İlk marş ısıtma? ısıtma'ma?
Reklamlar
-
https://www.endurokan.com/2022/04/18/motosikletimizi-surmeden-once-isitmalimiyiz-ne-kadar-isitmaliyiz/
ihtiyacin olan tum bilgi burada
ekstra olarak kisin iligin biraz uzerinde isinmasini beklerim ben, gidecek 10 kurus benzin ve 5dk vakit olsun motorun omru uzun olsun.
Reklamlar
-
kuva.la adlı üyeden alıntı
https://www.endurokan.com/2022/04/18/motosikletimizi-surmeden-once-isitmalimiyiz-ne-kadar-isitmaliyiz/
ihtiyacin olan tum bilgi burada
ekstra olarak kisin iligin biraz uzerinde isinmasini beklerim ben, gidecek 10 kurus benzin ve 5dk vakit olsun motorun omru uzun olsun.
teşekkürler yazıı baştan sona okudum marşa basıyorum 30 saniye sonra teker dönüyor şekilde kullanacağım bundan sonra motosikletlerim enjeksiyonlu euro5 motor yağları tam sentetik yani günümüz teknolojisine uygun bu şartlarda bu şekilde kullanmak doğru olacak
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
birbilent adlı üyeden alıntı
Motor yolda ısınır. Isınıncaya kadar yük bindirmeyin yeter. Bir dakika da az değil ki. Yılda 240 gün binseniz bile, gidiş dönüş, yılda 8 saat boşa çalıştığı halde hiç km yazmamış bir motor almak istemem.
Çalıştırır çalıştırmaz tapagaz gazlanan motordansa, yılda 8 saat boşa çalışan motor almayı tercih ederim. En azından sürücüsünün motora özendiğini gösterir. Yılda 8 saat yük altında olmadan da boşta çalışma hiç bir zarar vermez.
-
Marşa basıp yola çıkıyoruz derken tapagaz gidelim demiyoruz ki. Hararet göstergesi ortaya gelene kadar tapagaz gitmiyoruz, sakin sakin yola çıkıyoruz, zaten 1km falan gidince hararet normal yerine geliyor ondan sonra gazlıyoruz.
-
Rodaj konusunu burada bulabilirsiniz: https://motorhikayesi.com/rodaj-motor-acma-konusu/?amp
Genel yaklaşım, motosikletin ısı göstergesi en alt seviyesine gelene kadar beklemektir (o sıcaklığa kadar ısınmasını beklemektir).
Bu arada bir soru sorayım izninizle: motor ve şanzıman yağı ayrı mı, ortak mı?
motorhikayesi.com | motorhikayesi@gmail.com
Bilgi temelli, yorum içermeyen yazılar yazıyor, genelde web sitemden yazı bağlantılarıyla cevap veriyorum.
-
Eğer hava soğuksa rölantinin normal seviyeye gelmesini beklerim, hava sıcaksa 20-30 saniye yağın bloğun heryerine dolanmasını bekleyip sonrasında yola çıkarım, hararet 90 dereceye (yani ortaya) gelmeden sıkıştırmayı tavsiye etmem. Zaten kullandığımız araçlar benzinli olduğundan dolayı hemen ideal çalışma sıcaklığına ulaşmaktadır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:41 ----------
MotoTavsiye adlı üyeden alıntı
Bu arada bir soru sorayım izninizle: motor ve şanzıman yağı ayrı mı, ortak mı?
Bu durum üreticinin belirlediği bir durum, mesela Harley-Davidson motorlarında silindir için ayrı, şanzıman için ayrı ve debriyaj için ayrı yağ kullanılmaktadır, diğer kullandığımız motosikletlerde ise genelde şanzıman motor yağı ile yağlanma sağlanmaktadır. Scooterlerde ise motor yağından ayrı olarak arka tekerleğin ortasındaki dişliyi (yani şanzımanı) yağlamak içinde yağ kullanılır.
