Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

İlk motor olarak abs li hangi motor almalıyım?

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    25 Ocak 2022
    Motosikleti
    Hero Dash 125
    Alıntı arican adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizi bilmem ama son zamanlarda TVS APACHE 200 bana oradan diğer motorlar arasından göz kırpıyo, hadi beni al da gezelim diyor ama ben kendisini görmezden geliyorum. Nedeni bir CUB ile mutlu ve mesud olmam ve durup dururken masraf olacak olması. )
    Yine de her an her şey olabilir bizim cenahta...
    Bi de bakarsın yepyeni bir RTR ile yollara çıkarız yine.
    Sağlam YBR'cilerdenim. RTR bana yakışır.
    hocam yağ soğutmalı olmasından dolayı soğuk bakıyorum, bajaj f250 de öyle, ama ns200 su soğutmalı.
    En iyisi su soğutmalıymış sanırım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:01 ----------

    Yeni keşfettim, öğrenme amaçlı hint malı hero dash125 mi alsam, 47bin tl sıfırı, bakımı 3bin km de bir, rks gibi 2 bin değil
    ayrıca 5 yıl - 50000 km garantisi var


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    hero iyi güzel 2. el biraz değer kaybedebilir satarken zor olabilir ama yolda bırakmaz kronik sorunları yok bi ara çok araştırdım ustaların yönlendirmesiyle honda dio 110 aldım kimseye sormadan motosiklet alacak olsam kesin dash alırdım

  3. #43

    Üyelik
    25 Ocak 2022
    Motosikleti
    Hero Dash 125
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hero iyi güzel 2. el biraz değer kaybedebilir satarken zor olabilir ama yolda bırakmaz kronik sorunları yok bi ara çok araştırdım ustaların yönlendirmesiyle honda dio 110 aldım kimseye sormadan motosiklet alacak olsam kesin dash alırdım
    hocam aldığında satabilmek de çok önemli işte.. teşekkürler cevap için. Motor alma kararı mı çok zor yoksa ben mi çok zorlaştırıyorum,
    tecrübe olmadığından ucuz yollu, hafif bir skuter iyi olur gibi geliyordu bana, hero dash 125 gibi,
    onun dışında şu motorları düşündüm.
    pulsar ns200, sym jet14i 200, sym joymax z+ 250, kymco downtown 250i, ama 250likler eşek gibi ağır afedersin, o yüzden maks 130 135 kg lık skuter daha mantıklı gibi ama onların da çoğu hava soğutmalı
    kymco dr link var su soğutmalı ama servisleri her yerde yok.

    şimdilik Benim istediğim satmak istediğim zaman kolay satabileceğim, su soğutmalı, hafif yollu skuter.yakıt deposu da 6-7litre olsun

  4. #44
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Xpulse a doğru yaklaşma seziyorum 🙂...Abs, led far-stop, enjeksiyon (keihin japon), yağ soğutma, ön-arka disk-nissin kaliper, 18-21 jantlar, 4 valf, Metzeler Sahara lastikler, bluetooth dijital gösterge, koruma demiri, alum. karter koruma. 5yıl, 50k km garanti. Kronik sorunu yok (4v). 79 bine veriyor...Bu motoru alabilmek için 2022 Tenereyi sattım (mesela)..😁

  5. #45
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı Rockstar91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam aldığında satabilmek de çok önemli işte.. teşekkürler cevap için. Motor alma kararı mı çok zor yoksa ben mi çok zorlaştırıyorum,
    tecrübe olmadığından ucuz yollu, hafif bir skuter iyi olur gibi geliyordu bana, hero dash 125 gibi,
    onun dışında şu motorları düşündüm.
    pulsar ns200, sym jet14i 200, sym joymax z+ 250, kymco downtown 250i, ama 250likler eşek gibi ağır afedersin, o yüzden maks 130 135 kg lık skuter daha mantıklı gibi ama onların da çoğu hava soğutmalı
    kymco dr link var su soğutmalı ama servisleri her yerde yok.

