50 yaşında olmanın güzellikleri de var; mesela Nolan N87 kullanıp "millet beğenirse Ekim'e, beğenmezse s2me kadar..." deyip keyfine bakabiliyorsun :D
50 yaşında olmanın güzellikleri de var; mesela Nolan N87 kullanıp "millet beğenirse Ekim'e, beğenmezse s2me kadar..." deyip keyfine bakabiliyorsun :D
Kaskla ilgili nasıl bir beğeni oluyor acaba..
Lafı geçmişken söyleyeyim bari, karbon fiber kask kullanıyorum kızlar..
Sahi bana "Arai almam yumurta gibi" diyen insanlar olmuştu, enteresan :D
Bu arada bol bol bahsi geçtiği için ben de değineyim.
SHARP'ı çok fazla ciddiye almayın. Yine çok ciddiye alınmayacak euroNCAP sonucu gibi bile değil, euroNCAP cidden daha başarılı SHARP'ın yanında. SHARP fikir olarak çok güzel doğmuş bir şey, ancak uygulamada sçp batırıyorlar, başka bir kask konusunda yazmıştım biraz detay.
Yani maalesef zanettiğimiz üzere kaskların sağlamlık "seviyelerini" değerlendiren ve "karşılaştıran" bir sistem yok. Belirli seviyede sağlamlık sunduğuna dair ECE / SNELL / FIM sertifikası var başvurabileceğimiz. DOT da beş para etmez, DOT'u karşılıyorum diye beyanda bulunmanız yeterli zira. (Zaten Türkiye'de bir anlamı yok)
O yüzden, ECE/SNELL/FIM görüyorsak tamamke.
2018 de aldım bu kadar güzel olabilir bir kask.yine rpha11 alıcam eskimeye başladı çok sessiz rüzgar yok kafa sallama yok hafif müthiş havalandırma var içinden siyah cam + buğu önleme çıkıyor bütçesi dahilinde olan var ise bu segmentte tek.ucuz değil ama pahalı da değil arai shoei gibi
N87'yi ben de kullanıyorum. 50'yi geçince insan dert etmiyor ama bizim gençliğimizde de dış görünüşü dert etmeme gibi imajımız vardı, genç olsam da dert etmezdim yani imajı.
Hem N87 gayet güzel bir kask, kırmızı olsun 10 kuruş fazla olsun diyerek kırmızısını almıştım. Kaza yapınca da test etmiş oldum, gayet işe yaradı.
Sonradan yeni kask alırken bu sefer çeneden açılır olsun deyip caberg aldım o da gayet rahat bir kask.
İlk kaskım pilot tipi Nexx di
AGV kullandım 2007-2010 arası, güzeldi parasına göre, siyah cam almıştım çok havalıydı
Shoei kullandım çok rahat ve kaliteliydi 3-4 sene kullandım
Nolan n86 ve Bell kullanıyorum.
Benim sınıflandırmam şöyledir, Kaskı, montu vs ekipmanı, altındaki motora göre daha üst sınır olan daha elit motorcudur, varoş değildir.
Termoplastik, fiberglası da içeren bir plastik türü.
Benim anladığım Thermoplastic diye geçen kaskların çok büyük çoğunluğu Polikarbonat'tır. (ABS - Akrilonitril Bütadien Stiren - de kullanılıyor...) Fiberglass varsa illa ki adını geçirirler diye düşünüyorum? (Polikarbonat oldukça güçlü bir güvenlik malzemesi bu arada: Basitçe plastik deyip geçmemek lazım; bazı cinsleri kurşun geçirmez cam yapımında bile kullanılıyor diye biliyorum...)
Termoplastik aslında geniş bir grubun ismi.Fberglas ise kumaş gibi bir ürün.Plastik olarak basılmış kaskın üzerine reçine ile yapıştırırlarak uygulanıyor.Uygulaması carbonfiber gibi.Malzeme farklı
Fiberglaslı plastik türü yok.Hani cam elyaflı olanı var ama oda daha çok yanmaz özellik kazandırmak için ekleniyor plastiğin içine.
Kesinlikle. İplemeyelim de değil, kaskın içeriğinin ne olluğuyla ilgilenelim, ama termoplastik alınmaz fiberglas olsun gibi ezberler anlamsız bunu söylemek için yazdım. Cam fiberiyle güçlendirilmiş termoplastikten bahsediyoruz en nihayetinde.
Elli tane farklı plastik türü fiberler falan kullanılıyor, "termoplastik meh" demek pek doğru değil yani. Sileceği kaldırasım tuttu ya
plastik ve fiber birbirine kaynamaz/karışmaz. Subaru tamponunu kendi arabama taktırmaya uğraşırken plastik arasına fiber parça eklemeye çalışan fiberci denyo sayesinde öğrendim 20 sene önce fln.
polikarbon yapı itibariyle tamamen plastik ailesinin bir materyalidir. ABs plastiğin %5 daha dayanıklısı gibi. Bana kalsa başka bir tür çöp. Ben kullanmam kullanana da mani olmam.
fiber malzeme gerek kevlar gerek karbon ile kombine edilebilir zaten adı fiberden çıkıp kompozit fiber deniyor.Fiber materyal kaskın dış katmanı aslında 6 ila 7 farklı katmandan oluşuyor. Ancak plastiğin plastikten başka birşey ile katman oluşturması mümkün değil. Bir önceki yorumda Okan beyin dediği cam elyaf olayı ile karışır mı? karışırsa kaskta kullanılır mı bir bilgim yok.
Ben şu an "carbonfiber-reninforced plastic" malzemeden 3d çıktı alıyorum yahu. Hani otomobil uçak falan üretimlerini geçtim, ben evde kullanıyorum CRFP.
Plastiğin güçlendirilmesindeki en çok kullanılan yöntemdir fiber-reinforcement. Fiberci denyo naptı bilmiyorum. Suby tamponuna Anadol'dan parça kesip direk kaynatınca tutar mı falan oralarla ilgili en ufak bir fikrim yok.
https://en.wikipedia.org/wiki/Fibre-reinforced_plastic
https://www.researchgate.net/publica...e_applications
haha orasını ben de bilmiyorum zaten o zamandan bu zamana teknoloji de gelişmiştir.
kasklarda fiber ve plastik kesin bir şekilde ayrıştırılıyor malum, özellike koruma ve darbeyi emme konusunda.
Kaskta güvenliği sağlamak için istenilen özellikler tek tip hammadde ile karşılanamaz.Kaskın darbeyi sönümlemesi bütünlüğünü koruması kırılmaması çok fazla deforme olup kafaya zarar vermemesi gerekir.O yüzden katmanlar halinde bir kaç materyalden yapıyorlar bu özellikleri sağlayabilmesi için.
Bu darbe emicilik ile ilgili bir grafik midir? Eğer öyle ise "Termoplastik kullanan kask daha fazla EPS / HDEPS içermesi gerektiği için aynı koruma ölçüsü için daha büyük olacaktır." gibi bir sonuç çıkabilir mi?
Yukarıdakini salladım aslında ama genel olarak tecrübemle uyumlu; orta-üst segment termoplastik kaskların dış kabukları karbon fiber olanlardan sanki biraz daha büyük oluyorlar gibi...
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)