Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

İlk motor olarak abs li hangi motor almalıyım?

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    illede düşürücen diye bir kaide yok ona çok takılma.tabi bu trafik bilginin olmasınada bağlı 0dan trafiğe çıkıyorsan evet daha düşmeye uygun bir motor almak iyi olabilir.araba aldığını düşün 0 bilgin var gidip audi a6 alırmısın 0km.atıyorum golf alırsın 1 sene kullanır büyütürsün canını sıkmazsın.maxiscooter evet ağır gelebilir 0 bilgin olduğunuda düşünürsek.bu aralar gördüğüm ve güzel kaliteli olan 2 scooter var onlarada bak derim.sym jet x modeli efsane gerçekten birde kymco 150 dink r oda yeni çıkan bir model.bu saydıklarından daha ucuz en azından bu şekilde başlamak bence daha mantıklı olur.yada pulsar viteslide mantıklı yada dominar 250
    Rockstar91 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    @espresso nun mesajı çok açıklayıcı ekipman konusunda. Düstur en güvenlisini almak doğal olarak, o yüzden insanlar motor parasına kask alıyor. Ama bütçe de var malum, genelde iş şu şekilde yürür; kask en öncelikli, sonra mont ve eldiven, bot, pantolon ve-veya extra korumalar.

    Doğal olarak herdaim full ekipmanla sürmek gerek, zira ne zaman, nerede, hangi hızda, ne şekilde kaza yapacağınızı bilemezsiniz. Ama tabi pratikte böyle olamıyor.

    Kask herzaman takılacak.

    Mont ve eldiven de öyle ama şehir içinde dur kalk zor, mesafeler kısa. Hem iklime bağlı yazlık bile olsalar tercih edilmeyebiliyorlar.

    Pantolon ve bot günlük sürekli dolaşıyorsanız giyebilirsiniz lakin 2-3 km için pek kullanan olduğunu sanmıyorum.

    Extra korumalar kıyafetlerinizde yoksa olur, dizlikler en yaygını, genelde uzun yolda takılır.

    Bu sıralamayla pahalıdan ucuza bir yol da çizebilirsiniz bütçenize göre. Kaskı iyice araştırıp alın derim. Herkes fullface diyecek illaki ama bu kararda sizin. Yani fullface scooter da pratik olmayacak. Yarım kullanıp çeneyi çok önemsememek size kalmış, flipup ta keza öyle. Bu yönlendirmeyle olacak iş değil, kimsenin vebali alınmamalı. Ama kask dediğin fullface tir. Ben şehirde açık kullanıyorum.

    Tayvan motorlarını hiç bilmiyorum ama Kymco daha iyi bir marka gibi. Servisi hangisi yakınsa tercih edilmeli.

    Ağırlıklı kullanım ulaşımsa "ne yapın edin" ya PCX ya da NMAX alın derim. Japon scooter alırsanız satışta hiç üzmez.
    Cbr250, Duke250 farklı klasmandalar sonuçta, scooter değiller. O karar da size ait, ama ikinci motorunuz olabilirler, aceleniz yok.

    Maxi scooterin yapıp 125 liklerin yapamayacağı şey tork ve hız. Memleket yolu çok rampalı vs değilse ve artçılı gitmiyorsanız 250 scooter elzem değil. Pcx le Kışın 300 km gitmişliğim var full enduro ekipmanla...Hatta çıkmadan Honda serviste yol sordum, bana "çok uzak değil mi" dediler, "niye gitmez mi" dedim Pcx i kastettiklerini sanarak, "yok motordan bahsetmiyoruz, o dünyayı dolaşır siz gidebilirseniz" demişlerdi.🙂
    Rockstar91 bunu beğendi.

  3. #23

    Üyelik
    08 Ağustos 2022
    Motosikleti
    Kymco AK550
    Alıntı Rockstar91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam rks frecia mı daha iyi olur yoksa sym jet 14 200i mi? Rks nin su soğutmalı ve 9.3.litre yakıt deposu olması avantaj. Sym malesef hava soğutmaşı, depo 7.5litre idare eder ama sym sanki marka olarak biraz daha mı iyi? Rks frecia 76bin, sym de 2022 sıfırı 76, 2023 81bin.
    İkisinden hangisi mantıklı olur?
    Tecrübesiz biri olaraj ilk motorum olacak scooter ı sıfır akmak mantıklı mı?
    Kredi kartına taksit olayı rks sym kymco larda oldugundan sıfır düşünüyorum
    Son sorum ise kymco da hangi modelin sıfırını önerirsiniz? Dr link 150cc var 110 bin, sanki biraz gereksiz pahalı benim için, bailangıç motoru ya, ekipman harici maks 90bin olsa yeter diye düşünüyorum
    ben tasarıma önem verdiğim için rks almıştım ama şu anda yeni motor almama rağmen satmak istemiyorum. çünkü ikinci elde düşük olacak, düşük fiyattan satacağıma dursun ben binerim ekmek almaya vs giderken diyorum. sym'nin ikinci el itibarı daha yüksektir tabii. tipi de hoşunuza gittiyse ufak tefek konfor ve ekstra özelliklerinden feragat edip sym alabilirsiniz.

    ama 100K'nın üzerinde bütçeniz varsa ve uzun süre kullanırım diyorsanız kymco'nun alabildiğiniz en iyisini tercih edebilirsiniz.
    Rockstar91 bunu beğendi.