    şimdilik Benim istediğim satmak istediğim zaman kolay satabileceğim, su soğutmalı, hafif yollu skuter.yakıt deposu da 6-7litre olsun
    motor almak kolay ama sen zorlaştırıyorsun işi
    kolay satmak istiyorum sorunsuz olsun değer kaybetmesin mi diyorsun git honda bayii ne yapıştır dio yu 1 yıl 2 yıl sonra piyasa fiyatına sat az yakar çok kaçar yani piayasası hızlı honda yamaha diğerleri bu konuda 2. planda
    diğer seçeneklerde 2. el böyle hızlı ve kayıpsız olmaz motorlar sağlam olabilir ona lafım yok sym hero kyomco bajaj iyidir ama ben olsam geçiş motoru için almam

  6. #46

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Honda GS1 eğitimine katıl.
    Orada anlarsın vitesli motor sürmek isteyip istemediğini. 3 saat motosiklet sürmüş birisine, kendisi kendisini tanımıyorken öneri vermek mümkün değil, boş yapar geçeriz. Senin de motosiklet denen şeyi ve kendini tanıman lazım, yağ soğutmalı diye motordan soğumak gibi fikirlere girmezsin böylece. Kolay satılsın o olsun bu olsun, kimse bizim siparişlerimize göre motosiklet üretmiyor öncelikle

    motosiklet dünyası senin tercihlerine göre şekillenmeyecek, sen orada neyi sevip sevmediğini keşfecedeksin.
    Ama şu internette bakıyorum kask eldiven yeter mi gibi sorular çok iyimser bir tablo çizmiyor. Hor görmüyorum yanlış anlama, ama koruyucu ekipmanda "bunlar takmıyor ya lazım değil midir acaba" diye bilenler sormak bile hatalı bir bakış açısı.

    ABS'nin varlığına ehemmiyet veren modern ve güvenlikçi bir sürüş felsefesini doğru buluyorum. Samimi olarak bu bakış açısına sahip insanların da motosiklet kullanamayı ABS'siz motorda öğrenmeleri gerektiğini düşünüyorum. Sıkılmadan her ABS konusu geçtiğinde yazıcam valla =) Motosiklet sürmeyi ABS'siz motorda öğrenin, yoksa fren yapmayı bilmeyen ama motosiklet sürdüğünü sanan birisi olma ihtimali çok kuvvetli hale geliyor, ihtimali çok artırıyoruz.

  7. #47
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Yüzme bilmeyeni direk denize atmak gibi...Can simidi olursa rehavete kapılır.🙂..Ölecekse baştan ölsün hiç bu işlere girmemiş olur...E o zaman ekipman da düzmenin anlamı yok, bir düşsünde düşünce ne oluyor anlasın. ABS yeni başlayana ters...Temam..😉

  8. #48
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yüzme bilmeyeni direk denize atmak gibi...Can simidi olursa rehavete kapılır.��..Ölecekse baştan ölsün hiç bu işlere girmemiş olur...E o zaman ekipman da düzmenin anlamı yok, bir düşsünde düşünce ne oluyor anlasın. ABS yeni başlayana ters...Temam..��
    hocam ironimi yaptın , ironiyse ve ben anlamadıysam kusura bakma :D
    kask mı abs mi deseler abs yi seçerim hani o derece..

  9. #49
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam ironimi yaptın , ironiyse ve ben anlamadıysam kusura bakma :D
    kask mı abs mi deseler abs yi seçerim hani o derece..
    Üstad sen yapma bari..😁..

  10. #50
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ....Motosiklet sürmeyi ABS'siz motorda öğrenin....
    Ah be Killingroad şunu sen yazmasaydın bari :( abs nin neye engeli var ? tekerler kitleyene kadar abs siz motorla abs li nin ne farkı var ? hem abs devreye girdiği an aaa bu motorun fren kabiliyeti işte bu hıza kadarmış dersin daha çabuk öğrenirsin , yanlışmıyım ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:16 ----------

    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstad sen yapma bari..��..
    Abs yeni başlayana ters yazmışsın ya yukardada Killingroad benzer şeyler yazmış kafam karıştı , saatte 02 oldu :D
    espresso bunu beğendi.

  11. #51
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ah be Killingroad şunu sen yazmasaydın bari :( abs nin neye engeli var ? tekerler kitleyene kadar abs siz motorla abs li nin ne farkı var ? hem abs devreye girdiği an aaa bu motorun fren kabiliyeti işte bu hıza kadarmış dersin daha çabuk öğrenirsin , yanlışmıyım ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:16 ----------



    Abs yeni başlayana ters yazmışsın ya yukardada Killingroad benzer şeyler yazmış kafam karıştı , saatte 02 oldu :D
    Bence de öyle yazmamalıydı, ufaktan sitem ettim. Vebali büyük zira. Bırakalım millet öğrenecekse o şekilde öğrensin, diğer türlü gider kaydırır sonuç vahim olabilir. PCX in arkasına koymuyor diye Honda ya veryansın ederken yeni başlayana freni öğrenmesi için ABS siz tavsiye etmek talihsizlik...Öyle bir bağlantı yok pratikte, teoride kulağa fantastik gelsede....

