Benelli tnt249-s rolanti dalgalanması hk.
Reklamlar
-
Merhabalar,
Geçtiğimiz cumartesi cumartesi gününden beri rolanti dalgalanması problemi yaşıyorum. Cumartesi günü motosikleti yıkadım fakat bundan sonra mı oldu öncesinde var mıydı tam emin değilim bu konuda.
Çalıştıktan sonra ve çalışırken devir 2k civarında sabit dururken artık aşağı inip çıkıyor ve bazen de stop ediyor.
İnternetten bir miktar araştırma yaptım ve başlıca sebeplerde şunları gördüm;
-Akü(değerler 1 ay önce aldığım zaman ölçülmüştü ve sağlıklıydı)
-Buji(1 ay önce aldığımda değiştirilmişti, daha doğrusu aldığım arkadaş böyle söyledi)
-Rolanti motoru/sensörü
Motor 20k km de şu an. Sürüş esnasında devir çok aşağılarda kalmadıkça gaz tepkimesinde sorun yaşatmıyor, devir aşağılarda kalıyorsa sanki gazla oynuyormuşum gibi çek bırak yaptığı oluyor.
Havalar biraz düzelsin diye bekliyorum yetkili servise götürmeyi düşünüyorum. Buna benzer sorunu yaşamış abilerim arkadaşlarım vardır belki diye sormak istedim. Cevaplar için teşekkür ederim şimdiden
Reklamlar
-
Bahsettiklerinizin haricinde subap ayarlarının düzgün olmamasıda rölantide dalgalanmaya sebep olur.
-
Motorda herhangi bir ikaz ışığı yanıyor mu? Acaba Tps sensörüyle alakalı bir sıkıntı olabilir mi?
-
Genelde eski buji veya subap ayaridir
-
Tps (gaz pozisyon sensörü) olabilir, küçük bir bölgesinde temas kaybı vardır (yıkayınca giren su sabun yapabilir mi bilm.) , siz o bölgeden yukarısına çevirince (yüksek devir) sorun kalmıyordur, gazı kapatınca yine temassız bölgeye denk gelirse(2binler civarı) yine ufak titreşimlerle "ver-bırak" gibi bir gaz tepkisine sebep oluyordur.
Bunu anlamanız kolay, gazı durduğu yerde yavaşça açın, bir bölgeye gelince tekliyor az daha açınca geçiyorsa TPS problemli olma ihtimali yüksek.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Motorda herhangi bir ikaz ışığı yanıyor mu? Acaba Tps sensörüyle alakalı bir sıkıntı olabilir mi?
yok abi hiçbir ikaz ışığı yanmıyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:51 ----------
Merhaba,
Sanırım demek istediğinizi anladım ve sorunumda bundan kaynaklı gibi geldi. Çünkü bahsettiğim gibi gazı açtığım ilk kademelerde de sanki gazı ver bırak yaparmışım gibi davranıyor(çok ufak bir alanda) fakat sonrasında gayet doğal bir şekilde gaz vermeye devam ediyor.
Resim ekleyemiyorum şu an malesef fakat tarif etmeye çalışacağım. Gaz kelebeğine giden kabloda da bir miktar esneme mevcut gazı tamamen bıraktığım halde kelebek kapalı konumda fakat kablonun fazlası yuvasına gitmek yerine kelebeğin orada ufak bir bükülme yapıp serbest şekilde duruyor. Elimle kabloyu yuvasına doğru itelediğimdeyse gidiyor içeri doğru fakat tekrar gaz aç kapat yaptığımda aynı konuma geri dönüyor.
-
Gaz telinde bir miktar boşluk olması normaldir, isterseniz onu gaz kütüğünün altındaki ayar somunundan ayarlayabilirsiniz. Eğer erişebilirseniz hava filtresini söküp gaz kelebeğinin içini temizleyin belki kir vb. şryler engel oluyordur.
-
sıkıntınız aküden. kışın yattıktan sonra ilk birkaç çalıştırmada ben de yaşıyorum bunu. sonra aküyü şarj edince düzeliyor. şimdilik lityum akü bakınıyorum, muhtemelen bir daha yaşamam bunu.