  4. #24

    Üyelik
    25 Ocak 2022
    Motosikleti
    Hero Dash 125
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer çoğunlukla şehir içinde gideyip trafikte arabaların arasında daha kıvrak olsun diyorsanız daha hafif bir motor olabilir, onda da şehir dışına çıktığınzda gücü yetmeyebilir, bir kamyonun arkasında kalırsınız taciz eden arabalardan kaçamazsınız. Ekonomik durum iyi olsa küçük hafif bir motorla başlayın bir iki yıl sonra değiştirirsiniz derdim ama motor değiştirmek de büyük masraf. 250cc ile de güzelce bir kapalı alanda hakimiyet eğitimi ile başlanır o ağırlık çok büyük fark olmaz.

    Ekipman konusunda da internette dolaşan videolarda 1000cc motorla gazlayıp ellerine eldiven bile giymeyen idiot tipler çok karşıma çıkıyor. Onlardan olmayın, eksik ekipman giymeyin. Başlangıcı, sonrası yok, kask, eldiven ve mont yetmez. en küçük scooter da 50km hıza çıkıyor, en büyük motoru kullanırken giyeceğiniz ekipmandan farkı olmaması gerekir. zaten 100km'den yüksek hızlarda ekipman da kurtarmaz.

    Eğer motorla bir yere gitmek için evden çıkacaksanız bütün ekipmanınızı giyeceksiniz. Bu yüzden korumalı pantalon olarak riderdenim gibi markaların kot pantalon görünümlü olanları tavsiye ettim, tam ekipman evden çıkıp işe gittiğimde bütün gün ofiste vakit geçirirken normal kot pantalon gibi göründüğü için çok dikkat çekmiyor. Uzun botlar da pantalonun paçaları altında kalınca çok tuhaf görünmüyor. Her gün aynı pantalonu giymek istemiyorsanız sonradan ikinci pantalonu alırsınız değişe değişe giyersiniz. Botlar zaten önemli, kaliteli bir bot alırsanız hem koruması da iyi olur hem kaliteli markaların botları kışın su almıyor, üşütmüyor yazın da terletmiyor rahat ettiriyor, dandik bir bota bin lira verip bir yılda eskitmek yerine iyisini alıp 5-6 yıl konforlu bir şekilde yaz kış giymek daha ucuz.


    Her gün evden çıkarken aynı botu ve pantalonu mu giyeceğim sorusunun bir yanıtı da korumalı uzun bot ve pantalon giymeden kaza yapan arkadaşın açtığı bu başlıkta olabilir: http://www.motosiklet.net/forum/moto...n-kirildi.html
    teşekkürler hocam, ekipman konusunda haklısınız ama kymco downtown 250i yi çok beğensem de 250cc ve 200kg a yakın olması beni korkutuyor. Biraz daha uygun motorla başlayıp sonra 250cc ye çıksam tecrübe ve benim güvenliğim açısından sanki çok daha mantıklı gibi. Evet masraf olur ama sağlık açısından sanki daha doğru.
    Her yerde servisi olan motor markaları genelde bajaj, sym, mondial, rks vs. Scooter olarak sym bana çok mantıklı geliyor ama yüksek cc olmayan motorları hep hava soğutmalı. Satarken bu olumsuzluk yaratır mı acaba,

    Suzuki ye baktım, onda da 125cc lik motorlar var, az yakıyor ama hava soğutmalı ve abs yok.

    Rks markasına güvenilir mi ve hangi modeli alınabilir onu bilemiyorum.

    acaba kanuni mati almak mantıklı olur mu, 125cc sıfırı 34bin tl, ama çin motorları da pek istemiyorum

    japon olmuyorsa tayvan mantıklı geliyor. Kafam çok karışık, yaza fiyatlar daha da artmadan bir tane motor alıp tecrübe edinmek istiyorum yaş 31

    edit: rks olarak şunu buldum ikinci el, ama abs yok galiba bu motorda ve deposu da 4.5 litre falan. https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...51683253/detay

    rks newlight 125 pro var çantalı 40bin tl sıfırı,depo 8 litre, hava soğutmalı ama abs yok, bir de bu motorların bakımı malesef sık 2 bin km de oluyor, ama kymco 5bin km de. Sizce bu motorla başlanır mı ne önerirsiniz, kymco çok ağır olduğundan dengeyi sağlayamazsam, ilk motor olarak ağır gelmesinden korkuyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:34 ----------

    kymco dr link, 149cc su soğutmalı 139kg 6.8litre depo, abs de var ama selesi downtown gibi rahat değilmiş..
    kymco downtown 250 i ise 249cc su soğutmalı, abs, 12.5litre depo
    servis her yerde yok ama 5000 kmde bir, 3-4 saat uzaklıktaki şehre gidilebilir galiba

