Selamlar, bu terleme değildir. Ancak bu bloktan gelmiyor yüksek ihtimalle. Zincir yağı bizim direkt oraya akıyor. Zincirinizin yağını ve yağ olan bölgeyi güzelce temizleyin, kurulayın. Ve durumu biraz daha gözleyin. Yüksek ihtimalle problem çözülmüş olacaktır. Ben de ilk aldığım zamanlarda 2 kere sırf bu sebeple servise gittim. Eğer problem devam ediyorsa direkt servise bırakın motoru.
Hocam bu bloktan geliyor servis kendi soy_8 contalardan biri kaçırıyor diye,zincir yağı zaten fiks akıyor onu biliyorum.Rodaj bakımından önce böyle birşey yoktu acaba rodaj bakımında fazla yağ koyup mu böyle birşeye sebebiyet verdiler onu düşünüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:14 ----------
Ki hocam zaten fotoğraflardan belli 7100 motor yağı rengi pembe görüldüğü gibi.
Blok terlemesi ya da contadan, keçeden yağ damlatması elbette kötü birşeydir. Lakin uzun yola çıkmanıza engel bir durum değildir. Şöyle ki; düzenli yağ seviyesi kontrolü ve eksik varsa ekleyerek yolculuğunuzu yapabilirsiniz. Ben şu an kullanmakta olduğum motorda 30.000 km yerlere yağ döke saça kullandım. Lakin her 1000 km.de ne kadar yağ eksiliyor öğrenmiştim. Ekliyor, devam ediyordum.
Siz de uygun zamanınızda fazla vakit kaybeymeden conta, keçe değişimi ne gerekliyse yaparsınız.
Haklısınız,ancak 15-20k km Yamaha kullanıp sadece yağ değişimi için servise gitmiştim 5 kere.Daha 1k kullandığım motorda 7-8 kere gidince biraz olumsuz etkilendim sanırım uygun bir cb250r bulup ona geçeceğim gibi duruyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:15 ----------
Veya 115-120 lira bandındaki başka tavsiyelerede açığım.
Soğumayın motorunuzdan. Bu işler biraz da nasip kısmet işleri. Kawasaki'nin ürettiği gelmiş geçmiş en sıkıntılı motoru kullanıyorum. 49.000 km'de aldım, benden önce 2 defa motor yapılmış, o da bilebildiğim kadarıyla. Ben yağ damlatma sıkıntısının kaynağını bulana kadar 30.000 km gezdim. Şu an 100.000'i devirdim, her yere gidiyorum. Zamanla tanıyınca motorunuzu ona güvenmeye başlıyorsunuz. Ben ilk 6 ay uzun yol yapamamıştım motora güvenmediğimden.
Tabi istediğiniz an istediğiniz motora geçmekte özgürsünüz.
Benim rx3i evonun üst kapağı yağ kaçırıyor söktürmeye kalksam depo,kararname,arka maşallah her yet sökülecek. Hiç uğraşmıyorum kayda değer bir kaçakta yok zaten yağ değişiminde 100 150 ml eksik alıyorum
Haklısınız Hocam, yağın rengini gözden kaçırmışım. Çok geçmiş olsun o zaman. İnşallah çok hızlı bir şekilde probleminiz çözüme kavuşur. Sorun ne olursa olsun sorundur ve sinek mide bulandırır. Antalyaya gelirseniz bi' çay kahve içmek isterim. Hem de Tayfun Motorda motora bi' checkup yaptırabiliriz.
Bu arada rodajda ne kadar yağ koyulduğunu biliyor musunuz? Ben 1.5 litreyi geçirtmiyorum. Azıcık eksik olması fazla olmasından iyidir mantığı ile.
Bir de konudan bağımsız soracağım, Antalya servisinde iki tur yağ vardı biri Putoline diğeri Elf. Ben Elf koydurup geçiyordum. Elften önce DTS vardı Bajaj'ın onu kullanıyordum. Siz motulu servisten mi aldınız yoksa dışardan kendiniz alıp mı gittiniz?
Tekrar Geçmiş olsun.
Dediklerine lafım yok %100 haklısın bende olsam benimde canım sıkılır ama araştırma yapsaysın YouTube da özelikle servis sahiplerinin videolarını izleseydin genelde bajaj için alır almaz lastikleri değiştirip kaliteli bir akü almanızı öneriyorlar bazıları alır almaz içleri rahat etsin diye serviste kaliteli bir yağ ile değiştiriyorlar dediklerin japonda asla olmaz ama günün sonunda ne kadar ekmek o kadar köfte hesabı oluyor ..
İlginiz için teşekkürler hocam öncelikle,normal de İstanbul'da yaşıyorum.Ancak sezonluk Nisan-Aralık arası Kaşta çalışıyorum.Geldiğimde 3500 yağ bakımı için satmamış olursam Antalya havası almak için Tayfun Motora gidecektim zaten epey bir ünlü instagramda karşıma çıkıyor sürekli ilk işim size yazmak olcak.Diğer sorunuza gelirsekte benim gittiğim İstanbuldaki servis Motul 7100 kullandıklarını bu motorlar için daha verimli olduğunu söyledi,putolin'i sevmiyorlarmış (bana kalırsa tamamen yağdan daha çok para kazanmak için)ki bence 7100 tabiki çokta iyi bir yağ ona lafım yok ama bu hacimde bir motosiklette çapaklanmayı arttırdığını düşünsemde servis olduğu için elimden başka bir seçenek gelmediği için kabul edip değiştirttim.
Durum güncellemesi;Bloktaki terlemeye ve damlaya sebep olan yerin statörle kapak arasındaki contadan olduğunu düşünürek cebimden ödediğim ücretle değiştirdik.Buna rağmen motoru aldıktan 15km sonra tekrar damladığını görünce aynı hızla servise dönüp bir güzel kavga ettikten sonra 4 saatlik bir uğraş sonucunda kendi ustamında yardımıyla yağın yanlış anlamadıysam “ön vites dişli contası” denen yerden aktığına karar verdik keza conta değişimini yapınca yağ akıtma sorunu çözüldü.Ancak şunu söyleyeceğim daha önceden zincirdeki yağın fazla ısınıp damlaması gibi bir mevzu olabileceğini düşünmüştük.Bu conta değişiminden sonra “zincir yağı” sandığımız yağda damlamayı bıraktı.Yani damlayan şey zincir yağı olmayabilir.Tabi zincir yağımı motul c2den c4e geçirdim belki de c4 daha iyi yapışan bir yağdır o yüzden damlamıyordur,yinede bilgilendirmek istedim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)