İlk motor olarak abs li hangi motor almalıyım?
-
Merhabalar, honda ve yamaha motorları bayilerde yok, karaborsa oldu.
kymco downtown 250i yi çok beğeniyorum veya ktm duke 250. (scooter veya naked düşünüyordum)
AltınElbiseliAdam ilk motor olarak ucuz, acımayacağın, skuter olsun diyor. Ne alabilirim o zaman, ne önerirsiniz? motor tecrübem hiç yok, sadece A2 ehliyeti alırken sürücü kursunda 3 saat kadar sürmüşümdür.
Satmak istediğim zaman müşteri bulabileceğim bir motor olsun istiyorum.
İlk motor olacağı için genelde düşeceksin çarpacaksın vs diyenler var o yüzden sıfır almak mantıklı olmaz gibi... Yoksa sıfır isterdim.
Reklamlar
-
2 motorda olur parçası piyasası olan modeller ama alakasız modeller.birinde vites kasıcaksın öbüründe ağırlıkla mücadele ediceksin.asıl soru bu 2 motordan sonra hangi motoru istediğin.vitesliden gidiceksen ona göre seçimini yap
-
Hocam aslında sormak istediğim şu, hiç motor tecrübesi olmayan biri olarak sıfır ve 250cc motorla başlamak mantıklı mı yoksa ucuz ve hafif bir motor mu almalıyım
İlk motor olarak skuter al diyorlar.sonrasında skuter mi naked mi ilerlemeyi isterim bilmiyorum çünkü tecrübem olmadı
-
Ben 150NK ile başlamıştım tam bir başlangıç motoru zarar etmeden satıp 250cc aldım ama buna bineceğim şehir içinde daha büyüğü zor olur uzun yol için bi motor daha bakıyorum şimdi
Sanırım MT650 olacak
-
Cfmoto deneyebilirsin, 250 likleri diğer çinlilerden kaliteli. Nk250 ve CLX 250 piyasada adı geçen motorlar. Kronikleri pek yok sanki, 17 k km de bi NK250 sahibi arkadaşla baya konuşmuştuk. 2019 model ve hiç sorun yaşamamış.
CLX in üstüne oturdum, malzemesi çok kaliteli. Çanta takılabilse aklımı çelebilirdi.
Naked değil ama Xpulse bu ara popularitesi yüksek bir hintli, ben de yeni aldım, çok memnunum..
Başka Çinli önermem, diğer bir hintli Bajaj düşünebilirsin N250 yeni çıktı, bunda kaydırmalı debriyaj da var yeni kullanıcıya kolaylık..Dominarlar var yine Bajaj..
Direk 250 ile başlayabilirsin ama bence DUKE başlangıç için fazla delibozuk bir motor. Daha mutedil, inazuma benzeri bir motor daha iyi olur (inazuma alma, ağır)
Scooter la değil vitesliyle başlamanı tavsiye ederim, korkunun ecele faydası yok deyip her pisliğini öğrenirsin bu meretin..🙂..Scooter bunu yapamaz, kendini kandırırsın sadece...
-
maxi scooterların grenaj parçaları çok pahalı. en ufak düşmede çok masraf çıkıyor. Yani kasko yaptırmak şart oluyor.
kebapçı motorlarındaki gibi her taraftan çeviren koruyan koruma demiri xmax için olmaz mı olsa güzel olurdu diye düşünmeye başladım.
-
Bütçe ne kadar hocam? Downtown baktığınızdan ötürü en az 120-130 olduğunu düşünerekten, ABS'yi gözardı edip Dio almanızı, değil ABS şart derseniz PCX tavsiye edebilirim. İkisini de anında satarsınız.
Yok vitesli olsun derseniz eskisi gibi Japon vitesli sıfır model kalmadı. NS 200 iyi bir tercih olabilir.
-
Blackeagletr adlı üyeden alıntı
Bütçe ne kadar hocam? Downtown baktığınızdan ötürü en az 120-130 olduğunu düşünerekten, ABS'yi gözardı edip Dio almanızı, değil ABS şart derseniz PCX tavsiye edebilirim. İkisini de anında satarsınız.
