Fırça ile Sürülecek Zincir Yağının Karışımı Nasıldı?
Reklamlar
-
Selamlar,
En son zincir yağlarının boşa para olduğunu düşünüp, sürüş sonrası motosikleti garaja koymadan önce (motosiklet sıcakken) çıkma yağ sürer, öyle zinciri yağlar ve motosikleti sabaha hazırlardım.
Sonrasında bir arkadaş bir karışım önermişti, dişli yağı mı? 90 numara yağ mı? şanzıman yağı mı? bilemiyorum ancak ATP ağabey muhtemelen bu karışımı biliyordur; ben de bunu soracaktım.
Şimdi diyelim ki biz eski usul, elimizde bir fırça alacak ve zincir yağlayacağız. Tam olarak nasıl bir karışım gerekiyor?
%20 çıkma yağ, %60 90 numara dişli yağı, %20 Asperox vs. bunun formülü neydi?
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
Reklamlar
-
Atp Ahmet Abi kızak yağından bahsetmişti diye hatırlıyorum. Gerçi ben otomatik yağlamada 90 numara şanzıman yağı kullanıyorum.
-
90 numara dişli yağı kullanıyorum asansör yağı diye geçer 3litre aldım ömür boyu kullanırım sanırım.
-
Ben değişimde biriktirdiğim eski motor yağını sürer sonra üstüpü ile silerdim. Zaten zincir bir şekilde suya maruz kaldıktan sonra korozyona uğramasın diye hafif yağlanır. Bunun dışında çok özel formüller filan bence gerekli değil. Önemli olan zincir baklalarının kilitlenmeyecek şekilde hareket etmesi.
-
bende motordan çıkma yağı kullanıyordum ama olmuyor, zincir dönme esnasında yağı atıyor üzerinden, geçen ay zincir yağı aldım sprey şeklinde ve çok kalıcı bir yağ, hatta iş yerinde duvar delicinin ucuna da sıktım 3 gündür kullanıyoruz ve normalde yarım gün bile dayanmayan yağ 3 gündür makinenin ucunda.
motosikletin zincirine sürmek içn özel bir karışım varsa bende öğrenmek isterim, ne kadar paradan kısabilirsek o kadar iyi, öbür türlü motordan çıkan atık yağlar gidiyor zincirin üzerinden.
-
UmutK37 adlı üyeden alıntı
90 numara dişli yağı kullanıyorum asansör yağı diye geçer 3litre aldım ömür boyu kullanırım sanırım.
Düz 90 numara dişli yağı değil mi? Bir karışım falan yok yani %100 "asansör/90 numara dişli" yağı.
-
ben Motul C4 aldım beyaz bir yag ve zincire yapışıyor geçen hava güzelken bi çıktım motorla zincirde beyaz bir tabaka var
-
90 numara yağ aldıysan karşıma gerek yok sür gitsin
hiç yağ yoksa çıkma yağ ile yağlasan da olur ben afrikaya çıkma yağ sürüyorum gayet güzel iş görüyor
-
220 Kızak yağı metale tutunma özelliği olan bir yağ. Kötü tarafı teneke ile satılıyor. Eğer torna işi yapan tanıdığın var ise bir litre seni bir sene idare eder.
Sıvı yağ olsun d karışıma falan gerek yok
-
zincire zarar verirsiniz.motul c4 devam.minumum 400 km gidiyor
-
motosikletimde Atp otomatik zincir yaglayigi var. Bilmeyenler icin forumdan Ahmet Turan Peker abimizin urunu.
Gercekten harika birsey. 90 numara yag koyuyorsun. Yaglama isini unutuyorsun. Tavsiye ederim. Zincir hep yagli, hep temiz
-
140 numara dişli yağı kullananlar da var. Merak ettiğim jant temizliği noktasında dişli yağının olumsuz tarafları var mıdır?
-
denizlilignc adlı üyeden alıntı
140 numara dişli yağı kullananlar da var. Merak ettiğim jant temizliği noktasında dişli yağının olumsuz tarafları var mıdır?
Janta sıçrıyor, temizlemek gerekiyor. Bendeki yağlama sisteminin ayarı çok açıktı ve uzun bir gezi sonrası janta yağ sıçramış oluyordu, gazyağı ile jantı temizliyordum. Ayarı kısınca jantın yağ içinde kalması olayı en aza indi. 140 numara yağı geçmişte kullanıyordum ama kış vakti akışkanlığını beğenmedim. 90 numaradan memnunum.
-
bence bu zindir yağı işi fazla abartılıyor bu forumda. yok otomatik sistemler yok özel yağlayıcılar filan. herhangi bir yağ değişiminde doldur çıkan yağı 500ml su şişesine 2-3 haftada bir bi fırçayla hafif islat zinciri gitsin. bu kadar üstüne düşünülecek kafa yoracak bişey değil bu mesele.
