İlk marş ısıtma? ısıtma'ma?
Reklamlar
-
arkadaşlar herkese merhaba kazasız sürüşler diliyorum 20.03.2023 tarihinde sıfır km motosiklet aldım ( dio) aklıma takılan bir soru var neden takıldığını bende bilmiyorum ama takılıyordu işte az biraz araştırdım
bizim bildiğimiz sabah marş a ilk bastığımız zaman motosikleti 2 3 dakika rolenti de çalıştırın motor belli bir ısıya geldikten sonra hareket edin derlerdi veya öyle gördük duyduk diyelim ki bu güne kadar yaz kış motosikleti en az 2 dakika rolenti de çalıştırıp öyle hareket etmişimdir fakat şimdi görüyorum ki bazı videolarda motoru ısıtmaya gerek yok marş a basıp farzı misal 3 aniye sonra hareket edin (düşük devirde) tarzı videolar paylaşılmış (yağ lambası sönene kadar yani) ben rodaj ın artık tarihin tozlu sayfalarına karıştığına inanıyorum ama bu ısıtma ısıtma'ma işi ne nasıl olur acaba hangisi motorun ömrü açısında sağlıklı yani bu konuda labratuar düzeyinde acaba çalışma yapan bir kuruluş veya üretici varmı? yani bilimsel açıdan yaklaşan varmı bu konuya onuda bulamadım açıkçası 4 silindir motosiklerin 60 derece sıcaklıktan sonra hareket edin diyenler var klavuzda böyle yazıyor muş
sizler ne düşünüyorsunuz forumda bazı konularda gerçekten bilgili arkadaşlar var bunlarında okuduğu birşeyler varsa fikirlerini duymak isterim malum cahil kalmak iyi birşey değil
Reklamlar
-
2 dakika yeterlidir o motorun kendine gelmesi için. Bir sigara süresi benim kullandıklarım için. Rodaj ise kitapçıkta yazdığı sürece vardır inanıp inanmamak( Din mi bu?) size kalmış.
-
Motor calistiktan sonra yola cikabilirsin,ancak yuksek devir cevirmek zararli cunku yag henuz isinip tam koruma saglamadigi icin.motor ideal isiya varinca yuksek devir cevirebilirsin
-
Merhaba, sahip olduğum her motorun manuel'ini okurum, anladığım kadarıyla bu durum fabrikalara ve motora göre değişiklik gösteriyor. örneğin bir motorum için manuel çalıştırdıktan sonra harekete hazırdır sürüş esnasında sakin sürüş ile ısıtın derken, diğer motorumda hareket etmek için en az iki çizgi(hararet göstergesi çizgileri) ısıtın yazıyordu. ben kendi adıma kılavuzda yazan usule uyuyorum.
-
Yağın sıcaklığa bağlı viskozite durumunu ve aşınma süreçlerini analiz eden bir çok teknik föy var. yeni teknolojiler ve yağlar gösteriyor ki rolantide uzun ısınma süresi aşınmayı daha çok arttırıyor. bu sebeple, takribi 1 dk'lık ısınma sonrası yolda çok yüksek devir çevirmeden yavaş yavaş ısıtmak çok daha sağlıklı. zaten biz motosiklet kullanıcıları, balaklava tak, kask tak, eldiven giy vs. derken bu kadar süre geçiyor, sonra binip ufak ufak sürmeye devam edin
-
motosikletlerimin hiçbirinde ısınsın diye beklemedim. yağ lambası söndüğü an basar giderim. genelde en geç 3 sn sonra söner. bu arada o yağ pompası o kadar güçlü ki motorun en ince noktasına kadar yağı basması 1 saniye bile sürmüyor. çok kafanıza takmayın bunları.
Helal Haram ver ALLAHIM,
Menzilciler yer ALLAHIM...
-
Piston tepe kısmı 30 saniyede genişliyor bu ısıtmanın yağlada pek alakası yok...
1 dk çalıştırın motorun üzerine binin iki üç defa çeyrek gaz verin sonra gaz verip ilerleyin fakat tam gaz değil yarım veya tam gaz açıp gitmeniz için bi 5 dk geçsin bu esnada parçalar genleşiyor...Yani parçalar genleşmeden yüksek devire çıkarsanız uzun vadeli motor aşınabilir aşınmayabilirde...
-
İlk olarak inancın yanlış, rodaj bir yere kaybolmadı. Değişti, önemi azaldı vs bunlar tartışılabilir ama kayıp değil. Hala metaller aynı metaller.
Rölanti ile ilgili artık pek gereksinim kalmamasının sebebi yağlama sistemlerinin ve yağların gelişmesi. Ben genelde her iki motorda da 5-10 saniye kadar bekliyorum, yani çok düşünerek hesaplı kitaplı yaptığım bişey değil. Muhtemelen de RS'te Vespa'dan biraz daha uzun bekliyorumdur.