Yok vitesli olsun derseniz eskisi gibi Japon vitesli sıfır model kalmadı. NS 200 iyi bir tercih olabilir.
Hocam, bütçe aslında biraz peşin biraz kredi kartı ile ödeyeyim dediğimden maksimum 150bin
Ama ilk kez motor kullanacagım için mantıklı karar vermek istiyorum.
Abs ye önem veriyorum, pcx olabilir ama bayilerde yok galiba, sarı sitede 100 110 binlere koymuşlar..
İlla skuter ile mi başlamalıyım? Skuter ile başlamak zorunda değilsem pulsar ns200 yada ktm duke 250 mi alsam, yoksa 200 yada 250lik almak başlangıç için hata mı olur?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:53 ----------
espresso adlı üyeden alıntı
maxi scooterların grenaj parçaları çok pahalı. en ufak düşmede çok masraf çıkıyor. Yani kasko yaptırmak şart oluyor.
kebapçı motorlarındaki gibi her taraftan çeviren koruyan koruma demiri xmax için olmaz mı olsa güzel olurdu diye düşünmeye başladım.
Downtown250i çok güzel ve rahat diyorlar hocam, ama 150bin falan fiyatı
Kasko falan yaptırmak istemem galiba ya bilemiyorum eğer şartsa tabi yaptırılabilir
Hiç aracım olmadığından tecrübe yok
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:54 ----------
hakan1969 adlı üyeden alıntı
Cfmoto deneyebilirsin, 250 likleri diğer çinlilerden kaliteli. Nk250 ve CLX 250 piyasada adı geçen motorlar. Kronikleri pek yok sanki, 17 k km de bi NK250 sahibi arkadaşla baya konuşmuştuk. 2019 model ve hiç sorun yaşamamış.
CLX in üstüne oturdum, malzemesi çok kaliteli. Çanta takılabilse aklımı çelebilirdi.
Naked değil ama Xpulse bu ara popularitesi yüksek bir hintli, ben de yeni aldım, çok memnunum..
Başka Çinli önermem, diğer bir hintli Bajaj düşünebilirsin N250 yeni çıktı, bunda kaydırmalı debriyaj da var yeni kullanıcıya kolaylık..Dominarlar var yine Bajaj..
Direk 250 ile başlayabilirsin ama bence DUKE başlangıç için fazla delibozuk bir motor. Daha mutedil, inazuma benzeri bir motor daha iyi olur (inazuma alma, ağır)
Scooter la değil vitesliyle başlamanı tavsiye ederim, korkunun ecele faydası yok deyip her pisliğini öğrenirsin bu meretin..🙂..Scooter bunu yapamaz, kendini kandırırsın sadece...
Hocam ktm duke 250 alma dersen pulsar ns200 belki düşünebilir. Su soğutmalı ve 6 vites ve n250ye göre daha bilindik motor olması aklımı çelebilir. N250 yağ soğutmalı ve 5 vites, 6.vitesi istiyor gibi diyorlar onu kullananlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:57 ----------
lordmayros adlı üyeden alıntı
Ben 150NK ile başlamıştım tam bir başlangıç motoru zarar etmeden satıp 250cc aldım ama buna bineceğim şehir içinde daha büyüğü zor olur uzun yol için bi motor daha bakıyorum şimdi
Sanırım MT650 olacak
Şimdiden hayırlı olsun hocam. Nk150 dense 250 ile arasında olan ns200 düşünebilirm belki ama sıfır almak benm için mantıklı olur mu bilmiyorum.
Düşme vs olursa insan üzülür çünkü
-
Dioyu bulabilir büyük ihtimal pcx i bulabilirmi sıfır acaba.
-
Rockstar91 adlı üyeden alıntı
Hocam, bütçe aslında biraz peşin biraz kredi kartı ile ödeyeyim dediğimden maksimum 150bin
Ama ilk kez motor kullanacagım için mantıklı karar vermek istiyorum.
Abs ye önem veriyorum, pcx olabilir ama bayilerde yok galiba, sarı sitede 100 110 binlere koymuşlar..