  5. #25
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı Rockstar91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkürler hocam, ekipman konusunda haklısınız ama kymco downtown 250i yi çok beğensem de 250cc ve 200kg a yakın olması beni korkutuyor. Biraz daha uygun motorla başlayıp sonra 250cc ye çıksam tecrübe ve benim güvenliğim açısından sanki çok daha mantıklı gibi. Evet masraf olur ama sağlık açısından sanki daha doğru.
    Her yerde servisi olan motor markaları genelde bajaj, sym, mondial, rks vs. Scooter olarak sym bana çok mantıklı geliyor ama yüksek cc olmayan motorları hep hava soğutmalı. Satarken bu olumsuzluk yaratır mı acaba,

    Suzuki ye baktım, onda da 125cc lik motorlar var, az yakıyor ama hava soğutmalı ve abs yok.

    Rks markasına güvenilir mi ve hangi modeli alınabilir onu bilemiyorum.

    acaba kanuni mati almak mantıklı olur mu, 125cc sıfırı 34bin tl, ama çin motorları da pek istemiyorum

    japon olmuyorsa tayvan mantıklı geliyor. Kafam çok karışık, yaza fiyatlar daha da artmadan bir tane motor alıp tecrübe edinmek istiyorum yaş 31

    edit: rks olarak şunu buldum ikinci el, ama abs yok galiba bu motorda ve deposu da 4.5 litre falan. https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...51683253/detay

    rks newlight 125 pro var çantalı 40bin tl sıfırı,depo 8 litre, hava soğutmalı ama abs yok, bir de bu motorların bakımı malesef sık 2 bin km de oluyor, ama kymco 5bin km de. Sizce bu motorla başlanır mı ne önerirsiniz, kymco çok ağır olduğundan dengeyi sağlayamazsam, ilk motor olarak ağır gelmesinden korkuyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:34 ----------

    kymco dr link, 149cc su soğutmalı 139kg 6.8litre depo, abs de var ama selesi downtown gibi rahat değilmiş..
    kymco downtown 250 i ise 249cc su soğutmalı, abs, 12.5litre depo
    servis her yerde yok ama 5000 kmde bir, 3-4 saat uzaklıktaki şehre gidilebilir galiba
    300 km gideceksen küçük cc çinli scooter alma..Alternatif değiller...Satamazsın da...

  6. #26

    Üyelik
    25 Ocak 2022
    Motosikleti
    Hero Dash 125
    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    illede düşürücen diye bir kaide yok ona çok takılma.tabi bu trafik bilginin olmasınada bağlı 0dan trafiğe çıkıyorsan evet daha düşmeye uygun bir motor almak iyi olabilir.araba aldığını düşün 0 bilgin var gidip audi a6 alırmısın 0km.atıyorum golf alırsın 1 sene kullanır büyütürsün canını sıkmazsın.maxiscooter evet ağır gelebilir 0 bilgin olduğunuda düşünürsek.bu aralar gördüğüm ve güzel kaliteli olan 2 scooter var onlarada bak derim.sym jet x modeli efsane gerçekten birde kymco 150 dink r oda yeni çıkan bir model.bu saydıklarından daha ucuz en azından bu şekilde başlamak bence daha mantıklı olur.yada pulsar viteslide mantıklı yada dominar 250
    scoter ile başlayayım hocam, evet ille düşecem değil ama düşme ihtimali var ya biraz daha hafif olsun diyorum, kymco downtown 250i 196kg falan, bi düşürsek sıkıntı.

    hava soğutma olması çok sorun olur mu, kymco dink r 150 motoru 110bintl, sym jet14 200i ise 81bintl sıfırı.
    Sym nin servisi daha yaygın. Sym çok mantıklı geliyor ama hava soğutma olduğundan satarken veya ben kullanırken su soğutmalı olmadığından sıkıntı çıkarır mı

  7. #27
    BOO_74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2006
    Motosikleti
    Dominar 400UG tour ‘22, Xmax 250 '19
    Kymco dink, 150cc abs var, piyasada da var, 109k TL

  8. #28
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Her ne olursa olsun eğitime de bütçe ayırın, çok faydası oluyor.
    250cc scooter büyük rahatlıktır, arkaya çanta almaya bile gerek duymadan dev gibi sele altı bagajı büyük avantaj. Tabi bu tip maksi scooterlarda yağmurda çamurda giderken ayakkabılara bile su gelmemesi ayrı avantaj, bir kere buna alışınca küçük scooterla uğraşılmaz deniyor.