  12. #52

    Üyelik
    25 Ocak 2022
    Motosikleti
    Hero Dash 125
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Xpulse a doğru yaklaşma seziyorum ��...Abs, led far-stop, enjeksiyon (keihin japon), yağ soğutma, ön-arka disk-nissin kaliper, 18-21 jantlar, 4 valf, Metzeler Sahara lastikler, bluetooth dijital gösterge, koruma demiri, alum. karter koruma. 5yıl, 50k km garanti. Kronik sorunu yok (4v). 79 bine veriyor...Bu motoru alabilmek için 2022 Tenereyi sattım (mesela)..��
    xpulse arazi motoru gibi duruyor hocam, o yüzden düşünmüyorum açıkçası

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:19 ----------

    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor almak kolay ama sen zorlaştırıyorsun işi
    kolay satmak istiyorum sorunsuz olsun değer kaybetmesin mi diyorsun git honda bayii ne yapıştır dio yu 1 yıl 2 yıl sonra piyasa fiyatına sat az yakar çok kaçar yani piayasası hızlı honda yamaha diğerleri bu konuda 2. planda
    diğer seçeneklerde 2. el böyle hızlı ve kayıpsız olmaz motorlar sağlam olabilir ona lafım yok sym hero kyomco bajaj iyidir ama ben olsam geçiş motoru için almam
    geçiş motoru için ne alırdınız hocam, honda yamaha bayileride liste fiyatının20 30 bin üstüne satıyorlarmış diyorlar

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:21 ----------

    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda GS1 eğitimine katıl.
    Orada anlarsın vitesli motor sürmek isteyip istemediğini. 3 saat motosiklet sürmüş birisine, kendisi kendisini tanımıyorken öneri vermek mümkün değil, boş yapar geçeriz. Senin de motosiklet denen şeyi ve kendini tanıman lazım, yağ soğutmalı diye motordan soğumak gibi fikirlere girmezsin böylece. Kolay satılsın o olsun bu olsun, kimse bizim siparişlerimize göre motosiklet üretmiyor öncelikle

    motosiklet dünyası senin tercihlerine göre şekillenmeyecek, sen orada neyi sevip sevmediğini keşfecedeksin.
    Ama şu internette bakıyorum kask eldiven yeter mi gibi sorular çok iyimser bir tablo çizmiyor. Hor görmüyorum yanlış anlama, ama koruyucu ekipmanda "bunlar takmıyor ya lazım değil midir acaba" diye bilenler sormak bile hatalı bir bakış açısı.

    ABS'nin varlığına ehemmiyet veren modern ve güvenlikçi bir sürüş felsefesini doğru buluyorum. Samimi olarak bu bakış açısına sahip insanların da motosiklet kullanamayı ABS'siz motorda öğrenmeleri gerektiğini düşünüyorum. Sıkılmadan her ABS konusu geçtiğinde yazıcam valla =) Motosiklet sürmeyi ABS'siz motorda öğrenin, yoksa fren yapmayı bilmeyen ama motosiklet sürdüğünü sanan birisi olma ihtimali çok kuvvetli hale geliyor, ihtimali çok artırıyoruz.
    teşekkürler cevap için. honda eğitimleri sadece istanbulda malesef. Soğutma olaylarını araştırdım modern motorlar hep su soğutmalı olduğundan en iyisi o galiba dedim, internette bazı yorumlarda da öyle denk gelmiştim

  13. #53

    Üyelik
    05 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HERO DASH 125 E5
    Buraya bir soru da ben bırakayım, şehir içi ulaşım için keyfi binmelik motor bakınıyorum. Eleye eleye 2.5 model arasında kaldım:
    1- Arora Max T, 68k fiyatı, abs ve bir sürü cafcaflı özelliği beraberinde getiriyor.
    2- Hero Dash 125, 50k fiyatı, abs olmayan frenlerine rağmen 5 yıl garanti, kronik sorunsuzluk ve honda ekolünü takip eden bir kalite sunuyor.
    2.5- Bajaj NS200, bir anda tarz değişikliği olsa da 77k ya abs, yüksek pazar payı, çin değil hint ayarı kalite giriyor.