İlla skuter ile mi başlamalıyım? Skuter ile başlamak zorunda değilsem pulsar ns200 yada ktm duke 250 mi alsam, yoksa 200 yada 250lik almak başlangıç için hata mı olur?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:53 ----------
Downtown250i çok güzel ve rahat diyorlar hocam, ama 150bin falan fiyatı
Kasko falan yaptırmak istemem galiba ya bilemiyorum eğer şartsa tabi yaptırılabilir
Hiç aracım olmadığından tecrübe yok
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:54 ----------
Hocam ktm duke 250 alma dersen pulsar ns200 belki düşünebilir. Su soğutmalı ve 6 vites ve n250ye göre daha bilindik motor olması aklımı çelebilir. N250 yağ soğutmalı ve 5 vites, 6.vitesi istiyor gibi diyorlar onu kullananlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:57 ----------
Şimdiden hayırlı olsun hocam. Nk150 dense 250 ile arasında olan ns200 düşünebilirm belki ama sıfır almak benm için mantıklı olur mu bilmiyorum.
Düşme vs olursa insan üzülür çünkü
NS 200 doğru seçim olur, tam yeni başlayan motoru, biraz hızlı ama sizin kontrollü kullanacağınızı düşünüyorum. Hem fiyatı da dediğiniz alternatiflere göre yarı yarıya..İkinci eli rahat...Ben kullandım ve ataklığına şaşırmıştım...
PCX ve Dio güzeldir ama vitesliyle başlayıp sarmazsa scooter a dönmenizi tavsiye ederim. Düşük cc scooter ulaşım ve ekonomi ağırlıklıdır, pek keyif vermez..
-
Rockstar91 adlı üyeden alıntı
Merhabalar, honda ve yamaha motorları bayilerde yok, karaborsa oldu.
kymco downtown 250i yi çok beğeniyorum veya ktm duke 250. (scooter veya naked düşünüyordum)
AltınElbiseliAdam ilk motor olarak ucuz, acımayacağın, skuter olsun diyor. Ne alabilirim o zaman, ne önerirsiniz? motor tecrübem hiç yok, sadece A2 ehliyeti alırken sürücü kursunda 3 saat kadar sürmüşümdür.
Satmak istediğim zaman müşteri bulabileceğim bir motor olsun istiyorum.
İlk motor olacağı için genelde düşeceksin çarpacaksın vs diyenler var o yüzden sıfır almak mantıklı olmaz gibi... Yoksa sıfır isterdim.
Ben her zaman kendi güvenliğimi her şeyin üstünde tutmuşumdur, çocukken yaşadığım bisiklet kazaları bana büyük ders oldu. Motosiklette de böyle bir anlayış içerisindeyim, lakin...
Altında güçten dolayı kükreyen bir alet olunca insan gazı açmak istiyor, şeytan giriyor aklına. Tabii yüksek cc ile başlayıp, fıtı fıtı kullanan insanlar var, onlara saygı duyuyorum ama ben böyle değilim, trafik olmayan yerde motorun sınırlarını(sadece hız değil) sınamak hoşuma gidiyor.
Çok tecrübeli bir dostum bana zorla 125cc scooter aldırmıştı, onu sürmemiş olsam 250 cc'ye geçtiğimde bir yerlere girebilirdim ama çok şükür ki gayet iyi kullanmaya çabalayan bir sürücü haline geldim.
Kısacası boş ver dostum, Barkın abinin dediği gibi yap, piyasası olan az kullanılmış bir scooter al, iyi bir ustaya göster motoru, en azından bi 3-4 bin km bin buna.
Çünkü motor sürerken ilk etapta vites vs uğraşmayıp, trafiği anlamaya, öğrenmeye çabalaman gerekecek. Scooter bu iş için biçilmiş kaftan. Viteslide ha bire vitesi düşüneceksin, motor kullanmak dalgınlığa gelecek iş değil arkadaşım.
Ben arkadaşıma çok dua ediyorum scooter ile başlattığı için beni. Trafiği okuyabilmek insanı her türlü tehlikeden koruyor. Hele hele Türkiye gibi küçük Hindistan trafiği yaşıyorsan, bunu bilmen elzem.
Kısacası boş ver vitesliyi, en azından bir sezon scooter ile trafiği ve motosikletin esaslarını öğren, sonra dilediğin motora geçersin.