    kymco'nun 250cc scooterı biraz ağırmış ama çok da değil, yani xmax 185 kilo, forza da ona yakın, 15-20 kilo ağırlık çok farketmez kendi ağırlığınız da var zaten. Yamaha ve honda piyasada sıfırı yok, bu yüzden karaborsacılara kalmayın diye kymco alın diyorum. 250cc ile gayet güzel başlanır, ama eğitim şart, eğitimi de 125cc ile başlayacağım deseniz bile şart diyeceğiz zaten.
    ekipman konusu da öyle, her zaman, 2km ötede bakkala gideceğim deseniz bile, cayır cayır yaz sıcağı olsa bile tam ekipman şart. Bu ülkede kask giymek eskiden tuhaf karşılanıyordu, şimdi artık tam ekipmanın üzerine reflektörlü sarı yelek bile giyilmesi gerekir. internette orada burada şortla sandaletle ve yarım kaskla scooter sürenlere takılmayın, doğru başlangıç yapın.

    125cc ya da benzeri hafif scooter alacaksınız, şehir içinde iyi güzel kıvrak olur ama biraz uzun yola çıkayım dediğinizde kamyonlar arkanızdan yetişip sizi sıkıştırınca daha büyüğüne geçeyim diyeceksiniz, bu devirde bu masraf. yalnızca şehir içinde köylük kasabalık yerde süreceğim deseniz 100cc bir cub alın en güzel derdim zaten ama 100cc cub bile sürüyor olsanız ekipman şart. 40km hızla sürerken bir araba önünüze kırdığında arabaya çarpıp dizleriniz arabanın kaportasında şeklini bıraktığında dizlerinizde en ufak hasar almamanın yolu tam ekipmanlı olmak, evden çıkıp 500 metre ileride bir kaza olmayacağının garantisi yok, ekipmanları uzun yolda giyeyim kısa yolda bir tek kask yeter demeyin.

  9. #29

    Üyelik
    25 Ocak 2022
    Motosikleti
    Hero Dash 125
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her ne olursa olsun eğitime de bütçe ayırın, çok faydası oluyor.
    250cc scooter büyük rahatlıktır, arkaya çanta almaya bile gerek duymadan dev gibi sele altı bagajı büyük avantaj. Tabi bu tip maksi scooterlarda yağmurda çamurda giderken ayakkabılara bile su gelmemesi ayrı avantaj, bir kere buna alışınca küçük scooterla uğraşılmaz deniyor.

    kymco'nun 250cc scooterı biraz ağırmış ama çok da değil, yani xmax 185 kilo, forza da ona yakın, 15-20 kilo ağırlık çok farketmez kendi ağırlığınız da var zaten. Yamaha ve honda piyasada sıfırı yok, bu yüzden karaborsacılara kalmayın diye kymco alın diyorum. 250cc ile gayet güzel başlanır, ama eğitim şart, eğitimi de 125cc ile başlayacağım deseniz bile şart diyeceğiz zaten.
    ekipman konusu da öyle, her zaman, 2km ötede bakkala gideceğim deseniz bile, cayır cayır yaz sıcağı olsa bile tam ekipman şart. Bu ülkede kask giymek eskiden tuhaf karşılanıyordu, şimdi artık tam ekipmanın üzerine reflektörlü sarı yelek bile giyilmesi gerekir. internette orada burada şortla sandaletle ve yarım kaskla scooter sürenlere takılmayın, doğru başlangıç yapın.

    125cc ya da benzeri hafif scooter alacaksınız, şehir içinde iyi güzel kıvrak olur ama biraz uzun yola çıkayım dediğinizde kamyonlar arkanızdan yetişip sizi sıkıştırınca daha büyüğüne geçeyim diyeceksiniz, bu devirde bu masraf. yalnızca şehir içinde köylük kasabalık yerde süreceğim deseniz 100cc bir cub alın en güzel derdim zaten ama 100cc cub bile sürüyor olsanız ekipman şart. 40km hızla sürerken bir araba önünüze kırdığında arabaya çarpıp dizleriniz arabanın kaportasında şeklini bıraktığında dizlerinizde en ufak hasar almamanın yolu tam ekipmanlı olmak, evden çıkıp 500 metre ileride bir kaza olmayacağının garantisi yok, ekipmanları uzun yolda giyeyim kısa yolda bir tek kask yeter demeyin.
    Teşekkürler hocam değerli cevaplar için. Dikkate alıyorum hepinizin dediklerini. Özellikle ekipman konusunda kesinlikle dediğiniz gibi yapacağım.
    Yaza kalmadan şimdiden sipariş vermek istiyorum. Ama çok kararsız kalıyorum.