Helal Haram ver ALLAHIM,
Menzilciler yer ALLAHIM...
-
Buji pipoları çatlamış olabilir. Kontrol edin.
-
panic adak adlı üyeden alıntı
sıkıntınız aküden. kışın yattıktan sonra ilk birkaç çalıştırmada ben de yaşıyorum bunu. sonra aküyü şarj edince düzeliyor. şimdilik lityum akü bakınıyorum, muhtemelen bir daha yaşamam bunu.
sorun yaşanmadan öncesinde yaklaşık 1 aydır ara vermeden her gün kullandım. Motoru aldığım zamanda experde akü durumuna bakılmıştı ve bir sorun görülmemişti.
-
sedattemiz adlı üyeden alıntı
yok abi hiçbir ikaz ışığı yanmıyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:51 ----------
Merhaba,
Sanırım demek istediğinizi anladım ve sorunumda bundan kaynaklı gibi geldi. Çünkü bahsettiğim gibi gazı açtığım ilk kademelerde de sanki gazı ver bırak yaparmışım gibi davranıyor(çok ufak bir alanda) fakat sonrasında gayet doğal bir şekilde gaz vermeye devam ediyor.
Resim ekleyemiyorum şu an malesef fakat tarif etmeye çalışacağım. Gaz kelebeğine giden kabloda da bir miktar esneme mevcut gazı tamamen bıraktığım halde kelebek kapalı konumda fakat kablonun fazlası yuvasına gitmek yerine kelebeğin orada ufak bir bükülme yapıp serbest şekilde duruyor. Elimle kabloyu yuvasına doğru itelediğimdeyse gidiyor içeri doğru fakat tekrar gaz aç kapat yaptığımda aynı konuma geri dönüyor.
Kablo dediğiniz halat-tel sanırım. O boşluk normal, dediğinizi yapmaz.
Eğer durduğunuz yerde gazı çok yavaş açarken (ama cidden çok yavaş) belli bir pozisyonda gaz kesiyorsa TPS. Hiç öyle bir durum yoksa TPS değil.
Bazı arkadaşlar aküden diyor ama benim mantığım şu sekilde, xpulse 200 kullanıyorum ve kickstart da var. Atıyorum aküyü sökeyim, pedalla yine çalışır. E enjeksiyonlu ? Sizin teoriye göre aküsü bitik arabanın iterekte çalışmaması lazım. Motor çalışınca aküyü şarj eder ve sonra kendi elektriğini statörden alarak yola devam eder.
Yanlışsam doğrusunu öğrenmek isterim.
-
hakan1969 adlı üyeden alıntı
Kablo dediğiniz halat-tel sanırım. O boşluk normal, dediğinizi yapmaz.
Eğer durduğunuz yerde gazı çok yavaş açarken (ama cidden çok yavaş) belli bir pozisyonda gaz kesiyorsa TPS. Hiç öyle bir durum yoksa TPS değil.
Bazı arkadaşlar aküden diyor ama benim mantığım şu sekilde, xpulse 200 kullanıyorum ve kickstart da var. Atıyorum aküyü sökeyim, pedalla yine çalışır. E enjeksiyonlu ? Sizin teoriye göre aküsü bitik arabanın iterekte çalışmaması lazım. Motor çalışınca aküyü şarj eder ve sonra kendi elektriğini statörden alarak yola devam eder.
Yanlışsam doğrusunu öğrenmek isterim.
Malesef her sistem bahsettiğiniz gibi çalışmıyor, kimi enjeksiyon veya ateşleme sistemi statörden aldığı güç ile çalışır kimisi ise aküden aldığı güç ile çalışır. Yani enjeksiyon sistemi aküden aldığı güç ile devreye giriyorsa istediğiniz kadar vurdursanızda çalışmaz çünkü enjeksiyon sisteminde herhangi bir akım bulunmadığı için enjektörler benzin yollamayacaktır hatta kontağı açtığınızda dahi giç bir belirti olmayacaktır, bahsettiğim sistem tamamen akü ölmüş motorda gerçekleşecektir.
-
hakan1969 adlı üyeden alıntı
Kablo dediğiniz halat-tel sanırım. O boşluk normal, dediğinizi yapmaz.