-
hakan1969 adlı üyeden alıntı
NS 200 doğru seçim olur, tam yeni başlayan motoru, biraz hızlı ama sizin kontrollü kullanacağınızı düşünüyorum. Hem fiyatı da dediğiniz alternatiflere göre yarı yarıya..İkinci eli rahat...Ben kullandım ve ataklığına şaşırmıştım...
PCX ve Dio güzeldir ama vitesliyle başlayıp sarmazsa scooter a dönmenizi tavsiye ederim. Düşük cc scooter ulaşım ve ekonomi ağırlıklıdır, pek keyif vermez..
Direkt vitesliyle başlamak göz korkutur mu hocam?dediğim gibi sadecd a2 ehliyet alırken mondial zone 180 kullanmıştım, 3 saatte alışmış gibi hissettim kendimi ama tabi tecrübe yetersiz. Acaba kymco dr link mi alsam, scoter ve 150cclik motor.110bin tl. Fakat kymco servisi az yerde var.
Kafam çok karışık. Pcx125 bulsam isterim ama sarı sitede bile uçuk fiyatlarda ikinci eli.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:39 ----------
fancydriver adlı üyeden alıntı
Ben her zaman kendi güvenliğimi her şeyin üstünde tutmuşumdur, çocukken yaşadığım bisiklet kazaları bana büyük ders oldu. Motosiklette de böyle bir anlayış içerisindeyim, lakin...
Altında güçten dolayı kükreyen bir alet olunca insan gazı açmak istiyor, şeytan giriyor aklına. Tabii yüksek cc ile başlayıp, fıtı fıtı kullanan insanlar var, onlara saygı duyuyorum ama ben böyle değilim, trafik olmayan yerde motorun sınırlarını(sadece hız değil) sınamak hoşuma gidiyor.
Çok tecrübeli bir dostum bana zorla 125cc scooter aldırmıştı, onu sürmemiş olsam 250 cc'ye geçtiğimde bir yerlere girebilirdim ama çok şükür ki gayet iyi kullanmaya çabalayan bir sürücü haline geldim.
Kısacası boş ver dostum, Barkın abinin dediği gibi yap, piyasası olan az kullanılmış bir scooter al, iyi bir ustaya göster motoru, en azından bi 3-4 bin km bin buna.
Çünkü motor sürerken ilk etapta vites vs uğraşmayıp, trafiği anlamaya, öğrenmeye çabalaman gerekecek. Scooter bu iş için biçilmiş kaftan. Viteslide ha bire vitesi düşüneceksin, motor kullanmak dalgınlığa gelecek iş değil arkadaşım.
Ben arkadaşıma çok dua ediyorum scooter ile başlattığı için beni. Trafiği okuyabilmek insanı her türlü tehlikeden koruyor. Hele hele Türkiye gibi küçük Hindistan trafiği yaşıyorsan, bunu bilmen elzem.
Kısacası boş ver vitesliyi, en azından bir sezon scooter ile trafiği ve motosikletin esaslarını öğren, sonra dilediğin motora geçersin.
Merhaba hocam, tesekkürler cevap için. Motor seçiminde öneriniz var mıdır, az kullanılmış güzel bi scooter bulamadım. Scoter olsun ona okeyim ama yakıt deposu da en azından 6litre olsa iyi olur diyorum. Su soğutmalı olursa güzel olur ama mecbursam hava soğutma da olur. Abs olmasını da istiyorum
Acaba sıfır sym jet 14 200i fiyatı 81bin, veya kymco dr link 150cc 109bin, mi alsam, fiyat olarak sym mantıklı tabi.
Sym jet 200i mantıklı olur mu , ilerde satacagım zaman müşteri kolay çıkar mı yoksa siz ne önerirsiniz
-
Rica ederim, valla ben Çinli kullandım, zaten 4 bin km'de aldım, ben Arora Freedom 125 kullandım. Kullanımı rahattı, memnundum, yağına baktım, hor kullanmadım, çok faydalı oldu benim için.
Bütçe belirleyin önce, ekipman alacaksınız onu da düşünün, ekipman çok önemli, gerekirse motoru bi tık düşük alın ama ekipmanı ihmal etmeyin. Sonra motor bulması kolay iş.