-
MotoTavsiye adlı üyeden alıntı
Rodaj konusunu burada bulabilirsiniz:
https://motorhikayesi.com/rodaj-motor-acma-konusu/?amp
Genel yaklaşım, motosikletin ısı göstergesi en alt seviyesine gelene kadar beklemektir (o sıcaklığa kadar ısınmasını beklemektir).
Bu arada bir soru sorayım izninizle: motor ve şanzıman yağı ayrı mı, ortak mı?
fiteslilerde anı yağ ile şanzuman yağlanır
scooterler da ise yağ ayrı dır
birde şaft lı motosikletler var onda da şaft yağı ayrı dır motor yağından
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:27 ----------
MotoTavsiye adlı üyeden alıntı
Rodaj konusunu burada bulabilirsiniz:
https://motorhikayesi.com/rodaj-motor-acma-konusu/?amp
Genel yaklaşım, motosikletin ısı göstergesi en alt seviyesine gelene kadar beklemektir (o sıcaklığa kadar ısınmasını beklemektir).
Bu arada bir soru sorayım izninizle: motor ve şanzıman yağı ayrı mı, ortak mı?
rodaj rodaj diyoruz 2013 yılında aldığım cbf 150 ile 2023 tılında ladığım dio ya honda aynı kullanma klavuzunu vermiş motor yapıları farklı motorlar farklı cbf 12007 de üretilye başlanmış bir model 2023 ile arad 16 yıl var ama kitapta yazılanlar aynı bunu anlamıyorum yani yakıt sistemleri de farklı bu arada
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
Benim motor zaten çok trafikte durunca düşük yağ basıncı simgesi yanıyor. O yüzden her çalıştırdıktan sonra geç bile kalsam işe beklerim yaği çevirsin diye. Ben gösterge arızası olduğunu düşünüyorum çünkü motorla alakalı hiçbir sorun çıkarmadı bana.
-
Siz siz olun o göstergeyi ihmal etmeyin, sensör arızalı da olabilir, değiştirin. Yağ lambası hayatidir, motorla ilgili iki üç günde sorun olmayabilir ama ömründen gidiyordur belkide. Öncelikle sensör arızası olmadığına emin olun öyle değilse yağ seviyesinde ya da dolaşımda sıkıntı olabilir. Viskosite hatalı olabilir. Dost tavsiyesi, işinize karışmak istemem.
-
Ncanpolat adlı üyeden alıntı
Benim motor zaten çok trafikte durunca düşük yağ basıncı simgesi yanıyor. O yüzden her çalıştırdıktan sonra geç bile kalsam işe beklerim yaği çevirsin diye. Ben gösterge arızası olduğunu düşünüyorum çünkü motorla alakalı hiçbir sorun çıkarmadı bana.
Senin yağ pompası gidici haberin olsun.
-
Hava yeterince soğuksa motor normal çalışma sıcaklığına ulaşamaz bile rölantide. Uzun süreli rölanti beklemeleri de zarardan başka bir şey değildir, yılda 8 saat rölantide kalınca ne olur bilmiyorum ama denemek de istemem, motorumda da denetmem.
Motor yolda ısınır evet.
-
Cbf 150 soğuk havalarda ilk marşa bastıktan sonra hemen stop ediyor. Genellikle jikleyi açıp bir süre rölantide çalıştırıyorum. Eeğer hafif gaz vermezsem yine stop ediyor Zorunlu olarak ısıtmak durumunda kalıyorum.
-
Kaskı dizliği takıp motorun üstüne binip çalıştırıyorum eldiveni takana kadar ısınmış oluyor biraz da oyalanıyorum ortalama 40-50 saniye çalışıyor.Hareket ettikten sonra fazla gaz açmadan ilerliyorum.Rodajda da ilk 150-200 km yüksek devir çevirmedim fazla gaz açmadım 200kmden sonra gazı çok açmadan trafiğe akacak şekilde kullandım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)