Eğer durduğunuz yerde gazı çok yavaş açarken (ama cidden çok yavaş) belli bir pozisyonda gaz kesiyorsa TPS. Hiç öyle bir durum yoksa TPS değil.
Bazı arkadaşlar aküden diyor ama benim mantığım şu sekilde, xpulse 200 kullanıyorum ve kickstart da var. Atıyorum aküyü sökeyim, pedalla yine çalışır. E enjeksiyonlu ? Sizin teoriye göre aküsü bitik arabanın iterekte çalışmaması lazım. Motor çalışınca aküyü şarj eder ve sonra kendi elektriğini statörden alarak yola devam eder.
Yanlışsam doğrusunu öğrenmek isterim.
benellide direk statörden beslenen (akü hariç) herhangi bir yer yok. hatta birçok üretici voltajın sağlıklı gitmesi için aküden beslemeyi tercih eder. eğer direk statörden beslerseniz beyin yanabilir, enjeksiyonlar bozulabilir. güvenli bir yöntem değil.
Helal Haram ver ALLAHIM,
Menzilciler yer ALLAHIM...
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Malesef her sistem bahsettiğiniz gibi çalışmıyor, kimi enjeksiyon veya ateşleme sistemi statörden aldığı güç ile çalışır kimisi ise aküden aldığı güç ile çalışır. Yani enjeksiyon sistemi aküden aldığı güç ile devreye giriyorsa istediğiniz kadar vurdursanızda çalışmaz çünkü enjeksiyon sisteminde herhangi bir akım bulunmadığı için enjektörler benzin yollamayacaktır hatta kontağı açtığınızda dahi giç bir belirti olmayacaktır, bahsettiğim sistem tamamen akü ölmüş motorda gerçekleşecektir.
O zaman kickstart anlamsız olmuyor mu? Tekrar ifade etmek isterim, motorumda enjeksiyon var ve iddia ediyorum akü tamamen bitiksede kickstart la çalışır. Bayide yaptılar. Eğer sistem "kickstart için aküde yinede bir miktar voltaj olmalı" ya göre, asla aküsüz çalışmamak üzerine kuruluysa ayak marşı süsten öte değil. Ve sizin verdiğiniz bilgiye göre ben motor çalışırken akü kutbunu söksem stop etmeli. Ayrıca diyelim takviye yaparak çalıştırdık ve ara kabloyu söktük, akü hala boşken (daha yeni çalıştı, şarj icin saatler gerek) aracın elektriği, nereden geliyor.?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:28 ----------
panic adak adlı üyeden alıntı
benellide direk statörden beslenen (akü hariç) herhangi bir yer yok. hatta birçok üretici voltajın sağlıklı gitmesi için aküden beslemeyi tercih eder. eğer direk statörden beslerseniz beyin yanabilir, enjeksiyonlar bozulabilir. güvenli bir yöntem değil.
Regülatör var voltajı ayarlayan, yoksa statörün 1000 devirde ürettiği voltajla 12000 devirde ürettiği elektriği direk şarjada veremezsiniz...Ya akü yanar ya bobinler vs.
-
hakan1969 adlı üyeden alıntı
O zaman kickstart anlamsız olmuyor mu? Tekrar ifade etmek isterim, motorumda enjeksiyon var ve iddia ediyorum akü tamamen bitiksede kickstart la çalışır. Bayide yaptılar. Eğer sistem "kickstart için aküde yinede bir miktar voltaj olmalı" ya göre, asla aküsüz çalışmamak üzerine kuruluysa ayak marşı süsten öte değil. Ve sizin verdiğiniz bilgiye göre ben motor çalışırken akü kutbunu söksem stop etmeli. Ayrıca diyelim takviye yaparak çalıştırdık ve ara kabloyu söktük, akü hala boşken (daha yeni çalıştı, şarj icin saatler gerek) aracın elektriği, nereden geliyor
Bahsettiğim gibi her sistem aküden almıyor elektriği, sizin kullandığınız sistemde büyük ihtimal (hatta direkt desek yanlış olmaz mühendislerin böyle hata yapacaklarını sannetmiyorum) statörden aldığı elektrikle yola çıkabilecek sisteme sahip, ben zaten tüm motosikletler böyledir demedim her iki sistemede sahip motosikletlerin olduğunu söyledim.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Bahsettiğim gibi her sistem aküden almıyor elektriği, sizin kullandığınız sistemde büyük ihtimal (hatta direkt desek yanlış olmaz mühendislerin böyle hata yapacaklarını sannetmiyorum) statörden aldığı elektrikle yola çıkabilecek sisteme sahip, ben zaten tüm motosikletler böyledir demedim her iki sistemede sahip motosikletlerin olduğunu söyledim.