-
ben olsam scooter'la başlarım. yukarıda bir arkadaşın dediği gibi trafiğe alışana kadar vitesi düşünmemek bence biraz gerekli bir şey. scooter'da japon bence bu şartlarda alınmaz. bütçe varsa kymco modelleri güzel ve mantıklı bence. kymco'da 100 bine kadar vade farksız taksit yapılıyor sanırım.
dio önerenleri anlamıyorum ama problem bende olabilir. kurye değilsem, ikinci motosikletim değilse dio gibi çirkin bir motora binmek istemezdim şahsen.
kymco bütçesi fazla gelirse çinli scooter da düşünebilirsiniz. ben 6 bin km kadar rks freccia 150 kullandım. çok konforlu, güzel tasarımlı, titreşimsiz ve şehir için için yeterli performansa sahip. onun da fiyatı 78 bin sanırım ve vade farksız taksit yapılıyor.
-
freasy adlı üyeden alıntı
ben olsam scooter'la başlarım. yukarıda bir arkadaşın dediği gibi trafiğe alışana kadar vitesi düşünmemek bence biraz gerekli bir şey. scooter'da japon bence bu şartlarda alınmaz. bütçe varsa kymco modelleri güzel ve mantıklı bence. kymco'da 100 bine kadar vade farksız taksit yapılıyor sanırım.
dio önerenleri anlamıyorum ama problem bende olabilir. kurye değilsem, ikinci motosikletim değilse dio gibi çirkin bir motora binmek istemezdim şahsen.
kymco bütçesi fazla gelirse çinli scooter da düşünebilirsiniz. ben 6 bin km kadar rks freccia 150 kullandım. çok konforlu, güzel tasarımlı, titreşimsiz ve şehir için için yeterli performansa sahip. onun da fiyatı 78 bin sanırım ve vade farksız taksit yapılıyor.
Hocam rks frecia mı daha iyi olur yoksa sym jet 14 200i mi? Rks nin su soğutmalı ve 9.3.litre yakıt deposu olması avantaj. Sym malesef hava soğutmaşı, depo 7.5litre idare eder ama sym sanki marka olarak biraz daha mı iyi? Rks frecia 76bin, sym de 2022 sıfırı 76, 2023 81bin.
İkisinden hangisi mantıklı olur?
Tecrübesiz biri olaraj ilk motorum olacak scooter ı sıfır akmak mantıklı mı?
Kredi kartına taksit olayı rks sym kymco larda oldugundan sıfır düşünüyorum
Son sorum ise kymco da hangi modelin sıfırını önerirsiniz? Dr link 150cc var 110 bin, sanki biraz gereksiz pahalı benim için, bailangıç motoru ya, ekipman harici maks 90bin olsa yeter diye düşünüyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:57 ----------
fancydriver adlı üyeden alıntı
Rica ederim, valla ben Çinli kullandım, zaten 4 bin km'de aldım, ben Arora Freedom 125 kullandım. Kullanımı rahattı, memnundum, yağına baktım, hor kullanmadım, çok faydalı oldu benim için.
Bütçe belirleyin önce, ekipman alacaksınız onu da düşünün, ekipman çok önemli, gerekirse motoru bi tık düşük alın ama ekipmanı ihmal etmeyin. Sonra motor bulması kolay iş.
Aynen hocam eipman konusunda hassasım. Ortalama veya biraz üstü kalitede İyi ürünler almak istiyorum. Motordan daha önemli ekipman işi
-
Motosikleti ne için kullanacağınıza karar verin önce, keyif mi şehir içi ulaşım mı. İkincisi kendinizi check edin, sakin misiniz uçarı mı kullanacaksınız. Bütçeniz belli sonuçta motor+ekipman kombinasyonları yapın. Atıyorum, NS200 ve Shoei kask+Dainese mont gibi ya da PCX ve MT kask+Venom mont gibi. Yakın mesafede servisleri olan markaları belirleyin. Son olarak kalbiniz ne diyor ona kulak verin, kimi motorcu (ben öyle olamadım bi türlü) yukarıda saydığım tüm kriterleri es geçip gönlü neye takıldıysa onu alır...