    Barkın Abi ucuz, acımayacağınız, hafif motor alın diyordu.
    O yüzden çok ucuz olmasa da kredi kartına taksit olmasından dolayı sym ve kymco aklımda
    sym jet14 200i hava soğutmalı olduğundan içim çok ılımadı ama fiyatı fena değil, 81k
    kymco dr link 150cc ise su soğutmalı 110k fiyatı, selesi ikisi için de çok rahat demiyorlar..
    bu ikisinden birini alsam da 6ay yada 2 sene içerisinde daha üst kymco downtown250i vs 250lik motor almak isterim gibi geliyor
    Çünkü arasıra da olsa yakın şehirlere motorla gitmek isterim ama asıl amacım şehir içinde sürmek olacak.
    Nakit bütçe çok harcamak istemiyorum, kredi kartı ile satın alma imkanı verdiği için sym ve kymco aklımda.
    Sym nin artısı ise servisi her yerde var, kymco öyle değil.
    espresso bunu beğendi.

  10. #30
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Rockstar91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler hocam değerli cevaplar için. Dikkate alıyorum hepinizin dediklerini. Özellikle ekipman konusunda kesinlikle dediğiniz gibi yapacağım.
    Yaza kalmadan şimdiden sipariş vermek istiyorum. Ama çok kararsız kalıyorum.

    Barkın Abi ucuz, acımayacağınız, hafif motor alın diyordu.
    O yüzden çok ucuz olmasa da kredi kartına taksit olmasından dolayı sym ve kymco aklımda
    sym jet14 200i hava soğutmalı olduğundan içim çok ılımadı ama fiyatı fena değil, 81k
    kymco dr link 150cc ise su soğutmalı 110k fiyatı, selesi ikisi için de çok rahat demiyorlar..
    bu ikisinden birini alsam da 6ay yada 2 sene içerisinde daha üst kymco downtown250i vs 250lik motor almak isterim gibi geliyor
    Çünkü arasıra da olsa yakın şehirlere motorla gitmek isterim ama asıl amacım şehir içinde sürmek olacak.
    Nakit bütçe çok harcamak istemiyorum, kredi kartı ile satın alma imkanı verdiği için sym ve kymco aklımda.
    Sym nin artısı ise servisi her yerde var, kymco öyle değil.
    Barkın'ın zamanında bayilerde motor bolluğu vardı. 125cc motor alıp bir sene sonra satıp az kredi çekip yükseltmek mümkündü, şimdi hem cebinde paran olsa da bayilerde motor bolluğu yok hem de böyle bir iki sene sonra motoru büyüteyim denecek ekonomik ortam kalmadı, eninde sonunda 250cc motora geçeyim diyeceksiniz diye 250cc alın baştan dedim, yoksa tabi ki ekonomik sorunlar olmasa küçük hafif bir scooter alın bir iki sene kullanın derdim.

  11. #31

    Üyelik
    25 Ocak 2022
    Motosikleti
    Hero Dash 125
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Barkın'ın zamanında bayilerde motor bolluğu vardı. 125cc motor alıp bir sene sonra satıp az kredi çekip yükseltmek mümkündü, şimdi hem cebinde paran olsa da bayilerde motor bolluğu yok hem de böyle bir iki sene sonra motoru büyüteyim denecek ekonomik ortam kalmadı, eninde sonunda 250cc motora geçeyim diyeceksiniz diye 250cc alın baştan dedim, yoksa tabi ki ekonomik sorunlar olmasa küçük hafif bir scooter alın bir iki sene kullanın derdim.
    Peki sizce kymco downtown250i yerine, sym joymax z plus 250 alınır mı acaba? kymco 6 taksit yapıyor, sym 12 taksit yapıyor diyorlar.
    Ayrıca sym servisi her yerde var, kymco suzuki yamaha honda bunlar belli başlı bölgelerde.

  12. #32
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Rockstar91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki sizce kymco downtown250i yerine, sym joymax z plus 250 alınır mı acaba? kymco 6 taksit yapıyor, sym 12 taksit yapıyor diyorlar.
    Ayrıca sym servisi her yerde var, kymco suzuki yamaha honda bunlar belli başlı bölgelerde.
    Her ikisini de tam araştırmadım, kesin bu forumda daha çok bilenler vardır. Ben bayilerde motorların bol olduğu devirde xmax 250 alarak başlamıştım, ilk motorumdu ama öncesinde hiç motosiklet sürmemiştim, bisiklet sürmüşlüğüm çoktu, motoru alınca ehliyet aldım ehliyet sınavını rahat geçmiştim ama bu yetmez deyip kapalı alanda hakimiyet eğitimi de aldım ve çok faydasını gördüm. Bu arada motoru almadan öncesinde bir kask giyip sürerim diyordum çünkü gördüğüm scooter reklamı görsellerinde ve çevreden gördüklerimin çoğu yarım kask giyip başka ekipman olmadan belki bir eldiven, öyle sürüyorlardı, neyse ki çevremde bu işlerden anlayan tanıdıklar vardı şansıma, bütün ekipmanları aldırdılar ısrarla.