-
https://www.trendyol.com/petro-time/...m_source=share
https://www.pttavm.com/lubex-mitras-...-karsilastirma
Bunlardan herhangi birini alacağım o halde ve sürüp geçeceğim. Aslında biri yazmıştı da bulamıyorum bir türlü, şöyle bir şeydi; "%10 gress %10 çıkma yağ %80 asansör yağı karıştır" gibi tuhaf bir formüldü ancak anlaşılan çok da gerek yok.
ATP ağabey okursan sana sormuş olayım çünkü bu "kızak yağı" meselesini de duymuştum, belki de o arkadaş "%50 kızak yağı %50 90 numara yağ" falan da demiş olabilir, beynim şu an beni yanıltıyor muhtemelen ama böyle bir karışım hakkında bir tecrüben olmuş muydu?
Kafamdaki fanteziye göre 220 numara yağ ile 90 numara yağı karıştırmış oluyoruz.
En kötüsü hem 90 numara yağ, hem de kızak yağı alıp kendim tecrübe edeceğim çünkü 30.000 km boyunca birçok sprey ve çıkma yağ denemiştim; çıkma yağ hepsinden iyi çıkmıştı diyebilirim. Bu tecrübede sadece "yağlama sıklığı" fazla olmak zorundaydı ancak zincirim tertemiz kalıyordu. Sonra da zaten "çıkma yağa ne gerek var 90 numara sürseydin" meselesi başladı.
Not; Spreyleri çok da aşağılamayayım Ipone Road Chain 750ml gayet güzeldi.
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
-
Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı
https://www.trendyol.com/petro-time/...m_source=share
https://www.pttavm.com/lubex-mitras-...-karsilastirma
Bunlardan herhangi birini alacağım o halde ve sürüp geçeceğim. Aslında biri yazmıştı da bulamıyorum bir türlü, şöyle bir şeydi; "%10 gress %10 çıkma yağ %80 asansör yağı karıştır" gibi tuhaf bir formüldü ancak anlaşılan çok da gerek yok.
ATP ağabey okursan sana sormuş olayım çünkü bu "kızak yağı" meselesini de duymuştum, belki de o arkadaş "%50 kızak yağı %50 90 numara yağ" falan da demiş olabilir, beynim şu an beni yanıltıyor muhtemelen ama böyle bir karışım hakkında bir tecrüben olmuş muydu?
Kafamdaki fanteziye göre 220 numara yağ ile 90 numara yağı karıştırmış oluyoruz.
En kötüsü hem 90 numara yağ, hem de kızak yağı alıp kendim tecrübe edeceğim çünkü 30.000 km boyunca birçok sprey ve çıkma yağ denemiştim; çıkma yağ hepsinden iyi çıkmıştı diyebilirim. Bu tecrübede sadece "yağlama sıklığı" fazla olmak zorundaydı ancak zincirim tertemiz kalıyordu. Sonra da zaten "çıkma yağa ne gerek var 90 numara sürseydin" meselesi başladı.
Not; Spreyleri çok da aşağılamayayım Ipone Road Chain 750ml gayet güzeldi.
Bulabilirsen 220 kızak yağı manuel yağlama için en ideal olanıdır (f/p).140 yada 90 da olur.. farketmez
Zincir yağlı olsun devamlı ne ile olduğu nu cok dert etme. Gerisi pratik kullanımla alakalı.
Asıl sorun temizlik işi. Yağ çözücü herhangi bir şey kullanmayın. Yine yağ ile temizleyin. Yada silin bir bez ile
-
Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı
Bunlardan herhangi birini alacağım o halde ve sürüp geçeceğim. Aslında biri yazmıştı da bulamıyorum bir türlü, şöyle bir şeydi; "%10 gress %10 çıkma yağ %80 asansör yağı karıştır" gibi tuhaf bir formüldü ancak anlaşılan çok da gerek yok.
Sanki Levend84 yazmıştı diye hatırlıyorum.
-
levend84 hocamın karışımıydı, dediği üzere "90 numero ile sabunlu gresi kariştirmiştim iyice pekmez kivamina gelinceye kadar,o karisimida kullanmiştim ama bakla aralarini biraz tikamisti.".
http://www.motosiklet.net/forum/moto...i-tavsiye.html
-
O halde bu deney riskli. Anlaşılan en mantıklısı 90 numara sürüp devam etmek gibi gözüküyor.
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
-
atp zincir yağlama kullanıyorum. online alışveriş sitelerinden her sene 1 lt 220 numara kızak yağı getirtiyorum bana yetiyor.
Helal Haram ver ALLAHIM,
Menzilciler yer ALLAHIM...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)