-
hakan1969 adlı üyeden alıntı
Motosikleti ne için kullanacağınıza karar verin önce, keyif mi şehir içi ulaşım mı. İkincisi kendinizi check edin, sakin misiniz uçarı mı kullanacaksınız. Bütçeniz belli sonuçta motor+ekipman kombinasyonları yapın. Atıyorum, NS200 ve Shoei kask+Dainese mont gibi ya da PCX ve MT kask+Venom mont gibi. Yakın mesafede servisleri olan markaları belirleyin. Son olarak kalbiniz ne diyor ona kulak verin, kimi motorcu (ben öyle olamadım bi türlü) yukarıda saydığım tüm kriterleri es geçip gönlü neye takıldıysa onu alır...
Merhaba Hakan hocam, sakin biriyim diye düşünüyorum motor alınca değişmezsem tabi.
Gönlüm 250lik kymco downtown250i veya honda cb250r, duke 250 vs gibi motorlarda
Ama. Güvenliğim için scoterla başlamak istiyorum.
Kredi kartına taksit olayı oldugundan sıfır almayı düşünüyorum, sizce mantıklı mı?
Genelde şehir içi kullanacagım fakat yılda 1 2 kez memlekete git gel yapabilirim yani tek yön 300km lik yol.
Sizce sym jet 14 200i bunu sağlar mı? Yada siz ne önerirsiniz?
Ekipman motora göre değişir mi?
Mesela şuan scoter alabilirim belki hep scoterla devam ederim veya naked motora geçerim
Amacım kaliteli mont, kask, eldiven alıp mümkün mertebe en uzun süre kullanmak
-
Rockstar91 adlı üyeden alıntı
Merhaba Hakan hocam, sakin biriyim diye düşünüyorum motor alınca değişmezsem tabi.
Gönlüm 250lik kymco downtown250i veya honda cb250r, duke 250 vs gibi motorlarda
Ama. Güvenliğim için scoterla başlamak istiyorum.
Kredi kartına taksit olayı oldugundan sıfır almayı düşünüyorum, sizce mantıklı mı?
Genelde şehir içi kullanacagım fakat yılda 1 2 kez memlekete git gel yapabilirim yani tek yön 300km lik yol.
Sizce sym jet 14 200i bunu sağlar mı? Yada siz ne önerirsiniz?
Ekipman motora göre değişir mi?
Mesela şuan scoter alabilirim belki hep scoterla devam ederim veya naked motora geçerim
Amacım kaliteli mont, kask, eldiven alıp mümkün mertebe en uzun süre kullanmak
kymco downtown250i güzel bir scooter, onunla başlanır. Hem şehir içinde rahat gider hem ara sıra şehir dışına çıkıldığında da gücü yetersiz kalmaz.
Tabi eğitim de önemli bir iş, motoru aldıktan sonra en azından bir günlük kapalı alanda hakimiyet eğitimi alırsanız çok daha rahat edersiniz. Daha önce trafikte otomobil de sürmediyseniz trafiği öğrenene kadar scooter daha rahat olur. Hem belki scooter seversiniz hep scooter ile devam edeceğim dersiniz.
Motora göre ayrı ayrı ekipman diye bir şey yok. En küçük scooter bile en azından 50km hızlara çıkabiliyor, 50km çok yüksek bir hız aslında, o hızla asfaltta sürüklendiğinizi bir hayal edin. Yalnızca kas da yetmez bütün ekipmanlar tam olmalı. Yani 250cc bir scooter da sürüyor olsanız ya da 1200cc GS de sürüyor olsanız ekipmanlarınız tam olmalı.
