Motosiklet satışlarında patlama
Reklamlar
-
1.3 multijet linea'm var, çıkıp gezeyim, iki turlayayım, atıyorum komşu illere, ilçelere gideyim desem 250 liram uçuyor cepten.
Motora 250 liralık benzin atıp 20 gün kullanıyorum.
Patlaması gayet normal.
Yalnız bu iyi mi oldu, kötü mü oldu sorusuna yanıt "kötü oldu" olur galiba. Çünkü millette ne ekipman var, ne sürüş teknikleri var, trafik deseniz little india oldu yeminle, hindistan'dan hiçbir farkımız kalmadı. Bol bol afganımız, pakimiz de var.
Reklamlar
-
Çinli 50 cc çöplüğüne dönmeye başladı her yer.
-
Atıldıkları yerleri biliyorsanız gidip alalım 🙂
-
Geçen gün malum sitede R25 denk geldi
175 bin 200 binler havada uçuyor R 25 yahu bu !
Bakın yakın bi zamanda bundan 70 bin aşşağıya k1200gt aldım ben 2.eli yoktur hızlı değildir satamazsın falan dediler umrumda bile değil.
otom tur camı
elcik ısıtma
sürücü artçı koltuk ısıtma
esa
cruise control
bom boş motorlara 200 250 k veriliyor malum sebeplerden dolayı anlamak güç .
-
125cc yasası çıkarsaki çıkıcak gibi görünüyor kuvvetle ihtimal… siz o zaman seyreyleyin şenliği en başta 50cc ciler ellerindeki motorları satıp 125 lik makinelere geçmek istiyceklerdir üstüne 50cc bazıları performans yetersizliğinden bazıları paralı otoyollar ve otoban lara çıkma yasağı olduğundan bazıları trafik sigortası olmadığından almıyordu onlarda 125cc kilere abanıcakdır ..
bence o yüzden özellikle Çin menşei li firmalar şu anda 125cc modellere abanıyor çift silindir versiyonları bile gelmeye başladı … yasa çıkarsa 50-125cc pazarı şenlenir 50cc tonla motor satışa çıkar ondan şenlenir ama artık kimse de gidip 50cc motor almaz 125cc de bu gün para etmeyen yada tutmayan modeller bile değere binebilir misal gsx-s125 yada r125 versiyonu gibi ..
-
-
Yarısı al-sat yapan elemanlar. Bildiğin parayı mala bağlayıp piyasada azaldığı zaman fahiş fiyattan verecek tipler. Memleket çakal kaynıyor..
-
böyle başlıkları daha çok açın ki devlet baba hemen vergi yapıştırsın
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Sebepleri basit.
50-100 cc çin malı çöplüğüne döndü ülke.
İnsanlar kredi kartlarındaki limiti bir şekilde nakite çevirmek istiyor. Bunun en basit yollarından biri taksitle motor alıp nakit olarak satmak. Sarı sitede ve facebook gruplarında öyle saçma sapan fiyatlar var ki 3 gün oralarda gezinseniz küfür etmekten yorulursunuz. Mesela adam 25'e sıfır 50'lik çinli almış, 35'e satıyor. Onu gören diğeri benim motorumun ne eksiği var diyor o da yükseltiyor sonuç olarak bir milletvekilinin dediği gibi "üçgen biçimde birbirimize takıyoruz".
Parası olan adam bayiden malı toplu şekilde alıyor, stokluyor sonra keriz avına çıkıyor. Örneğin sıfırı 60 bin olan ve piyasada peynir ekmek gibi giden bir motoru galericinin biri 5-6 tane almış, %25 zamla millete geçirmeye, pardon (!) satmaya çalışıyor. Pcx, Nmax, Forza, Xmax, R25 gibi motorlarda durum daha beter. R25'e 250bin isteyenleri gördüm
Son olarak enflasyon. Enflasyonun bu kadar korkunç seviyelere geldiği, döviz kurlarının bir günde 2 katına çıkma ihtimali olan bir ortamda herkes ne alabilirsem kârdır diyor ve alıyor.
Sonuç olarak, kurun bu kadar yüksek olduğu, verginin ıvır zıvırın bu kadar fazla olduğu bir piyasada sıfır mal zaten fahiş bir fiyatla geliyor, nakiti olup stok yapanların yüzünden piyasa ekstra şişiyor ve saçma sapan bir hale geliyor. Olan senin,benim gibi günlük kullanımda motosiklet tercih eden sade vatandaşa oluyor.
Pandemiden evvel 1 asgari ücretle 2.el, 1-2 yaşında sıfıra yakın çinli, 2 asgari ücretle temiz, iş görecek ybr,cbf,tvs commuterlardan, sym, kymco, scooterlardan alınabiliyorken bugün temiz bir çinli motor almak için en az 3 asgari ücret, iş görecek, kaliteli bir commuter için ise en az 5-6 asgari ücret gerekiyor.
Yüksek cc'lere hiç girmiyorum bile.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)