    Şimdi xmax 250 bazen yetmiyor, az daha güçlüsü olaydı diye daha büyük hacimli scooterlara bakınıyorum ama honda ve yamaha'da motor yok, kymco markasına bu arada baktım, kağıt üzerinde fena görünmüyor, yollarda da bol miktarda görmeye başladım, bu yüzden dedim kymco alınır diye. ama istanbul gibi büyük şehirde servis sorunu yoktur ama başka şehirlerde sorun olabilir onu bilemem. Kymco DTX 360 gözüme güzel görünüyor. Honda'nın adv 350'sine benziyor ama honda o modeli getirmedi henüz, getirse de bulunabilecke mi belli değilken 250cc üzerine çıkmak için mantıklı gibi.


    Tabi eğitim şart, ehliyet kursları en iyileri bile yalnızca sınavı geçecek kadar eğitim verebiliyorlar sonrasında yine eğitim gerekli, eğitimleri ara ara tekrarlamak da gerekli. Ne alırsanız alın eğitime de bütçe ayırın.

  13. #33

    Üyelik
    25 Ocak 2022
    Motosikleti
    Hero Dash 125
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer çoğunlukla şehir içinde gideyip trafikte arabaların arasında daha kıvrak olsun diyorsanız daha hafif bir motor olabilir, onda da şehir dışına çıktığınzda gücü yetmeyebilir, bir kamyonun arkasında kalırsınız taciz eden arabalardan kaçamazsınız. Ekonomik durum iyi olsa küçük hafif bir motorla başlayın bir iki yıl sonra değiştirirsiniz derdim ama motor değiştirmek de büyük masraf. 250cc ile de güzelce bir kapalı alanda hakimiyet eğitimi ile başlanır o ağırlık çok büyük fark olmaz.

    Ekipman konusunda da internette dolaşan videolarda 1000cc motorla gazlayıp ellerine eldiven bile giymeyen idiot tipler çok karşıma çıkıyor. Onlardan olmayın, eksik ekipman giymeyin. Başlangıcı, sonrası yok, kask, eldiven ve mont yetmez. en küçük scooter da 50km hıza çıkıyor, en büyük motoru kullanırken giyeceğiniz ekipmandan farkı olmaması gerekir. zaten 100km'den yüksek hızlarda ekipman da kurtarmaz.

    Eğer motorla bir yere gitmek için evden çıkacaksanız bütün ekipmanınızı giyeceksiniz. Bu yüzden korumalı pantalon olarak riderdenim gibi markaların kot pantalon görünümlü olanları tavsiye ettim, tam ekipman evden çıkıp işe gittiğimde bütün gün ofiste vakit geçirirken normal kot pantalon gibi göründüğü için çok dikkat çekmiyor. Uzun botlar da pantalonun paçaları altında kalınca çok tuhaf görünmüyor. Her gün aynı pantalonu giymek istemiyorsanız sonradan ikinci pantalonu alırsınız değişe değişe giyersiniz. Botlar zaten önemli, kaliteli bir bot alırsanız hem koruması da iyi olur hem kaliteli markaların botları kışın su almıyor, üşütmüyor yazın da terletmiyor rahat ettiriyor, dandik bir bota bin lira verip bir yılda eskitmek yerine iyisini alıp 5-6 yıl konforlu bir şekilde yaz kış giymek daha ucuz.


    Her gün evden çıkarken aynı botu ve pantalonu mu giyeceğim sorusunun bir yanıtı da korumalı uzun bot ve pantalon giymeden kaza yapan arkadaşın açtığı bu başlıkta olabilir: http://www.motosiklet.net/forum/moto...n-kirildi.html
    Hocam ilk xmax250 ile başladınız hiç düşme vs olmadı değil mi?
    Kymco dtx360 yada citi400 lük modelleri belki size iyi gelebilir 250lik yetmiyorsa. Veya suzuki burgman 400 yada piaggio beverly 400 var 230bin tl, bunlar da hoşunuza gidebilir.

    Eğitim derken honda ve kymco sitesinde görmüştüm 4 5 bin tl lik ileri sürüş eğitimi vs eğitimler var, bunları mı diyorsunuz?
    espresso bunu beğendi.

  14. #34
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Rockstar91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam ilk xmax250 ile başladınız hiç düşme vs olmadı değil mi?
    Kymco dtx360 yada citi400 lük modelleri belki size iyi gelebilir 250lik yetmiyorsa. Veya suzuki burgman 400 yada piaggio beverly 400 var 230bin tl, bunlar da hoşunuza gidebilir.