Tam ekipman derken de bunlardan bahsediyoruz:
1. Kask
2. Kaskı giyerken kulaklar katlanmasın rahatsız etmesin diye kafaya buff (ya da kışın balaklava)
3. Boyunda buff, hem içeri rüzgar almasın hem yolda içeri arı falan girip tehlike yaratmasın.
4. Korumalı mont (kış ve yaz için ayrı ama 4 mevsim diye alıp yazın içliğini çıkarıp idare edersiniz ta ki terlemekten bıkıp bir de yazlık mont alana kadar)
5. Korumalı eldiven.
6. Korumalı pantalon. riderdenim, tech-90 gibi markaların kot pantalonlaı hem rahat hem içlerindeki kevlar katmanları sürtünmeden koruyor, asfaltta sürtününce yırtılmıyor. dizlerinde ve kalça kemiklerinin yanlarına denk gelen yerlerdeki korumaları da çarpışma anında sertleşip koruyorlar, hem de işyerinde falan günlük hayatta çok dikkat eçkmiyor bu tür pantalonlar.
7. Korumalı bot. Mümkünse uzun bot kullanın kaval kemiğini de korusun. Paraya kıyıp iyisinden alırsanız hem konforu daha iyi olur hem de kaliteli olanları uzun dayanıyor uzun vadede ucuza gelir.
Bütün bu ekipmanların iyisi de var kötüsü de var, hepsinde ortalama bir dengeyi tutturmaya çalışın bütçenize göre. En pahalı kaskı alıp sonra bütçe kalmadı diye ayağınızda sıradan bir dağcı botu ile motor sürmeyin yani.
Bir de ekipmanları mağazada üzerinize deneyerek alın. Mesela montun kolları fazla bol gelip dirsek korumaları yerlerine oturmuyorsa koruma iş görmez.
-
espresso adlı üyeden alıntı
kymco downtown250i güzel bir scooter, onunla başlanır. Hem şehir içinde rahat gider hem ara sıra şehir dışına çıkıldığında da gücü yetersiz kalmaz.
Tabi eğitim de önemli bir iş, motoru aldıktan sonra en azından bir günlük kapalı alanda hakimiyet eğitimi alırsanız çok daha rahat edersiniz. Daha önce trafikte otomobil de sürmediyseniz trafiği öğrenene kadar scooter daha rahat olur. Hem belki scooter seversiniz hep scooter ile devam edeceğim dersiniz.
Motora göre ayrı ayrı ekipman diye bir şey yok. En küçük scooter bile en azından 50km hızlara çıkabiliyor, 50km çok yüksek bir hız aslında, o hızla asfaltta sürüklendiğinizi bir hayal edin. Yalnızca kas da yetmez bütün ekipmanlar tam olmalı. Yani 250cc bir scooter da sürüyor olsanız ya da 1200cc GS de sürüyor olsanız ekipmanlarınız tam olmalı.
Tam ekipman derken de bunlardan bahsediyoruz:
1. Kask
2. Kaskı giyerken kulaklar katlanmasın rahatsız etmesin diye kafaya buff (ya da kışın balaklava)
3. Boyunda buff, hem içeri rüzgar almasın hem yolda içeri arı falan girip tehlike yaratmasın.
4. Korumalı mont (kış ve yaz için ayrı ama 4 mevsim diye alıp yazın içliğini çıkarıp idare edersiniz ta ki terlemekten bıkıp bir de yazlık mont alana kadar)
5. Korumalı eldiven.
6. Korumalı pantalon. riderdenim, tech-90 gibi markaların kot pantalonlaı hem rahat hem içlerindeki kevlar katmanları sürtünmeden koruyor, asfaltta sürtününce yırtılmıyor. dizlerinde ve kalça kemiklerinin yanlarına denk gelen yerlerdeki korumaları da çarpışma anında sertleşip koruyorlar, hem de işyerinde falan günlük hayatta çok dikkat eçkmiyor bu tür pantalonlar.
7. Korumalı bot. Mümkünse uzun bot kullanın kaval kemiğini de korusun. Paraya kıyıp iyisinden alırsanız hem konforu daha iyi olur hem de kaliteli olanları uzun dayanıyor uzun vadede ucuza gelir.
Bütün bu ekipmanların iyisi de var kötüsü de var, hepsinde ortalama bir dengeyi tutturmaya çalışın bütçenize göre. En pahalı kaskı alıp sonra bütçe kalmadı diye ayağınızda sıradan bir dağcı botu ile motor sürmeyin yani.
Bir de ekipmanları mağazada üzerinize deneyerek alın. Mesela montun kolları fazla bol gelip dirsek korumaları yerlerine oturmuyorsa koruma iş görmez.