Arabada durum farklı, motor soğukken araba çok gerizekalı şekilde çalışıyor, şanzıman falan da aptallaşıyor. O yüzden arabada cold starttan sonra rölantinin düşmesini bekliyorum, zaten ilk çalıştığında wastegate ötüyor beri yanı zırıldıyor falan, yaklaşık 1dk içinde rölanti sakinliyor. Ama motosiklette genelde beklemiyorum.
Bir de rölantide fazla kalmanın motora zararlı olduğu bilgisi biraz daha güncel bir bilgi, o yüzden rölantiye yaklaşım değişti zamanla.
-
günümüz enjeksiyonlu motosikletlerinin hareket edebilir hale gelmesi için 60 saniye gayet yeterlidir yağ ulaşır her yere. yani siz eldiven kask giyinirken rölantide çalışmış olması harekete başlamanız için fazlası ve fazlası ile yeterlidir. ama performanslı bir sürüş için motosiklet bloğunun içindeki komponentlerin optimum genleşme paydalarına ulaşması ve boşlukları en uygun şekilde doldurup ortam ısısını optimuma getirmesi en sağlıklısıdır. buda sizin motorunuzu normal sürüşte sabit tuttuğu sıcaklığıdır. mesela benim motosikletim için 88 derece operasyon sıcaklığının alt derecesi, 96 derecede ideal operasyon sıcaklığının en üst derecesidir ve bundan sonra motosiklet kendisi soğutmak için fanları tam güçte çalıştırır. diğer bilgiler bana göre eski karbüratörlü motosikletlerden doğru olarak kalma günümüz hurafeleridir.
-
Yeni motorun hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin. Ben de kask takayım, eldivenleri giyeyim derken motoru 1-2 dk ısıtıp öyle yola koyulanlardanım. Belki bilimsel değildir ama ben öyle öğrendim, ona alıştım. Zararını da görmeyince bu davranışı devam ettirdim.
Millet o Spacy.leri it gibi kullanıyor da birşey olmuyor, muhtemelen sizin Dio'ya da birşey olmaz.
-
Rodaj motoru şekillendiren bir period aslında. Balistik mantığındaki gibi. Çıkan her mermi çıktığı namludan izler çizgiler taşır, bu her namluda farklıdır. Yani silindir iç çeperleri torna-taşlama-honlama teknolojisi ne kadar gelişirse gelişsin mikroskobik ölçekte birbirinden farklı. Segmanların pistonu kendine göre şekillendirmesidir(ve diğer tüm sürtünen yüzeyler) rodaj.
Motoru ısıtmam genelde, direk hareket ederim ama doğrusu ısıtmak. Motorların tüm ölçüleri ısınmış hallerine göre hesaplanır. Piston ve silindir soğukken sıkıdır, ısınınca kıvama gelir. (Hararet yapan motorda da tam tersi olur, pistonla silindir arası iyice gevşer). Ayrıca yağ viskositeleri de yine normal ısıya göre öngörülür. Soğukken katıdır. Katı yağın akışkanlığı düşüktür doğal olarak ve soğuk motor tam yağlanmadan çalışır ısınıncaya kadar. Conta ve keçeler de katıdır. Sonuç itibarıyle ısıtma nın temel sebebi motoru korumak. Ha, 100 bin km gidecekken 20 bine inmez, ama 10 bin km farkedebilir.
-
Zaten yeterince cevap gelmiş ve herkes de üç aşağı beş yukarı konuya hakim. Beklememizin nedeni yağ. Yeni tip motosikletler de bir dakika, eski versiyonlar da ise hacme bağlı olarak ortalama üç dakika diyebiliriz. İdeal derecelere ulaşana kadar ki bu enjeksiyonlu versiyonlar da zaten çok kısa sürmekte, yüksek devir çevirmezsek iyi olur. Nedeni yağlanmanın tamamlanması ve akışkanlık konusu. Çok uzun süre yatan motosikletler de bekleme olayı farklıdır, biz genel olarak kullanılan motosikleti ele alıyoruz. Rodaj da zaten alışma süreci demek. En iyi makineler dahil, minicik kusurlar bıraktığı için biz bunları daha kalın bir yağ ile sağlıklı şekilde temizleme amacı adına alıştırma süresini uyguluyoruz. Ben şahsen kabul görülen rodaj kurallarına tam olarak uymayan bir insanım. Şu devir şu hız bana göre doğru kavramlar değil. On beş bin çeviriyor ise (kırmızı alan hariç) on, on iki çevirtiyorum. Hız limiti de uygulamam, doğru vites ve devirde ne gider o. Sabit devirde de asla uzun uzun, giderek rodaj yapmam. Aksine devri ve hızı sürekli oynak tutarım. Bu esnada frenler için de rodaj yaparım. Ve rodaj süresini olabildiğince kısa tutmaya gayret gösteririm.
