Kalkışta Motor Titremesi (Acil yardım)
Reklamlar
-
Arkadaşlar selamlar acil birşey danışmak istiyorum. Motorum RKS Bitter 50 daha yeni 250 km de hiçbir problemim yoktu fakat bugün kalkışta inanılmaz titriyor. Kalkış esnasında titreme yapıyor fakat öyle bir titreme ki motorun heryeri zangır zangır vuruyor resmen. Başına gelen veya konu ile ilgili bilgisi olan var mıdır?
Reklamlar
-
Scooter dan hiç anlamam ama pcx lerim oldu, varyatör ve kayışla alakalıdır muhtemelen. Başka aktarma organı yok. Baga denilen (yanlış hatırlamıyorsam) pabuç misali elemanlar vardı aşınabilecek, onlardan olabilir.
-
Kavrama sırasındaysa muhtemelen debriyaj tasıdır. Ucuz malzeme çabuk balans yapar. Ağırlıkları eşit olmayan ucuz galetlerden de olabilir.
-
50cc scooterlerde kronikdir bu sorun, üzerinde gelen dandik kayış bu titreşime sebep veriyor. Kaliteli (Bando-Continantel-Mitsuboshi gibi) uygun kayış alıp varyatörü temizletip takarsanız sorununuz çözülecektir.
-
hakan1969 adlı üyeden alıntı
Scooter dan hiç anlamam ama pcx lerim oldu, varyatör ve kayışla alakalıdır muhtemelen. Başka aktarma organı yok. Baga denilen (yanlış hatırlamıyorsam) pabuç misali elemanlar vardı aşınabilecek, onlardan olabilir.
Cevabın için teşekkür ederim. Evet ustaya danıştım büyük ihtimalle kayıştan kaynaklanıyor yarı değiştireceğiz bakalım
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:43 ----------
birbilent adlı üyeden alıntı
Kavrama sırasındaysa muhtemelen debriyaj tasıdır. Ucuz malzeme çabuk balans yapar. Ağırlıkları eşit olmayan ucuz galetlerden de olabilir.
Cevabın için teşekkür ederim dostum. Büyük ihtimalle kayışdan kaynaklı bir probleblem gibi duruyor. Yarın servise gideceğiz bakalım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:49 ----------
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
50cc scooterlerde kronikdir bu sorun, üzerinde gelen dandik kayış bu titreşime sebep veriyor. Kaliteli (Bando-Continantel-Mitsuboshi gibi) uygun kayış alıp varyatörü temizletip takarsanız sorununuz çözülecektir.
Evet problem dediğiniz gibi büyük ihtimalle kayış kaynaklı. Umarım sadece kayışla alakalıdır da başımıza iş açmaz. Yarın anlaşılır
-
Başka sorun çıkmayacaktır emin olun, aynı sorunu Capuccinno 50 modelindede yaşamıştım oda sizinle hemen hemen aynı kilometrelerde bu sorunu vermeye başlamıştı.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Başka sorun çıkmayacaktır emin olun, aynı sorunu Capuccinno 50 modelindede yaşamıştım oda sizinle hemen hemen aynı kilometrelerde bu sorunu vermeye başlamıştı.
Evet bugün serviste çözdük sorunu dediğiniz gibi başka da problem çıkarmadı. Varyatörün içerisinde yuvarlak ortası delik somun gibi parçalar vardı adlarını unuttum onlar değişti ve onların yanı sıra kayış değiştirilerek bando kayış takıldı. Motordan sökülen kayışı yeni takılacak kayışla karşılaştırdım ve motordan çıkan kayış aynı bando kayış gibi tamamen düzgün ve güzel görünüyordu yani hiçbir deformasyon falan yoktu. Kendi içimden bu kayışta problem yok değişse de bu titreşim geçmez dedim ama dediğim gibi olmadı kayış değişir değişmez motor bambaşka bir motora dönüştü resmen. Ayrıca varyatörün de sıkıntılı olduğu söylendi ama şuan değiştirmeye gerek olmadığı, 500 km dolduğunda rodaj bakımı yapılırken gerekirse onun da değiştirilebileceği söylendi. Şuan hiç bir sıkıntı yok tertemiz bir kalkış yapıyor. Ortalama 500 TL bir masrafla sorunu kökten çözdük. Cevabınız için de ayrıca teşekkür ederim 😊
-
Geçmiş olsun. O şeyler galet. Baga, misket, ağırlık da derler. Dediğim gibi farklı ağırlıklardaki ucuz galetler balans yapar. Yeni bir kayışın titreşimle ilgisi yok ama varyatör açılıp temizlenince kayış da değiştiyse bu geçici titreşim azalması kayıştan zannedilir. Takılan galetlerin kalitesine bağlı olarak yeniden titreşim oluşabilir. Varyatör, komple o mekanizmayı kapsadığı için varyatör değişecek dememişlerdir belki ön kasnakları ya da debriyaj tasını kastetmişlerdir zira debriyaj tasında balans varsa daha çok kavrama sırasında titreşim yapar. Titreşimsizlik için, dönen her parçanın kaliteli üretilmiş olması püf noktasıdır. Bu parçalar ısı ile de deforme olur. Ben, 500 liraya orijinal Bando kayış, iyi galet ve işçilik olacağını düşünmüyorum. Elinizdeki kayışı saklayın derim.