Hocam detaylı cwvap için çok teşekkürler. Kymco downtown 250i çok güzel motor, fakat 249cc ve 192kg mış. Yeni başlayacagım için bana çok ağır gelmez mi? Sym jet14 200i ağırlığı 134kg ve 169cc. Bu daha mantıklı olmaz mı benim için yoksa direkt kymco 250 ile mi başlamalıyım?
Başlangıö için kask eldiven ve mont yeterli olur mu, internette izlediğim kadarıyla pantolon bot vs alan çok yok.
Mesela her evden çıkmamda aynı pantolonu botu mu giyeceğim ki,
Edit: sym jet14 250i hava soğutmalı, tek eksisi bu galiba.. Kymco nun da servisi her yerde yok:(
Sym Joymax zplus 250 var o da 185kg
-
Rockstar91 adlı üyeden alıntı
Hocam detaylı cwvap için çok teşekkürler. Kymco downtown 250i çok güzel motor, fakat 249cc ve 192kg mış. Yeni başlayacagım için bana çok ağır gelmez mi? Sym jet14 200i ağırlığı 134kg ve 169cc. Bu daha mantıklı olmaz mı benim için yoksa direkt kymco 250 ile mi başlamalıyım?
Başlangıö için kask eldiven ve mont yeterli olur mu, internette izlediğim kadarıyla pantolon bot vs alan çok yok.
Mesela her evden çıkmamda aynı pantolonu botu mu giyeceğim ki,
Edit: sym jet14 250i hava soğutmalı, tek eksisi bu galiba.. Kymco nun da servisi her yerde yok:(
Sym Joymax zplus 250 var o da 185kg
Eğer çoğunlukla şehir içinde gideyip trafikte arabaların arasında daha kıvrak olsun diyorsanız daha hafif bir motor olabilir, onda da şehir dışına çıktığınzda gücü yetmeyebilir, bir kamyonun arkasında kalırsınız taciz eden arabalardan kaçamazsınız. Ekonomik durum iyi olsa küçük hafif bir motorla başlayın bir iki yıl sonra değiştirirsiniz derdim ama motor değiştirmek de büyük masraf. 250cc ile de güzelce bir kapalı alanda hakimiyet eğitimi ile başlanır o ağırlık çok büyük fark olmaz.
Ekipman konusunda da internette dolaşan videolarda 1000cc motorla gazlayıp ellerine eldiven bile giymeyen idiot tipler çok karşıma çıkıyor. Onlardan olmayın, eksik ekipman giymeyin. Başlangıcı, sonrası yok, kask, eldiven ve mont yetmez. en küçük scooter da 50km hıza çıkıyor, en büyük motoru kullanırken giyeceğiniz ekipmandan farkı olmaması gerekir. zaten 100km'den yüksek hızlarda ekipman da kurtarmaz.
Eğer motorla bir yere gitmek için evden çıkacaksanız bütün ekipmanınızı giyeceksiniz. Bu yüzden korumalı pantalon olarak riderdenim gibi markaların kot pantalon görünümlü olanları tavsiye ettim, tam ekipman evden çıkıp işe gittiğimde bütün gün ofiste vakit geçirirken normal kot pantalon gibi göründüğü için çok dikkat çekmiyor. Uzun botlar da pantalonun paçaları altında kalınca çok tuhaf görünmüyor. Her gün aynı pantalonu giymek istemiyorsanız sonradan ikinci pantalonu alırsınız değişe değişe giyersiniz. Botlar zaten önemli, kaliteli bir bot alırsanız hem koruması da iyi olur hem kaliteli markaların botları kışın su almıyor, üşütmüyor yazın da terletmiyor rahat ettiriyor, dandik bir bota bin lira verip bir yılda eskitmek yerine iyisini alıp 5-6 yıl konforlu bir şekilde yaz kış giymek daha ucuz.
Her gün evden çıkarken aynı botu ve pantalonu mu giyeceğim sorusunun bir yanıtı da korumalı uzun bot ve pantalon giymeden kaza yapan arkadaşın açtığı bu başlıkta olabilir: http://www.motosiklet.net/forum/moto...n-kirildi.html
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)