Hocam soruyu sadeleştirirsem, bir otomobil aküsü tam bitikken ara kablosu ile çalıştırılıp akabinde kablolar hemen sökülünce çalışmaya devam eder mi yoksa durur mu?
-
hakan1969 adlı üyeden alıntı
Hocam soruyu sadeleştirirsem, bir otomobil aküsü tam bitikken ara kablosu ile çalıştırılıp akabinde kablolar hemen sökülünce çalışmaya devam eder mi yoksa durur mu?
Çalışmaya devam eder ama siz o arabayı takviye etmeden vurdurmaya çalışırsanız çalışmaz çünkü hiçbir elektronik devre aktif hale gelmiyor, bizzat bunu Citroen Berlingo aracı çalıştırmaya uğraşırken tecrübe ettim. Ek bilgi olarak yeni nesil otomobiller (Kimi motosikletlerdede var diye biliyorum) marş bastığımız andan itibaren aküyü şarj etmezler hatta eco modda bile neredeyse hiç şarj etmezler sebebi ise gereksiz yere motora yük bindirmemek. Kısaca toplarsam takviye ile çalışır ama uçurumdan aşağı salsanız çalışmaz tabi bu bahsettiklerim yine yeni nesil araçlar için geçerli.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Çalışmaya devam eder ama siz o arabayı takviye etmeden vurdurmaya çalışırsanız çalışmaz çünkü hiçbir elektronik devre aktif hale gelmiyor, bizzat bunu Citroen Berlingo aracı çalıştırmaya uğraşırken tecrübe ettim. Ek bilgi olarak yeni nesil otomobiller (Kimi motosikletlerdede var diye biliyorum) marş bastığımız andan itibaren aküyü şarj etmezler hatta eco modda bile neredeyse hiç şarj etmezler sebebi ise gereksiz yere motora yük bindirmemek. Kısaca toplarsam takviye ile çalışır ama uçurumdan aşağı salsanız çalışmaz tabi bu bahsettiklerim yine yeni nesil araçlar için geçerli.
Berlingo benzinli bir model midir? Dizel sanırdım...
-
hakan1969 adlı üyeden alıntı
Berlingo benzinli bir model midir? Dizel sanırdım...
Dizel ama aynı elektrik üretim sistemi yeni kasa G20 (2019) 320i lerde bile mevcut, yakıt pek bir şey ifade etmiyor
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Dizel ama aynı elektrik üretim sistemi yeni kasa G20 (2019) 320i lerde bile mevcut, yakıt pek bir şey ifade etmiyor
Dizel tamamen farklı...🙂...
Dizelin hiç atmosferik olanını duydunuz mu, ilahi yaa.. Kızdırma bujisi, dizel yakıt pompası, filtresi bile apayrı. Dizeller zaten iterek çalışmazki dostum yaa 🙂...
Herneyse...Sistem aynı değil, hiç alaka yok. Mazot alev alıcı mıdır mesela benzin gibi? Değil. Mazot alevle mi patlar? Hayır. Mazot yüksek basınç altında sıkışınca patlar. Dizellerde buji yoktur (kızdırma bujisi bildik kıvılcımla patlatanlar gibi değil, ilk ateşlemede mazotu ısıtıyor), bobin yoktur, ateşleme sırasını ayarlayan bir distribütör (yada ecu) yoktur zira bildik anlamda ateşleme yoktur. Adamlar ayçicek yağı koyuyor dizele düşünsenize, buji mi yakıyor onu?
Herneyse, iyi akşamlar...🙂😉
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)