-
birbilent adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun. O şeyler galet. Baga, misket, ağırlık da derler. Dediğim gibi farklı ağırlıklardaki ucuz galetler balans yapar. Yeni bir kayışın titreşimle ilgisi yok ama varyatör açılıp temizlenince kayış da değiştiyse bu geçici titreşim azalması kayıştan zannedilir. Takılan galetlerin kalitesine bağlı olarak yeniden titreşim oluşabilir. Varyatör, komple o mekanizmayı kapsadığı için varyatör değişecek dememişlerdir belki ön kasnakları ya da debriyaj tasını kastetmişlerdir zira debriyaj tasında balans varsa daha çok kavrama sırasında titreşim yapar. Titreşimsizlik için, dönen her parçanın kaliteli üretilmiş olması püf noktasıdır. Bu parçalar ısı ile de deforme olur. Ben, 500 liraya orijinal Bando kayış, iyi galet ve işçilik olacağını düşünmüyorum. Elinizdeki kayışı saklayın derim.
Evet size katılıyorum motordan çıkan fabrikasyon kayışı muhafaza edeceğim. Servisdeki arkadaş da bunu söyledi. Ben bandolar genelde çok pahalı bu neden ucuz diye sorduğumda bando kayış var bando kayış var bu gerçek bando kayış değil orjinali 700-800 tl civarında ama bu da gayet kaliteli bir kayış pişman etmez en azından motorun üzerindeki fabrikasyon kayışdan çok daha iyi bir kayış dedi. Ayrıca anlatmaya çalıştığım parça baga idi evet 😊 Takılan bakagalara da gayet kaliteli dedi bakalım zamanla göreceğiz. İçinden çıkan fabrikasyon bagalar da duruyor bayağı aşınmışlar 😊
-
umtcnkt adlı üyeden alıntı
Evet bugün serviste çözdük sorunu dediğiniz gibi başka da problem çıkarmadı. Varyatörün içerisinde yuvarlak ortası delik somun gibi parçalar vardı adlarını unuttum onlar değişti ve onların yanı sıra kayış değiştirilerek bando kayış takıldı. Motordan sökülen kayışı yeni takılacak kayışla karşılaştırdım ve motordan çıkan kayış aynı bando kayış gibi tamamen düzgün ve güzel görünüyordu yani hiçbir deformasyon falan yoktu. Kendi içimden bu kayışta problem yok değişse de bu titreşim geçmez dedim ama dediğim gibi olmadı kayış değişir değişmez motor bambaşka bir motora dönüştü resmen. Ayrıca varyatörün de sıkıntılı olduğu söylendi ama şuan değiştirmeye gerek olmadığı, 500 km dolduğunda rodaj bakımı yapılırken gerekirse onun da değiştirilebileceği söylendi. Şuan hiç bir sıkıntı yok tertemiz bir kalkış yapıyor. Ortalama 500 TL bir masrafla sorunu kökten çözdük. Cevabınız için de ayrıca teşekkür ederim ��
Hocam bu sorun garanti kapsamına girmiyor mu acaba ? Yanlıs okumadaysam motorunuz yenı daha 250km de.
Aynı sorun bende de var ayrıca kalkışta vıyyk diye ötüyor. Muhtemelen kayıştan ıkı sorunda.. Önümüzdeki haftalarda Antalya-İstanbul yapmak istiyorum. Onun oncesinde bakıma sokup kayış değiştireceğim. Umarım benım titremede kayıştan kaynaklıdır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)