    Hero dash alırsam bütçe zorlamamış olacağım fakat abs vb. teknolojik farklardan fayda görmeyeceğim,
    Arora tip ve kağıt üstündeki özellikler açısından tatmin edici, bütceyi biraz zorlayarak almış olacağım,
    Bajaj ise aroraya bu parayı veriyorsam bi tık daha kendimi kasıp alsam mı fikri ile listede tutunuyor.

    Daha skuter deneyimim olmadı rks titanic 150 vardı vitesli motosiklete aşinayım bu araçlar arasında kararsızım. Fikir verip netleştirmeme ya da yeni modeller tavsiye edip iyice düşüncelere dalmama yardımcı olur musunuz arkadaşlar :D
    Rockstar91 bunu beğendi.

  14. #54
    aargh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul, Kozyatağı İsim: Tamer
    Motosikleti
    Aprilia Tuono 660 Factory Dark
    Tecrübe kazandıktan sonra ileride scooter mi yoksa motosiklet ile mi devam edeceğinize karar vermeniz önemli. Eğer vitesli motosiklet sürme planlarınız var ise, düşük cc ve hafif bir model ile başlamanız mantıklı olur. Çevremde motosiklet macerasına scooter ile başlayıp, daha sonra vitesli motosiklete geçerken zorlanan ya da keyif almayan kişiler gördüm. Baştan nasıl alışılırsa, genelde öyle gidiyor. Scootercılara manuel vites alışılması zor ya da hamallık gibi geliyor, vitesli motorculara da scooterin oturuş düzeni ve gaz fren kontrolleri tuhaf gelebiliyor.

    Motor hacmi olarak 125cc olayına çok takılmayın. Bütçeniz yetiyor ise 250cc bir motor ile de başlayabilirsiniz. Genelde 125cc ile başlayanların pek çoğu, çok kısa bir süre sonra hemen 250cc motora geçiyor. İkisi de yanlış tercih değil bence. Olay tamamen bütçe meselesi. İmkanınız var ise güvenli sürüş eğitimi alın, yoksa da internette bulunan bolca eğitim videolarını ve makalelerini gözden geçirmelisiniz.
    = = = Be Aprilia racer! = = =

  15. #55
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    arora yı geç çin malı alacaksan vitesli olsun scooterler daha olması gereken seviyeye gelmedi sağlamlık olarak

  16. #56

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ah be Killingroad şunu sen yazmasaydın bari :( abs nin neye engeli var ? tekerler kitleyene kadar abs siz motorla abs li nin ne farkı var ? hem abs devreye girdiği an aaa bu motorun fren kabiliyeti işte bu hıza kadarmış dersin daha çabuk öğrenirsin , yanlışmıyım ?
    sen olsan bari...

    Bence yanlışsın abi o yüzden farklı düşünüyoruz =)
    "aa bu motorun fren kabiliyeti işte bu hıza kadarmış" deniyor ve konu orada kapanıyor. Sen hiç "aa demek böyleymiş, o zaman ben çıkayım da hafta sonu şurada panik fren antremanı yapayım" diyen gördün mü? Politik doğruyu biraz kenara bırakalım, kaç kişi gördün sen böyle fren antremanı yapan abi? Yapmıyorlar yapmıyoruz. Peki yapmayınca nasıl öğrenicez? öğrenemiyoruz işte.

    Bizim jenerasyonda çoğu kişi zaten ABS'siz motorda ve büyük kısmı da düşe düşe öğrendi diye yanlış bakıyoruz gibime geliyor. Neticede ABS fren "durma" performansını düşürüyor. Bu cepte.
    Bu aletin üstünde hemen hemen her şey bizim evrimsel öğrendiklerimize ters. Bakışın kilitlenmesi, kolların kasılması vs. Keith Code 9 tane saymıştı sanırım, içgüdüsel davranışlarımızı. Hepsi bize zarar. ABS "sigortası" da böyle. Senin çevrende var mı hiç ABS'li motorla başlayıp, ABS devreye girmeden durmaya çalışma antremanı yapan? Yok abi yok, o sigorta götünü kollarsa rahatlıyorsun. E işin totaline baktığın zaman, senin durma gücünü zayıflatan bir sistemi sigorta olarak görüyorsun, ne zaman nerede kilitleneceğinin antremanını yapmadıysan panik fren anında aile büyüklerinin sevap geçmişleri devreye giriyor.

    Yoksa benim şu an arayıp durduğum tur motoru olacak güzel bir aday var, fiyatı güzel bir XTZ660. ABS'siz motorla tura çıkmam diyerek almıyorum, ABS'ye karşı bakışım net.