    Eğitim derken honda ve kymco sitesinde görmüştüm 4 5 bin tl lik ileri sürüş eğitimi vs eğitimler var, bunları mı diyorsunuz?
    xmax ile acemi iken hiç düşmedim. ilk kazamı 7bin km yeni olmuşken yaptım. Motorun sağ tarafında grenajlar hasar aldı, neyse ki kaskom vardı yetkili serviste orjinal parçalarla değişti hepsi. 2019 yılında 6bin lira fatura çıkmıştı serviste.
    Geçen ay da sağ şeritten aniden soldaki yol ayrımına dönmek için beni hiç görmeyip önüme kıran bir arabanın sol kapısına girdim, yaklaşık 40km hızla gidiyordum, ben yere bile düşmedim, rapor tuttuk, bütün kusur karşı tarafa yazıldı. Kaskom var diye motoru yetkili servise çektirdim, servis yaklaşık 35bin lira masraf çıkardı, motorun tamir olmasını bekliyorum şimdi.

    Bu hesaba göre her 6-7bin km'de bir kaza yapıyorum, bir sonraki yani 20bin km'ye yakın daha dikkatli sürmem gerekecek.

    Sürüş eğitimleri de bir sürü eğitim veren var. ilk başta kapalı alanda hakimiyet eğitimi ile başlarlar, ehliyet kursundaki parkura benzer ama daha zorunda slalom, keskin dönüşler, hızlı giderken ani durma falan bir gün boyunca çalışmıştık, şehir içi trafikte başıma geleceklere benzer şeylerdi, çok faydası olmuştu. Bu yaz da ileri sürüş eğitimlerinden devam etme niyetim var yine.

  15. #35
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    bence abs li 2. el piyasası servisi yedek parça ve ustası bulunabilir/güzel olan model seçiniz
    pcx n max 155 vb motosikletler tercih edebilirsiniz
    ileride vitesli motosiklete geçeceksen de yen bajaj 250 n/f alabilirsin abs yok ama frenleri güzel diyorlar

  16. #36
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Scoteeleein frenlemesi donmesi gitmesi cukurdan kacmasi daha tehlikeli normal motordan.lastiklerin capi cok ufak.yagmurda 8 cizersin.
    Vitesli normal al ama hafif olmali max 150 kg.
    iyice ogrenene kadar bin.ogrenince luks alirsin.
    Cf moto 150nk tavsiye ederim.aonrasinda duke 250,hisqvarna 250 veya 401 swatpilen,cf moto 250 clx guzel nakedlar

  17. #37

    Üyelik
    25 Ocak 2022
    Motosikleti
    Hero Dash 125
    Alıntı Atincozkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Scoteeleein frenlemesi donmesi gitmesi cukurdan kacmasi daha tehlikeli normal motordan.lastiklerin capi cok ufak.yagmurda 8 cizersin.
    Vitesli normal al ama hafif olmali max 150 kg.
    iyice ogrenene kadar bin.ogrenince luks alirsin.
    Cf moto 150nk tavsiye ederim.aonrasinda duke 250,hisqvarna 250 veya 401 swatpilen,cf moto 250 clx guzel nakedlar
    Hocam tam scooter alayım diyorum vitesli aklıma sokuyosunuz :D
    eğer pulsar ns200 kredi kartına vade farksız yapıyorsa onu da alabilirim aslında. Ama tecrübesizlere ilk başta scooterla başlayın diyorlar, Altın Elbiseli Adam da öyle demişti..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:18 ----------

    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence abs li 2. el piyasası servisi yedek parça ve ustası bulunabilir/güzel olan model seçiniz
    pcx n max 155 vb motosikletler tercih edebilirsiniz
    ileride vitesli motosiklete geçeceksen de yen bajaj 250 n/f alabilirsin abs yok ama frenleri güzel diyorlar
    pcx ve nmax byilerde liste fiyatından satılmıyormuş. Pcx liste fiyatı 89bin, bayide peşin 115 bine çantalı satıyorlarmış.
    Ben peşin değil de taksitli alayım diyorum.

    Bu durumda eğer oluyorsa scooter sym yada kymco, vitesli alacaksam pulsar ns200

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:21 ----------

    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    xmax ile acemi iken hiç düşmedim. ilk kazamı 7bin km yeni olmuşken yaptım. Motorun sağ tarafında grenajlar hasar aldı, neyse ki kaskom vardı yetkili serviste orjinal parçalarla değişti hepsi. 2019 yılında 6bin lira fatura çıkmıştı serviste.
    Geçen ay da sağ şeritten aniden soldaki yol ayrımına dönmek için beni hiç görmeyip önüme kıran bir arabanın sol kapısına girdim, yaklaşık 40km hızla gidiyordum, ben yere bile düşmedim, rapor tuttuk, bütün kusur karşı tarafa yazıldı. Kaskom var diye motoru yetkili servise çektirdim, servis yaklaşık 35bin lira masraf çıkardı, motorun tamir olmasını bekliyorum şimdi.

    Bu hesaba göre her 6-7bin km'de bir kaza yapıyorum, bir sonraki yani 20bin km'ye yakın daha dikkatli sürmem gerekecek.

