıkıntı yok, akülü araba bile 5 10 bin olmuştur galiba. :D oyuncak motor gibi kullanırım amaç sürmeyi öğrenmek.
Belki kullandıktan sonra satılır bile az çok demeden, ama hiç satmasam bile sorun edilecek miktar değil, parasını çıkartır en azından
Yaa işte motor almadan önce ben de böyle düşünüyordum. hatta Triumph Bonneville ya da harley falan hala gözüme güzel görünür ama hayatın gerçekleri de var işte.
Gençliği köprüaltı kemancı'da (eski galata köprüsü yanınca Beyoğluna taşınmıştı biz de koloni olarak beyoğluna takılır olmuştuk) geçmiş biri olarak önce herhangi bir motorla başla ama önceliği ekipmana ve eğitime ver. Düzgün eğitim alsan zaten kararını da rahat verirsin.
En azından Zafer Akçay'ın videolarını izliyormuşsun, bu bile iyidir.
çok teşekkürler hocam cevapların için, şimdilik Zafer Akçaydan devam
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:35 ----------
edit:A101 yalan oldu büyük ihtimal. Bizim eniştenin dediği motor kırmızı renk, kırmızı renkler 50cc oluyor, 50cc de almam en azından 125 olsun bari.
Başa döndük, ns200, sym, en son ihtimal yine hero dash 125
Al bi 150nk.tak koruma takozlarini.bilen birisinden yardim iste sana puf noktalarini uygulamali anlatsin.gerekirse parayla ozel ders al.motosiklrt sadece surmek degil.trafik bilgisi etrafa hakimiyetde onemli.
150nk ne 25 30 binlik adi motorlardan nede yuzbin ustu kalitelilerden.
Hem kaliteli hemde ikinci eli 50bin lira
Ogrnene kadar bin.mumkunse 10bin km yapmadan daha ust modele gecme.
Sen araba kullanmamisin heralde.bilen birisinsen yarim debriyaj,debriyajla donme yavaslama,frenle donme yavaslama bisurusey var bunlari birinden ogrenmelisin
sıfır olmaması ilerde satarken sorun olur mu hocam? şöyle bir ilan buldum https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-cf-moto-150-nk-2021-model-1.100-km-garajda-muhafaza-edildi-ekstrali-1087368467/detay
sizce 60 a bunu almak mı, yoksa 76 ya sıfır ns200 mü
büyük ihtimal tekerleri değiştiririz kendi tekerlekleri iyi değil diyorlar
Dünyanın en tırt motosiklet sürücüsü, daha almadığı motoru "satarken zorluk çeker miyim, zarar eder miyim?" diye soran sürücüdür. Sen sürüşüne odaklan kardeşim, iyi sürmeyi ve Abs'nin olmadığı motorda nasıl duracağını öğren, sen yaptığın yola ve mesafeye odaklan kardeşim.
Ne alırsan al elbet satabiliyorsun. Dert etme. 2-3 bin zarar etsen de dünyanın sonu değil.
tamamdır hocam, eyvallah, Teşekkürler cevaplar için
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:13 ----------
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-cf-moto-150-nk-2021-model-1.100-km-garajda-muhafaza-edildi-ekstrali-1087368467/detay
nasıl sizce? 60k yazıyor internete baktığım kadarıyla uygun görünüyor.
Kendi sehrinden ilana bak.motordan anlayan birisyle git.on onceleme yap.arkadasin binsin sursun.begenirse servise ekspere sokun.soeun yoksa alabilirsiniz
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)