    Çevrenize bir bakın, motosiklet sürücülerinin %80'i fren yapmayı bilmiyor. Optimum frenin yapılmasına engel olan bir sistemle, bütün evrimsel öğrenimlerimize ters olan bir şey öğrenebiliriz diyorsanız tamam. Ama bence sokağa baktığımız zaman öğrenemiyoruz gibi görünüyor (elbette başka sebepleri de vardır o başka)

    Tıpkı TCS'si olan bir motorla pistte gaz kontrolü öğrenemeyeceğin gibi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:25 ----------

    Alıntı Rockstar91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkürler cevap için. honda eğitimleri sadece istanbulda malesef. Soğutma olaylarını araştırdım modern motorlar hep su soğutmalı olduğundan en iyisi o galiba dedim, internette bazı yorumlarda da öyle denk gelmiştim
    Modern motorların su soğutmalı olmasından yine sana ne =)
    Çok fazla kıstas koyuyor ve işi zorlaştırıyorsun, bu yüzden takıldım bu noktaya. Bence Dio alıp geçmelisin =) Geçiş motoru ne alırdınız falan kimse senin adına böyle hap gibi en doğru kararları veremez. Onlarca bilemediğin değişken var korkutucu geliyor biliyorum, kendini tanıyan kişi olarak bu kararları sen alıp hatalarınla öğrenip gelişeceksin, başka yolu yok. Alacaksın satarken zarar edeceksin, peh diyeceksin ders çıkaracaksın.

    Yoksa işe gitmek için motor arıyorum diyip R125 soran bir arkadaş vardı forumda, scooter al dedikçe kızdı :p Kızmadı da işte cevaplar onu tatmin etmedi. e gidilmez çünkü işe R125 ile. Giden gitsin, R1 ile Dünya turu yapan var, R1'le gezilir mi diyelim şimdi. =)

  17. #57

    Üyelik
    25 Ocak 2022
    Motosikleti
    Hero Dash 125
    Alıntı aargh adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tecrübe kazandıktan sonra ileride scooter mi yoksa motosiklet ile mi devam edeceğinize karar vermeniz önemli. Eğer vitesli motosiklet sürme planlarınız var ise, düşük cc ve hafif bir model ile başlamanız mantıklı olur. Çevremde motosiklet macerasına scooter ile başlayıp, daha sonra vitesli motosiklete geçerken zorlanan ya da keyif almayan kişiler gördüm. Baştan nasıl alışılırsa, genelde öyle gidiyor. Scootercılara manuel vites alışılması zor ya da hamallık gibi geliyor, vitesli motorculara da scooterin oturuş düzeni ve gaz fren kontrolleri tuhaf gelebiliyor.

    Motor hacmi olarak 125cc olayına çok takılmayın. Bütçeniz yetiyor ise 250cc bir motor ile de başlayabilirsiniz. Genelde 125cc ile başlayanların pek çoğu, çok kısa bir süre sonra hemen 250cc motora geçiyor. İkisi de yanlış tercih değil bence. Olay tamamen bütçe meselesi. İmkanınız var ise güvenli sürüş eğitimi alın, yoksa da internette bulunan bolca eğitim videolarını ve makalelerini gözden geçirmelisiniz.
    Cevap için sağolun hocam. Bayileri aradım bugün. Pulsar ns200 satan yer tek taksit yapıyor, yani tek çeklm. Ama sym ve hero satan yer 9-12 ay vade farksız yapıyor. Benim hayalim; chopper. kawasaki vulcan s, veya moto guzzinin motorları(harley çok pahalı olduğundan yazmadım)
    Ama onları şuan alamadığımdan naked düşünüyordum, en uygunu da başlangıç için pulsar ns200 geliyordu. Ama kredi kartına vadesiz yapmıyor..

    Çoğu kişi, motora başlayacaksan scooterla başla dediğinden scooter a yönelmiştim açıkçası. O da kötü durmuyor, beni şimdilik tatmin eder en azından, çok beğenirsem belki scoterla devam ederim ama A2 ehliyet alırken vitesli kullanmıştım çok hoşuma gitmişti..

    Benim aklımda 3 seçenek var, paraya acımayıp tek ödeme ile pulsar ns200 mü, yoksa sym nin scooterlarından birini mi alayım, çünkü hem kötü değil hem de taksit yapıyor. Son seçenek de hero dash 125.

    Ne dersiniz,
    espresso bunu beğendi.