    Sürüş eğitimleri de bir sürü eğitim veren var. ilk başta kapalı alanda hakimiyet eğitimi ile başlarlar, ehliyet kursundaki parkura benzer ama daha zorunda slalom, keskin dönüşler, hızlı giderken ani durma falan bir gün boyunca çalışmıştık, şehir içi trafikte başıma geleceklere benzer şeylerdi, çok faydası olmuştu. Bu yaz da ileri sürüş eğitimlerinden devam etme niyetim var yine.
    Hocam dikkat edin, kazasız belasız sürersiniz umarım.
    Motor alınca nolur nolmaz diyip kasko yaptırmak lazım o zaman.

  18. #38
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Rockstar91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam tam scooter alayım diyorum vitesli aklıma sokuyosunuz :D
    eğer pulsar ns200 kredi kartına vade farksız yapıyorsa onu da alabilirim aslında. Ama tecrübesizlere ilk başta scooterla başlayın diyorlar, Altın Elbiseli Adam da öyle demişti..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:18 ----------



    pcx ve nmax byilerde liste fiyatından satılmıyormuş. Pcx liste fiyatı 89bin, bayide peşin 115 bine çantalı satıyorlarmış.
    Ben peşin değil de taksitli alayım diyorum.

    Bu durumda eğer oluyorsa scooter sym yada kymco, vitesli alacaksam pulsar ns200

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:21 ----------



    Hocam dikkat edin, kazasız belasız sürersiniz umarım.
    Motor alınca nolur nolmaz diyip kasko yaptırmak lazım o zaman.
    Motor zaten kaldırıp götürmesi yani çalınması kolay olduğu için kasko şart. kaza sırasında da çok işe yarıyor, mesela son kaza yaptığımda sigorta şirketini aradım hiç uğraştırmadan motisiklet kurtarıcı minibüs araç geldi motoru servise çekmek için, kasko olmasaydı o bile bana fazladan masraf olacaktı.

    Aslında ilk başlangıç için pcx ve nmax da çok iyi ama piyasada yok. bu yüzden tavsiye etmedim. Ben nmax alma niyetiyle başlamıştım, evden işe istanbulda 55km yolum vardı ve çoğu tem otoyolundan olduğu için otoyolda nmax yetersiz kalır deyip xmax almıştım, bir diğer faktör de nmax'ın sele altı bagajına laptop çantası sığmamıştı, xmax'a sığmıştı. bir maksi scooter olmayan de daha küçük scooterların tekerleri daha küçük, haliyle yol tutuşları daha zayıf, çukurlar konusunda daha hassaslar.

    100cc civarı cub alın hem tekerlekleri büyük çukurlu yollarda küçük scooterlara göre daha rahat ettirir hem de vitesli motosikletler kadar vitesle uğraştırmaz trafiğe alışana kadar rahat edersiniz hem de daha ucuza gelir.

  19. #39

    Üyelik
    25 Ocak 2022
    Motosikleti
    Hero Dash 125
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor zaten kaldırıp götürmesi yani çalınması kolay olduğu için kasko şart. kaza sırasında da çok işe yarıyor, mesela son kaza yaptığımda sigorta şirketini aradım hiç uğraştırmadan motisiklet kurtarıcı minibüs araç geldi motoru servise çekmek için, kasko olmasaydı o bile bana fazladan masraf olacaktı.

    Aslında ilk başlangıç için pcx ve nmax da çok iyi ama piyasada yok. bu yüzden tavsiye etmedim. Ben nmax alma niyetiyle başlamıştım, evden işe istanbulda 55km yolum vardı ve çoğu tem otoyolundan olduğu için otoyolda nmax yetersiz kalır deyip xmax almıştım, bir diğer faktör de nmax'ın sele altı bagajına laptop çantası sığmamıştı, xmax'a sığmıştı. bir maksi scooter olmayan de daha küçük scooterların tekerleri daha küçük, haliyle yol tutuşları daha zayıf, çukurlar konusunda daha hassaslar.

    100cc civarı cub alın hem tekerlekleri büyük çukurlu yollarda küçük scooterlara göre daha rahat ettirir hem de vitesli motosikletler kadar vitesle uğraştırmaz trafiğe alışana kadar rahat edersiniz hem de daha ucuza gelir.
    hocam şu cub motorlar pek sevmiyorum, tekerlek belki scooterlarınkine göre büyük ama ince duruyor tipi de çok hoşuma gitmiyor,
    ya scooter alayım yada naked.
    espresso bunu beğendi.

  20. #40

    Üyelik
    02 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yok.
    Sizi bilmem ama son zamanlarda TVS APACHE 200 bana oradan diğer motorlar arasından göz kırpıyo, hadi beni al da gezelim diyor ama ben kendisini görmezden geliyorum. Nedeni bir CUB ile mutlu ve mesud olmam ve durup dururken masraf olacak olması. )
    Yine de her an her şey olabilir bizim cenahta...
    Bi de bakarsın yepyeni bir RTR ile yollara çıkarız yine.
    Sağlam YBR'cilerdenim. RTR bana yakışır.
    espresso bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)