-
arkadaşalar hepinize teşekkür ederim hava durumu şuan 15 derece civarı demek 30 45 saniye yeterli gelir
soğuk havalarda da 1 dakika civarı beklemek doğru olur(eldiven kask takana kadar yani)
fakat bu konuyu araştırmaya devam edeceğim
ben zaten genelde ısıtmadan yola çıkmıyordum fazla ısıtmanın gereksiz olduğu kanısına vardım yani marş yap 30 saniye sonra teker dönsün
-
F54 adlı üyeden alıntı
arkadaşalar hepinize teşekkür ederim hava durumu şuan 15 derece civarı demek 30 45 saniye yeterli gelir
soğuk havalarda da 1 dakika civarı beklemek doğru olur(eldiven kask takana kadar yani)
fakat bu konuyu araştırmaya devam edeceğim
ben zaten genelde ısıtmadan yola çıkmıyordum fazla ısıtmanın gereksiz olduğu kanısına vardım yani marş yap 30 saniye sonra teker dönsün
Kaskı, eldiveni takıp motorun üzerine çıkıp marşa basıyorum sonra yola çıkıyorum ama paneldeki hararet göstergesi ortaya gelene kadar ilk 3-5 dakika gazlayıp yüksek devire çıkmıyorum, sakin sakin başlamış oluyorum sürüşe. Kitapçıkta da böyle diyor, normal sıcaklığına ulaşana kadar yüksek devire çıkmayın diyor.
-
Arkadaşlar bu kadar takılmayın ısıtma olayına..🙂. Yapmanız gereken hareket etmemek değil aslında,ilk çalıştırmada motora yük hissettirmemek, yüklenmemek sıkıştırmamak. Sonuçta ısınması için çalıştırıyoruz mereti. Yüklenmeden rölantiye yakın, 2000-3000 devre kadar yerinde durmuş hareket etmiş çok farketmez. Isınma kısmını bu şekilde yola ufaktan çıkarak da yapabilirsiniz. Bu ısıtma olayı yüklenmediğiniz sürece hiç bir sıkıntı yaratmaz.
Şunu yapmayın mesela, soğukken orta sehpada asla devir vermeyin. Bu daha zararlı.
Özünde soğuk motor hızlı ve kompresyonlu çalışmamalı, dursa da bir kalksada...
-
Motor yolda ısınır. Isınıncaya kadar yük bindirmeyin yeter. Bir dakika da az değil ki. Yılda 240 gün binseniz bile, gidiş dönüş, yılda 8 saat boşa çalıştığı halde hiç km yazmamış bir motor almak istemem.
-
birbilent adlı üyeden alıntı
Motor yolda ısınır. Isınıncaya kadar yük bindirmeyin yeter. Bir dakika da az değil ki. Yılda 240 gün binseniz bile, gidiş dönüş, yılda 8 saat boşa çalıştığı halde hiç km yazmamış bir motor almak istemem.
sabah ilk çalıştırmadan bahsediyorum her çalıştırmada 1 dakika ısınmasını beklemiyorum ki o bana da saçma geliyor
artı 365 gün motosiklete biniyorum 360 dakika 6 saat eder 6 saat yol gitsem oda 400 km diyelim 10 yaşına gelse kadranda yazandan 4000 km fazla çalışmış olur çok birşey değil
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
birbilent adlı üyeden alıntı
Motor yolda ısınır. Isınıncaya kadar yük bindirmeyin yeter. Bir dakika da az değil ki. Yılda 240 gün binseniz bile, gidiş dönüş, yılda 8 saat boşa çalıştığı halde hiç km yazmamış bir motor almak istemem.
Hatta motor yolda çalıştırılır. Boşuna duran motora marş basmayın. Hareket halinde vurdurun motoru daha az yakıt sarfiyatı yapın.
-
Beto87 adlı üyeden alıntı
Hatta motor yolda çalıştırılır. Boşuna duran motora marş basmayın. Hareket halinde vurdurun motoru daha az yakıt sarfiyatı yapın.
Komiklik yapmanız rolantide motorun çalışma sıcaklığına gelmesinin zor ve gereksiz olduğu gerçeğini değiştirmeyecektir.
-
Doğrusu bu çalıştırılıp akan sızan bir sıvı yoksa yüksek devir çevirmeden yolda ısıtmak, motor bloğu (tüm blok) ve haliyle yağın ideal sıcaklığa gelene kadar normal devirde kullanmak.
Zaten bloğun tamamı daha geç ısınıyor, alışkanlık işaretle yere elle dokununca anlaşılıyor 5-6km yi buluyor giderken.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)