  18. #58

    Üyelik
    05 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HERO DASH 125 E5
    ben bütçeyi de göz önüne alarak hero dash alacak gibiyim zira sonrasında lastik, sigorta, çanta, demir vb derken ek harcamalar olacaktır. Burada bakınırken tvs rtr 200 e de ufaktan heveslendim ama forumdaki başlıklarda şikayet edenleri gördüm hızlı bir vazgeçiş oldu

  19. #59

    Üyelik
    25 Ocak 2022
    Motosikleti
    Hero Dash 125
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen olsan bari...

    Bence yanlışsın abi o yüzden farklı düşünüyoruz =)
    "aa bu motorun fren kabiliyeti işte bu hıza kadarmış" deniyor ve konu orada kapanıyor. Sen hiç "aa demek böyleymiş, o zaman ben çıkayım da hafta sonu şurada panik fren antremanı yapayım" diyen gördün mü? Politik doğruyu biraz kenara bırakalım, kaç kişi gördün sen böyle fren antremanı yapan abi? Yapmıyorlar yapmıyoruz. Peki yapmayınca nasıl öğrenicez? öğrenemiyoruz işte.

    Bizim jenerasyonda çoğu kişi zaten ABS'siz motorda ve büyük kısmı da düşe düşe öğrendi diye yanlış bakıyoruz gibime geliyor. Neticede ABS fren "durma" performansını düşürüyor. Bu cepte.
    Bu aletin üstünde hemen hemen her şey bizim evrimsel öğrendiklerimize ters. Bakışın kilitlenmesi, kolların kasılması vs. Keith Code 9 tane saymıştı sanırım, içgüdüsel davranışlarımızı. Hepsi bize zarar. ABS "sigortası" da böyle. Senin çevrende var mı hiç ABS'li motorla başlayıp, ABS devreye girmeden durmaya çalışma antremanı yapan? Yok abi yok, o sigorta götünü kollarsa rahatlıyorsun. E işin totaline baktığın zaman, senin durma gücünü zayıflatan bir sistemi sigorta olarak görüyorsun, ne zaman nerede kilitleneceğinin antremanını yapmadıysan panik fren anında aile büyüklerinin sevap geçmişleri devreye giriyor.

    Yoksa benim şu an arayıp durduğum tur motoru olacak güzel bir aday var, fiyatı güzel bir XTZ660. ABS'siz motorla tura çıkmam diyerek almıyorum, ABS'ye karşı bakışım net.

    Çevrenize bir bakın, motosiklet sürücülerinin %80'i fren yapmayı bilmiyor. Optimum frenin yapılmasına engel olan bir sistemle, bütün evrimsel öğrenimlerimize ters olan bir şey öğrenebiliriz diyorsanız tamam. Ama bence sokağa baktığımız zaman öğrenemiyoruz gibi görünüyor (elbette başka sebepleri de vardır o başka)

    Tıpkı TCS'si olan bir motorla pistte gaz kontrolü öğrenemeyeceğin gibi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:25 ----------



    Modern motorların su soğutmalı olmasından yine sana ne =)
    Çok fazla kıstas koyuyor ve işi zorlaştırıyorsun, bu yüzden takıldım bu noktaya. Bence Dio alıp geçmelisin =) Geçiş motoru ne alırdınız falan kimse senin adına böyle hap gibi en doğru kararları veremez. Onlarca bilemediğin değişken var korkutucu geliyor biliyorum, kendini tanıyan kişi olarak bu kararları sen alıp hatalarınla öğrenip gelişeceksin, başka yolu yok. Alacaksın satarken zarar edeceksin, peh diyeceksin ders çıkaracaksın.

    Yoksa işe gitmek için motor arıyorum diyip R125 soran bir arkadaş vardı forumda, scooter al dedikçe kızdı :p Kızmadı da işte cevaplar onu tatmin etmedi. e gidilmez çünkü işe R125 ile. Giden gitsin, R1 ile Dünya turu yapan var, R1'le gezilir mi diyelim şimdi. =)
    Eyvallah hocam, sağolasın :D bilinçli biri olduğumu düşünüyorum. Yani imkanlar dahilinde motor sürüş eğitimlerine de belki katılabilirim, en azından şimdilik Zafer Akçayın motor videolarını izliyorum

    Neyse seçenekleri azalttım şimdilik, pulsar ns200(tek çekim yapıyor), sym nin skuterleri ve hero dash125 bunlar da 9-12 ay vade farksız.
    espresso bunu beğendi.

  20. #60

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Ortalığı çok karıştırdılar, benim oyum SYM scootera :D
    espresso bunu beğendi.


3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)